Räikkönen: Nem kaptam választ a Red Bulltól

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.08.23. 18:39
null
Sebastian Vettel szerint nem kell aggódni a defekt miatt, és az autója egyébként is bivalyerős (Fotók: Reuters)
A Belga Nagydíj pénteki edzései után a Red Bull és a Mercedes pilótái, valamint Fernando Alonso is bizakodva beszélt a hétvége folytatásáról. Kimi Räikkönen nem tartozott közéjük, de őt nem is erről kérdezték. A csütörtöki sajtónapot kihagyó finn megkapta azokat a kérdéseket, amelyeket egy nappal korábban nem kellett végighallgatnia, és elmondta, mi a helyzet a Red Bull-lal, valamint azt, hogy még semmi sem biztos. A Pirelli Sebastian Vettel és Alonso délutáni defektje ellenére nem tart attól, hogy megismétlődik a silverstone-i gumidráma.

Sebastian Vettel a száraz délutáni edzésen a kemény és a közepesen kemény abroncsokon is a leggyorsabb volt, ha csak az időeredményeket nézzük, a háromszoros világbajnok magabiztosan várhatja a folytatást. Ugyanakkor nyugtalanító lehet Vettel és csapata számára a második edzés közben történt defekt, amelyet még ki kell vizsgálnia a Red Bullnak.

PIRELLI: VALAMI ELVÁGTA VETTEL ÉS ALONSO GUMIJÁT

A Pirelli szerint az éles kerékvető kövek vagy a pályán heverő törmelékek okozhatták Sebastian vettel és Fernando Alonso defektjét a Belga Nagydíj második szabadedzésén. A Brit Nagydíj defektsorozatának megismétlődését kizártnak tartják az olaszok.

„Vettel és Alonso autóján is a jobb hátsó kerék lett defektes. Még vizsgáljuk a történteket, de első ránézésre úgy tűnik, külső hatás okozta a defekteket, talán törmelékek voltak a pályán – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója, majd a várható versenystratégiáról is beszélt. – Két vagy három boxkiállásra kell számítani. Ez azonban csak a száraz pályás versenyre vonatkozik. Nagy esély van arra, hogy esni fog, vagy bejön a biztonsági autó. Aki rugalmassá teszi a stratégiáját, jól fog járni."

„Semmit sem csináltam másképpen, mint az előző tíz körben. Nem tudjuk, mi történhetett, hirtelen elvesztettem a kocsi jobb hátulját, meg kell vizsgálnunk az esetet – mondta Vettel a defektről. – Ettől eltekintve nagyon jó napunk volt, minden rendben ment. Hűvösebb van, mint a Hungaroringen volt, ami nem csoda, ennek a pályának szinte már tartozéka a csapadékos idő."

Mark Webber a második helyen zárta a délutáni edzést, a lágyabb gumikon csupán 59 ezreddel maradt el Vetteltől. Az ausztrál autója a gyors körében teljesen máshogy volt beállítva: a lassabb szakaszokon gyorsabb volt Vettelnél, de az egyenesekben elmaradt tőle – így hiába vert 8 tizedet Vettelre a pálya középső szektorában, az elején elveszített 4-4 tized miatt szinte azonos köridőt futottak.

„Nagyon nehéz itt megtalálni a megfelelő beállításokat, ezért Sebbel különböző irányba indultunk el. Éjszaka elemezzük a tapasztalatokat, és eldöntjük, melyik a jobb megoldás. Jó volt az autó, de itt-ott még nem tökéletes az egyensúlya" – mondta Webber.

A Red Bullhoz a Lotusok és a Ferrarik kerültek legközelebb, de az autók mozgása alapján a Mercedest tartják a legveszélyesebbnek a Red Bullokra. Lewis Hamilton és Nico Rosberg a Magyar Nagydíj péntekjén is a középmezőnyben helyezkedett el, azután Lewis Hamilton a versenyt megnyerte a pole-ból indulva. Akkor azt mondták, rájöttek, hogyan lehet felépíteni egy igazán sikeres hétvégét, és ha ez a módszer máshol is beválik, kiderül, lesz-e esélyük a vb-címre.

„Lesz mit tenni az autóval, hogy tökéletes legyen, de több mint biztató volt a kezdés – mondta Hamilton, aki az első edzést a 15., a másodikat a 12. helyen zárta. – Az autó teljesen másképpen viselkedik, mint a legutóbbi versenyen, hiszen ott a lehető legtöbb leszorító erőre volt szükségünk, és nem megy az egyik pillanatról a másikra az autó tökéletes kiegyensúlyozása. A verseny szempontjából a hosszú menetek a legfontosabbak, ezek megvoltak."

Nico Rosberg kiemelte, mennyivel jobb az autó a tavalyinál a gyors kanyarokban, teljesen más ezzel az autóval körözni a pályán, mint a tavalyi W03-assal. A német is megerősítette, hogy nagyon jól ment az autó, van miben bízni a Mercedesnél.

Kimi Räikkönen szerint a Red Bull térfelén pattog a labda
Kimi Räikkönen szerint a Red Bull térfelén pattog a labda
58. BELGA NAGYDÍJ
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

IDŐJÁRÁS. A magyarországi hőség után Spa-Francorchamps is hozza a szokásos formáját: őszies, esős, szeles időjárásban rendezik meg a Belga Nagydíjat. Szombat déltől vasárnap estig bármelyik percben lehet esőre számítani, a hőmérséklet 16-18 fokra esik vissza. Az Ardennekben percről percre változhat az idő, teljesen lutri a részletesebb időjárás-jelentés.

ÚJÍTÁS A CÉLEGYENESBEN. A pálya tulajdonosai a sok eső miatt a célegyenesben különös vízelvezető barázdákat vágtak az aszfaltba az első 11 rajtkocka vonalában, ami miatt a pilóták azt kérték az FIA-tól, hogy a szabadedzések végén hadd hajtsanak végre rajtuk rajtgyakorlatokat. Attól tartanak ugyanis, hogy a barázdák miatt kisebb ott a tapadás, és a hátrébbról indulók gyorsabban gyorsulnak fel.

BELGA PÁLYÁK. Ez lesz az 58. Formula–1-es Belga Nagydíj. Spa-Francorchamps a 46. alkalommal ad otthont versenynek (28-adszor a 14 kilométeresről 7 kilométeresre rövidített pályán), amelyet korábban Zolderben tízszer, Nivelles-ben kétszer tartottak meg.

A Lotusnál Romain Grosjean a 3. legjobb időt futotta, mégis mindenki Kimi Räikkönenre volt kíváncsi. A csütörtöki médianapot betegség miatt lemondó finn pénteken már nem úszta meg, válaszolnia kellett a Red Bullról és a ferrariról szóló kérdésekre.

„Nem kaptam választ a Red Bulltól, őket kellene megkérdezni arról, mit akarnak tenni. Semmivel sem tudok többet, mint önök, egy ideje hiába várunk, ami nem éppen jó jel, de ez van – mondta a finn, majd jött a ferraris kör. – Semmit sem mondhatok a Ferrariról. Amíg nem száz százalékig biztos, mi fog történni, jobb, ha nem mondok semmit. Arról is beszélnek, hogy a McLarenhez kellene mennem, az egyik nap azt olvasom, hogy a Ferrarihoz megyek, a másik nap pedig azt, hogy maradok a Lotusnál. Pedig még nincs szerződésem."

Räikkönen megerősítette, hogy a Lotus el van maradva a fizetésével, majd arra is utalt, hogy nem betegség miatt maradt távol csütörtökön.

„Nem olyan ütemben jön a fizetésem, ahogy azt megbeszéltük, de bizonyára hamarosan megoldódik a helyzet – mondta Räikkönen. – Hogy csütörtökön eljöhettem volna? Lehet, de ma is feltehetik ugyanazokat a kérdéseket. Mindig van valami magyarázat a történtekre, de ne kérjék, hogy mindent elmondjak."

Az első szabadedzést az élen, a másodikat a hetedik helyen záró Fernando Alonso óvatos bizakodással beszélt a folytatásról.

„Érdekes lesz a hétvége, úgy tűnik, megváltoztak az erőviszonyok a Magyar Nagydíj óta. A Mercedes gyengébbnek tűnik, a Force India erősödött, és remélem, a Ferrari is közelebb kerül az élcsoporthoz. Sok múlik majd azon is, hogy esik-e az eső – mondta Alonso, aki a defektjéről is beszélt. – Meg kell tudnunk, mi történt, furcsa, hogy ugyanez Vettellel is megesett, de nem hiszem, hogy megismétlődik a silverstone-i defektsorozat. Lehet, hogy még a gumik is megkavarják a hétvégét."

BELGA NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:49.331 átlag: 230.624 km/ó 22 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:49.390 0.059 mp h. 34
3. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:50.149 0.818 34
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:50.164 0.833 27
5. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:50.253 0.922 28
6. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:50.318 0.987 33
7. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:50.510 1.179 21
8. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:50.536 1.205 27
9. Nico Rosberg német Mercedes 1:50.601 1.270 33
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:50.611 1.280 27
11. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:50.629 1.298 30
12. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:50.751 1.420 27
13. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:50.972 1.641 33
14. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:50.991 1.660 28
15. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:51.195 1.864 28
16. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:51.447 2.116 26
17. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:51.568 2.237 28
18. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:51.644 2.313 26
19. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:53.157 3.826 21
20. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:53.251 3.920 29
21. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:53.482 4.151 28
22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:54.418 5.087 12
1. SZABADEDZÉS
1. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:55.198 átlag: 218.878 km/ó 11 kör
2. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:55.224 0.026 mp h. 10
3. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:55.373 0.175 11
4. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:55.518 0.320 14
5. Nico Rosberg német Mercedes 1:55.614 0.416 10
6. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:55.636 0.438 14
7. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:55.954 0.756 18
8. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:56.110 0.912 11
9. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:56.770 1.572 14
10. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:56.858 1.660 18
11. Felipe Massa brazil Ferrari 1:56.863 1.665 10
12. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:57.081 1.883 14
13. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:57.084 1.886 17
14. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:57.281 2.083 14
15. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:57.358 2.160 10
16. Heiki Kovalainen finn
Caterham-Renault 1:57.821 2.623 16
17. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:57.887 2.689 16
18. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:58.600 3.402 14
19. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:58.929 3.731 12
20. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:59.209 4.011 12
21. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:59.441 4.243 11
22. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 2:03.176 7.978 15

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik