Red Bull
A világbajnoki címvédő istálló számára áldás volt a szingapúri pálya, a belga és az olasz gyors aszfaltcsíkon a győzelemre esélytelen autóik itt ismét versenyképesek voltak. A csúcsformába lendülő Sebastian Vettel némi szerencsével nyert (visszakapta, amit Valenciában elveszített a generátor meghibásodása miatt), és növelte esélyét a világbajnoki címért vívott harcban. Két éve két versennyel a vb zárása előtt 25 pontos hátrányban volt, most 29 pontra van az éllovastól, és még hat futamot rendeznek.
Mark Webber viszont nem tud kijönni a gödörből, amelybe esve versenyről versenyre csökken a sansza a vb megnyerésére. Szingapúrban egy pontot szerzett volna, ha nem veszik el tőle szabálytalan előzés miatt.
Christian Horner csapatfőnök: „Seb régóta nem volt ennyire koncentrált a futam előtt, remekül versenyzett. Éppen azt találgattuk, két- vagy háromkiállásos taktikát alkalmazzunk Hamilton legyőzésére, amikor kiesett, és egyszerűbbé vált a helyzetünk. A biztonsági autó mögötti esetet Button nagyon elnézte, kis híján mindkettejük versenyét tönkretette, még szerencse, hogy időben tudott reagálni. Az azonban nagyon nyugtalanító, hogy akármi is történik egy-egy versenyen, Alonso rendre a dobogóra áll a végén.”
McLaren
Bár a szabadedzéseken Vettel volt az úr, az időmérőn és a verseny elején Lewis Hamilton bebizonyította, hogy még mindig a McLaren autója a leggyorsabb, és remek formája független attól, milyen jellegű pályán száguld a mezőny. Csakhogy a balszerencse nem tágít a wokingiak mellől, zsinórban a harmadik versenyen esik ki valamelyik pilótájuk – sőt, ezúttal éppen az, aki a győzelem felé száguldott, nem úgy, mint korábban.
Hamilton győzelme esetén 24 pontosra csökkentette volna a hátrányát Alonsóval szemben, váltóhiba következtében történt kiesése miatt viszont 52 pontra nőtt a különbség.
Jenson Button képtelen volt tartani Hamilton tempóját, csapattársa kiesése után sem tudta támadni Vettelt, és a 2. helyen ért célba – de legalább a verseny egyik nagy mentése az övé volt, amikor a biztonsági autós időszakban ki tudta kerülni a hirtelen és váratlanul fékező Vettelt.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Nagyon gyors az autónk, de jobban örülnénk neki, ha célba is érnénk a versenyeken. Hat versenyt kell végigcsinálnunk kiesés nélkül, és ha sikerül, Lewis megnyerheti a világbajnokságot. Csalódottak vagyunk, de Lewis méltósággal viselte a kiesést, és biztatta a srácokat. Előre kell néznünk, és harcolnunk kell, minden versenyen a győzelem a cél.”
Ferrari
Az év elején mindenki azt mondta, a gumik miatt kiszámíthatatlan versenyekből álló idényben annak lesz a legnagyobb esélye a világbajnoki címre, aki kiegyensúlyozott teljesítményre lesz képes: Fernando Alonso a Bahreini Nagydíj óta eltelt tíz versenyből héten a dobogóra állt, és csak egyszer esett ki, akkor is saját vagy autója hibáján kívül.
Szingapúrban ráadásul úgy pezsgőzhetett, hogy esélye sem volt felvenni a tempót riválisaival, de Hamilton kieséséből hasznot húzott. Felipe Massa újabb reménytelennek tűnő hétvégéje a defekt miatti korai kerékcsere, majd a biztonsági időszakok után jó irányba vett fordulatot, néhány szép előzéssel a futam hajrájának üde színfoltja lett az állásáért küzdő brazil.
Stefano Domenicali csapatfőnök: „Javítanunk kell az autón, mert Fernando újabb futamgyőzelem nélkül nemigen nyerheti meg a világbajnokságot. Mostanában elvagyunk azzal, hogy a riválisainkat egymás után éri a balszerencse, de erre nem lehet alapozni a világbajnoki menetelést. Persze a legfontosabb még mindig az autó megbízhatósága és a célba érés.”
Force India
Paul di Resta élete versenyét futotta Szingapúrban, és a negyedik helyre hozta be az autóját, de amondó, hogy ha nincs a biztonsági időszak, Fernando Alonsót is megelőzhette volna. Így sem kell elkeserednie, a csapat Williamsszel szembeni előnye 21 pontra nőtt, a Sauber pedig csak 26-tal van előtte – persze a svájciakat nehezebb lesz utolérni, mint a briteket hátul tartani.
Mercedes
Bár nem az első versenyen szoktak beválni a nagyszabású technikai újítások, a Mercedesnél nem volt őszinte a mérnökök mosolya a szabadedzéseket követően. Az időmérőn a teljesen átalakított farral ellátott autók mindegyike bejutott a harmadik szakaszba, de mindenki láthatta, hogy a McLaren mellett a Force India is gyorsabb volt ezen a hétvégén.
Az, hogy Nico Rosberg Di Resta mögött lett ötödik, adott némi mellékízt a Monacói GP óta elért legjobb helyezésének. Michael Schumacher ugyanakkor újabb rémes élményen van túl: elnézett egy kanyart, nekiment Jean-Éric Vergne-nek, és nemcsak, hogy kiesett, a következő versenyre tíz rajthelyes büntetést kapott.
Lotus
A monzai hétvége után a Red Bullhoz hasonlóan a Lotus is megváltásként várta a Szingapúri Nagydíjat, de Kimi Räikkönen és Romain Grosjean ezúttal ugyanúgy nem adta jelét annak, hogy versenyt nyerhetne, mint az Olasz Nagydíjon. Räikkönenről az éjszakai futamon látottak alapján nehéz lenne elképzelni, hogy versenybe száll a vb-címért, de a Formula–1-ben futamról futamra jelentősen változhat a helyzet.
Toro Rosso Jól járt a csapat a biztonsági időszakkal, Daniel Ricciardo a 9. helyre jött fel, míg Vergne szerint a 7. helyezés is elérhető lett volna, ha nem érkezik Schumacher. A francia legalább roppant szimpatikusan beszélt Schumacherről, akivel mindent megbeszéltek. |
Sauber A svájciaknak nem tett jót, hogy a kanyargós városi pályán folytatódott a vb, Kobajasi Kamui az időmérő első szakaszából sem jutott tovább, míg a Monzában bravúros 2. helyezést elérő Sergio Pérez csupán Mark Webber büntetésének köszönhette az egyetlen megszerzett pontját. |
Williams |
Marussia Amióta a három új csapat csatlakozott az F1-hez, a Caterham (illetve korábban Lotus) helye megkérdőjelezhetetlen volt a külön verseny élén. Ám Timo Glock Szingapúrban, kedvenc pályáján elért 12. helyezése alapjaiban megváltoztathatja a képet: a Marussia áll jelenleg a busás jutalmat ígérő 10. helyen a konstruktőr-vb-ben, és ha nem, lesz még egy, ilyen sok kiesést és kuszaságot okozó futam, meg is tartja pozícióját. |
Caterham |
HRT Narain Karthikeyan Monza után másodszor is megverte a csapattársát az időmérőn, majd Monza után másodszor is a falnak ütközött autójával. Nagyjából ennyit érdemes megemlíteni az utolsó rajtsorba szorult gárdával kapcsolatban. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 2:00:26.144 |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 8.959 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 15.227 mp h. |
4. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 19.063 mp h. |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 34.784 mp h. |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 35.759 mp h. |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 36.698 mp h. |
8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 42.829 mp h. |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 45.820 mp h. |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 50.619 mp h. |
11. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:07.175 p h.* |
12. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:31.918 p h. |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:37.141 p h. |
14. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:39.413 p h. |
15. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:47.967 p h. |
16. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 2:12.925 p h. |
17. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1 kör h. |
18. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 2 kör h. |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 2 kör h. |
*Webber szabálytalan előzésért 20 másodperces büntetést kapott. | ||||
FELADTÁK | ||||
Michael Schumacher | német | Mercedes | 38 megtett kör | |
Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 38 | |
Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 36 | |
Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 30 | |
Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 22 | |
Leggyorsabb kör: Hülkenberg (52. kör) 1:51.033 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 8 | 13 | 194 |
2. | Sebastian Vettel | 2 | 5 | 11 | 165 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 13 | 149 |
4. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 10 | 142 |
5. | Mark Webber | 2 | 2 | 11 | 132 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 9 | 119 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 7 | 82 |
9. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
10. | Felipe Massa | – | – | 8 | 51 |
11. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
12. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
13. | Kobajasi Kamui | – | – | 6 | 35 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 31 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | 6 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 297 |
2. | McLaren-Mercedes | 261 |
3. | Ferrari | 245 |
4. | Lotus-Renault | 231 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 101 |
7. | Force India-Mercedes | 75 |
8. | Williams-Renault | 54 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 14 |