Jenson Button tűzpiros Ladára cserélte a McLaren-Mercedest - galéria

Vágólapra másolva!
2013.04.29. 18:53
null
Jenson Buttonnak mindegy, milyen autó van alatta, ő jól érzi magát a volán mögött – <a href="javascript:void()" onclick="initializeNGallery('Jenson_Button_egy_Ladat_hajtott_Zsambekon')">GALÉRIA</a> (Fotók: Illyés Tibor, MTI)
Újra civilben látogatott Magyarországra az F1-es világbajnok. Ezúttal azonban nem saját gépét hajtotta, hanem egy Ladát nyúzott.

A brit Formula–1-es világbajnok szinte napra pontosan egy évvel legutóbbi látogatása után tért vissza Magyarországra (nem számítva persze a tavalyi Magyar Nagydíjat). De míg 2012. május 1-jén a budapesti Bajcsy-Zsilinszky úton a saját McLaren-Mercedes F1-es autóját hajtotta, addig most, főtámogatója és vendéglátója, a Vodafone kérésére egy piros 1500-as Ladát nyúzott a zsámbéki Driving Camp vezetéstechnikai pályán.

A versenypályán kívül mindig megfontolt és óvatos autóversenyző felhívta a hétköznapi autóvezetők figyelmét arra, hogy a közutak bizony sokkal több veszély rejtenek magukban, mint az F1-es pályák, ahol a profi sofőröknek csak a pályára és a versenyzésre kell koncentrálniuk, míg a közúton megannyi dolog van, ami elvonhatja a sofőr figyelmét. Jenson Button arra is felhívta a figyelmet, hogy nem érdemes egy SMS megírásáért, vagy a telefonálásért kockáztatni magunk vagy mások testi épségét.

(Fotó: Illyés Tibor, MTI)
(Fotó: Illyés Tibor, MTI)

Az angol világbajnok a hírügynökségnek nyilatkozva beszélt a munkájáról is, a szezon eddigi tapasztalatairól, a csapattársával, Sergio Pérezzel vívott különcsatákról, a további kilátásokról, és arról, hogy miért is szereti a Hungaroringet.

„A télen sokat dolgoztunk az autón, tulajdonképpen a tavalyit fejlesztettük tovább, de rossz irányba indultunk, így mostanra muszáj volt változtatni" – fogalmazott Button, aki hozzátette, a brit istálló és minden egyes dolgozója egyaránt imád győzni és az élmezőnyben harcolni, s biztos abban, hogy az idény ötödik futamán, a jövő vasárnap sorra kerülő Spanyol Nagydíjon már sokkal versenyképesebbek lesznek, mint eddig.

A 2009-ben vb-győztes pilóta a szezon első négy futamán csupán 13 pontot szerzett, ezzel a pontverseny 10. helyén áll, csapattársa, a mexikói Sergio Pérez 10 ponttal a 11. A legutóbbi, bahreini GP-n Button körökön át öldöklő harcot vívott márkatársával, látványos, némely pillanatban agresszív előzési kísérletekkel tarkítva. A versenyt végül Pérez a hatodik, Button a 10. helyen zárta.
„Fontos volt, hogy azonnal meg tudtuk beszélni, mi is történt pontosan a pályán" – utalt vissza a Szahírban történtekre a brit versenyző. „Élveztem a csatát, a nézők is biztosan jól szórakoztak, azt pedig tudni kell, hogy a McLarennél szabadon harcolhatunk egymással, ez nagyszerű dolog, amelyet mindketten tiszteletben tartunk."

Sergio Pérez üldözi az előtte haladó Jenson Buttont a Bahreini Nagydíjon (Fotó: Action Images)
Sergio Pérez üldözi az előtte haladó Jenson Buttont a Bahreini Nagydíjon (Fotó: Action Images)

A pályafutása 233. futamára készülő pilóta hozzátette, csapatutasítás nincs, de van egy határ, amivel tisztában kell lenniük és amit nem lépnek át.
Button kitért a Formula–1 kizárólagos gumiszállítójával, a Pirellivel szemben a versenyzők és a csapatfőnökök által korábban megfogalmazott kritikákra is, amelyek szerint az idei lágy keverékű abroncsok túl gyorsan kopnak el, ennek nyomán nehéz jó stratégiát kidolgozni a futamokra, s néha drasztikusan csökkenteni kell az autók teljesítményét.

„Az elmúlt évben is nehéz volt jól bánni a gumikkal, amelyeknek helyes kezelése most is trükkös, de akik az idén már nyertek egy GP-t, azok valószínűleg nem csalódottak" – mondta Button, aki hangsúlyozta, a gumikkal kapcsolatos bánásmód része az autóversenyzésnek, és szerinte a Formula–1 most úgy jó, ahogy van.

A brit pilóta pályafutása 113. futamán, a Hungaroringen szerezte meg első futamgyőzelmét 2006-ban, majd 2011-ben, karrierje 200. GP-jén szintén megnyerte a Magyar Nagydíjat. A mogyoródi pálya vonalvezetésének esetleges módosításaival kapcsolatban azt mondta, a több előzési lehetőséggel egyetértene, ugyanakkor keveset változtatna a klasszikus aszfaltcsíkon.

„A régebben épült pályákon még jobban érezhető a versenyzés iránti szenvedély, a Hungaroringben épp a dimbes-dombosság, a kicsit hepehupás aszfalt és a szintkülönbségek közötti autózás a legjobb" – mondta Button.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik