Top 10: megsemmisülő Kvjat, bajban is higgadt Räikkönen

Vágólapra másolva!
2016.07.30. 19:35
null
Danyiil Kvjat mély gödörbe került, nehéz lesz kikecmeregnie onnan (Fotók: AFP)
Tíz szempont, tíz fokozat. E szerint osztályoztuk a Német Nagydíj időmérőjének egyes szereplőit és vasárnapi kilátásaikat. A saját helyzetét még csak értékelni sem tudó legrosszabbtól kezdünk, hogy eljussunk a tizedik szintre, amelyen az időmérő legjobbja áll.

 

1 – A MEGSEMMISÜLŐ

Danyiil Kvjat egyre elveszettebbé válik. A szezont a Red Bullnál kezdte, de az Orosz Nagydíjon mutatott ámokfutása, valamint Max Verstappen előléptetése után visszakerült a Toro Rossóhoz, amelynél állítólag ez lesz az utolsó idénye, mielőtt a GP2-ben vitézkedő Pierre Gasly leváltja. Kvjat németországi időmérője is rémálomszerű volt, a biztosnak tűnő továbbjutástól az utolsó másodpercekben esett el, a rádióban pedig nemcsak a 19. helyezése miatt kesergett káromkodva, hanem azért is, mert csapattársa, Carlos Sainz Jr. a 12. helyen jutott tovább. Nem is jöhetne jobbkor a nyári szünet az orosznak, aki utolsó előtti Red Bull-os versenyén még dobogós volt, a Toro Rossóval viszont hét versenyen kétszer egy pontot szerzett.

„Nagy sz.r volt ez az időmérő, rossz köreim voltak, sokat hibáztam. Tudtam, hogy ki fogok esni. Nem érzem jól magam, rémes ez az időszak, mintha sohasem érne véget. Mindenkinek vannak mélypontjai, de ki kell jönni belőle, különben belehalsz. Nem tudom, mire lenne szükségem, talán arra, hogy jobban működjön az autó" – mondta Kvjat.

2 – A KÜSZKÖDŐ

Sebastian Vettel kicsit sem elégedett, még Kimi Räikkönen is megelőzte, aki az ötödik helyről várhatja a holnapi rajtot. Vettel hátránya már közel egy másodperc volt Rosberghez képest, de a harmadik helyet megszerző Daniel Ricciardótól is kapott hat tizedet. Vettel szerint ez nagyon rossz fényt vet a Ferrarira, hiszen a szezon elején nem ezt tervezték.

„Nem éreztem jól magam – nyilatkozta a kvalifikációt követően a hazai pályán versenyző pilóta. – Elégedett voltam az utolsó körömmel, de mégsem voltam elég gyors, és nem jöttek össze a dolgok. Rá kell jönnünk, hogy hol veszítettünk a többiekhez, és főként az előttünk lévőkhöz képest. Nem azért vagyunk itt, hogy az ötödik vagy a hatodik helyen végezzünk, hanem azért, hogy szombaton a pole-ért, vasárnap pedig a győzelemért harcoljunk. Tudjuk, hogy a Mercedes jelenleg hihetetlen formában van, szóval nehéz."

Vettelt természetesen arról is kérdezték, hogy a Red Bull szemlátomást átugrotta a Ferrarit az elmúlt hónapokban, és ennek persze a német sem örül, hiszen szerinte már nem is csak az osztrák csapatra kell figyelniük, mert a Force Indiához képest is visszaestek az elmúlt időszakban.

„Nem elkerülhető, hogy a többiek előre lépjenek, de ma délelőtt még a Force Indiához képest is visszaestünk – kesergett a négyszeres világbajnok. – Kimondhatjuk, hogy nem vagyunk annyira jók, amennyire voltunk, ezért néhány dolgot meg kell értenünk."

3 – AZ UTOLSÓ REMÉNY

Nagyon könnyen előfordulhat, hogy a hockenheimi volt Rio Haryanto utolsó F1-es időmérője. A Manor indonéziai pilótája ezúttal sem vallott szégyent, mint ahogy az ez előtti 11 futamon sem lógott ki úgy a sorból, mint egykor Jamamoto Szakon vagy Alex Yoong. Mindkét Saubert megverte, a német Pascal Wehrleintól bő két tizeddel kapott csak ki. A pénze azonban elfogyott, csak a szép búcsú lehet a célja vasárnap.

4 – A BÜNTETETTEK

Romain Grosjean autójában a harmadik szabadedzésen tönkrement a váltó, ami miatt a francia öt rajthelyes büntetést kapott. A Haas-Ferrarinak voltak biztató pillanatai az időmérőn, de Grosjean végül a 15. helyen zárt, ami 20. rajtkockát jelent.

Carlos Sainz Jr. az időmérő második etapjában lassan haladt az ideális íven Felipe Massa előtt, feltartotta a Williams pilótáját, amit a sértett csapata jelzett is az FIA felé. Sainz három rajthelyes büntetést kapott.

Nico Hülkenberg a Force India figyelmetlenségéből véletlenül olyan szuperlágy gumit használt az időmérőn, amelyet a csapatnak a harmadik szabadedzés után le kellett volna adnia – egyhelyes büntetést kapott, a nyolcadik helyről rajtolhat.

5 – A VILÁG ELLEN KÜZDŐ

62. NÉMET NAGYDÍJ
JÚLIUS 29., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Rosberg 1:15.517
2. szabadedzés: 1. Rosberg 1:15.614
JÚLIUS 30., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Rosberg 1:15.738
pole: Rosberg 1:14.363, 2. Hamilton 1:14.470
JÚLIUS 31., VASÁRNAP
14.00: a verseny (67 kör, 306.458 km) rajtja
A KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Augusztus 28., 14.00: Belga Nagydíj
Szeptember 4., 14.00: Olasz Nagydíj
Szeptember 18., 14.00: Szingapúri Nagydíj

Max Verstappent még ezen a hétvégén is a Kimi Räikkönen ellen a Hungaroringen bemutatott védekezése miatt kritizálták kollégái, de a holland nem érzi úgy, hogy bármin változtatnia kellene. Az időmérőn ugyan Daniel Ricciardo mögött végzett, mégsem aggódik.

„Nincs okon panaszra, mert jól vezettem, igaz, a gumik nem tapadtak tökéletesen. Az utolsó szakaszban a pálya végén elfogyott a tapadás, amiért nagy kár, de így is Daniel mellől indulok, úgyhogy nagy baj nem történt" – fogalmazott Verstappen.

6 – A KÖZÖNYÖS

Lewis Hamilton Nico Rosberg autójának átmeneti meghibásodásával jó esélyt kapott a pole pozíció megszerzésére, hiszen a harmadik szakaszban kétszer annyi gyors körre volt lehetősége, mint csapattársának. Nem tudott élni ezzel a lehetőséggel, így meg kellett elégednie a második rajtkockával, amelyről kedvtelenül, monoton hangon beszélt.

„Nem volt gond a kocsival, gyors is voltam, de az utolsó kör nem sikerült tökéletesen. Az utolsó körömben volt kéttizednyi előnyöm, de nem fejeztem be. Szerencse, hogy ezen a pályán könnyű előzni. Az egyes kanyarban csak egy autó fér el, aki előbb ér oda, azé az első hely. A Mercedesnek hazai pályán kell a kettős győzelem, most ezt kell megszereznünk" – mondta Hamilton.

7 – A SZINTET LÉPŐ

Jolyon Palmer a Magyar Nagydíjon karrierje első F1-es pontja felé száguldott, amikor megpördült, és kiesett a pontszerző helyekről. Az eset összetörhette volna az angolt, de nem így történt, Palmer Hockenheimben is nagy kedvvel vezet, pedig Kevin Magnussenhez hasonlóan tudja, hogy a szezon után valószínűleg távoznia kell. Az Ausztrál Nagydíj óta először jutott tovább az időmérő első szakaszából.

„Nagyon jó volt ismét a Q2-be jutni, az autó minden téren fejlődik, nyilvánvaló az előrelépés. A Hungaroringen egyetlen kanyart leszámítva jól vezettem, ha ezt itt is meg tudom ismételni, meglesznek azok a pontok" – mondta nagy lelkesen Palmer.

8 – A BAJBAN IS HIGGADT

Amikor a Ferrari gödörbe kerül, elveszíti technikai igazgatóját, és Sebastian Vettelen is látszik, hogy csökken a korábbi lelkesedése, Kimi Räikkönen akkor sem inog meg. A Red Bullok ellen a finnek sem volt sok esélye, de „idegenben" győzte le Vettelt az időmérőn. A Ferrari jelenleg harmadik soros csapat, a Mercedes és a Red Bull túl erős ellenfél, a többiek viszont még nem veszélyesek rá.

„Nincs nagy gond az autóval, attól eltekintve, hogy nem elég nagy a leszorító ereje" – összegzett a finn, aki a nyilatkozataival továbbra sem váltja meg a világot, de ha a Ferrari vasárnap is jobb lesz versenytempóban a Red Bullnál, könnyebben fog előzni, mint a múlt héten.

Kimi Räikkönen megverte négyszeres világbajnok csapattársát az időmérőn
Kimi Räikkönen megverte négyszeres világbajnok csapattársát az időmérőn

9 – AZ ÚJRA BIZONYÍTÓ

Daniel Ricciardo a Magyar Nagydíjon megszerzett harmadik helyezése után a német időmérőn is Max Verstappen előtt végzett, folytatja kiváló szereplését, s jelzi, nem adja könnyen magát. A Hungaroringen ő is belátta, hogy fontos neki a Verstappen elleni csata.

Az ausztrál a versenyen is megtartaná pozícióját, sőt arról sem tett le, hogy a Mercedesekkel csatázzon. „Úgy rémlik, hogy másfajta gumijaink maradtak, mint a Mercedesnek, ezzel még izgalmas is lehet a verseny" – bizakodott Ricciardo.

10 – A DIADALMAS

Nico Rosberg számára a szabadedzéseken mutatott meggyőző formája után az időmérő harmadik szakaszában egy percre úgy tűnt, minden elveszett. Az első mért körében a kerékvetőre hajtva hirtelen leállt a motorja, azonnal be kellett fejeznie a kört, és nagy szerencséje volt, hogy épp a bokszutca bejáratánál történt mindez, mert azonnal a szerelőihez hajthatott, akik megjavították az autót.

Az ütéstől több hibajelenség is keletkezett az autón, Rosberget leginkább az ijesztette meg, hogy a gázpedálja beesett. Úgy ment vissza a pályára, hogy egy lehetősége van megszerezni a pole-t, de azért két pluszkörre megtankolták az autóját, ha az első nem jönne össze.

„Rossz volt átélni, hogy az utolsó előtti kanyarban egyszerűen leáll az autó, de annál nagyobb öröm a pole megszerzése – mondta Rosberg, majd jelezte Hamiltonnak, hogy ennél a 107 ezrednél nagyobb volt a különbség. – Óriási volt a gyors köröm, s nemcsak azért, mert egy lehetőségem volt, hanem azért is, mert volt még az autóban extra üzemanyag, azaz ennél gyorsabb is lehettem volna."

A versenyre megmaradt gumik: típusonként jobb oldalt a használtak, a balon az újak
A versenyre megmaradt gumik: típusonként jobb oldalt a használtak, a balon az újak
NÉMET NAGYDÍJ, A RAJTSORREND
1. Nico Rosberg német Mercedes
2. Lewis Hamilton brit Mercedes
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer
4. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer
5. Kimi Räikkönen finn Ferrari
6. Sebastian Vettel német Ferrari
7. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes
8. Nico Hülkenberg* német Force India-Mercedes
9. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes
10. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes
11. Esteban Gutiérrez mexikói Haas-Ferrari
12. Jenson Button brit McLaren-Honda
13. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda
14. Jolyon Palmer brit Renault
15. Kevin Magnussen dán Renault
16. Carlos Sainz Jr.** spanyol Toro Rosso-Ferrari
17. Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes
18. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Ferrari
19. Rio Haryanto indonéziai Manor-Mercedes
20. Romain Grosjean*** francia Haas-Ferrari
21. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari
22. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari
*egy rajthelyes büntetést kapott nem megfelelő gumihasználatért
**három rajthelyes büntetés Massa feltartásáért
***öt rajthelyes büntetés váltócseréért
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik