----
december 31., péntekösszekötő szakasz: 6 km, szelektív szakasz: 4 km, összekötő szakasz: 8 km - összesen: 18 km
A kolumbiai Santiago Botero két Tour-szakasz után a Vuelta a Espanán is gyôzött (Fotó: AFP)
Amilyen techikai sportőrültek a spanyolok, nagyon valószínű, hogy egész Barcelona kivonul a tengerpartra szilveszter délután, hogy szurkoljon a Dakar-mezőnynek. Az idén először kiírt szuperszelektív szakasz nemcsak a másnapi rajtsorrendről dönt, eredménye beleszámít a verseny végeredményébe is. A négy kilométeres szakaszt egyébként a tengerparton jelölik ki, és a puha homok már a verseny elején fejtörést okozhat a szerelőknek. ----
január 1., szombatösszekötő szakasz: 919 km - összesen: 919 km
Alex Wurz (balra) és David Coulthard (jobbra) látta el tanácsokkal az élete elsô Formula–1-es köreit teljesítô Földi Tamást
Miután a Plaza de Espagnán bemutatkoztak a versenyzők, a Dakar mezőnye nekivág az egyik legmegerőltetőbb utazásnak, a 919 kilométeres összekötő szakasznak Granadáig. Az útvonal nagy része autópálya, az ebéd helyéhez vezető út és a Castellónnál elhelyezett ellenőrző pont kivételével. Noha a verseny alakulására semmiféle hatással nincs ez a szakasz, a versenyzők számára természetesen tilos a motort, illetve az autót szállítatni vagy vontatni. ----
január 2., vasárnapösszekötő szakasz: 6 km, szelektív szakasz: 10 km, összekötő szakasz: 507 km - összesen 523 km
Még egy rövid szakasz Európában a behajózás előtt. A Granada melletti katonai telepen tíz kilométeres száguldás, majd pedig irány a kikötő, hiszen még Afrikában is vár egy kis autózás a táborig. A Dakar történetében negyedszer (1994, 1999 és 2002 után) ismét a marokkói fővárosban éjszakázik a mezőny. ----
január 3., hétfőösszekötő szakasz: 122 km, szelektív szakasz: 123 km, összekötő szakasz: 421 km - összesen 666 km
Haller Ákos (balról) és Petô Tibor a sevillai világbajnoki gyôzelem után már a vakációját tervezgeti, igaz, azt már nem együtt, hanem ki-ki a saját párjával (Fotó: Meggyesi Bálint)
Az első afrikai szeletkív szakasz, amelynek viszonylagos rövidségéből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, hiszen az útvonal hetven százaléka teljesen ismeretlen a komplett mezőny számára. A környezet gyönyörű, tölgyfákkal, parafaerdőkkel szegélyezett utakon halad a mezőny, bár nézelődésre valószín?leg nem lesz sok idejük a versenyzőknek. A homokdűnék ugyan még messze vannak, a rengeteg irányváltás mégis nehéz feladatot ró a navigátorokra. ----
január 4., keddösszekötő szakasz: 240 km, szelektív szakasz: 381 km, szelektív szakasz: 33 km - összesen 645 km
Durva, nagy köveken kell átverekednie magát Guelmin közelében annak a versenyzőnek, aki teljesíteni akarja a Dakar negyedik szakaszát. A dombok között lévő rajthely után viszonylag gyors szakasz következik, de a kövek defektveszélyessé teszik a manővereket. Az útvonal második része szintén új - még sohasem szerepelt a verseny programjában. A rendezők mégis a nap végére ígérik az igazi meglepetést, amely átrendezheti a sorrendet. ----
január 5., szerdaösszekötő szakasz: 121 km, szelektív szakasz: 492 km, összekötő szakasz: 9 km - összesen: 622 km
A vezetési tudás és a navigációs képesség próbája. A motoros újoncok 45 százalékának a Mauritániába való megérkezés egyet jelent az igazi dakaros kihívásokkal. Itt várja ugyanis a mezőnyt az első homokos szelektív szakasz, amelyet azért gyors, de veszélyes részek is tarkítanak. ----
január 6., csütörtökösszekötő szakasz: 9 km, szelektív szakasz: 660 km - összesen: 669 km
Erdei Zsolt Debrecenben szerezheti meg a WBO félnehézsúlyú interkontinentális övét (Fotó: Danis Barna)
Noha ez a szakasz korábban már szerepelt a programban, mégsem mennek semmire a tapasztalatukkal a rutinos rókák, mivel a szelektív szakasz új utakon vezet. A motorosok itt sorokban indulnak: egy sorban húsz versenyző kap helyet. Az útvonal kissé homokos, dombok közötti úton halad, majd következik egy dűnés szakasz, a végén pedig száz kilométeres füves terület, amelyen nehéz megtalálni a Tisit oázisba vezető egyetlen útvonalat. ----
január 7., péntekszelektív szakasz: 520 km, összekötő szakasz: 18 km - összesen: 538 km
Minden van, ami ahhoz kell, hogy egy szakasz igazán izgalmas legyen: homok, homok, homok, megfűszerezve néhány kellemes dűnés szakasszal és nehezen megtalálható nyomvonalakkal. A Nega megmászása után (ez a versenyzők szerint évről évre nehezebb) köves és csúszós út vezet Tidzsikdzsába. ----
