HIRDETÉS
nemzetisport.hu 2019.02.27 08:29 Frissítve: 2019.02.27 18:37

Sainz végzett az élen, a Ferrari csak néhány percet töltött a pályán délután

Carlos Sainz Jr. volt a leggyorsabb a második kollektív téli teszt 2. napján Barcelonában. A McLaren versenyzője még a délelőtt folyamán autózott 1:17.144-es kört, ami az idei szezon előtti tesztek eddig legjobbja, és ezt senki sem javította meg délután. A legszorgalmasabb Sainz volt – holtversenyben Kubicával –, de csapatszinten a Mercedes teljesített a legjobban, hiszen Bottas és Hamilton összesen 176 kört tett meg a W10-essel. 

A harmadik napon is a McLaren volt a leggyorsabb (Fotók: AFP)

 

DÉLELŐTTI ÖSSZEFOGLALÓ: Kissé hűvös, de napos időjárás fogadta a mezőnyt a második teszt második napján. A topcsapatoknak is volt mit bepótolniuk, ugyanis hétfőn a Ferrari és a Mercedes is technikai problémákkal bajlódott, így a bokszutca végi zöld lámpa zöldre váltása után Valtteri Bottas volt az első, aki a pályára hajtott.

A finn versenyzőt rövidesen követték a többiek is, az első órában Max Verstappen volt a legszorgalmasabb és úgy tűnt, hogy a leggyorsabb is, ám néhány perccel 10 óra előtt Carlos Sainz Jr. állt az élre a McLarennel. Később a spanyol tovább javított, majd megfutotta 1:17.144-es körét, ami az eddigi szűk hat tesztnap új leggyorsabb köre lett.

Sainzot egyébként később vizsgálni kezdték, ugyanis azt feltételezték, hogy levágta a sikánt a gyors körén, amivel időt nyert, és így sikerült megfutnia azt az igen gyors kört. A spanyol végül megtarthatta a körét, ám később más miatt került ismét a figyelem köréppontjába. A bokszutcából kijövet ugyanis megállt alatta az MCL34-es. Később kiderült, hogy a víznyomás csökkenése állt a meghibásodás mögött.

Nem sokkal az első megszakítás után ismét előkerült a piros zászló, ezúttal Verstappen járt úgy, mint Sainz – a bokszutca végén állt meg alatta a Red Bull. A mentés ismét nem tartott sokáig, így néhány perc múlva folytatódhatott a tesztelés. Ám nagyjából ennyi ideig is tartott a szabad munka, ugyanis Vettel miatt kicsivel 11 óra után ismét lengetni kellett a piros zászlót.

A Ferrari kicsúszott a 3-as kanyarban, és bár lassította kicsit a kavicságy, a gumifalban végezte az autó. Az SF90-esnek igencsak megsérült a bal eleje, így veszélybe került a nap hátralévő része a Ferrari számára. Vettelt elővigyázatosságból kivizsgálták az orvosi központban, de szerencsére nem történt semmi baja a nagy sebességgel történő kicsúszás közben. A Ferrari később megerősítette, hogy nem vezetői hiba, hanem valamilyen technikai probléma okozta az esetet.



Vettel autótörése után 40 percig állt a tesztelés, ugyanis nemcsak a Ferrarija, de a gumifal is sérült a találkozáskor, és rendbe kellett hozni azt, mielőtt újra kiengedhették volna a mezőnyt. Az újraindítás után a legtöbben azonnal a pályára hajtottak, majd sokan néhány kör után vissza is tértek a bokszutcába. 

Persze a versenyzők kihasználták az ebédszünetig hátralévő bő egy órát, és többen javítottak is az egyéni legjobb idejükön, de a lista elején tartózkodókra nem volt veszéllyel senki. A délelőttöt végül Sainz zárta az élen Vettel és Verstappen előtt. A legtöbb kört (egész pontosan 74-et) Bottas autózta a Mercedesszel.

Technikai hiba lépett fel a Ferrarinál, ami autótöréshez vezetett

 

DÉLUTÁNI ÖSSZEFOGLALÓ: Az ebédszünet után folytatódhatott a munka, ám ez a Ferrarinál kizárólag a garázsban ment, hiszen ahogyan arra számítani lehetett, Vettel délelőtti balesete miatt Leclerc-nek várnia kellett, hogy pályára vigye az SF90-est.

Ezzel szemben szorgosan gyűltek a körök a Red Bullnál – kevesebb mint egy órával az újraindítás után Verstappen elsőként lépte át a 100 körös határt. A hollandot Sainz követte ebben a tekintetben, majd jött a Mercedes párosa, utána pedig Kubica. Ahogyan az lenni szokott, a délután már inkább a versenyszimulációkról szólt, főleg azoknál a versenyzőknél, akik délelőtt is teszteltek.

A tesztnap vége előtt két órával még sehol sem volt a Ferrari, és hír sem nagyon volt arról, mikor hajthat pályára Leclerc. Állítólag az orrkúpot, az első szárnyat és az első felfüggesztést is kellett cserélni az SF90-esen, de az sem kizárt, hogy az oldalszekrények is szerelésre szorultak.

Az utolsó két órában már kevés javulás történt a köridők terén – Kvjatnak, Grosjeannak és Räikkönennel sikerült faragnia az egyéni legjobbján. Az Alfa Romeo versenyzője például feljött egészen a harmadik helyre háromnegyed órával a kockás zászló lengetése előtt. Ők hárman voltak egyébként a következők, akik túllépték a 100 megtett kört.

Nagyjából 20 perc volt hátra, amikor az egész nap tesztelők közül legkevesebb kört teljesítő Pérez (természetesen a leglágyabb gumikon) felugrott a második helyre Sainz mögé. Hamilton nem sokkal később átlépte a 100 kört, pedig az ötszörös világbajnok csak délután tesztelt.

Sainz délelőtti leggyorsabb körével – ami egyébként az eddigi legjobb kör a télen – végzett az élen, a második leggyorsabb Pérez volt, a harmadik helyen Vettel zárta a napon. Leclerc csak az utolsó percekben hajtott a pályára, és csak egy installációs kört ment, így igen értékes időt veszített szerdán is a Ferrari.

A versenyzőket tekintve Sainz és Kubica volt a leggyorsabb, mindketten 130 kört teljesítettek, a Mercedes párosa azonban összesen 176 kört töltött a Circuit de Catalunyán a W10-essel.

A barcelonai második teszt programja csütörtökön 9 órakor folytatódik a harmadik (összességében hetedik) tesztnappal. 

F1, BARCELONA
MÁSODIK TÉLI TESZT, 2. NAP – VÉGEREDMÉNY

1. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren), 1:17.144, 130 kör
2. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point) 1:17.842, 88 kör
3. Sebastian Vettel (német, Ferrari)* 1:18.311, 40 kör
4. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 1:18.209, 113 kör
5. Romain Grosjean (francia, Haas) 1:18.330, 120 kör
6. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:18.395, 128 kör
7. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 1:18.682, 101 kör
8. Valtteri Bottas (finn, Mercedes)* 1:18.941, 74 kör
9. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:18.943, 102 kör
10. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1:19.056, 58 kör
11. Robert Kubica (Williams), 1:19.367,130 kör
12. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault)* 1:22.597, 72 kör
13. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) idő nélkül, 1 kör

* csak délelőtt tesztelt

MÁSODIK BARCELONAI TESZT
 Február 26. Február 27.Február 28.
Március 1.
MERCEDES 
Hamilton, Bottas
Bottas, Hamilton   
FERRARI Leclerc, Vettel
Vettel, Leclerc 
Leclerc, Vettel 
Vettel, Leclerc 
RED BULL  GaslyVerstappen 
 Gasly Verstappen
RENAULTHükenberg, Ricciardo 
Ricciardo, Hülkenberg 
Hülkenberg, Ricciardo 
Ricciardo, Hülkenberg 
HAASMagnussen 
Grosjean 
Magnussen, Grosjean 
Grosjean, Magnussen 
MCLARENNorris 
Sainz 
Norris 
Sainz 
RACING POINT F1
 StrollPérez  
ALFA ROMEO
 GiovinazziRäikkönen 
 GiovinazziRäikkönen 
TORO ROSSO Albon 
Kvjat 
Albon 
 Kvjat
WILLIAMSRussell 
 Kubica RussellKubica 

 

 

Még több
2019.03.22 19:19:34

F1 TÓTH ANITA

Wéber Gábor a Magyar Baseball Liga alapítóinak egyike, futballozott a pilótaválogatott tagjaként.

2019.03.16 20:19:06

F1 nemzetisport.hu

A 3. helyen Verstappen végzett • A Ferrari hátránya igencsak nagy lett.

2019.03.16 05:31:06

F1 nemzetisport.hu

A brit pályafutása 84. elsőségét jegyezte • Vettelé a harmadik pozíció • Norris egy remek 8. hellyel mutatkozott be.

2019.03.15 04:06:12

F1 nemzetisport.hu

A harmadik Verstappen hátránya már 8 tized • Vettel az ötödik, Leclerc a kilencedik helyen zárt.

2019.03.01 19:09:40

F1 ZSOLDOS BARNA

A hetvenedik életévét betöltő legenda brutálisan őszinte mindenkivel, és még sohasem kellett megbánnia.