Silk Way rali: a Kamaz rákapcsolt – de nagyon!

TÓTH ANITA (Szemej)TÓTH ANITA (Szemej)
Vágólapra másolva!
2017.07.12. 16:09
null
Újabb hosszú és nehéz szakaszon van túl a mezőny (Fotók: Opel Dakar Team)
A magas fűben nagyon észnél kellett lenni, hogy megtalálják az utat – Szalay Balázs és Kovács Miklós továbbra is a top tízben!

 

Borzalmasan nehéz nap volt. S amikor egy kilencszeres ralivilágbajnok mondja ezt, neki hajlamosak vagyunk el is hinni. Márpedig Sébastien Loeb eléggé ki volt akadva a Silk Way rali szerdai napjának végén. Hiába vezet továbbra is nagy előnnyel az összetettben, sokat veszített ezen az etapon, s ebben nagy szerepe volt annak, hogy ő rajtolt elsőként.

No meg annak, hogy a 484 kilométeres mért szakaszon nagyon sok helyen magas fűben autózott a mezőny, de olyan magasban, hogy egyszerűen nem lehetett látni az utat. Főleg úgy, hogy Loeb előtt nem is ment rajta senki. „Gyakran tíz kilométer per órás sebességre kellett lelassítanunk, kinyitottam az ajtót, és nézegettem, hogy merre menjek. Máskor meg volt két halvány nyom, és forgolódtunk, hogy melyik az igazi" – mondta Loeb.

A leggyorsabb ezen a szakaszon a Peugeot másik pilótája, a verseny tavalyi győztese, Cyril Despres volt, ám ő is borzalmasan elfáradt. Annak ellenére, hogy ez volt az első igazán jó, hibamentes napja a verseny során, s hogy a szakaszgyőzelemmel egy kicsit talán visszajött a harci kedve is.

 

A magyar indulók is alaposan megdolgoztak azért, hogy elérjék a tábort, de megérte, mert továbbra is mindketten a top tízben vannak.

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a 13. helyen teljesítette a 484 kilométeres mért szakaszt, s az összetettben tartja kilencedik pozícióját.

Hosszú és nehéz szakasz volt, mégis ezt élveztük eddig a legjobban – nyilatkozta az Opel Mokka pilótája, Szalay Balázs. – Végre alig esett az eső, jó volt a gumink, és az autó is remekül muzsikált, igaz, a cél előtt húsz kilométerrel kaptunk egy defektet, ami miatt veszítettünk legalább hat percet, de ez benne van a pakliban, főleg akkor, ha körülbelül háromezerszer ütöd oda a kocsit, márpedig ma ez történt. Nehezítette a dolgomat, hogy reggel nagyon rossz volt a gyomrom, és nem is jött rendbe, ám a szakaszon az adrenalin elnyomta a fájdalmat. A magas fűben én sem tudtam, merre van az út, Laci azonban mondta, hogy mi az irány, és arra mentem. Semmit sem láttam a magas fűben, de egyszer csak megérkeztünk egy villanyoszlophoz, amely benne volt az itinerben és mentünk tovább a következő jelig" – mesélte Szalay, aki még hozzátette, összességében nagyon jó tempót diktáltak, és bár nem lehetett tövig nyomni a gázpedált, a 100 km/órás tempót is maximálisnak érezte az ember, mert olyan kanyargós volt a pálya.

A kamionnal száguldóknak abból a szempontból valamivel könnyebb dolguk lehetett, hogy magasabbról talán jobban látni az irányokat, s erre bizonyság, hogy ha az egész mezőnyt egy kalap alá vesszük, a kamionos győztes Dmitrij Szotnyikov a második leggyorsabb volt ezen a napon. Ami egyszerűen elképesztő! Amúgy a kamazosok támadásba lendültek, sőt, át is vették az irányítást.

Ha az egész mezőnyt egy kalap alá vesszük, a kamionos győztes Dmitrij Szotnyikov a második leggyorsabb volt (Fotó: Silk Way Rally Media)
Ha az egész mezőnyt egy kalap alá vesszük, a kamionos győztes Dmitrij Szotnyikov a második leggyorsabb volt (Fotó: Silk Way Rally Media)

A Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió szereplését továbbra is az állandóság jellemzi; miközben egyre másra hullanak ki a versenyből a nagy nevek, a Scania legénysége halad a célja felé. A szerdai szakaszt a 12. helyen zárta, az összetettben pedig a nyolcadikról várja a folytatást.

Nagyon hosszú szakasz volt, és mi végigszenvedtük – vallotta be Kovács. – Újfajta beállítást próbáltunk ki, és nem jött be, ám ez a sáros szakaszokon nem derült ki, csak most a szárazon. Rettentően kemény a futómű, ráz és akkorákat üt, hogy az már fáj. Különösen így tűnt rettentően hosszúnak ez a nap.

 

Nehéz helyzetében Kovács Miklós azért szerdán is mentőangyalnak állt: az összekötő szakaszon 130 kilométeren keresztül vontatott egy Buggyt a táborig.

SILK WAY RALI
5. nap, Asztana–Szemej (össztáv: 849.54 km, ebből szelektív szakasz: 484.47 km). Autósok:
1. Cyril Despres, David Castera (francia, Peugeot 3008 DKR) 4:30:00, 2. Liu Jen-kuj, Pan Hung-jü (chilei, Bacimotor BJ40L) 6:26 p h., 3. Menzies, Mortensen (amerikai, Mini) 14:02 p h., ...13. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 41:27 p h. Kamionosok: 1. Dmitrij Szotnyikov, Ruszlan Ahmagyejev, Ilnur Musztafin (orosz, Kamaz) 4:32:17, 2. Sibalov, Mokejev, Nyikityin (orosz, Kamaz) 4:03 p h., 3. Nyikolajev, Jakovlev, Ribakov (orosz, Kamaz) 9:47 p h., ...12 Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 1:10:45 ó h.
Az összetettben. Autósok:
1. Sébastien Loeb, Daniel Elena (francia, Peugeot 3008 DKR Maxi) 13:43:50, 2. Despres 50:16 p h., 3. Menzies 1:15:30 ó h., ...9. Szalay Balázs 2:57:17 ó h. Kamionosok: 1. Dmitrij Szotnyikov 15:25:26, 2. Sibalov 48 mp h., 3. Kolomy, Stross, Ernst (cseh, Tatra) 15:27 p h., ...8. Kovács Miklós 3:02:30 ó h.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik