NB I: A Honvéd, mint brand, benne van a top háromban – Azurák Csaba

Vágólapra másolva!
2019.07.10. 18:15
null
Azurák Csaba (balra) beszélget Pisont Istvánnal (Fotó: honvedfc.hu)
Többek között telefonos alkalmazással, megújuló honlappal, minőségibb és gyakoribb tartalommal igyekszik kiszolgálni a szurkolókat Azurák Csaba, akit szerdán neveztek ki a Budapest Honvéd kommunikációs és marketingigazgatójának.

– Hogy került képbe a Budapest Honvéd?
– Azt szokták mondani, hogy amikor az egyik ajtó becsukódik, kinyílik egy másik. Ez az én életemben is így történt – felelte a Nemzeti Sportnak Azurák Csaba, aki 18 év után idén áprilisban távozott a TV2-től, szerdán pedig a Budapest Honvéd kommunikációs és marketingigazgatójának nevezték ki. – Csaknem két évtized után távoztam a TV2-től. A Honvéd új tulajdonosaival egészen véletlenül, a közös barátainkon keresztül találkoztam. A kötetlen, jó hangulatú, baráti beszélgetésen több téma is szóba került, természetesen a sport sem maradhatott ki. A futballról, a Honvédról és a kommunikációról is beszéltünk, utóbbi kapcsán kíváncsiak voltak a véleményemre, én pedig mondtam néhány észrevételt, amivel a klub fejlődhetne ezen a téren.

Azurák szerint a Honvéd brandként a fociklubok között 
benne van a top háromban (Fotó: honvedfc.hu)
Azurák szerint a Honvéd brandként a fociklubok között benne van a top háromban (Fotó: honvedfc.hu)

– Tudna konkrét példát említeni?
A Honvéd Magyarország egyik legnagyobb tradícióval bíró egyesülete. Puskás Ferenc pályafutása itt kezdődött, az Aranycsapat gerincét is a kispesti klub adta, de Détári Lajos generációját is mindenki ismeri az országban, én is azokon a játékosokon nőttem fel. Nagyon szerethető klubról beszélünk, az első találkozásunkon pedig elmondtam, hogy a modern futballklubnak kommunikáció terén maximálisan ki kell szolgálnia a saját szurkolóit. Nemcsak közleményekben kell tájékoztatni, hanem minőségi tartalmat kell gyártani. Videókkal, képekkel, interjúkkal, riportokkal, infografikákkal kell kiszolgálni a szimpatizánsokat – nemcsak a honlapon, nem kizárólag a meccsfüzetben, hanem a közösségi médiában is. A tulajdonosoknak tetszett ez az irány, az első beszélgetést újabb követte, így jutottunk el a mostani bejelentésig.

– Mely területen kell a leginkább fejlődnie a klub kommunikációjának?
A kollégáim eddig is mindent megtettek, hogy minél több drukkerhez jussanak el a legfontosabb hírek, én azért dolgozom, hogy több lehetőségünk és erőforrásunk legyen még jobb tartalmakat gyártani. Nem aknáztunk ki minden lehetőséget, nagy hiányosság például, hogy a Honvédnak még nincs telefonos applikációja, vagyis nem vagyunk ott a szurkolók zsebében – ezt pótoljuk a közeljövőben, a következő fél évnek ez kiemelt feladata lesz. A honlapunk szintén régebbi fejlesztésű, a kispesti szurkolótábor megérdemli, hogy a mostaninál korszerűbb köntösbe csomagolt hírszolgáltatást kapjon. Az anyagok minősége mellett a mennyiségén is javítani akarunk, fontos lenne, hogy több anyagot adjunk a szurkolóknak.

– Mi lenne az ideális szám ezen a téren?
– Nyáron az NB I-es meccsek helyett az edzőtáborok és az új játékosok bemutatása áll a középpontban, most az Európa-liga kapcsán is nagy az érdeklődés, a bajnoki idény kezdetén szintén nagyobb a nyüzsgés. Ám az egyik cél éppen az, hogy a nyári és a téli szabadság alatti holtidényt is minőségi tartalommal töltsük meg. Összességében azt akarjuk elérni, hogy naponta háromszor-négyszer érdemes legyen a Honvéd honlapjára kattintani. Pontosabban, remélem, hogy fél év múlva már nem a szurkolónak kell keresnie a híreket, mert a telefonos alkalmazás felhívja majd a figyelmét a napi három-négy újdonságra.

– Milyen brandnek számít a Budapest Honvéd Magyarországon?
– A klubnak páratlan a múltja, a magyar futball legendájával azonosítják, és a jelene is sikeres. Véleményem szerint a hazai futballklubok közül a Honvéd, mint brand, benne van a top háromban. A csapat hosszú éveken keresztül adott játékosokat a válogatottnak, emiatt több korosztály emlékezetébe belevésődött a neve. Emellett a közelmúltban nyílt meg a minden igényt kielégítő labdarúgó-akadémia, az új stadion a tervek szerint jövőre elkészül, ennek köszönhetően olyan klub képe rajzolódik ki, amelyet márkaként – megfelelő kommunikációval – tovább erősíthetünk.

A szakmai múltjáról sokat tudunk, a sporthoz fűződő viszonyáról viszont kevesebbet.
– Székesfehérváron születettem, gyerekkorom nagy része a kosárlabda pályán telt, a Vidiben kosaraztam és fociztam, az Alba Volán SC-ben pedig öttusáztam. Vagyis a sport, és a futball szeretete gyerekkorom óta elkísér.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik