Ralikrossz: Kiss Pál Tamás győzelemmel kezdte az idényt

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.03.13. 19:13
null
Kiss Pál Tamás győzött a Slovakiaringen (Fotó: Éliás András)
Kiss Pál Tamásnak ezúttal sikerült az, ami tavaly nem. A ralikrossz-bajnokság első futamán Supercars kategóriában a dobogó legtetejére állhatott fel a 24 éves pilóta a Dunaszerdahely melletti Slovakiaringen. Második helyen Max Pucher, a dobogó legalsó fokán pedig Wieszt Jankó végzett.




A korábbi formaautós versenyző 2015-től új szakágban versenyez, a tavalyi „ismerkedős” évet követően immáron komoly céljai is vannak. Kiss Pál Tamás a hazai bajnokság mellett ebben az idényben a ralikrossz Európa-bajnokság futamain is ott lesz saját csapatával, a Speedbox Racinggel.

Csakúgy, mint a tavaly, az ob első versenyt idén is a Dunaszerdahely melletti Slovakiaringen rendezték. Egy évvel ezelőtt Kiss Pál Tamás diktálta a tempót saját kategóriájában, majd a technika közbeszólt, így végül a döntőbe sem jutott be. A Nemzeti Sport Online elkísérte a versenyzőt Szlovákiába, ahol a Peugeot-val ezennel minden rendben volt.

KISS PÁL TAMÁS: A RAJT NEM ÚGY SIKERÜLT, VISZONT A TEMPÓ JÓ VOLT

– Tavaly pechje volt itt, most viszont sikerült megkoronáznia a hétvégéjét. Hogyan értékeli az elmúlt napokat?
– Egy ismeretlen autóval jöttünk, hiszen csak egyszer tudtunk a verseny előtt tesztelni. Jól indult a szabadedzés, hiszen az elsőt és a másodikat is megnyertem, majd az első előfutamomat szintén. Ez azért volt külön nagyszerű, mert kopott gumikat használtunk, de még így is rendkívül versenyképes volt az időnk. A vasárnap reggeli előfutamban már az új gumikat használtuk. Ezek ellenére a rajt nem úgy sikerült, viszont a tempó jó volt.

– A tavalyi bajnok Kárai Tamással összementek párszor a döntőt megelőző futamokban. Mennyire sérült az autó?
– A harmadik előfutamban nekem jött, már nem tudtam elfordulni, felkenődtem a gumifalra. Az autó jobb oldala tört össze, szó szerint minden elemével együtt, a jobb oldali ajtótól a lökhárítóig. Szerencsére egyik kerék sem sérült meg és a felfüggesztés is épségben maradt. Az elődöntőben nagyobb biztonságot kellett volna kapnom. Vass Zoli nagyon jól elkapta a rajtot, vele egyszerűen nem tudtam mit kezdeni. Külső íven próbáltam melléautózni, és amikor befordultam az első kanyarba, egyszerűen teljes erőből eltalált Kárai Tomi. Megpördültem, de az autó hála Istennek újraindult. Óriási csodával a felfüggesztés akkor sem sérült meg.

– A döntő kívülről végül eléggé simának tűnt. Belülről is az volt?
– Sikerült első helyről nekivágni a döntőnek, ez nagyon fontos volt. Sokat tanultunk a hibáinkból, rengeteget fejlődtünk a hétvége folyamán, a guminyomással és a fordulatokkal is rengeteget játszottunk.

– A versenynaptárra tekintve mennyire lesz könnyű dolga idén?
– Semennyire, sőt, elég kemény évem lesz. Nagyon várom már az Európa-bajnokságot, de addig van még itthon teendőnk. Talán ez a legjobb felkészülés. Korán jött, hideg van, nem volt egyszerű. Valami hasonlót képzeltem el: itt voltunk az első versenyen, összeállt minden, túl vagyunk rajta. Így kell tovább dolgoznunk.

Kiss Pál Tamással bővebb interjút olvashatnak a hétfői Nemzeti Sportban!


Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik