Ifjúsági olimpia: nyolc magyar érem egy nap alatt

Vágólapra másolva!
2014.08.24. 19:05
null
Homonnai Luca szerezte az öt magyar ezüst egyikét vasárnap (Fotó: MOB/Szalmás Péter)
Az arany ugyan nem jött össze, de kár lenne panaszkodni: az ifjúsági olimpia nyolcadik napján nyolc érmet szereztek a magyar sportolók!

Csak kapkodtuk a fejünket, ráadásul ahová néztünk, mindenhol magyar érmest láttunk. Mire vasárnap délután megérkeztünk a kajak-kenunak otthon adó pályára, addig egy tóval arrébb feltámadt a szél, két nap szünet után egy döntő futam keretében rövidre zárták a vitorlázást, ez pedig olyan jól sikerült, hogy Vadnai Jonatán egészen a harmadik helyig siklott előre a sportágra egyébként nem túl alkalmas tavon.

A vitorlázást segítő szél viszont villámgyorsan viharrá erősödött, így jó fél órát csúszott a kajakosok programja. Az egymás elleni, úgymond K. O.-rendszerben és nyolcas alakú pályán zajló viadal elődöntőjében Homonnai Luca és Mozgi Milán is magabiztos volt – mindketten szerbet vertek, kár, hogy ez néhány órával később nem sikerült a vízipólósok vk-döntőjében –, a döntőben azonban nem jártak sikerrel. Homonnai az egyik kanyarban megbillent és ez a győzelembe került, Mozgi meg hiába igyekezett, riválisa gyorsabb volt, majd a videózást követően kiderült, (sajnos) csak a célvonal után borult be.

A kajakdöntők alatt már az öttusázók is vízben voltak – Stollár Fanny pedig az egyesben győztes lengyel fiú oldalán bronzérmes lett! –, s bizony Regős Gergely tizedik helye után nem bizakodtunk túlzottan, csakhogy versenyzőnk a legjobbat prezentálta, aminek köszönhetően az élről indította a kombinált számot. Amely ráadásul az idei év korábbi megméretéseivel ellentétben nem sikerült rosszul, s ugyan az első helyet nem tudta megtartani, megszerezte az ezüstérmet.

A folytonosságot szem előtt tartva, mire Regős Gergely lekászálódott a dobogóról, már zajlottak az atlétika esti döntői: Luterán Petra negyedik helye volt a bemelegítés, hogy aztán esélyesnek számító kalapácsvetőink szomorúan távozzanak. Bácskay Zsófia harmadik lett, Halász Bence második, noha selejtezős eredményükkel mindketten aranyat vihettek volna haza.

A nap záróakkordja a tornászok szerenkénti döntője volt, ahol az összetett és a talaj dobogójáról is fájóan lecsúszó Kardos Botond a felnőtteket idézően szedte össze magát. Korláton remekül tornázott, és a selejtezőhöz hasonlóan második lett, így nem kell érem nélkül búcsúznia a rendkívül tehetséges versenyzőnek.

NYILATKOZATOK
Halász Bence, a kalapácsvetés ezüstérmese: „A selejtezős eredménnyel nyertem volna, tudom… Egy kis bátorság hiányzott meg egy kis technika. Mivel négy kísérlet volt és nem három, így nem volt gond, hogy az első két érvénytelen. A selejtezőben frissebb voltam, most nyomottságot éreztem, rossz volt a párás idő, de nem ez, én tehetek róla, hogy nem sikerült nyernem. Később talán tudok örülni az ezüstnek.”

Homonnai Luca, a női kajak ezüstérmese: „Fogjuk rá, hogy fél órával a verseny után jobb kedvem van. A második kanyarban megbillentem, támasztanom kellett. Többen azt mondják, ezen múlott, de ha nem nyerek, akkor kár arról beszélni, hogy megnyertem volna. Sok mindenen múlott, persze, a billenés valóban visszavetett. Ilyen szélben nehéz ez a verseny, szélcsendben könnyebb lett volna.

Kardos Botond, a korlát ezüstérmese: „Nagyon jól érzem magam, sikerült kitisztítanom a fejemet a verseny előtt, és a tudásomnak megfelelően megcsinálni a gyakorlatomat. Az volt a baj, hogy nem élveztem a versenyt, görcsöltem, pedig csak úgy megy, ha élvezem. Nagyon sokat beszélgettem az edzőmmel, a verseny előtt meg felhívott az édesanyám, és azt mondta, meditáljak, csak a gyakorlatra figyeljek. Köszönöm nekik és mindenkinek.”

Mozgi Milán, a férfikajak ezüstérmese: „Éreztem, hogy szoros a verseny, erre is készültem. A szeles idő egyikünknek sem kedvezett, másként kellett evezni, mint eddig. Bennem volt, hogy kevés lesz a tempó a győzelemhez, s az arany jobb lett volna, de azért az ezüstnek is örülök, szerintem ez is jó teljesítmény. Sokat készültem, gyakoroltam ezt a speciális formát, de sajnos jobb volt az orosz.

Regős Gergely, az öttusa ezüstérmese: „Teljes mértékben elégedett vagyok, mert eddig ebben az évben nem voltak annyira jó kombinált számaim. Nagyon örülök, a dobogó bármelyik fokának örültem volna. Nem gondoltam előzetesen, hogy én vívok a legjobban, boldog voltam utána. Az orosz fiút úgy kaparták össze a befutó után, nem tudom, mi lett volna, ha egyszerre jövünk ki a lövészetből.”

