Rosberg: Hirtelen indult újra a verseny, alig kaptunk észbe

Vágólapra másolva!
2016.09.18. 17:40
null
Rosberg és a halálra ijesztett pályabíró – a versenyigazgatóság hirtelen döntése majdnem tragédiához vezetett
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke majdnem bepisilt az izgalomtól a Szingapúri Nagydíj hajrájában, amikor Daniel Ricciardo friss gumikon felzárkózott Nico Rosbergre. Bár a verseny a Red Bull extra kerékcseréje és az üldözés miatt marad emlékezetes, a versenyigazgatóság a 2. kör végén hirtelen indította újra a száguldást, ami majdnem tragédiát okozott. Erről is beszélt Rosberg.

 

Egészen a 47. körig tökéletesen alakult a Szingapúri Nagydíj Nico Rosberg számára, a pole pozícióból indulva jól kapta el a rajtot, és meg tudta őrizni a vezető helyet. Daniel Ricciardo hátránya nem volt hatalmas hozzá képest, de egészen a futam hajrájáig esélytelennek tűnt az ausztrál számára az, hogy elkapja őt.

Az utolsó tizennégy körre azonban Ricciardo autójára felkerült egy friss szett szuperlágy abroncs, míg a Mercedes úgy döntött, nem hívja be Rosberget egy újabb kerékcserére. Kockázatosnak tűnt ez a taktika a német istálló részéről, főleg úgy, hogy Ricciardo az akkor 24 másodperces hátrányát kilenc kör alatt mindössze öt másodpercre csökkentette. Rosberg végül 488 ezredes előnnyel meg tudta szerezni a győzelmet Szingapúrban, ezzel visszavette a vezető helyet a világbajnoki csatában Lewis Hamiltontól.

„Oda kellett tennem magam, és mindent jól kellett csinálnom, de ez végül sikerült is – mondta a Mercedes német pilótája a leintést követően. – Kitartottak az abroncsaim a futam végéig, aminek természetesen nagyon örülök. Amint elkezdtem az utolsó körömet, tudtam, hogy Daniel már nem kaphat el, ráadásul már a gumik sem voltak frissek az autóján.”

Rosberg azt is elmagyarázta, miért volt kénytelen a Mercedes ilyen döntést hozni, azonban a nyolcpontos előnye csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben a bajnoki tabellán egyelőre nem foglalkoztatja.

9. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ

SZEPTEMBER 16., PÉNTEK

1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:45.823
2. szabadedzés: 1. Rosberg 1:44.152
SZEPTEMBER 17., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Rosberg 1:44.352
pole: Rosberg 1:42.584, 2. Ricciardo 1:43.115
SZEPTEMBER 18., VASÁRNAP
1. Rosberg, 2. Ricciardo, 3. Hamilton
A KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Október 2., 9.00: Malajziai Nagydíj
Október 9., 7.00: Japán Nagydíj
Október 23., 21.00: Amerikai Nagydíj

„Azért nem jöhettem be egy újabb kerékcserére, mert a forgalom miatt lassú voltam az azt megelőző körömben, szóval Daniel elém kerülhetett volna a bokszkiállásom végén. De így sikerült jól – emlékszik vissza a német. – Most nem koncentrálok arra, hogyan állok a pontokkal, egyszerűen kiélvezem a mai győzelmemet.”

A vb-éllovast a biztonsági autós időszak utáni újraindulásról is kérdezték, amikor a célegyenes végén versenyt futott vele egy, a pályán rekedt pályabíró.

„Nagyon meleg helyzet volt. A versenyigazgatóság hirtelen döntött az újraindulásról, mi is alig kaptunk észbe, valószínűleg neki is váratlan volt – fogalmazott Rosberg. – Furcsa volt, szerencsére nem történt baj, igyekeztem óvatos lenni.”

Daniel Ricciardo az idén negyedszer lett második, de nem volt elkeseredve, érezte, hogy amit lehetett, megtett a győzelemért.

„Nem először fordult elő az idén, hogy nagyon közel kerültem a győzelemhez. Ám többé nem fogok szomorúan a dobogóra állni, hiszen ez mégis csak a pódium” – így a legutóbbi öt versenyből négyen dobogós, háromszor második Ricciardo.