január 8., szombatösszekötő szakasz: 3 km, szelektív szakasz: 361 km, összekötő szakasz: 35 km - összesen: 399 km
A pihenőnap előtti utolsó szakaszon a bátorságé a főszerep. A szelektív szakaszon viszonylag gyorsan lehet haladni, bár vannak igazán nehéz és technikás részek is az útvonalban. Húsz kilométerrel a cél előtt például megérkezik a mezőny a misztikus Csinguetti lábaihoz, ahol a dűnéket a gyorsaság érdekében inkább kerülgetni, mint megmászni kell. ----
január 9., vasárnap - pihenőnap ----
január 10., hétfőösszekötő szakasz: 8 km, szelektív szakasz: 483 km, összekötő szakasz: 8 km - összesen: 499 km
A verseny legnehezebb szelektívje az Atar körüli hurokszakasz. A mezőnyt már 40 kilométerrel a rajt után megsz?ri egy hatalmas d?ne, és a pokoli nehéz Taga-ösvény még csak ezután következik. Számtalan homokd?nén kell átverekednie magát a mezőnynek, a szervezők szerint a szakasz néhány része olyan nehéz lesz, amilyen még sohasem volt a Dakar történetében. ----
január 11., keddösszekötő szakasz: 34 km, szelektív szakasz: 656 km, összekötő szakasz: 5 km - összesen: 695 km
Beckham (balra) vezérletével két forduló után is százszázalékos a Manchester United (Fotó: Reuters/Ina Fassbender)
Megszabadulva a "mumus" Atartól és az iszonyú nehéz mauritániai tereptől, elég hosszú szelektív szakasz következik. Az útvonal első része a Pic de Bou Naga mentén vezet, ahol a sima homokon rengeteg d?nét kell majd kerülgetni. A szakasz második felén megváltozik a talaj: a Tagant-völgybe érve a Ksar el-Barka oázis után köves részre érnek a versenyzők. Az utolsó 150 kilométert gyors tempóban lehet megtenni, a motorosoknak figyelniük kell a kamionok által kivájt nyomokra. ----
január 12., szerdaösszekötő szakasz: 25 km, szelektív szakasz: 586 km, szelektív szakasz: 208 km - összesen: 819 km
Afrikának erre a részére érve az utakat homok helyett növényzet borítja. A szakasz első harmadának teljesítését nehezíti, hogy a navigációt segítő jeleket, tereptárgyakat elég nehéz észrevenni. Ezután falvakon halad végig a mezőny - ezeken a helyszíneken terméseztesen kötelező lassabban haladni. Niorót követően az útszakasz nehézzé válik, folyókon vezet keresztül, állatok ugorhatnak elő a bokrokból. Bamakóba érve a versenygépeket parc fermébe kell állítani, ez azt jelenti, hogy nem lehet őket szerelni. ----
január 13., csütörtökösszekötő szakasz: 205 km, szelektív szakasz: 370 km, összekötő szakasz: 93 km - összesen: 668 km
A szelektív szakasz rajtjától a Manantali duzzasztóig gyorsan lehet haladni, az ezt követő 150 kilométer viszont bokrokkal van szegélyezve, sokszor úgy tűnik, mintha az út a semmibe vezetne. A motorosoknak biztosan okoz majd némi problémát a bokrok kerülgetése. A szakasz vége Sadiolában lesz, amely a mai napig működő aranybányájáról híres. ----
január 14., péntekösszekötő szakasz: 93 km, szelektív szakasz 529 km, összekötő szakasz: 8 km - összesen: 630 km
A szakasz Sadiolából rajtol, és dél felé haladva éri el a mezőny Szenegált. Az utak egyre szűkebbek, és Satadougou közelében már újra sivatagossá válik a táj. A mezőny itt áthalad a Falémé folyón, amely a régi dakarosok emlékezetében történelmi emlékként élt, ugyanis sokáig itt volt a viadal célja. A terep Tambacoundáig bokros tájon vezet át, Soniké tartományban pedig kisebb falvakon és folyókon. ----
január 15., szombatösszekötő szakasz: 108 km, szelektív szakasz: 225 km, összekötő szakasz: 236 km - összesen 569 km
A Formula-1 az IRL-lel ellentétes irányban használja a "Brickyardot"
Ismét "macskaköves" útszakasz következik az első 100 kilométeren, amely még nem számít bele a versenybe. A szelektív szakasz viszont igazi csemegének ígérkezik azok számára, akik szeretik az extrém kihívásokat. A trópusi erdőket elhagyva kiérünk a szavannára, és ahogy fogynak a kilométerek, úgy válik könnyebbé a terep, bár a navigációs pontokat nehéz észrevenni. A szelektív után 200 kilométeres szakasz vezet át Szenegál falvain - estére már nem alakítanak ki tábort, a szervizparkot a Méridien Hotel szomszédságában alakítják ki. ----
január 16., vasárnapösszekötő szakasz: 37 km, szelektív szakasz: 31 km - összesen: 68 km
Noha a záró szakasz elég rövid, a technikai sportokban bármi megtörténhet, tehát még akkor is nagyon észnél kell lenni. A korábbi hagyományokat követve egy vonalban rajtol a mezőny: a motorosoknál egy sorban húsz pilóta fér el, az autósok és a kamionosok pedig kettesével startolnak. Az útvonal dűnék között vezet végig, egészen a Rózsaszín-tó partjáig, ahol igazi népünnepély várható.