Vettel verhetetlennek tűnik az időmérő előtt

Vágólapra másolva!
2012.10.13. 03:50
null
Sebastian Vettel a dél-koreai pályán is verhetetlennek tűnik (Fotó: Action Images)
Címkék
A Dél-koreai Nagydíj szombati szabadedzésén is Sebastian Vettel és a Red Bull-istálló nyújtotta a legjobb teljesítményt, a címvédő több mint fél másodperccel volt jobb a második helyezett Lewis Hamiltonnál, így favoritként várja az időmérő edzést. Mark Webber motorgondok miatt nem tudott kimenni az edzés végén, így csak a 7. lett. A vb-éllovas Fernando Alonso Vettel, a két McLaren és a két Lotus mögött a 6. helyen zárt.

 

Sebastian Vettel és Fernando Alonso, a világbajnokság két esélyese elégedetten zárta a Dél-koreai Nagydíj első edzésnapját, míg az a két pilóta, aki még esetleg beleszólhat a végső győzelemért folyó küzdelembe, azaz Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton egyaránt csalódottan beszélt a pénteki kétszer másfél óra történéseiről.

Pedig a délelőtti tréningen még Hamiltoné volt a legjobb köridő, csakhogy délutánra ugyanúgy elromlottak a beállítások, mint egy hete a Japán Nagydíjon. Button pénteken új padlólemezzel száguldott, amelyet szombatra Hamilton is megkapott.

A pilóták Kovalainen vezetésével hagyták el a boxutcát a 20 fokos levegőben. Az aszfalt 27 fokos, esőt továbbra sem jósolnak – sem szombatra, sem vasárnapra.

A Lotusnál Räikkönen az új, Grosjean a régi kipufogóval száguld, a franciának a következő versenyig várnia kell rá.

A mezőnyből Schumacher azonnal kiment második körre, a többiek a boxban maradtak. Az első öt percben csak Kobajasi nem volt a pályán. Schumi is visszament a boxba.

Eddig egyetlen rajtbüntetés ismert, Pic megkezdte idei kilencedik motorját is, ami eggyel több, mint a szezonra engedélyezett mennyiség. A francia így bizonyára az utolsó helyről indul.

Az első negyedóra végéig nem volt mozgás. A brit Sky Sportson arról beszéltek, hogy a paddockban elterjedt pletyka szerint Grosjean Lotusára szenzorokat szerelt a Lotus, amelyek jeleznek, ha túl közel kerül más autókhoz. Aztán abban maradtak, ez is egy újabb kegyetlen tréfa a legutóbbi, idei nyolcadik rajtbalesetét a Japán Nagydíjon elszenvedő franciával. A rajt feszült pillanataiban nem sokat érnének a szenzor jelzései.

Räikkönen és a két Toro Rosso törte meg a csendet. A finn, aki szerdán jelenti be, mihez kezd 2013-ban, továbbra is nagyon szenvedett autójával. Első köre öt másodperccel volt rosszabb Ricciardo 1:40.983-as nyitányánál.

3. DÉL-KOREAI NAGYDÍJ
SZOMBAT
7.00–8.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
8.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek.

Räikkönen második körében 1:39.748-cal az élre állt. A pálya megtelt autókkal, amelyeken még a lágy gumik voltak, a szuperlágyakkal kivártak a versenyzők. Kobajasi beült az autójába, de 20 perc után sem hagyta el a garázst. A 22. percben aztán ő is elindult.

A Ferrari és a McLaren párosa mellett Petrov maradt a boxban, a többiek nem tudták megelőzni Räikkönent. Grosjean feljött a 2. helyre.

Vettel nagyon jól kezdte a körét, de aztán forgalomba keveredett. A következő körében még jobb részidőt ért el az első szektorban, s a másodikban is tartani tudta tempóját. Végül 1:39.086-tal átvette a vezetést.

Petrov Caterhamjén a fékeket javították, a McLaren és a Ferrari a 25. percben csupán még kivárt. Miközben Webber 1:38.766-tal csapattársa elé, a lista tetejére ugrott, Alonso és Hamilton is a pályára gurult. Bruno Senna első légterelőjén súlyos gondokat észlelt a Williams, a boxba parancsolta a pilótát, leszedték a szerelők az alkatrészt, és hátravitték a garázsban analízisre a látható sérülést nem szenvedett vezetőszárnyat. A brazil új légterelővel ment vissza a pályára. Maldonado szerint sokkal jobb az autó, mint pénteken.

Miután Vettel és Alonso autóján is szinte tökéletes állapotban voltak a szuperlágy gumik pénteken 15-16 kör után, a Pirelli is elismerte, hogy egy boxkiállással is végig lehet menni a versenyen.

Alonso a 2. helyre jött fel, 3 tizeddel Webber mögé, majd Hamilton megelőzte a spanyolt – ő már csak 79 ezredre volt az ausztráltól.

Schumachert pénteken figyelmeztették, mert feltartott másokat a pénteki edzésen, a pilóták sokat panaszkodnak a forgalomra. Bizonyára az időmérő sem lesz teljesen tiszta…

A pályabemutató elolvasásához kattintson ide!
A pályabemutató elolvasásához kattintson ide!

Hamilton egy lassabb kör után újra belehúzott, 1:38.464-gyel, 3 tizeddel Webber elé került. Alonsónak is hasonló terve volt, de az egyik kanyarban csúnyán elfékezte magát, kisodródott, és inkább visszament a boxba. Közben Petrovnak úgy magyarázták a fékezési technikát a rádión keresztül, mintha életében először ülne F1-es autóban.

Button 47 ezredre megközelítette Hamiltont. Vettel is belehúzott, 1:38.2115-tel az élre állt. Hamilton a rádión jelezte, sokkal jobb már az autója, mint pénteken.

Vettel hátsó szárnyán egy szalag lifegett, a német valahogy észrevette (vélhetően az óriáskivetítőn, az autóra ugyanis nincs nagy hatással egy ilyen jelenség), és a rádión panaszkodott.

Az utolsó negyedóra elején még vártak a pilóták a szuperlágy gumik felrakásával. Kiürült a pálya, a mezőny felkészült az utolsó tíz perc szuperlágy gumis menetére. Rengetegen lesznek a pályán, biztosan lesznek olyanok, akik nem tudják kihozni a maximumot a piros betűs, lágyabb abroncsokból. És olyanok is, akik felháborodva panaszkodnak emiatt.

Alonso hagyta el elsőként a boxutcát a szuperlágy gumikon, őt Hamilton követte. Nyolc perc maradt.

Két perccel később az élmezőnyből egyedül Webber maradt a boxban. Alonso a negyedik helyre jött fel, 49 századdal elmaradt Vettel lágy gumis legjobbjától. Hamilton nem is nyomta meg első mért körét.

Massa a 7. helyre jött fel, Vettel két tizedet javítva 1:37.970-re tornázta le legjobbját. A felhős időben hűvös aszfalton nem sokan javítottak lágy gumis körükön, Webber pedig ki sem jöhetett a boxból, a szerelői a motorjánál tettek-vettek.

Hamilton 2 tizedre feljött Vettelre, a McLaren-pilóta a harmadik mért körén volt a leggyorsabb. Grosjean feljött a negyedik helyre Vettel, Hamilton és Button mögé, Räikkönen, Alonso, Webber és Massa elé. A Mercedes a középmezőnyben ragadt.

Vettel az utolsó mért körén 1:37.642-re javított, több mint fél másodpercet vert a második Hamiltonra –a német magabiztosan várhatja az időmérőt.

DÉL-KOREAI NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:37.642 átlag: 207.021 km/ó 17 kör
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:38.169 0.527 mp h. 12
3. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:38.511 0.869 13
4. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:38.582 0.940 16
5. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:38.666 1.024 18
6. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:38.705 1.063 12
7. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:38.766 1.124 7
8. Felipe Massa brazil Ferrari 1:38.791 1.149 13
9. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:38.833 1.191 16
10. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:38.932 1.290 17
11. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:38.954 1.312 17
12. Nico Rosberg német Mercedes 1:39.010 1.368 20
13. Michael Schumacher német Mercedes 1:39.150 1.508 18
14. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:39.156 1.514 18
15. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:39.345 1.703 14
16. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:39.448 1.806 17
17. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:39.537 1.895 18
18. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:39.706 2.064 18
19. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:41.114 3.472 14
20. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:41.437 3.795 19
21. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:41.684 4.042 16
22. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:42.062 4.420 15
23. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:42.845 5.203 15
24. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:42.882 5.240 14

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 8 13 194
2. Sebastian Vettel 3 6 12 190
3. Kimi Räikkönen 6 14 157
4. Lewis Hamilton 3 6 11 152
5. Mark Webber 2 2 12 134
6. Jenson Button 2 5 10 131
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 7 82
9. Felipe Massa 1 9 69
10. Sergio Pérez 3 7 66
11. Kobajasi Kamui 1 7 50
12. Paul di Resta 8 44
13. Michael Schumacher 1 7 43
14. Nico Hülkenberg 7 37
15. Pastor Maldonado 1 1 3 33
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 4 7

KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 324
2. McLaren-Mercedes 283
3. Ferrari 263
4. Lotus-Renault 239
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 116
7. Force India-Mercedes 81
8. Williams-Renault 58
9. Toro Rosso-Ferrari 15

Amíg Japánban rövidebb , Dél-Koreában hosszabb lett a DRS-zóna a tavalyihoz képest, méghozzá 80 méterrel, 
a 3-as kanyar előtti egyenesben
Amíg Japánban rövidebb , Dél-Koreában hosszabb lett a DRS-zóna a tavalyihoz képest, méghozzá 80 méterrel, a 3-as kanyar előtti egyenesben

 

Legfrissebb hírek

Felemás évet zártunk – Győri Ferenc jegyzete

Tenisz
4 órája

A dédapák asztalánál – Csillag Péter publicisztikája

Labdarúgó NB I
4 órája

Keddi sportműsor: pályán az Arsenal; az utolsó csapat is bejut a női kézi MK negyeddöntőjébe

Minden más foci
5 órája

Vitális Milán: Már apám is mondta, ha átlépem a félpályát, lőjek!; Jóból és rosszból is kijutott a magyar tenisznek 2025-ben

E-újság
5 órája

A Fulham ötödször nyert otthon, a Forest ötödször kapott ki idegenben a PL-ben

Angol labdarúgás
6 órája

La Liga: ezúttal Bilbaóban győzött az Espanyol

Spanyol labdarúgás
6 órája

Marmus és Szalah góljával fordított Egyiptom az Afrikai Nemzetek Kupájában

Minden más foci
6 órája

Gian Van Veen a torna eddigi legjobb meccsátlagával nyert a darts vb második fordulójában

Egyéb egyéni
6 órája
Ezek is érdekelhetik