nemzetisport.hu 2019.02.28 08:43 Frissítve: 2019.02.28 19:21

A Ferrari visszaállt az élre; Gasly csúnyán összetörte a Red Bullt

A második barcelonai F1-es teszt harmadik napja a Ferrari elsőségét hozta, miután senki sem tudott jobbat menni Charles Leclerc délelőtt futott 1:16.231-es körénél, amely a tél eddigi legjobbjának számít. A megtett kilométerek tekintetében ezúttal is a Mercedes volt kiemelkedő: Lewis Hamilton és Valtteri Bottas együttesen 181 kört teljesített. Egyénileg eközben George Russell volt a legszorgalmasabb, a Williams 140-szer kerülte körbe a Circuit de Catalunyát, amelyen összesen háromszor szakították meg a gyakorlást. Pierre Gasly összetörte a Red Bullt, míg Leclerc alatt a Ferrari, Lance Stroll alatt pedig a Racing Point adta meg magát.

Leclerc a tesztek eddigi leggyorsabb körével zárt az élen délelőtt, idejét pedig délután sem javították meg (Fotó: AFP)

 


Első barcelonai teszt: 1. nap, 2. nap, 3. nap, 4. nap
Összefoglaló az első teszthétről
Második barcelonai teszt: 1. nap, 2. nap

Napos időben vette kezdetét a második barcelonai teszt harmadik napja a Circuit de Catalunyán, ahol a keddi és a szerdai meghibásodások után fontos volt, hogy a Ferrari némileg visszahozza az elvesztett időt. Ám a végül az egész tesztnapot megkapó Charles Leclerc csak utolsóként hagyta el a garázst, és majd' 1 óra telt el, mire megfutotta az első mért körét.

A maranellóiak azonban több okból is megnyugodhatnak: kiderült, hogy nem konstrukciós hiba okozta Sebastian Vettel szerdai balesetét, hanem egy idegen tárgy rongálta meg a kerékfelnit – ez idézte elő az incidenst. Ráadásul a monacói a második legkeményebb keveréken 1:17.253-as kört ért el – feltehetően kevés üzemanyaggal –, amivel csupán szűk 4 tizedre volt lemaradva a leglágyabb gumikon futó Alexander Albontól és Pierre Gaslytól.

Előbbi egyébként a 2019-es tesztidény során elsőként ment be 1:17 alá, ám végül nem az 1:16.882-es kört jegyző thaiföldi, hanem Leclerc zárt az élen. Ugyanis az SF90-re is felkerült a leglágyabb Pirelli, és a monacói szűk fél órával a vége előtt 1:16.658-et ment – ezzel már a Ferrarié volt a tél eddigi legjobb ideje –, majd percekkel a kockás zászló előtt végül 1:16.231-nél állította meg a stoppert.

Az előző két tesztnap legjobb idejét proukáló McLaren ezúttal Lando Norris révén a harmadik helyen zárt, mögötte pedig Gasly érkezett a Red Bull-lal. de 1:18 alatti köridőt ért el Nico Hülkenberg, Lance Stroll és Antonio Giovinazzi is.

Nem törődött továbbra sem igazán a köridővel a Mercedes, a délelőtt legszorgalmasabbja Lewis Hamilton lett, aki többnyire hosszabb etapokat teljesített és jegyzett összesen 85 kört, miközben legjobb idejét a második legkeményebb keveréken érte el.

Bár az 1:18.097-es köre így csak a 8. pozícióra volt elég, ideje mégis árulkodó lehet: a korrigált eredményével Leclerc közelében lenne. Igaz, a monacói C2-es gumin elért idejéből arra lehet következtetni, hogy a Ferrari is tudna még gyorsabb lenni.

A brithez hasonlóan átlépte az 50-es határt Leclerc, Albon, Norris, Hülkenberg, Giovinazzi és Magnussen is, a legkevesebb időt pedig Stroll töltötte a pályán.

Az első négy óra ezúttal nem hozott piros zászlós szakaszt, a hivatalos ebédszünet után pedig három istállónál történt változás: a Mercedesnél Hamiltont Valtteri Bottas, a Renault-nál Hülkenberget Daniel Ricciardo, míg a Haasnál Magnussent Romain Grosjean váltotta.

Az egyórás szünetet követően Russell hajtott elsőként pályára, ám rövidesen megkezdte a munkát Bottas is, aki azonnal egy versenyszimulációval indított. A mercedeses neve mellett szűk másfél órát követően már közel 50 kör állt, amikor Pierre Gasly miatt először került elő a nap során a piros zászló.

A francia pilóta a 9-es kanyarnál vesztette el az irányítást autója felett és csapódott neki a gumifalnak – az ütközés mértéke akkora volt, hogy Gaslynak a pályakórházba is el kellett látogatnia. Míg ő maga szerencsére megúszta az esetet, az RB15-ös komolyan sérült és már vissza sem tért a pályára. A tesztelés bő 20 percen keresztül szünetelt.

Arturo Ortiz Briones on Twitter

Pierre Gasly tuvo su segundo golpe en pretemporada hoy en Barcelona al salir de pista y dañar su #RB15 #F1Testing

Nem indult jól a Haas délutánja sem: az előzetes tervek szerint Grosjean foglalhatta volna el a VF19-est, de az csak szűk egy órával a kockás zászló megjelenése előtt hagyta el először a garázst – a kocsi kipufogója hibásodott meg.

A Racing Point bár az idény előtti teszteken először érte el a 100 körös határt, Lance Stroll alatt nem sokkal később megadta magát az RP19-es, így nem lehetett teljes az öröm a gárdánál. A megállás miatt pedig másodszor lendült a piros zászló. 

A Williams eközben megint hibamentesen futott, valamint elérte a 100-as határt a Toro Rosso, a Renault, a Ferrari és a Mercedes is. Csapatszinten ezúttal is az „ezüstnyilak" voltak a legszorgalmasabbak: Hamilton és Bottas együttesen 181 kört ment, míg egyénileg Russell tette meg a legtöbb kilométert. 

A monacói délelőtt futott idejénél egyébként senki sem tudott jobbat futni délután, így a Ferrari újabb tesztnapot zárt az élen, igaz, az SF90 szűk 20 perccel a vége előtt megadta magát, amiért harmadszor lendült a piros zászló.

A második barcelonai teszt negyedik és egyben a 2019-es idény előtti gyakorlás utolsó napja péntek reggel 9 órakor kezdődik.

F1, BARCELONA
MÁSODIK TÉLI TESZT, 3. NAP – VÉGEREDMÉNY

1. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:16.231, 137 kör
2. Alexander Albon (thaiföldi, Toro Rosso) 1:16.882, 118 kör
3. Lando Norris (brit, McLaren), 1:17.084, 84 kör
4. Pierre Gasly (francia, Red Bull) 1:17.091, 65 kör
5. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 1:17.204, 65 kör
6. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:17.496, 73 kör*
7. Lance Stroll (kanadai, Racing Point) 1:17.556, 103 kör
8. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) 1:17.639, 71 kör
9. Romain Grosjean (francia, Haas) 1:17.854, 16 kör
10. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:18.097, 85 kör*
11. George Russell (brit, Williams), 1:18.130, 140 kör
12. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:18.199, 53 kör*
13. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:18.862, 96 kör

*csak délelőtt tesztelt

MÁSODIK BARCELONAI TESZT
 Február 26. Február 27.Február 28.
Március 1.
MERCEDES
Hamilton, Bottas
Bottas, Hamilton Hamilton, Bottas 
FERRARI Leclerc, Vettel
Vettel, Leclerc
LeclercVettel, Leclerc
RED BULL GaslyVerstappen
Gasly Verstappen
RENAULTHükenberg, Ricciardo
Ricciardo, Hülkenberg
Hülkenberg, Ricciardo
Ricciardo, Hülkenberg
HAASMagnussen
Grosjean
Magnussen, Grosjean
Grosjean, Magnussen
MCLARENNorris
Sainz
Norris
Sainz
RACING POINT F1
StrollPérezStroll
 
ALFA ROMEO
GiovinazziRäikkönen
GiovinazziRäikkönen
TORO ROSSO Albon
Kvjat
Albon
Kvjat
WILLIAMSRussell
Kubica RussellKubica
Még több
2019.12.06 10:54:58

F1 H. Á.

Bemutatók, tesztidőpontok, versenynaptár, büntetőpontok, a világbajnokok listája.

2019.12.01 21:52:51

F1 ZSOLDOS BARNA

NS-VÉLEMÉNY. Összességében a Ferrari okolható a feledhető évadért.

2019.12.01 09:32:36

F1 HORVÁTH LILIÁNA (Budapest), ZSOLDOS BARNA (Abu-Dzabi)

A brit magabiztosan nyert Verstappen és Leclerc előtt • Bottas az utolsó helyről lett a negyedik.

2019.11.29 18:20:29

F1 FARKAS MÁTÉ

Az M4 Sport szakkommentátora szerint Verstappen több tekintetben még Hamiltonnál is jobb.

2019.11.30 12:32:53

F1 BÖRZÖLI BERNADETT (Budapest), ZSOLDOS BARNA (Abu-Dzabi)

Többen, köztük Leclerc nem ért fel az utolsó gyors körére • Hamilton mellől Verstappen rajtolhat.