Több kiesés nem fér bele a McLarennek

Vágólapra másolva!
2012.09.24. 12:45
null
Lewis Hamilton idényében nem fér bele több kiesés, ha világbajnok akar lenni (Fotók: Action Images)
Címkék
A Red Bull-istállónál el tudják képzelni, milyen érzés volt Lewis Hamilton számára a szingapúri kiesése, de elismerték, hogy egy csapásra könnyebbé vált Sebastian Vettel versenye. A McLarennél nem engedhetnek meg újabb kiesést, míg a Ferrarinál amondóak, Fernando Alonso nemigen lesz világbajnok újabb futamgyőzelem nélkül. Ehhez viszont gyorsabb autó kell.

 

Red Bull

A világbajnoki címvédő istálló számára áldás volt a szingapúri pálya, a belga és az olasz gyors aszfaltcsíkon a győzelemre esélytelen autóik itt ismét versenyképesek voltak. A csúcsformába lendülő Sebastian Vettel némi szerencsével nyert (visszakapta, amit Valenciában elveszített a generátor meghibásodása miatt), és növelte esélyét a világbajnoki címért vívott harcban. Két éve két versennyel a vb zárása előtt 25 pontos hátrányban volt, most 29 pontra van az éllovastól, és még hat futamot rendeznek.

Mark Webber viszont nem tud kijönni a gödörből, amelybe esve versenyről versenyre csökken a sansza a vb megnyerésére. Szingapúrban egy pontot szerzett volna, ha nem veszik el tőle szabálytalan előzés miatt.

Kattintson a képre a futamról készült galéria megtekintéséhez!
Kattintson a képre a futamról készült galéria megtekintéséhez!

Christian Horner csapatfőnök: „Seb régóta nem volt ennyire koncentrált a futam előtt, remekül versenyzett. Éppen azt találgattuk, két- vagy háromkiállásos taktikát alkalmazzunk Hamilton legyőzésére, amikor kiesett, és egyszerűbbé vált a helyzetünk. A biztonsági autó mögötti esetet Button nagyon elnézte, kis híján mindkettejük versenyét tönkretette, még szerencse, hogy időben tudott reagálni. Az azonban nagyon nyugtalanító, hogy akármi is történik egy-egy versenyen, Alonso rendre a dobogóra áll a végén.”

McLaren

Bár a szabadedzéseken Vettel volt az úr, az időmérőn és a verseny elején Lewis Hamilton bebizonyította, hogy még mindig a McLaren autója a leggyorsabb, és remek formája független attól, milyen jellegű pályán száguld a mezőny. Csakhogy a balszerencse nem tágít a wokingiak mellől, zsinórban a harmadik versenyen esik ki valamelyik pilótájuk – sőt, ezúttal éppen az, aki a győzelem felé száguldott, nem úgy, mint korábban.

Hamilton győzelme esetén 24 pontosra csökkentette volna a hátrányát Alonsóval szemben, váltóhiba következtében történt kiesése miatt viszont 52 pontra nőtt a különbség.

Jenson Button képtelen volt tartani Hamilton tempóját, csapattársa kiesése után sem tudta támadni Vettelt, és a 2. helyen ért célba – de legalább a verseny egyik nagy mentése az övé volt, amikor a biztonsági autós időszakban ki tudta kerülni a hirtelen és váratlanul fékező Vettelt.

Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Nagyon gyors az autónk, de jobban örülnénk neki, ha célba is érnénk a versenyeken. Hat versenyt kell végigcsinálnunk kiesés nélkül, és ha sikerül, Lewis megnyerheti a világbajnokságot. Csalódottak vagyunk, de Lewis méltósággal viselte a kiesést, és biztatta a srácokat. Előre kell néznünk, és harcolnunk kell, minden versenyen a győzelem a cél.”

Ferrari

Az év elején mindenki azt mondta, a gumik miatt kiszámíthatatlan versenyekből álló idényben annak lesz a legnagyobb esélye a világbajnoki címre, aki kiegyensúlyozott teljesítményre lesz képes: Fernando Alonso a Bahreini Nagydíj óta eltelt tíz versenyből héten a dobogóra állt, és csak egyszer esett ki, akkor is saját vagy autója hibáján kívül.

Szingapúrban ráadásul úgy pezsgőzhetett, hogy esélye sem volt felvenni a tempót riválisaival, de Hamilton kieséséből hasznot húzott. Felipe Massa újabb reménytelennek tűnő hétvégéje a defekt miatti korai kerékcsere, majd a biztonsági időszakok után jó irányba vett fordulatot, néhány szép előzéssel a futam hajrájának üde színfoltja lett az állásáért küzdő brazil.

Stefano Domenicali csapatfőnök: „Javítanunk kell az autón, mert Fernando újabb futamgyőzelem nélkül nemigen nyerheti meg a világbajnokságot. Mostanában elvagyunk azzal, hogy a riválisainkat egymás után éri a balszerencse, de erre nem lehet alapozni a világbajnoki menetelést. Persze a legfontosabb még mindig az autó megbízhatósága és a célba érés.”

Szingapúrban a Force India volt a második legjobb Mercedes-csapat
Szingapúrban a Force India volt a második legjobb Mercedes-csapat

Force India

Paul di Resta élete versenyét futotta Szingapúrban, és a negyedik helyre hozta be az autóját, de amondó, hogy ha nincs a biztonsági időszak, Fernando Alonsót is megelőzhette volna. Így sem kell elkeserednie, a csapat Williamsszel szembeni előnye 21 pontra nőtt, a Sauber pedig csak 26-tal van előtte – persze a svájciakat nehezebb lesz utolérni, mint a briteket hátul tartani.

Mercedes

Bár nem az első versenyen szoktak beválni a nagyszabású technikai újítások, a Mercedesnél nem volt őszinte a mérnökök mosolya a szabadedzéseket követően. Az időmérőn a teljesen átalakított farral ellátott autók mindegyike bejutott a harmadik szakaszba, de mindenki láthatta, hogy a McLaren mellett a Force India is gyorsabb volt ezen a hétvégén.

Az, hogy Nico Rosberg Di Resta mögött lett ötödik, adott némi mellékízt a Monacói GP óta elért legjobb helyezésének. Michael Schumacher ugyanakkor újabb rémes élményen van túl: elnézett egy kanyart, nekiment Jean-Éric Vergne-nek, és nemcsak, hogy kiesett, a következő versenyre tíz rajthelyes büntetést kapott.

Lotus

A monzai hétvége után a Red Bullhoz hasonlóan a Lotus is megváltásként várta a Szingapúri Nagydíjat, de Kimi Räikkönen és Romain Grosjean ezúttal ugyanúgy nem adta jelét annak, hogy versenyt nyerhetne, mint az Olasz Nagydíjon. Räikkönenről az éjszakai futamon látottak alapján nehéz lenne elképzelni, hogy versenybe száll a vb-címért, de a Formula–1-ben futamról futamra jelentősen változhat a helyzet.

TOVÁBBI CSAPATOK ÉRTÉKELÉSE
Toro Rosso
Jól járt a csapat a biztonsági időszakkal, Daniel Ricciardo a 9. helyre jött fel, míg Vergne szerint a 7. helyezés is elérhető lett volna, ha nem érkezik Schumacher. A francia legalább roppant szimpatikusan beszélt Schumacherről, akivel mindent megbeszéltek.
Sauber
A svájciaknak nem tett jót, hogy a kanyargós városi pályán folytatódott a vb, Kobajasi Kamui az időmérő első szakaszából sem jutott tovább, míg a Monzában bravúros 2. helyezést elérő Sergio Pérez csupán Mark Webber büntetésének köszönhette az egyetlen megszerzett pontját.

Williams
Pastor Maldonado ismét a jobbik arcát mutatta, de hiába a második rajthely és a szokásosnál óvatosabb vezetés, a technika ördöge nem kímélte őt. Bruno Senna az edzéseken a saját autóját csapta a falhoz, a versenyen Massát szorította neki, s bár büntetést nem kapott, pontos sem érdemelt ezért a hétvégéért.

Marussia
Amióta a három új csapat csatlakozott az F1-hez, a Caterham (illetve korábban Lotus) helye megkérdőjelezhetetlen volt a külön verseny élén. Ám Timo Glock Szingapúrban, kedvenc pályáján elért 12. helyezése alapjaiban megváltoztathatja a képet: a Marussia áll jelenleg a busás jutalmat ígérő 10. helyen a konstruktőr-vb-ben, és ha nem, lesz még egy, ilyen sok kiesést és kuszaságot okozó futam, meg is tartja pozícióját.

Caterham
Heikki Kovalainen biztos benne, hogy a biztonsági autós időszak miatt került a két Marussia mögé, és mivel a stratégiáját tönkretette a kényszerű lassítás, nem jöhetett vissza eléjük. Ez sokba kerülhet a Caterhamnek.

HRT
Narain Karthikeyan Monza után másodszor is megverte a csapattársát az időmérőn, majd Monza után másodszor is a falnak ütközött autójával. Nagyjából ennyit érdemes megemlíteni az utolsó rajtsorba szorult gárdával kapcsolatban.
SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, A MÓDOSÍTOTT VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 2:00:26.144
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 8.959 mp h.
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 15.227 mp h.
4. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 19.063 mp h.
5. Nico Rosberg német Mercedes 34.784 mp h.
6. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 35.759 mp h.
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 36.698 mp h.
8. Felipe Massa brazil Ferrari 42.829 mp h.
9. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 45.820 mp h.
10.
Sergio Pérez
mexikói
Sauber-Ferrari
50.619 mp h.
11. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:07.175 p h.*
12. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:31.918 p h.
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:37.141 p h.
14. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:39.413 p h.
15. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:47.967 p h.
16. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 2:12.925 p h.
17. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1 kör h.
18. Bruno Senna brazil Williams-Renault 2 kör h.
19. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 2 kör h.
*Webber szabálytalan előzésért 20 másodperces büntetést kapott.
FELADTÁK
Michael Schumacher német Mercedes 38 megtett kör
Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 38
Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 36
Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 30
Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 22
Leggyorsabb kör: Hülkenberg (52. kör) 1:51.033
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 8 13 194
2. Sebastian Vettel 2 5 11 165
3. Kimi Räikkönen 6 13 149
4. Lewis Hamilton 3 6 10 142
5. Mark Webber 2 2 11 132
6. Jenson Button 2 5 9 119
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 7 82
9. Sergio Pérez 3 7 66
10. Felipe Massa 8 51
11. Paul di Resta 8 44
12. Michael Schumacher 1 7 43
13. Kobajasi Kamui 6 35
14. Nico Hülkenberg 6 31
15. Pastor Maldonado 1 1 2 29
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 3 6
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 297
2. McLaren-Mercedes 261
3. Ferrari 245
4. Lotus-Renault 231
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 101
7. Force India-Mercedes 75
8. Williams-Renault 54
9. Toro Rosso-Ferrari 14

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik