David Coultard, a Red Bull Racing Formula-1-es csapat új versenyzője (képünkön) minden erejével azon van, hogy jó "egykörös" pilótává váljék, ugyanis a 2003-as szezon új edzésrendszerében (mindenkinek egyetlen köre volt arra, hogy kiharcolja a lehető legjobb rajthelyet) komoly problémái voltak a gyorsaságával.
A McLaren-Mercedestől az osztrák energiaital-gyártó cég által felvásárolt "ex-Jaguar" csapathoz szerződő, 33 esztendős skót versenyző az ITV brit televíziónak így nyilatkozott erről:
"Azóta javultam, de még jobbnak kell lennem. Ha megnézem és kielemzem a tavalyi edzések eredményeit, abból látom, hogy alapvetően jó tempóra vagyok képes, azt a gyorsaságot, amely adottság volt nálam, nem veszítettem el."
Coulthardot sokan túlzott óvatossággal vádolják, ő azonban másképpen látja a helyzetet. Úgy érzi, hogy a bizonytalan jövő miatt tavaly nem tudott kellően összpontosítani. (Leckéket vehetne Mark Webbertől, ő ugyanis az, aki egy kör alatt talán a legtöbbet tudta kihozni tavaly a Jaguarjából.)
"Ha a kört nem tudod úgy kezdeni, hogy teljesen ellazulsz, akkor minden kanyarban veszítesz egy tizedet" - mondta a 13 futamgyőzelmet szerzett pilóta.
A 2005-ös idényben a Formula-1-ben két kvalifikációs időmérő edzést rendeznek, és a rajtsorrendet a versenyzők által elért két időeredmény átlaga határozza meg.