„Jó esélyünk volt a győzelemre, s bár először nem láttam értelmét, most már nyilvánvaló, hogy a végén meg kellett próbálnunk egy, a Mercedesétől eltérő stratégiát, és majdnem be is jött. Azt hittem, Nico is bejön a bokszba, de miután kint maradt, keményen nyomtam a gázt, tönkre is tettem a gumikat, de legalább izgalmas volt a hajrá. Arra nem gondoltam, hogyan fogom megelőzni, az teljesen más ügy lett volna” – mondta az ausztrál.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egyetértett Ricciardóval.

„Hát, a végén majdnem bepisiltünk az izgalomtól – fogalmazott tréfásan Wolff. – Ilyen szorosnak kellene lennie az F1-nek. Gratulálok a Red Bullnak, fantasztikus stratégiai húzás volt, rendkívül izgalmas lett a vége, minden F1-es futamnak ilyennek kellene lennie. Nem hívhattuk ki Nicót, akkor elveszítette volna az első helyet.”

Lewis Hamiltonnak a harmadik helyért is meg kellett küzdenie Kimi Räikkönennel, de végül odaért a dobogóra, és lehet, hogy még fontos lesz az a három pont, amellyel többet szerzett a Ferrari visszaelőzésével.

„Először is gratulálok Nicónak, fantasztikus volt egész hétvégén, megérdemelt a sikere – nyilatkozta Hamilton, aki a verseny első felében még Ricciardo második helyére pályázott, mielőtt be kellett látnia, hogy ezúttal a harmadik helyezés a maximum. – Nehéz verseny volt, de Szingapúrban mindig ilyen. Örülök, hogy vissza tudtam küzdeni magam a dobogóra, és a csapat több pontot szerezhetett. A fékekkel nem volt minden rendben, lassítanom kellett miattuk, így nem tarthattam a lépést Nicóval és Daniellel. Tavaly 41 pontos előnnyel távoztam Szingapúrból, most más a helyzet, de még hosszú a bajnokság, nem adom fel.”

9. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (61 kör, 308.808 km)
1.
Nico Rosberg
német
Mercedes
1:55:48.950
2. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 0.488 mp h.
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 8.038 mp h.
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari 10.219 mp h.
5. Sebastian Vettel német Ferrari 27.694 mp h.
6. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:11.197 p h.
7. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:29.198 p h.
8. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:49.146 p h.
9. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Ferrari 1:49.867 p h.
10. Kevin Magnussen dán Renault 1:51.843 p h.
11. Esteban Gutiérrez mexikói Haas-Ferrari 1 kör h.
12. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1 kör h.
13. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1 kör h.
14. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
15. Jolyon Palmer brit Renault 1 kör h.
16. Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes 1 kör h.
17. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1 kör h.
18. Esteban Ocon francia Manor-Mercedes 2 kör h.
FELADTÁK megtett körök
Jenson Button brit McLaren-Honda 43
Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 35
Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 0
NEM INDULT
Romain Grosjean francia Haas-Ferrari
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 8 10 14 273
2. Lewis Hamilton 6 12 14 265
3. Daniel Ricciardo 5 14 179
4. Sebastian Vettel 6 12 153
5. Kimi Räikkönen 4 13 148
6. Max Verstappen 1 4 12 129
7. Valtteri Bottas 1 12 70
8. Sergio Pérez 2 10 66
9. Nico Hülkenberg 9 46
10. Felipe Massa 9 41
11. Fernando Alonso 5 36
12. Carlos Sainz Jr. 8 30
13. Romain Grosjean 4 28
14. Danyiil Kvjat 1 5 25
15. Jenson Button 5 17
16. Kevin Magnussen 2 7
17. Pascal Wehrlein 1 1
17. Stoffel Vandoorne 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 538
2. Red Bull-TAG Heuer 316
3. Ferrari 301
4. Force India-Mercedes 112
5. Williams-Mercedes 111
6. McLaren-Honda 54
7. Toro Rosso-Ferrari 47
8. Haas-Ferrari 28
9. Renault 7
10. Manor-Mercedes 1
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik