Pérez, Gutiérrez, tequila - íme az új, kicsit mexikói Sauber

Vágólapra másolva!
2011.01.31. 11:20
null
A GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ KATTINTSON A KÉPRE<br />
Címkék
A Sauber-ist&aacute;ll&oacute; Valenci&aacute;ban, az &eacute;v első kollekt&iacute;v tesztj&eacute;nek otthont ad&oacute; Ricardo Tormo-versenyp&aacute;ly&aacute;n bemutatta idei Formula&ndash;1-es aut&oacute;j&aacute;t, a C30-ast. A tavalyi fest&eacute;s&eacute;n nem sokat v&aacute;ltoztat&oacute; g&eacute;pek egyik&eacute;vel az id&eacute;n is Kobajasi Kamui versenyez, m&iacute;g &uacute;j t&aacute;rsa Sergio P&eacute;rez, a 21 &eacute;ves mexik&oacute;i &uacute;jonc lesz.

Az istálló egyik autóját továbbra is Kobajasi Kamui vezeti majd, a tavalyi idény során remek előzéseivel rengeteg szimpatizánst szerző japán mellett a Ferrari pilótaakadémiájának tagja, a 21 éves mexikói Sergio Pérez mutatkozik be az F1-ben. A GP2-es sorozat tavalyi második helyezettje mellett még egy mexikói érkezett, a GP3-as bajnok Esteban Gutiérrez a szakemberek szerint még nagyobb ígéret, de 19 éves kora miatt még nem dobták be a mély vízbe.

„Az újonc évem eltelt, rengeteget tanultam, magabiztossá váltam – mondta az előző évadot a vb-pontverseny 12. helyén záró Kobajasi. – Az idén a legfőbb célom, hogy ne kövessek el buta hibákat."

A vezetői hibák valószínűsége a szakemberek szerint a KERS visszatérése és az állítható hátsó légterelő bevetése miatt nő meg 2011-ben. Újonc társa, a mexikói Sergio Pérez már azzal elégedett lenne, ha meg tudná közelíteni a japán pilóta eredményeit.

„Tudom, mennyire nehéz lesz a Formula–1-ben versenyezni, főleg most, hogy ennyire bonyolult lesz az autók kezelése – mondta Pérez. – Sokat kell tanulnom, de Kamui kiváló támpont, valahogy őt kell megközelítenem. Rengeteg támogatást kapok Mexikóból, nem akarok csalódást okozni."

A két mexikói versenyzőt hazájuk tehetős vállalatai is követték a Sauberhez. Elsőként Carlos Slim, 2010 leggazdagabb embere (aki majdnem felvásárolta 2009 elején a kivonuló Honda istállóját) jelezte, hogy vállalata, a Telmex telekommunikációs cég a svájci istálló szponzora lesz. A nemzeti italt gyártó társaságok sem hagyták ki a lehetőséget, a tequilagyártók közül végül a legnagyobb forgalommal büszkélkedő José Cuervo futott be.

A csapatnak továbbra is a Ferrari szállítja a motorokat, s Maranellóból az energiaátalakító KERS is érkezik a hinwiliekhez. A C30-as elnevezésben a C betű Peter Sauber feleségének keresztnevére, Christinére utal.

James Key technikai igazgató a bemutatón elmondta, a az autó építésekor a legfőbb cél a tavalyi gép hiányosságainak pótlása volt, és bízik benne, hogy ennek köszönhetően előrébb lép a tavalyi vb-t a konstruktőrök külön viadalának 8. helyén végző csapat.

„Az előző idényünk volt a legnehezebb az autósportban eltöltött 41 évem alatt, de a rossz kezdés után az idény végére belelendültünk, és sikerült biztossá tenni az anyagi helyzetünket is” – mondta Sauber, aki három éven belül el akarja adni a gárdát.

A 2011-ES CSAPATBEMUTATÓK
Ferrari Január 28., Maranello
GALÉRIA
Lotus
Január 31., internet/Valencia
GALÉRIA
Renault Január 31. Valencia
Sauber Január 31. Valencia
Mercedes Február 1. Valencia
Red Bull Február 1. Valencia
Toro Rosso Február 1. Valencia
Williams Február 1. Valencia
McLaren Február 4. Berlin
Virgin
Február 7.
London
Force India Február 10. Jerez
Hispania
Március 3.
Szahír
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik