HIRDETÉS
nemzetisport.hu 2019.02.20 08:29 Frissítve: 2019.02.20 18:54

Kvjat az utolsó negyedórában robbantott – a Toro Rossóé a 3. tesztnap

Danyiil Kvjat elsőségével ért véget a szerdai nap az első kollektív téli teszten Barcelonában, miután a Toro Rosso orosz versenyzője az utolsó negyedórában javította meg Kimi Räikkönen délelőtt felállított és addig legjobb idejét. A második helyen végül a finn végzett, míg a harmadik Daniel Ricciardo (Renault) lett. A legtöbb kör Räikkönen nevéhez fűződik, ám csapatszinten ismét a Mercedes volt a legszorgosabb.

Kvjat nem sokkal a vége előtt autózta a 3. tesztnap leggyorsabb körét (Fotók: AFP)

 

DÉLELŐTTI ÖSSZEFOGLALÓ: Kissé zord idő fogadta a Formula–1 mezőnyét a harmadik tesztnapon Barcelonában, de esőnek vagy egyéb hátráltató időjárási tényezőnek nem volt jele délelőtt. Elsőként Nico Hülkenberg hajtott a pályára, majd sorban jöttek a többiek is – az első mért kör Valtteri Bottas nevéhez fűződött.

 
3. tesztnap: Kvjat az utolsó negyedórában robbantott – a Toro Rossóé a 3. tesztnap 
2. tesztnap: A Ferrarinál kedden sem volt gyorsabb; kétszer lendült a piros zászló   
1. tesztnap: Igencsak erősen kezdett a Ferrari, Vettel minden tekintetben az élen   

Az első óra végén Sebastian Vettel állt az élen, s egyedül Carlos Sainz Jr. és Robert Kubica nem járt még a pályán. Utóbbi csapata, a Williams kénytelen volt kihagyni a teszt első két napját, miután autója nem készült el időben, és a grove-iak szerdán sem siették el, hogy a pályára hajtsanak.

Eleinte a Haas teszt- és tartalék versenyzője, Pietro Fittipaldi volt a legszorgalmasabb, de Vettel az első, aki átlépte a 30 körös határt, ráadásul ehhez mindössze másfél órára volt szüksége.

Több mint két órával a tesztnap kezdete után pályára hajtott végre Sainz is a McLarennel. Nem sokkal később viszont félbe kellett szakítani a gyakorlást, mert Fittipaldi alatt leállt a Haas. Így a szerdai napot sem úszta meg technikai probléma nélkül az amerikai istálló. A teszt szűk negyedórát szünetelt, később viszont – csupán félórával a leállása után – Fittipaldi is vissza tudott térni a pályára.

Hosszú ideig Vettel állt az élen, ám félórával az ebédszünet előtt Kimi Räikkönen autózott egy 1:17.762-es kört, amivel nemcsak elsőként ment be 1:18 alá, de megfutotta a teszt eddigi legjobb körét is.

Ez pedig elég volt az Alfa Romeo versenyzőjének ahhoz, hogy az élen zárja a tesztnap első felét. Räikkönen mögött Vettel és Hülkenberg végzett, míg a legtöbb kört (88-at) Bottas autózta.

A Williams a teszt első két napja után a szerda délelőttöt is kihagyta, délután azonban nagy eséllyel már pályára gurulhat George Russell.

Sokáig úgy tűnt, hogy a szerdai nap Räikkönené lesz

 

DÉLUTÁNI ÖSSZEFOGLALÓ: Az ebédszünet után Romain Grosjean gurult pályára elsőként, aki Fittipaldit váltotta a Haas volánjánál. A délelőtt technikai problémával bajlódó istálló mellett két alakulatnál történt változás a pilótafelállást illetően. Hülkenberg helyett Daniel Ricciardo vezethette a Renault-t, míg a Mercedesnél az igencsak szorgos Bottas adta át Hamiltonnak az autót a második négy órára.

Grosjean erősen kezdett, és első gyors körén 1:19.358 alatt ért körbe a Circuit de Catalunyán, alig néhány perccel később azonban megint leállt a Haas – ezúttal a 9-es kanyarban. Másodszor kellett félbeszakítani a tesztnapot, ráadásul ismét az amerikai istálló technikai hibája miatt.

Az újraindítás után megtörtént a várva vált pillanat: Russell pályára vitte a Williamset, először nézhettük akció közben az FW42-est. A körözés azonban nem tartott sokáig – Russell egy installációs kör után vissza is tért a bokszutcába, utána pedig hosszú ideig nem láthattuk az FW42-est, hiszen az alakulat a garázsát elparavánozva dolgozott szorgosan a gépen.


 

A Ferrarinál a pályán folyt a kemény munka, és 3 óra után nem sokkal Vettel elsőként lépte át a 100 kört. Kicsivel később Räikkönen is belépett ebbe a klubba. Eközben a Haasnál kiderült, hogy az elektronikával adódott gondja Fittipaldinak délelőtt, és elővigyázatosságból állt félre a pályán a VF19-essel. Nem a Haas volt viszont az egyetlen gárda, amelynek gondja adódott, a Williams még délután 4-kor is csak annál az egy installációs körnél tartott.

Kvjat a másik végletet képviselte, ugyanis ő ekkor a 100. körét is teljesítette már. A nap első felében kevesebbet mentek a Honda-motoros autók, és Verstappen a délután első felében sem volt olyan szorgos, mint Kvjat.

HAMILTON TART A FERRARITÓL

„A Ferrari nagyon erős, tűnik, erősebb lett a tavalyinál, ami azt jelenti, hogy nehezebb lesz ellene – mondta szerdán Hamilton. – Az elmúlt két évben nagyon meg kellett küzdenünk a Ferrarival, főleg, mert az év elején nagyon felkészült volt. Úgy tűnik, ez idén is így lesz.”

Két órával a tesztnap vége előtt hajtott újra pályára Russell a Williamsszel, és próbált autózni néhány gyors kört, mely során egyszer igen látványosan megjárta a bukóteret a 13-as kanyarban.

Az utolsó órában Ricciardo javított az egyéni legjobb idején, de így sem tudott elmozdulni az időeredmények listájának második feléből. Persze a délután általában már nem a gyors körökről, hanem inkább a versenyszimulációkról szól, így nem kell kétségbeesnie az ausztrálnak. Ekkor egyébként leginkább Grosjean és Russell autózott a pályán, nekik pedig volt is mit bepótolniuk a jelentős időveszteség miatt.

A leggyorsabb köröket tekintve úgy tűnt, hogy az élen végül Räikkönen zár, akinek a délelőtt felállított 1:17.762-es idejét egészen az utolsó negyedóráig senki sem javította meg. Először Ricciardo jött fel a második helyre fél órával a vége előtt – ekkor Kvjat a harmadik volt, majd nagyjából negyedórával a vége előtt a Toro Rosso orosz versenyzője átvette a vezetést, miután 1:17.704 alatt ért körbe a Circuit de Catalunyán. A második végül Räikkönen lett, harmadikként pedig Ricciardo zárta a napot.

A szerdai tesztnap is egyébként a tervezettnél kicsit hamarabb ért véget, ugyanis Grosjean alatt öt perccel a befejezés előtt ismét megállt a Haas. Az amerikai alakulat autója harmadszor adta meg magát e napon, és szerdán is a kockás helyett a piros zászló vetett véget a pályán zajló munkának.

A legtöbb kört (138-at) Räikkönen autózta, míg csapatszinten szerdán is a Mercedes volt a legszorgosabb: a címvédő alakulat Bottas és Hamilton révén 182 körön keresztül autózott a W10-essel.

A barcelonai első teszt programja csütörtök délelőtt 9 órakor folytatódik, amikor is utolsó alkalommal hajthatnak pályára a héten a versenyzők.

F1, BARCELONA
TÉLI TESZT, 3. NAP – VÉGEREDMÉNY

1. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 1:17.704, 137 kör
2. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 1:17.762, 138 kör
3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 1:18.164, 80 kör
4. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:18.350, 134 kör
5. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:18.784, 109 kör
6. Nico Hülkenberg (német, Renault)* 1:18.800, 63 kör
7. Romain Grosjean (francia, Haas) 1:19.060, 69 kör
8. Pietro Fittipaldi (brazil, Haas)* 1:19.249, 48 kör
9. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren) 1:19.354, 90 kör
10. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point) 1:20.102, 67 kör
11. Valtteri Bottas (finn, Mercedes)* 1:20.693, 88 kör
12. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:20.818, 94 kör
13. George Russell (brit, Williams) 1:25.625, 21 kör

* csak délelőtt tesztelt

A BEOSZTÁS 
 HétfőKeddSzerdaCsütörtök 
Mercedes Bottas, HamiltonHamilton, BottasBottas, Hamilton? 
Ferrari VettelLeclercVettelLeclerc 
Red Bull VerstappenGaslyVerstappenGasly 
Renault Hülkenberg, RicciardoRicciardo, HülkenbergHülkenberg, RicciardoRicciardo, Hülkenberg
Haas GrosjeanMagnussen, Fittipaldi
Fittipaldi, Grosjean
Grosjean, Magnussen
McLaren SainzNorrisSainzNorris 
Racing PointPérezStrollPérezStroll 
Alfa RomeoRäikkönenGiovinazziRäikkönenGiovinazzi 
Toro Rosso KvjatAlbonKvjatAlbon 
Williams nem tesztelnem tesztel
Russell?

 

Még több
2019.03.22 19:19:34

F1 TÓTH ANITA

Wéber Gábor a Magyar Baseball Liga alapítóinak egyike, futballozott a pilótaválogatott tagjaként.

2019.03.16 20:19:06

F1 nemzetisport.hu

A 3. helyen Verstappen végzett • A Ferrari hátránya igencsak nagy lett.

2019.03.16 05:31:06

F1 nemzetisport.hu

A brit pályafutása 84. elsőségét jegyezte • Vettelé a harmadik pozíció • Norris egy remek 8. hellyel mutatkozott be.

2019.03.15 04:06:12

F1 nemzetisport.hu

A harmadik Verstappen hátránya már 8 tized • Vettel az ötödik, Leclerc a kilencedik helyen zárt.

2019.03.01 19:09:40

F1 ZSOLDOS BARNA

A hetvenedik életévét betöltő legenda brutálisan őszinte mindenkivel, és még sohasem kellett megbánnia.