Vettel megtörhetetlen Szingapúrban, de a java csak most jön

Vágólapra másolva!
2012.09.22. 11:57
null
A szingapúri óriáskerék is a lenyűgöző díszlet része (Fotó: Action Images)
Címkék
Sebastian Vettel továbbra is uralja a Szingapúri Nagydíjat, mert bár a McLaren továbbra sincs messze tőle, a Red Bullnál elégedettek lehetnek, hogy a gyors spái és monzai pályán mutatott szenvedés után ismét a legjobbak között láthatják a címvédőt. A harmadik szabadedzésen sem lehetett megközelíteni a németet, aki a 15 órakor kezdődő időmérő edzés fő esélyesének számít.

A szombati szabadedzés előtt a legfontosabb beszédtémát Robert Kubica esetleges visszatérése adta, a lengyelnek felajánlotta a Pirelli a tesztpilótai állást 2013-ra, hátha ezzel is segíteni tud neki a visszatérésben.A Pirelli állása többeknek is jót tett már, Nick Heidfeld, Pedro de la Rosa és Romain Grosjean is kapott versenyzői állást az F1-ben a pirellis munkája után, és Jaime Alguersuari, a jelenlegi tesztelő is azt mondja, biztos helye van 2013-ra.

Az említettek közül De la Rosa számára rossz hír, hogy váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kap, ami azért az ő esetében azt jelenti, hogy legjobb esetben az utolsó előtti helyről csúszik vissza az utolsóra. Itt ugyanis a Marussia ellen sem lesz esélye, nemhogy a Caterham ellen.

5. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
SZOMBAT
15.00–16.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek.

Az edzés elején a pálya teljesen száraz, a felhők ritkábbak, mint pénteken, a GP2-es mezőny nemrég futotta az idény utolsó versenyét, amelyet Max Chilton, a Marussia új tesztpilótája nyert meg. A bajnok az olasz Davide Valsecchi lett.

A 30 fokos, roppant párás levegőben Glock Marussiája volt elsőként a pályán, őt Räikkönen követte. A Lotusnál, akárcsak a Mercedesnél nem éppen derűlátóak a mérnökök a pénteki edzéseket követően, tanácstalanok az erőviszonyok kapcsán.

Ami a gumik használatát illeti, a szuperlágy abroncsok számára túl hosszú a pálya egy mért körön, ezért a pilótáknak választaniuk kell: vagy a kör elejére hozzák ideális állapotba a gumit, és számolnak vele, hogy a végére relatíve lelassulnak, vagy megkímélik a gumit a felvezető körben, és az elején szenvednek hátrányt,miközben a pálya második felére csúcsformába kerül a gumi. Az időmérőn e két verzió között variálnak majd a csapatok, illetve azokon belül a pilóták.

Még nem ment le a nap, Di Resta meg is jegyezte a csapatrádión, hogy furcsa így vezetni. „Nem éjszakai versenyre jöttünk?" – méltatlankodott félig viccesen a Force India skót pilótája. Nagyon nem lehet oka a panaszra, pénteken ő és csapattársa is kifejezetten gyors volt.

Az első szombati mért kör Kobajasié: 1:56.339. Eltelt az első negyedóra, és egyre többen jelentek meg a pályán – egyelőre a lágy (azaz a kettő választás i lehetőség közül a keményebb) gumikon.

Räikkönen 1:52.594-gyel az élre állt, majd 1:52.018-at futott. Bár a pénteki, félig-meddig nedves edzéshez képest jobbak a körülmények, a pilóták panaszkodnak arra, hogy a lágy gumik lassan melegednek fel. Bár ez azzal is összefüggésben lehet, hogy ne koptassák el túl gyorsan majd a szuperlágyakat.

Hülkenberg 1:51.201-gyel átvette a vezetést, miközben Button is megfutotta első mért körét, és 32 ezredre felzárkózott rá. Hamilton közben megcsúszott, első köre értékelhetetlenné vált. Pérez a lelátó alatt átfutó rövid egyenesre fordító kanyarban nekikoccant a szalagkorlátnak, de folytatta.

MARINA BAY STREET CIRCUIT

A pálya adatai:

Hossza: 5.073 km
Teljes versenytáv: 61 kör (309.087 km)
Pályacsúcs: 1:45.599 (Kimi Räikkönen, Ferrari, 2008)

A tavalyi verseny:
Pole pozíció: Sebastian Vettel (1:44.381; Red Bull)
Futamgyőztes: Sebastian Vettel (1:59:04.8; Red Bull)
Leggyorsabb kör: Jenson Button (1:48.454; McLaren)

Hamilton újabb kísérletére 1:50.730-cal az élre állt, 20 perc elteltével a két Red Bull is kijött a boxból, de a két Ferrari még bent maradt. Webber elfékezte magát, első köre úgy alakult, ahogy korábban Hamiltoné. Button egy lassabb kör után ismét odalépett, s visszaelőzte csapattársát, de Hamilton nem hagyta magát (1:50.223). Vettel közvetlenül mögéjük iratkozott fel az eredménylistára.

Webbernek is összejött egy jobb kör, 139 ezredes lemaradással Hamilton és Button közé jött be a 2. helyre.

A 27. percben megjelent a pályán a két Ferrari is. Alonsóék nem annyira jók, mint remélték, ezért újabb bravúros teljesítmény kell a spanyoltól, ha bele akar szólni a McLaren és a Red Bull csatájába.

Glock Marussiája leállt a pálya utolsó szakaszán, a német kiegyenesítette az egyik kanyart, és füstölgő kerekekkel leállt a bukótérben. Vettel közben 5 századra megközelítette Hamiltont (az utolsó szektorban a Glock miatt lengetett sárga zászlók következtében hat tizedet veszített), de mérnöke szerint az első szektorban lehetne gyorsabb is.

A szingapúriak egyébként jó ötlettel álltak elő: a pályát szegélyező falat az első szektorban kékre, a másodikban zöldre, a harmadikban narancsra festették.

Miután Glock autóját kihúzták a veszélyes zónából, és ismét tiszta lett a pálya, Alonso megfutotta a nap leggyorsabb körét: 1:50.075. Massa fél másodperccel lemaradva a 6. helyre jött be. Vettel 1:49.614-gyel átvette a vezetést.

Elsőként Brunio Senna kapta meg a szuperlágy gumikat, 1 tizedes hátránnyal feljött a 2. helyre, miközben Webber a jobb hátsó kerekével a szalagkorlátnak csúszott, és defektet kapott. Lassan visszacsorgott a boxba. Az ilyen jellegű koccanások után a váltót ellenőrizni kell, mert az oldalirányú ütéstől megroppanhat.

Az élmezőnyből elsőként Vettel ment ki a szuperlágy gumikon. Mögötte Senna, Alonso, Webber, Hamilton, Button, Massa, Hülkenberg, Räikkönen, Maldonado, Schumacher, Grosjean, Rosberg, Di Resta volt a sorrend. 10 perc maradt az edzésből.

Vettel az összes szektorban rekordidőt futva 1:47.947-re javított. Ez már a pénteki legjobbjánál is gyorsabb volt.

Alonso volt a következő a szuperlágy gumisok sorában: 676 ezreddel kikapott Vetteltől, de feljött a 2. helyre. Massa közel egy másodpercet kapott csapattársától, Räikkönen bejött a két Ferrari közé. Öt perccel a vége előtt mindenki a pályán volt – értelemszerűen Glockot leszámítva.

Hamilton 325 ezreddel jött be Vettel mögé, Hülkenberg Alonso mögé, a 4. helyre ugrott előre.

Az edzés végén Petrov megcsúszott, és a boxutca bejárata előtt összetörte a Caterhamet, amely miatt két perccel a vége előtt piros zászlóval leintették az edzést.

Vettel maradt az élen, egyedül Hamilton közelítette meg, mellett Alonso, Hülkenberg és Raikkönen kerül egy másodpercen belülre Vettelhez képest. Persze többek gyors körét tönkretette Petrov.

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:47.947 átlag: 169.183 km/ó 15 kör
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:48.272 0.325 mp h. 15
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:48.623 0.676 11
4. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:48.859 0.912 16
5. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:48.865 0.918 17
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:49.458 1.511 13
7. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:49.684 1.737 15
8. Nico Rosberg német Mercedes 1:49.699 1.752 16
9. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:49.715 1.768 14
10. Michael Schumacher német Mercedes 1:49.981 2.034 14
11. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:50.110 2.163 12
12. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:50.524 2.577 10
13. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:50.664 2.717 16
14. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:50.777 2.830 15
15. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:50.840 2.893 15
16. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:51.012 3.065 15
17. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:51.059 3.112 17
18. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:51.272 3.325 10
19. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:52.290 4.343 16
20. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:53.781 5.834 12
21. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:54.326 6.379 14
22. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:54.421 6.474 14
23. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:54.630 6.683 9
24. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:54.875 6.928 14

AZ EDDIGI SZINGAPÚRI GP-K LEGJOBBJAI
győzelem pole pozíció leggyorsabb kör
2008 Fernando Alonso Felipe Massa Kimi Räikkönen
2009 Lewis Hamilton Lewis Hamilton Fernando Alonso
2010 Fernando Alonso Fernando Alonso Fernando Alonso
2011Sebastian Vettel
Sebastian Vettel
Jenson Button

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 7 12 179
2. Lewis Hamilton 3 6 10 142
3. Kimi Räikkönen 6 12 141
4. Sebastian Vettel 1 4 10 140
5. Mark Webber 2 2 11 132
6. Jenson Button 2 4 8 101
7. Nico Rosberg 1 2 9 83
8. Romain Grosjean 3 6 76
9. Sergio Pérez 3 6 65
10. Felipe Massa 7 47
11. Michael Schumacher 1 7 43
12. Kobajasi Kamui 6 35
13. Paul di Resta 7 32
14. Nico Hülkenberg 6 31
15. Pastor Maldonado 1 1 2 29
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 2 4
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 272
2. McLaren-Mercedes 243
3. Ferrari 226
4. Lotus-Renault 217
5. Mercedes 126
6. Sauber-Ferrari 100
7. Force India-Mercedes 63
8. Williams-Renault 54
9. Toro Rosso-Ferrari 12

 

 

 

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik