Amikor az edzők a gázra lépnek

Vágólapra másolva!
2011.04.09. 13:00
null
José Mourinho ajándékba kapott Ferrarija (Fotó: Autogaleria.hu)
Azt már tudjuk, hogy a futballisták Londontól Barcelonáig, illetve Manchestertől Münchenig imádják a drága, gyors és feltűnő autókat. Az edzőkről meg jobbára csak azt tudjuk, hogy az elvégzett munkában hisznek, és nem szeretik, ha játékosaik túl gyorsan hajtanak. De vajon ők maguk milyen autóba ülnek, amikor elindulnak otthonról, hogy edzés vezényeljenek? Íme a válasz a kínzó kérdésre!

Arsene Wenger – Citroën C5

Az Arsenal szoros kapcsolatot ápol a Citroën autógyárral. Ennek keretében a francia cég autókkal látja el a londoni klubot (némelyikre még vicces matrica is került). És bár a játékosok egy Citroën C4-nél, C5-nél, de akár még egy C6-nál jobb autót is el tudnak képzelni, a száguldozást nem nagyon igénylő Wenger boldogan beéri egy C5 limuzinnal. A tolatóradarokkal, fedélzeti számítógéppel, navigációval, masszázsfunkciós vezetőüléssel felszerelt autó tökéletesen kielégíti Wenger igényeit.

Alex Ferguson – Audi A8

Sir Alex imádja az Audiját (Fotó: Autogaleria.hu)
Sir Alex imádja az Audiját (Fotó: Autogaleria.hu)

Nem meglepő Sir Alex választása annak ismeretében, hogy a Manchester United az Audi által

támogatott futballcsapatok egyike. A menedzser, aki több mint 20 éve irányítja a futballcsapatot egy, a tekintélyéhez méltó modellt választott: a 6 literes W12-es motorral szerelt A8450 lóerőt ad le, maximális nyomatéka 580 Nm. Ezzel simán utoléri a diszkóból hazafelé igyekvő játékosait.

Carlo Ancelotti – Mercedes-Benz E-osztály

Az olasz menedzser 2009-ben ült le a Chelsea kispadjára, és már jó néhány edzést levezényelt, mire egyedül el tudta vezetni autóját otthonától a tréningek helyszínére, majd a stadionba. Mint azt még 2009. szeptemberében mondta: sokkal könnyebb a Chelsea-t irányítani, mint Londonban vezetni. Pedig az autó adott hozzá: az új E osztályú Mercedes-Benz limuzin 350-es 4MATIC összkerékhajtású, automata váltós modellje kiváló, elegáns választás.

José Mourinho – Ferrari 612 Scaglietti

A Real Madrid kispadján ülő portugál tréner nem szerénykedik, amikor meg kell szólalnia, és akkor sem, amikor volán mögé kell ülnie. Szereti a gyors autókat, van is neki belőlük egy pár. Milánóban egy Ferrari 599 GTB-vel járt, de szívéhez talán közelebb áll az 540 lóerős Ferrari 612 Scaglietti, amit még a Chelsea menedzsereként kapott Roman Abramovics tulajdonostól.

Guardiola nem aprózza (Fotó: Autogaleria.hu)
Guardiola nem aprózza (Fotó: Autogaleria.hu)

Pep Guardiola – Audi Q7

A Barcelona edzője 40 éves korára mindent megnyert, ami egy klubbal csak megnyerhető, és két szezon alatt a legnagyobb trénerek közé emelkedett. A minden körülmények között szuperelegáns tréner, ha akarna sem vezethetne mást, mint a csapat támogatójától származó Audit. De miért akarna valaki mást vezetni, mint egy Q7-est? Egy 500 lóerős V12-es TDI motor olyan erős, gyors és precíz, mint a Barca játéka.

Luis van Gaal – Audi A8

A Bayern Münchentől hetekkel ezelőtt menesztett holland tréner lehet, hogy nem sok mindenben ért egyet Sir Alexszel, de úgy tűnik, az autó egyike ezeknek a kevés dolgoknak. A Bayern játékosai és edzője 2010 nyarán választhattak az Audi kínálatából. A holland mester a katalógusból egy 372 lóerős 4.2 literes motorral szerelt homok-bézs A8-ra esett. Egy ilyen autóban csak néhány pillanatnak tűnik az út Münchenből Amszterdamba...

Felix Magath – Volkswagen Phaeton

Egy másik szomorú történet, ezúttal Gelsenkirchenből: az előző szezonban a Wolfsburg csapatával óriási meglepetésre bajnoki címet szerző Magath mester bizony a szezon végét sem érte meg a Veltins Arénában. Bízvást állíthatjuk, kevesen számítottak erre, amikor először parkolt be a stadion elé 240 lóerős V6 TDI Volkswagen Phaetonjával. A wolfsburgi autógyár zászlóshajójának számító limuzin biztosan kényelmesebb, mint a gelsenkircheni kispad.

Marcello Lippi – MINI Cooper D Clubman

Az olasz válogatottal a dél-afrikai világbajnokságra készülő szakember a BMW Italiától kapott egy MINI Cooper D kisautót. A kívül-belül igen szemrevaló kisautót az importőr milánói központjában vehette át. A háromajtós kisautót 110 lóerős motor mozgatja, 10,2 másodperc alatt gyorsul százra, és, gyári adatok szerint, csupán 3,9 litert fogyaszt vegyes üzemmódban. A MINI-től már megszokott módon, a mester extrák tucatjai közül válogathatott, hogy kényelmesebbé varázsolja autóját.

Guus Hiddink – Mercedes-Benz SL 55 AMG

Hiddink, a sportos (Fotó: Autogaleria.hu)
Hiddink, a sportos (Fotó: Autogaleria.hu)

A holland mestert méltán emlegetik a világ legjobb edzői között: ahol munkát vállal, ott szinte garantált a siker: 1987-ben triplázott a PSV-vel, 1998-ban a holland, négy évvel később pedig a dél-koreai válogatottal lett negyedik a világbajnokságon, most pedig éppen a török nemzeti csapatot próbálja visszavezetni a világelitbe. Különösebben nem keresi a feltűnést, bár azért a Merci házi tuningcége által rendbe tett SL55 AMG a maga 6,3 literes V8-as motorjával az elektronika kiiktatásával közel 300 km/h-s végsebességre képes. Amilyen úriember Hiddink, még azt is el tudjuk képzelni, hogy a 2002-es vb-siker után kapott Hyundai is ott figyel a garázsban.

Sven-Göran Eriksson – Volvo XC90

A svéd edző első nagy sikere az IFK Göteborggal elért UEFA Kupa-győzelem volt 1982-ben, majd Olaszországot hódította meg előbb a Sampdoria, később a Lazio kispadján. Persze ő is Angliában lett sztár a válogatott kispadján, és itt érték utol a botrányok is. A titkárnőivel huncutkodó, és kétes üzleti ügyekbe keveredő szakvezető most a Leicester City edzéseit vezeti, és otthona valamint a stadion között egy Volvo XC90 terepjáróval jár. A legnagyobb változatban egy 3,2 literes, 243 lóerős motor dolgozik, és a sofőr mellett kényelmesen elfér benne még négy titkárnő is.

Del Bosque nem cifrázza (Fotó: Autogaleria.hu)
Del Bosque nem cifrázza (Fotó: Autogaleria.hu)

Vicente del Bosque – Chevrolet Captiva 2.0

Egy ilyen összeállításból, természetesen, nem maradhat ki a világ- és Európa-bajnok spanyol válogatott szakvezetője sem.

Vicente del Bosque soha nem keresi a reflektorfényt, nem szerepel az újságok címlapján, így nem meglepő, hogy nem egy különleges luxusautóval furikázik.

Még 2008-ban kapott a spanyol szövetséget támogató cégtől egy Chevrolet Captiva 2.0 VCDi modellt.

Ugyan nem egy német, vagy amerikai járgány, de a koreai gyártmányú SUV is mindent tud, amit egy igényes sofőr elvárhat tőle.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik