Alonso: Legközelebb naptejet is hozok magammal

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.11.14. 22:06
null
Lewis Hamilton nem akar magyarázkodni (Fotó: Reuters)
Lewis Hamilton a világbajnoki cím megszerzése után nem érzi úgy, hogy magyarázkodnia kellene, amiért két hónapja nem indult az első rajtkockából. Fernando Alonso az időmérős leállása után a nyilatkozatában is viccelt a Brazil Nagydíj kvalifikációját követően. Daniel Ricciardo szerint nem éri meg a Renault új motorját használni.

 

Nico Rosberg a Brazil Nagydíj rajtelsőségének megszerzése után elmondta, nem akar senkinek semmit megmutatni.

„Bár van még versenyfutás a világbajnokság második helyéért, ami jobb, mint a harmadik, igazából csak nyerni akarok versenyről versenyre. Jobb, ha így végződik az idény, és már a következő szezonra is gondolok – mondta Rosberg. – Elégedett vagyok, a második szakasz nem sikerült jól, de a harmadikban összeállt a jó kör, és az utolsóban a határon autóztam, kétszer is majdnem elrontottam."

Lewis Hamilton két hónapja képtelen megszerezni a pole pozíciót, de nem különösebben aggódik.

„Az enyém az idei legtöbb rajtelsőség, én vagyok a világbajnok, nem foglalkoztat, hogy mióta nem indultam az élről. Nem lehet mindig minden tökéletes – fogalmazott Hamilton, aki egy éve 1.5 másodperccel kapott ki Rosbergtől a versenyen Brazíliában. – A fő feladatot megoldottam, megnyertem a vébét. A Brazil Nagydíj megnyerése nem ugyanennyire fontos, de a céljaim közé tartozik. Tavaly gyors voltam a versenyen, remélem, ezt a gyorsaságot át tudom menteni a vasárnapi viadalra, és más lesz a végeredmény."

Hamiltonnal kapcsolatos hír, hogy a pilóta 2009-es Ausztrál Nagydíjat követő hazugsága után a McLarentől elküldött Dave Ryan lett a Manor új igazgatója. Hamiltont az után zárták ki arról a versenyről, hogy állítólag Ryan utasítására hazudott a sportfelügyelőknek egy biztonsági autó mögötti esetről. Ryan azóta semmilyen szerepet nem vállalt az F1-ben, hogy 2009 áprilisában kirúgták Wokingból. A csapatfőnöki pozíciót a versenyzéstől a héten visszavonuló Alexander Wurznak ajánlotta fel a csapat tulajdonosa, az osztrák a jövő hétre ígért választ.

Sebastian Vettel az összes szabadedzést a harmadik helyen zárta, és az időmérőn is hozta a papírformát. A második szakaszban gyorsabb volt Rosbergnél, de nem hitt abban, hogy a végén is honfitársa elé kerülhet.

„Nico azért belehibázott a második szakaszban futott körébe, ezért tudtam, hogy ha a harmadikban összerakja, nincs esélyem az első sorba kerülni – így Vettel. – A lényeg, hogy javult a kocsi péntekhez képest, ami jó hír a versenyre. A futam érdekes lesz ezeken a gumikon. Sokan csúszkáltak, én is, de talán sikerül közelebb kerülni a Mercedesekhez."

Fernando Alonso különös napja Brazíliában (Fotó: Twitter)
Fernando Alonso különös napja Brazíliában (Fotó: Twitter)

Fernando Alonso autója az időmérő első körében elromlott, a spanyolnak ki kellett szállnia belőle. Feltalálta magát, előbb a pályabírók kempingszékében napozott, majd az első szakaszban szintén kieső csapattársával, Jenson Buttonnal felállt a dobogó tetejére. A Mexikói Nagydíj első körében kieső spanyol nem tagadta, hogy humorra is szüksége van az idei év elviseléséhez.

„Legközelebb naptejet is hozok magammal, mert nagyon égette az arcomat a nap – viccelődött a spanyol. – Jensonnal a dobogó mellett mentünk el, gondoltunk egyet, és felugrottunk rá, az idén ugyanis esélyünk sem volt erre. Ami az edzést illeti, nem mintha olyan gyorsak lennénk, azért a második szakaszba jutásra láttam esélyt. A harmadik szabadedzésen, valamint abban a három kanyarban, amelyet az időmérőn megtettem, jó volt a kocsi. Az egész szezonunk ilyen, türelmesnek kell lennünk, mert jövőre minden megváltozik."

 


 

Az időmérő után három rajthelyes büntetéssel sújtották Felipe Nasrt, aki az első szakaszban feltartotta honfitársát, Felipe Massát. A Sauber-pilótának két büntetőpontot is beírtak a „jogsijába".

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Kimi Räikkönen (4.): – Nem volt rossz a mai nap. Az utolsó köröm nem volt tökéletes, sok időt vesztettem, de ettől független az autó jól ment, remélem, holnap jól kapom el a rajtot, és előrébb végzek.
Nico Hülkenberg
(5.): – Nagyon elégedett vagyok! Szeretem ezt a pályát, az országot, az itteni légkört! Péntek este még változtatunk kicsit a beállításokon, így sokkal jobban éreztem az autót. Minden körömmel elégedett vagyok.
Danyiil Kvjat
(6.): – Az idei legjobb futamteljesítményem Mexikóban volt, itt, Brazíliában elértem a legjobb időmérős eredményem. A körülmények trükkösek voltak, egész nap változott a pálya, de ehhez képest az autó elég jól viselkedett.
Valtteri Bottas
(7., büntetés után): – Természetesen szégyellem, hogy a pénteki butaságom miatt három hellyel hátrébb kerültem, de azért élveztem! Az autó egyre jobb és jobb volt az időmérő végére. Elég sokat kihozhatunk a hetedik és nyolcadik helyről indulva. Az egész azon múlik, mennyire keményen nyomod, és azon, hogy bírják a kerekek.
Felipe Massa
(8.): – A pénteki nehézségekkel még mindig küzdök. Hiába változtattunk néhány beállításon, még mindig időt vesztek a kettes szektorban. Eddig még nem volt problémám ezen a pályán, de most valami nem működik.
Max Verstappen (9.): – Talán nem a mai nap volt a legjobb, de nem is volt rossz. Szeretem ezt a pályát, jó itt vezetni, csak időt kell nyernünk valahogy.
Carlos Sainz Jr.
(10.): – Jó napot zártunk. Mivel számomra ez új pálya, a fő célom az volt, hogy sok kört menjek, és ez sikerült. Nagyon élveztem, érdekes a pálya!
Sergio Pérez
(11.): – Simán továbbjuthattam volna a Q3-ba, csalódott is vagyok. A Q2-ben az első kanyarban későn fékeztem, ami az első tíz közé kerülésbe került. Egész hétvégén nem voltam elégedett az autóval. Más beállításokat próbáltam, mint Nico, de így sem találtam a megfelelő ütemet. Ezen a pályán bármi megtörténhet, bízom a pontszerzésben.
Marcus Ericsson
(12.): – Összességében kicsit csalódott vagyok. Nem vagyok teljesen elégedett az autó egyensúlyával. Akárhogy is, ezektől eltekintve jó helyről indulok a vasárnapi futamon, közel a pontszerző helyhez.
Felipe Nasr
(13., büntetés után): – Elég jó volt az autó. A beállítások jók voltak a meleg időjáráshoz. Sajnálom a büntetést, de nem vagyok messze a pontszerző helytől.
Romain Grosjean
(14.): – Nem úgy sikerült az időmérő, ahogy szerettem volna. A Q1-ben jól ment az autó, aztán a Q2-ben, a hatos kanyarban kicsúszott a kocsi hátulja, és ez véget vetett az időmérőnek.
Pastor Maldonado
(15.): – Reméltük, hogy versenyképesebbek leszünk, de nem sikerült. Rengeteg beállításon változtattunk, leginkább azért, hogy jobban érezzem az autó hátulját. Holnap jobb ütemet szeretnék diktálni.
Jenson Button
(16.): – Eddig a pódiumra ugrás volt a legszórakoztatóbb a hétvégén! Az autó sokkal jobban ment az időmérőn, élvezetesebb is volt vezetni. Közelebb voltam a tizenötödik helyhez, mint gondoltam volna. A kocsi egyensúlya jó, jól kell működnie a versenyen is. Az autóval nincs baj, jó vezetni, és ha esne az eső, sok lehetőség megnyílna előttünk.
Alexander Rossi
(17.): – A kihívásokkal teli péntek után nagyon örülök egy gyorsabb autónak. Ez lesz az utolsó versenyem a csapattal, igyekszem kihozni a maximumot, biztosan élvezni fogok minden kört.
Will Stevens
(18.): – Ebben az évben megtanultam, hogy kevesebbet kell aggódnom az időmérős beállítások miatt, és inkább arra kell koncentrálnom, hogy a versenyre jók legyenek. Azt hiszem, ez a hétvége a legnehezebb a hátsó gumik miatt, ezért leginkább az autó kiegyensúlyozására koncentráltunk.
Daniel Ricciardo
(19., büntetés után): – Nem érte meg új motort használni. Meg szeretném nézni az adatokat, viszont amit ma tapasztaltam, az nem volt túl előnyös. Megtettük, amit lehetett, de a tizenkilencedik helyről indulva vicces futam lesz. Remélem, esni fog, bár nem hiszem, hogy így lesz.

BRAZIL NAGYDÍJ, A NEM HIVATALOS RAJTSORREND
1. Nico Rosberg német Mercedes
2. Lewis Hamilton brit Mercedes
3. Sebastian Vettel német Ferrari
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari
5. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes
6. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault
7. Valtteri Bottas* finn Williams-Mercedes
8. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes
9. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault
10. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault
11. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes
12. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari
13. Felipe Nasr** brazil Sauber-Ferrari
14. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes
15. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes
16. Jenson Button brit McLaren-Honda
17. Alexander Rossi amerikai Marussia-Ferrari
18. Will Stevens brit Marussia-Ferrari
19. Daniel Ricciardo*** ausztrál Red Bull-Renault
20. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda
*veszélyes manőverért 3 rajthelyes büntetés; **feltartás miatt 3 rajthelyes büntetés; ***motorcsere miatt 10 rajthelyes büntetés
AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:11.282 átlag: 217.620 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:11.360 0.078 mp h.
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:11.804 0.522
4. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:12.085 0.803
5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:12.144 0.862
6. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:12.265 0.983
7. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:12.322 1.040
8. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:12.415 1.133
9. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:12.417 1.135
10. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:12.739 1.457
11. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:12.989 1.324
12. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:13.045 1.380
13. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:13.147 1.482
14. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:13.233 1.568
15. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:13.913 2.248
16. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:13.385 1.703
17. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:13.425 1.743
18. Alexander Rossi amerikai Marussia-Ferrari 1:16.151 4.469
19. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:16.283 4.601
20. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda idő nélkül
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik