Coma, De Villiers és Stacey is növelte előnyét

Vágólapra másolva!
2007.01.14. 20:51
Az autósoknál, a motorosoknál és a kamionosoknál is az összetettben élen állók nyerték meg a szakaszt. A pihenőnap utáni vasárnapi szakasz két nagy vesztese az autósoknál, illetve a motorosoknál összetettben második helyen álló versenyzők, Sainzék és Esteve Pujol voltak. Kátai 26. helyen a legjobb magyar motoros volt.
A motorosoknál a címvédő, összetettben élen álló Coma növelte előnyét
A motorosoknál a címvédő, összetettben élen álló Coma növelte előnyét
A motorosoknál a címvédő, összetettben élen álló Coma növelte előnyét
A motorosoknál a címvédő, összetettben élen álló Coma növelte előnyét

A 2007-es Dakar rali mai, nyolcadik, Atar és Tichit közötti 626 kilométeres szakaszát – amelyből 589 km volt gyorsasági – elsőként a motorosoknál az összetettben élen álló spanyol Coma (KTM) teljesítette.

Coma mögött a második helyen, 10:02 perces hátránnyal a francia Despres (KTM) érkezett. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a norvég Ullevalseter (KTM) állhatott fel.

Sokáig nem tudtunk az összetettben az éllovast leginkább szorongató spanyol Esteve Pujolról (KTM). Aztán nagysokára ő is előkerült. Coma legnagyobb riválisa végül a 38. helyen ért célba, 2:10:10 órás hátránnyal az éllovas mögött.

Esteve Pujol így összetettben visszacsúszott a nyolcadik helyre, korábbi tízperces hátrányból 2:20:57 óra lett. Ennek köszönhetően Despres két helyet javítva a negyedikről a másodikra léphetett fel.

Az autósoknál De Villiersék őrzik vezető helyüket
Az autósoknál De Villiersék őrzik vezető helyüket

A magyarok közül elsőként a motorosoknál érdekelt Kátai Péter teljesítette a távot, aki a 26. helyen ért be, őt Dési János a 49. helyen követte.

Az autósoknál a dél-afrikai De Villiers (Volkswagen) ért be elsőként, növelve ezzel összetettbeli előnyét riválisaival szemben. De ez tőle függetlenül is nőtt, hiszen legfőbb kihívója, a spanyol Sainz (Volkswagen) 1:04:12 órát kapott a szakaszon győztes csapattól, míg összetettben a negyedik helyre csúszott vissza: alig másfél perces hátránya több mint egy órával nőtt.

A De Villiers-csapat mögött – amely 7:31:52 óra alatt teljesítette a távot -, a második helyen a francia Peterhanselék (Mitsubishi) értek be, 6:35 perces hátránnyal.

Harmadik helyen is egy francia egység jött be, Alphandék (Mitsubishi) 9:11 percet kaptak a szakaszgyőztestől.

A magyar autósok közül elsőként Palik Lászlóék - 28. helye - értek be a célba: Nissanjukban 10:17:52 óra alatt teljesítették a távot, a szakaszgyőztes De Villierstől 2:46 órával elmaradva. Szalay Balázsék a 48. helyen zártak. Az Opel jó és ígéretes kezdést követően, az ellenőrző pontokon a legjobb húsz körül mozgott az időeredményük - az elsőnél 22., a másodiknál 19., a harmadiknál 21. helyen voltak - , az azt követő 170 kilométeres szakaszról azonban nem érkeztek meg a táborba késő estig.

Palik Lászlóval jó ideig egymást előzgették. Körülbelül száz kilométerrel a cél előtt azonban Palik látta Szalayékat félreállva az út szélén egy fa mellett. Végül utóbbiak 12:00:33 óra alatt teljesítették a távot, a szakaszgyőztestől 4:28:41 órás hátránnyal.

A motorosokhoz és az autósokhoz hasonlóan a kamionosoknál is az összetettben élen álló egység teljesítette elsőként a távot: a Stacey-csapat (MAN) 8:58:49 óra alatt ért a mai szakasz végére, ők negyven percet vertek a szakaszon második csapatra.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik