Lewis Hamilton a 17. futamgyőzelmét aratta a Formula–1-ben, amivel az örökranglista 15. helyére került. A McLaren versenyzője a 17., aki legalább 1000 kört töltött az élen F1-es futamokon.
Hamilton és csapattársa, Jenson Button egyaránt a 42. dobogós helyezését jegyezte, amivel a duó utolérte az örökranglista 15. helyén Damon Hillt. Így a britek legutóbbi három világbajnoka áll holtversenyben ebben a pozícióban.
Eldőlt, hogy az eddigi összes Abu-dzabi Nagydíját a 3. helyen záró Button Hamilton előtt végez a világbajnokságban (28 pont a különbség közöttük), azaz Hamilton az idén először alulmarad társával szemben. Ha a McLaren tartja magát szokásához, és a vb-ben előkelőbb helyen végző pilótájának adja az alacsonyabb rajtszámot, Hamilton 2012-ben 4-essel indul. A 2009-es szezonban világbajnokként 1-essel ment, 2010-ben 2-essel, az idén pedig 3-assal, azaz a sor folytatódhat.
Bár Fernando Alonso azt nyilatkozta a verseny után, hogy az Abu-dzabi Nagydíjon teljessé vált az F1-es trófeakollekciója, azaz az összes olyan pályán dobogóra állt, amelyen versenyzett, ez nem igaz. Az Osztrák Nagydíj ugyanis 2003-ig a versenynaptárban szerepelt, de 2001-ben minardisként és 2003-ban Renault-pilótaként is feladta a futamot. |
Felipe Massa pedig egy futamra került attól, hogy 30 éve első Ferrari-pilótaként dobogós helyezés nélkül versenyezzen végig F1-es szezont. Sőt miközben Alonso immár a 10. dobogós helyezését jegyezte 2011-ben, Massa még 4. helyezést sem mutatott fel. A gyatra sorozat megszakítására nem is kaphatna lehetőséget jobb helyen, mint Brazíliában. |
A McLaren angol pilótája és Sebastian Vettel kiemelkedő teljesítményt nyújt Abu-Dzabiban az időmérőkön, eddig mindhárom futamon ők indultak az első sorból. 2009-ben Hamiltoné, tavaly és az idén a németé volt a pole pozíció.
A Red Bull-pilóta az idei 14. rajtelsőségével beállította Nigel Mansell 1992-es szezonbeli pole-rekordját, amelyet Brazíliában meg is dönthet. Igaz, Mansell 16 futamon érte el a 14-et, míg Vettel 18-on.
Vettel ugyanakkor a rajtnál történt kiesése miatt néhány rekord megdöntésének reményétől elköszönhet: a 13 győzelem (Michael Schumacher, 2004) már biztosan nem lesz meg, mint az élen töltött körök százalékos arányának (Jim Clark, 1963, 71.47%) megjavítása sem. Vettel legutóbb a tavalyi Dél-koreai Nagydíjon esett ki, azóta egyszer sem hiányzott Red Bull-pilóta a dobogóról ezidáig.
Ráadásul a német kiesésével nincs már olyan pilóta a mezőnyben, aki az összes futamon célba ért. A legtöbb teljes futamot így is Vettel és csapattársa, Mark Webber jegyzi, 17-17-et. Webber az idén másodszor állt az élen versenyen, a Német Nagydíj volt a másik – ezen a kettőn Vettel egyetlen kört sem fejezett be az első pozícióban.
Vettel kiesése után Hamiltoné lett az Abu-dzabi GP – versenytudósítás |
Hamilton és Alonso egymást dicséri, Vettel újat tanult – reakciók |
McLaren: Hamilton túljutott a problémás időszakon |
„Lewis Hamilton végre szárnyra kapott" – sajtóvisszhang |
Button bajusza, Alonso spriccelése és csodás színek – képgaléria |
Webber hatodik leggyorsabb körét jegyezte az idén, ezzel eldőlt, hogy ebben a kategóriában ő lesz a legjobb 2011-ben az F1-ben.
Az ausztrál 2009-es Német Nagydíjon aratott győzelme óta nem avattak új futamgyőztest a Formula–1-ben – ez volt a 45. viadal zsinórban „első bálos” győztes nélkül, ami a leghosszabb ilyen jellegű sorozat a sportág történetében. Az eddigi leghosszabb, 44-es széria 1989 és 1992 között húzódott Alessandro Nannini és Schumi első diadala óta. 2004 és 2006 között Jarno Trulli és Button első diadala között 43 verseny telt el.
A Force India ezelőtt két futamon jegyzett dupla pontszerzést 2011-ben, Adrian Sutil és Paul Di Resta Ausztráliában és Szingapúrban (utóbbi szintén villanyfényes verseny volt) szerepelt ennyire jól együtt. Kobajasi Kamui a Német Nagydíj óta tartó pontínségének vetett véget, hét sikertelen futam után lett 10.
A mostaniaknál összehasonlíthatatlanul szebb időket is megélő Williams-istálló pilótái először töltötték meg az utolsó rajtsort.