Ezzel összefüggésben Novák András, az MKSZ főtitkára beszélt kedden a szövetség szerkezeti átalakításáról az M4 Sportreggeli című adásában. Mint mondta, szükségszerű volt a struktúra átalakítása, mert az edzőképzés területén nagy problémát jelentett, hogy a jogszabályi környezet miatt olyan szakemberek is szerezhettek edzői papírt országos akkreditált képzéseken – és ezért működési engedélyt kellett kibocsátania számukra a Magyar Kézilabda-szövetségnek –, akiknek a képzésére és szakmai tudására nem volt rálátásuk.
Ezzel összefüggésben Novák András, az MKSZ főtitkára beszélt kedden a szövetség szerkezeti átalakításáról az M4 Sportreggeli című adásában. Mint mondta, szükségszerű volt a struktúra átalakítása, mert az edzőképzés területén nagy problémát jelentett, hogy a jogszabályi környezet miatt olyan szakemberek is szerezhettek edzői papírt országos akkreditált képzéseken – és ezért működési engedélyt kellett kibocsátania számukra a Magyar Kézilabda-szövetségnek –, akiknek a képzésére és szakmai tudására nem volt rálátásuk.
„Ez az edzők kétharmadát, mintegy 1500 főt érintett. Ilyen a jövőben nem fordulhat elő” – hangsúlyozta a főtitkár.
A szövetségnek ezután lehetősége nyílik az edzőképzés átalakítására a Testnevelési Egyetemmel és a testnevelőtanár-képzést folytató felsőoktatási intézményekkel együttműködve. Ezt az átalakítást az MKSZ Nemzetközi Edzőképző Központja vezényli majd le, így annak vezetőjére, Marczinka Zoltánra – Novák András szerint – óriási feladat hárul, ezért a továbbiakban ő nem tudja ellátni szakmai igazgatói feladatait is.
Ezt a szintén teljes embert kívánó posztot január 1-jétől Zsiga Gyula tölti be, akinek feladata lesz, hogy valamennyi korosztályos válogatottnál fejlessze, menedzselje a szakmai munkát.
Az új szakmai igazgató szerint eddig nagy probléma volt, hogy nem egyformán nevelték a gyerekeket, ezért szerinte egységes szemléletmódot kell elfogadtatni a kollégákkal, a versenyeztetést pedig az életkori sajátosságok figyelembe vételével kell kialakítani.
„Nagyon fontos, hogy pedagógiai érzékük is legyen az edzőknek, ne csak szakmai gyakorlatuk” – mondta ki Zsiga Gyula, aki kiemelte a szülők és a szakosztályok szerepét abban a folyamatban, amely során élsportolóvá válik egy versenyző, megtanulja, hogyan kell élni, viselkedni.
„A kluboknak partnernek kell lenniük a munkában, mert a válogatottak sikere közös érdek” – tette hozzá Novák András.