Bácskay Zsófia, a kalapácsvetés bronzérmese: „Igazából a verseny nagyban meghatározza, hogy milyen a bemelegítésem, és most nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna. Sokkal több volt bennem, az edzésen elért eredmények is ezt mutatják. Meg kellett volna oldanom ezt a versenyt, de nem sikerült. Nagyon sajnálom. Bementem a körbe és semmi sem ment úgy, ahogy szerettem volna. Később talán örülök a bronznak, de most nagyon szomorú vagyok.”

Stollár Fanny, a tenisz vegyes páros bronzérmese: „Teljesült az álmom az éremmel, de nem a vegyes páros harmadik helye volt a fő célom, viszont ennek is örülök. Igazából meg kellett volna nyernünk az aranyat, az elődöntőben azonban nem volt túl sok szerencsénk, de a vége jól sikerült. Nagyon jó volt az ifjúsági olimpia, csak az a kár, hogy nem tudtunk más sportág eseményeire eljutni.”

Vadnai Jonatán, a vitorlázás Byte CII kategóriájának bronzérmese: „Az első tíz közé szerettem volna kerülni, szóval abszolút elégedett vagyok a bronzéremmel. Az utolsó futam után nagyon kicsi volt a különbség, egy-két pont döntött csak, szerencsére sikerült feljönnöm a harmadik helyre. Ez a tó annyira nem alkalmas a vitorlázásra, keveset fúj a szél, akkor is kavarog, nagyon nehéz volt versenyezni. Fárasztó volt a sok halasztás, mert minden reggel hatkor keltünk, jöttünk ki a pályára, és vártuk a szelet. Addig meg a parton ültünk, vagy pingpongoztunk.”

IFJÚSÁGI OLIMPIA, NANKING, 8. NAP
– MAGYAR ÉRDEKELTSÉGŰ EREDMÉNYEK
Atlétika. Férfiak. Kalapácsvetés. Ifjúsági olimpiai bajnok: Hlib Piskunov (Ukrajna) 82.65, 2. Halász Bence (Magyarország) 81.90. Nők. 200 m. Iob: Natalliah Whyte (Jamaica) 23.55, …8. Ferenczi Melinda (Magyarország) 24.79. Kalapácsvetés. Iob: Xu Xinying (Kína) 68.35, …3. Bácskay Zsófia (Magyarország) 67.30. Magasugrás. Iob: Julia Levsenko (Ukrajna) 189, …4. Luterán Petra (Magyarország) 181.

Kajak-kenu. Férfiak. Iob: Sztaniszlau Dainenka (Fehéroroszország), 2. Mozgi Milán (Magyarország). Nők. Iob: Inna Nyikitina (Oroszország), 2. Homonnai Luca (Magyarország).

Kerékpár. Vegyes csapatverseny. Iob: Csehország 17:31, …16. Magyarország (Erdélyi Attila, Móricz Dániel, Megyaszai Lilla, Tolnai Zsanett) 1:22 perc hátrány.

Kosárlabda. 3x3. Csoportmérkőzések. Férfiak. A-csoport: Kína–Magyarország. 21–16. A csoport végeredménye: 1. Litvánia 18, …7. Magyarország 12. Nők. A-csoport: Magyarország–Venezuela 19–5, Magyarország–Szíria 21–5. A csoport végeredménye: 1. Hollandia 17, 2. Magyarország 17 – azonos pontszám esetén az egymás elleni eredmény döntött.

Négytusa. Iob: Alekszandr Lifanov (Oroszország) 1184 pont (úszás: 310, vívás: 295, kombinált szám: 579), 2. Regős Gergely (Magyarország) 1175 (321, 300, 554).

Ökölvívás. Férfiak. Elődöntő. 60 kg: Könnyű Richárd–Zhussupov (kazah) 0:3.

Tenisz. Vegyes páros. A 3. helyért: Majchrzak, Stollár Fanny (lengyel, magyar)–Zukas, Ducu (argentin, román) 6:3, 3:6, 10–5.

Torna. Szerenkénti döntők. Férfiak. Korlát. Iob: Nyikita Nagornij (Oroszország) 14.033, 2. Kardos Botond (Magyaroszág) 14.016. Nyújtó: Iob: Juasa Kenya (Japán) 13.700, …6. Kardos Botond 13.166.

Vitorlázás. 8. (utolsó) futam: 1. Asri Azman (malajziai), …4. Vadnai Jonatán. Iob: Cheok Khoon Bernie Chin (Szingapúr) 38, …3. Vadnai Jonatán (Magyarország) 51. Nők. 8. (utolsó) futam: 1. Dolores Moreira Fraschini (uruguayi), …3. Érdi Mária. Iob: Samantha Yom (Szingapúr) 27, …11. Érdi Mária (Magyarország) 74
ÉREMTÁBLÁZAT
Kína 31 10 13
Oroszország 20 16 10
Ukrajna 6 7 6
MAGYARORSZÁG 6 6 8
Olaszország 6 6 4
Egyesült Államok 6 1 6
A HÉTFŐI PROGRAM
Atlétika. 2000 méter akadály, döntő (Tóth Lili Anna); gerelyhajítás, döntő (Schmölcz Márk Xavér); hármasugrás, döntő (Bajnok Eszter). Kosárlabda, 3x3. Nyolcad- és negyeddöntő. Ökölvívás. A 3. helyért (Könnyű Richárd); az 5. helyért (Tóth Richárd, Komor László)