A tilalom és a hőség is sűrűbbé teszi az F1-es élmezőnyt

Vágólapra másolva!
2014.07.18. 18:39
null
Ricciardo óvatosan bizakodik abban, hogy a Red Bull közelebb kerül a Mercedeshez (Fotók: Action Images)
Csak egy tizeddel előzi meg a Mercedes a legközelebbi riválisát, és máris megkezdődnek a találgatások: a Német Nagydíj előtt betiltott FRIC felfüggesztés hiánya vagy a hőség – persze az sem kizárható (sőt!), hogy csak altatott az idei szezont uraló csapat. Sebastian Vettel amondó, nem a Mercedest kell figyelnie csapatának, hanem továbbra is a Ferrari és a Williams elleni csatára összpontosítani. Közben a Caterhamnél veszélybe került Kobajasi Kamui állása.

Nem meglepő, hogy a Német Nagydíj első edzésnapján a Mercedes két pilótája volt a két leggyorsabb, de a Red Bull láthatóan közelebb került a 2014-es idényt uraló csapat autóihoz. Lehet, hogy a hőség segített a legutóbbi négy vb-címet megnyerő istállónak, de az is lehet, hogy a FRIC felfüggesztés betiltása miatt csökkent az „ezüstnyilak" teljesítménybeli fölénye.

ROSBERG ÉS A „DRÁGA CSAPATTÁRSA”

A második szabadedzésen Rosberg a boxba tartott, amikor bent állt a kerékcserére kijelölt helyen Hamilton. A németnek előkészített gumikat ki kellett cserélni a Hamilton autójára szánt kerekekre, ezért az angol várt, akárcsak Rosberg, aki mögötte vesztegelt füstölgő első fékekkel. Rosberg mérnöke idegesen mondta a rádión, hogy próbáljon meg továbbmenni, mert elégnek a fékjei, de nem tudott. Végül egyik autó sem hibásodott meg. Az edzés után Rosberget kérdezték az esetről. „A drága csapattársam minden szó nélkül a boxba hajtott, így okozott némi felfordulást a csapatnál" – mondta mosolyogva Rosberg.

„Eddig volt egy ideális beállítása az autónak, de most, hogy megváltozott a felfüggesztés, ez a pont egy kicsit máshová tolódott, és még dolgoznunk kell azon, hogy megtaláljuk – mondta Hamilton. – A hockenheimi pálya nagyon bonyolult a beállítások szempontjából, és a forró aszfalt sem könnyítette meg a feladatunkat. Nem tudom, mennyire kerül hozzánk közel a Red Bull a változtatások után, ez majd az időmérőn és a versenyen kiderül."

Nico Rosberg biztos benne, hogy a FRIC rendszer eltávolítása miatt tapasztalt bizonytalanság még egy-két futamon át zavarhatja a Mercedes-istállót.

Ami a Red Bullt illeti, Daniel Ricciardo elmondta, a FRIC felfüggesztés elsősorban abból a szempontból érezhető, hogy az út egyenetlenségeit és a kerékvetőket jobban megérzik a pilóták, az autó irányíthatósága nem vált nehezebbé tőle. Ricciardo egy tizedre volt a Mercedeshez képest a második szabadedzésen, így lelkesedhetne, de elmondta, mindent kihozott a Red Bullból. Korábban tapasztalt derűlátásából is visszább vett.

„Más pénteki szabadedzések után tudjuk, hogy van még jó fél másodperc az autóban, de ma mindent kihoztunk belőle. Az egyetlen esélyünk a gyorsulásra, hogy a pálya is egyre gyorsabb lesz, különben azt kell mondanunk, hogy tessék, megmutattuk, mire vagyunk képesek – mondta Ricciardo. – Abban bízhatunk, hogy a Mercedestől is ez volt a maximum, és lesz esélyünk csatázni. Persze józannak kell maradnunk, mert volt már olyan, hogy azt hittük, van esélyünk, és a Mercedes a semmiből előhúzott fél másodpercet."

Sebastian Vettel szerint a Red Bull bölcsen tenné, ha nemcsak a Mercedesre összpontosítana (a győzelemre csak esőben lenne esély), hanem arra is, hogy a Ferrari és a Williams legyőzése a jelenlegi legfontosabb célja. Felipe Massa szerint is csalóka lehet a kép, a Red Bull ugyanis elsősorban a nagy hőségnek köszönhette jó teljesítményét, vasárnap, a hűvösebb versenyen változni fognak az erőviszonyok.

„A Red Bull ebben a hőségben sokkal jobban ki tudja használni aerodinamikai adottságait, a szuperlágy gumijai végigbírták az első kört, míg másoknál kopni kezdtek az abroncsok. A Red Bull persze nagyon gyors, de továbbra is a Mercedes van az élen – mondta Massa. – Nehéz elképzelni, hogy versenyben lehetünk a pole pozícióért. Azt is nehezen értem, hogy a szuperlágy gumik tartósabbak, mint a lágyak, és nem csak nálunk, más autókon is."

Jenson Button is úgy érzi, hogy a vasárnapi hűvös idő kedvezni fog a McLarennek a pénteki és szombati hőséggel szemben.

„Az időeredményeket elnézve elégedettek lehetnénk, de a hosszú menetek nem sikerültek jól, kigyorsításkor túlhevültek a gumik. Nem könnyű gondoskodni az abroncsokról ekkora hőségben. Az autón vannak új aerodinamikai elemek, amelyekkel gyorsabbak lehetünk" – mondta Button.

Csapatfőnökének, Eric Boullier-nek a McLaren nagy előrelépése miatt magyarázkodnia kellett pénteken, hogy nem a McLaren győzte meg Charlie Whiting FIA-versenyigazgatót, lépjen a FRIC felfüggesztés betiltása érdekében!

A Saubernél és a Caterhamnél is az a hír járja, hogy a kevesebb pénzt hozó veterán pilóta nem fogja befejezni az idényt a csapatnál. A svájci csapatnál Adrian Sutil állása került veszélybe, míg a július elején tulajdonosváltáson átesett Caterhamnél Kobajasi Kamui jövője bizonytalan.

„Ha nem leszek elég gyors holnap, lehet, hogy kirúgnak – mondta Kobajasi a hockenheimi paddockban. – Sokkal tapasztaltabb vagyok, mint azok, akik a mezőny végéhez tartozó többi autóban ülnek, ezért, ha magamra figyelek, meg fogom oldani a feladatomat. Pénzt persze nem tudok hozni, ha csak ezen múlik, hogy kitesznek, rendben van. Sajnos az F1 erről is szól."

Kobajasi az elfüstölő autója miatt korán zárta az edzést – az idénye is idő előtt véget ér?
Kobajasi az elfüstölő autója miatt korán zárta az edzést – az idénye is idő előtt véget ér?

Christijan Albers csapatfőnök nem tudta megnyugtatni Kobajasit: „Mint minden üzleti vállalkozásban, az istállónál is rendszeresen értékeljük a munkatársaink teljesítményét. A pilótáink sem jelentenek kivételt ez alól."

Pletykák szerint a Caterham a Red Bull által támogatott Carlos Sainz Jr.-t ültetheti be Kobajasi autójába.

NÉMET NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:18.341 átlag: 210.188 km/ó 38 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:18.365 0.024 mp h. 39
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:18.443 0.102 35
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:18.887 0.546 38
5. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:18.960 0.619 40
6. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:19.024 0.683 36
7. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:19.221 0.880 40
8. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:19.248 0.907 35
9. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:19.329 0.988 32
10. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:19.385 1.044 34
11. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:19.417 1.076 41
12. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:19.452 1.111 27
13. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:19.581 1.240 28
14. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:19.593 1.252 32
15. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:19.760 1.419 32
16. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:20.158 1.817 35
17. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:20.358 2.017 35
18. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:20.504 2.163 40
19. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1:21.328 2.987 31
20. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1:21.870 3.529 21
21. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1:21.898 3.557 28
22. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:23.728 5.387 12
1. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:19.131 átlag: 208.090 km/ó 29 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:19.196 0.065 mp h. 25
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:19.423 0.292 21
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:19.697 0.566 27
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:19.833 0.702 24
6. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:20.097 0.966 28
7. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:20.105 0.974 32
8. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:20.210 1.079 21
9. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:20.337 1.206 28
10. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:20.505 1.374 18
11. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:20.542 1.411 19
12. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:20.586 1.455 23
13. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:20.592 1.461 22
14. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:20.598 1.467 24
15. Susie Wolff* brit Williams-Mercedes 1:20.769 1.638 22
16. Giedo van der Garde* holland Sauber-Ferrari 1:20.782 1.651 23
17. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:21.603 2.472 20
18. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:21.854 2.723 30
19. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:22.572 3.441 31
20. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1:22.982 3.851 24
21. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1:23.256 4.125 35
22. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1:23.299 4.168 22
*tartalék pilóta, csak ezen az edzésen vett részt

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik