Colin McRae ezúttal csak tette a dolgát

Vágólapra másolva!
2005.01.04. 22:45
Címkék
Homokszem került a gépezetbe. És ha ezt nem csak képletesen értenénk, akkor igaz is lehetne, hiszen pokoli szél fújt kedden Szmarában - a sátrak vándorolni kezdtek, és előkerültek a homokviharkor használt búvárszemüvegek.
Colin McRae a raliban már csúcsra ért, most a terepraliban szeretné ugyanezt megtenni
Colin McRae a raliban már csúcsra ért, most a terepraliban szeretné ugyanezt megtenni
Colin McRae a raliban már csúcsra ért, most a terepraliban szeretné ugyanezt megtenni
Colin McRae a raliban már csúcsra ért, most a terepraliban szeretné ugyanezt megtenni
Colin McRae a raliban már csúcsra ért, most a terepraliban szeretné ugyanezt megtenni
Colin McRae a raliban már csúcsra ért, most a terepraliban szeretné ugyanezt megtenni
Persze, ez még nem volt vihar, csak nagyobbacska szél, mégsem ez okozta a legnagyobb gondot, hanem az, hogy reggelre kelve bedöglött az egyik Hercules repülőgép, és ez felborította a tábor rendjét. Nem olyan sorrendben szálltak fel a gépek, ahogyan tervezték, a tévések el sem tudtak költözni, hiszen a stúdiót az orosz gépben rendezték be. Ám mire a versenyzők megérkeztek Szmarába, már minden a helyén volt - csak a szél fújt kérlelhetetlenül.
Ez azonban Colin McRae-t egy cseppet sem zavarta, mivel az autósok között ő nyerte meg az első igazán hosszú (381 kilométeres) szelektív szakaszt. A korábbi ralivilágbajnok azt mondja, semmi különöset nem csinált, csak tette a dolgát.

Még egy defekt is belefért a nissanosnak

A köves részek a Szafari-ralikra emlékeztették, a hosszú fennsík pedig semmire, viszont rendkívüli módon élvezte, hogy perceken keresztül padlóig nyomhatja a gázpedált. Egy defekt is becsúszott a skót pilótának (de a sziklás szakaszon szinte mindenkinek gondjai voltak az éles kövekkel), viszont navigátorával, Tina Thornerrel profi módon, gyorsan kicserélték a lyukas gumit.
A második helyen McRae csapattársa, a fiatal dél-afrikai Giniel de Villiers érkezett, és ezzel az összetettben is ők ketten állnak az élen. A Volkswagenek sem maradtak el az utóbbi időben tőlük megszokott jó eredménytől: a Dakar egyetlen női győztese, Jutta Kleinschmidt kisasszony a harmadik helyen hozta be a Touaregjét Szmarába. ---- Negatív szenzáció, hogy a Mitsubishinek kis túlzással több gondja volt ezen az egy szakaszon, mint az utóbbi négy-öt évben együttvéve: Maszuoka Hirosi autójával erőátviteli problémák adódtak, úgyhogy lapzártánkig be sem ért a táborba (így győzelmi esélyei minden bizonynyal elszálltak), a címvédő Stéphane Peterhansel pedig "csak" a 16. helyen végzett. A franciák sztárja már reggel is náthásnak érezte magát, de az igazi bajok csak a szakaszon kezdődtek. Folyt a könny a szeméből, és mivel egyébként is hatalmas por volt, szinte semmit sem látott. A sziklás szakaszon három defektet kapott, és bár a csapat vezérkara bizakodóan azt nyilatkozta: a 21 perces (!) hátrány simán ledolgozható, Peterhansel nem tűnt túl nyugodtnak a táborban.
A motorosoknál új győztest avattak ezen a napon: a második Dakarján induló ausztrál Andy Caldecott (tavaly azért nem tudta befejezni a versenyt, mert kihagyott egy teljes napot) megszerezte első részsikerét a sivatagi show-n. Talán őt is meglepte ez a diadal, mert saját bevallása szerint biztonságra törekedett, egyáltalán nem motorozott a határokon. Caldecottról egyébként az a legenda járja a táborban, hogy tavaly a faluja adta össze neki a pénzt az indulásra, ám hogy ez igaz-e, vagy csak az újságírók találtak ki egy "legkisebb királyfit" maguknak, nem tudni. Az azonban tény, hogy az idén már két ausztrál van a mezőnyben, és mindkettőt hazája KTM-importőre támogatja. Az egyik közülük kedden szakaszt nyert a Dakaron.

David Fretigné eltévedt a sivatagban

Az igazsághoz tartozik - bár semmit sem von le Caldecott győzelmének értékéből -, hogy két nagymenőnek is gondjai támadtak ezen a szakaszon: David Fretigné eltévedt (motoros turisták nyomait követte az egyik kanyarban), Cyril Despres-nek pedig technikai gondjai akadtak.
A francia még így is megszerezte a harmadik helyet, és nemcsak a szakaszon, hanem az összetettben is tartja ezt a pozíciót. A vezetést az ausztrál hős, Caldecott előtt a spanyolok nagy kedvence, Marc Coma vette át. Ôt tartják az új "Nani" Romának, azzal a különbséggel, hogy mivel kevésbé forrófejű, mint a motoros címvédő, talán hamarabb nyer Dakart, mint a cimborája, akinek ez csak kilenc év után sikerült. Persze, messze még a vége, a verseny épphogy elkezdődött…
A kamionosok csatájában ezúttal is a négyszeres Dakar-győztes Vlagyimir Csaguin volt a leggyorsabb, és szépen lassan elkezdte növelni előnyét az öszszetettben is. ---- Ez az első év a Dakaron, amikor rendkívül komolyan veszik, és a műholdas navigációs rendszer egyik funkciója révén precízen ellenőrizni is tudják a gyorshajtást. Rögtön az első ilyen ellenőrzésnél (ötven járművet néztek meg) ki is osztottak 8300 eurónyi (körülbelül kétmillió forintnyi büntetést), amelynek nagy részét a szervizkamionok kell hogy befizessék. Úgy tűnik, a versenyben indulók vagy jobban tartanak a lebukástól, vagy visszarettenti őket, hogy nem csupán pénz-, hanem súlyos időbüntetés is jár a szabályszegésért: például 20 kilométer/órás túllépésért 10 perc és 300 euró a penitencia.


Szavazás

Melyik lesz a legjobb magyar páros a 2005-ös Dakaron?

…és ki lesz a legjobb motorosunk?


Szavazás

Ki nyeri az autósok versenyét a 2005-ös Dakaron?

---- 5. nap, Agadir-Szmara (összekötő szakasz: 240 km, szelektív szakasz: 381 km, összekötő szakasz: 33 km).

Autósok:
1. McRae, Thorner (brit, svéd, Nissan Pick-Up) 3:37:14, 2. De Villiers, Lurquin (dél-afrikai, belga, Nissan Pick-Up) 6:15 p h., 3. Kleinschmidt, Pons (német, olasz, Volkswagen Touareg) 7:18 p h., …28. Kis, Czeglédi (magyar, Nissan Pick-Up) 42:28 p h., …48. Palik, Darázsi G. (magyar, Nissan Pick-Up) 1:05:58 ó h., …55. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Frontera) 1:11:43 ó h., …68. Liszi, Rack (magyar, Mitsubishi Pajero) 1:31:47

Motorosok: 1. Caldecott (ausztrál, KTM) 4:00:09, 2. Coma (spanyol, KTM 660) 3 mp h., 3. Despres (francia, KTM 660) 3:30 p h., …43. Varga (magyar, KTM 660) 1:01:34 ó h., …55. Nagy P. (magyar, KTM 660) 1:07:25 ó h., …176. Hermann (magyar, KTM 660) 2:42:14 ó h.

Kamionosok: 1. Csaguin, Jakubov, Szavosztyin (orosz, Kamaz) 4:34:00, 2. A. De Azevedo, Martinec, L.-A. Azevedo (brazil, cseh, brazil, Tatra) 4:35:46, 3. Loprais, Gilar, Kalina (cseh, Tatra) 4:38:26, ...33. Szaller Zoltán, Farkas Nándor, Keresztesi Péter (Mercedes) 5:53:49, ...34. Darázsi Zsolt, Tagai Róbert, Szalai Norbert (MAN) 5:56:12


Az összetettben
Autósok:
1. McRae 5:07:24, 2. De Villiers 5:28 p h., 3. Alphand (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 6:00 p h., …42. Palik 1:23:09 ó h., …54. Szalay 1:33:20 ó h., …61. Liszi 1:52:25 ó h., … Kis 9:11:35 ó h. (Kis pontos helyezéséről estig nem érkezett hír, mivel nem ért be mindenki a célba.)

Motorosok: 1. Coma 4:13:13, 2. Caldecott 42 mp h., 3. Despres 2:45 p h., …40. Varga 1:02:58 ó h., …54. Nagy P. 1:11:30 ó h., …167. Hermann 2:48:09 ó h.

Kamionosok:1. Csaguin, Jakubov, Szavosztyin 6:19:05, 2. Kabirov, Beljajev, Mokejev (orosz, Kamaz) 6:25:23, 3. A. De Azevedo, Martinec, L.-A. Azevedo 6:26:39, ...28. Darázsi, Tagai, Szalai 8:01:10, ...31. Szaller, Farkas, Keresztesi 8:10:32

Következik: 6. nap, Szmara-Zuérat (öszszekötő szakasz: 121 km, szelektív szakasz: 492 km, összekötő szakasz: 9 km


Szavazás

Melyik lesz a legjobb magyar páros a 2005-ös Dakaron?

…és ki lesz a legjobb motorosunk?


Szavazás

Ki nyeri az autósok versenyét a 2005-ös Dakaron?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik