HIRDETÉS
Nemzetisport.hu 2012.06.09 18:52 Frissítve: 2014.10.31 01:07

Vettelt nem lehetett megverni, az övé a pole Montrealban

Bár előzetesen a Lotus és a Mercedes pályájának tartották a Formula–1-es Kanadai Nagydíjnak otthont adó montreali aszfaltcsíkot, a szabadedzések alapján a Red Bull, a Ferrari és a McLaren számított az időmérő esélyesének. Nem hazudtak a tréningek, a szombat délelőtt remeklő  Sebastian Vettel szerezte meg az első rajtkockát a Fernando Alonsótól a 2. helyet az utolsó pillanatokban elhappoló Lewis Hamilton előtt. A mezőny sűrű, versenytempó terén a szakértők szerint más lesz az erősorrend.

Vettel megnyerte a Hamilton elleni kanadai háború szombati csatáját (Fotók: Reuters)

Sebastian Vettel a Kanadai Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén már jelezte, hogy jó eséllyel száll harcba a pole pozícióért, és meg is szerezte azt. A Red Bull kétszeres világbajnoka több mint három tizedmásodperccel verte meg a második helyezett Lewis Hamiltont,éppen azon a pályán mutatott ilyen dominanciát, amelyen talán a legjobban várhattuk, hogy ezredek fognak dönteni.

A második sor Fernando Alonsóé és Mark Webberé lett, a harmadikból Nico Rosberg és Felipe Massa indulhat a magyar idő szerint vasárnap 20 órakor rajtoló viadalon.

ELŐZMÉNYEK

A Mercedes-istálló az edzés előtt elárulta, hogy Nico Rosbergnek a 3. szabadedzésen azért kellett fél kör után leállnia a pálya mellett, mert az üzemanyagot a tartálytól a motorhoz szállító cső meghibásodott. A legutóbbi négy versenyen a legtöbb pontot szerző német így nem tudott körözni a tréningen, amelyen az ő eredménye nélkül is az első 15 helyezett egy másodpercen belül végzett egymáshoz képest.

Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója az időmérő előtt Lewis Hamiltont látta az időmérő esélyesének. „Lewisé lesz a pole, de nagggyon szoros lesz" – írta a twitteren.

Közben a Red Bullról kiderült, hogy a Kanadai Nagydíjon módosítania kellett az első kerekét, amelynek rögzítő tömbjén keresztül az áramló levegő nemcsak a fékek hűtésére szolgált, hanem aerodinamikai szerepe is volt. A légáramlat útvonalát eltömítették, Vettel így is a leggyorsabb volt a 3. szabadedzésen.

A tréning után Räikkönent vizsgálták a sportfelügyelők (akik között a korábbi pilótákat Martin Donnelly képviseli), de a finn a megcsúszással kísért boxutcába hajtását megúszta 2500 eurós bírsággal.

1. SZAKASZ

 
 
Vettel hat ezreddel volt gyorsabb Alonsónál
A pilóták nyilatkozatai a pénteki edzésnapot követően 
Hamilton duplázott a Kanadai Nagydíj első napján
Az első edzés Hamiltoné lett Kanadában
Massa a gumikban, Schumi a számmisztikában is bízhat
Száguldás a mesterséges szigeten – pályabemutató

Az aszfalt az edzés megkezdésekor 42 fokos  volt, ennyire meleg aszfalton még nem száguldottak a pilóták ezen a hétvégén. A levegő 24 fokos, de a napon sokkal melegebbnek érződik.

A szakaszt Nico Rosberg nyitotta meg lágy gumijain.

A szokásos kérdés az volt: a három kiscsapat (amelyek közül a HRT egyértelműen a Marussia elé került ezen a hétvégén, de a Caterhamtől azért elmaradt) pilótái mellett ki lesz a hetedik kieső?

A Toro Rosso rádióbeszélgetéséből kiderült, Ricciardo 5 lágy és 4 szuperlágy gumis mért kört tervezett. A Marussia pilótái azonnal a piros betűs szuperlágy gumikon hajtottak a pályára.

Rosberg 1:18.7-tel nyitott, Di Resta 1:16.999-cel állt korán az élre. A két Red Bull maradt legtovább a boxban, no meg a HRT jó formájától feldobott De la Rosa. A többiek első mért körei után Alonso állt az élen 1:15.121-gyel.

A 8. percben már csak Vettel volt a boxban,  Alonos mögé Hamilton és Schumacher zárkózott fel, majd a legjobb középső szektort futó Massáé lett a 3. hely.

A  10. percben Hülkenberg ugrott az élre a Force Indiával – 1:15.106-tal. Lágy gumikon, a menete 4. mért körében érte el. Alonso 1:14.916-tal válaszolt.Vettel is kijött a boxból, 9 perc maradt hátra.

Felhők érkeztek a pálya fölé, az aszfalt hőmérséklete 37 fokra csökkent, Schumacher 1:14.892-vel az élre állt.

Hátul Kovalainen és Petrov megelőzte Vergne-t. Vettel az első mért körével a 4. helyre jött fel. A Sauberekre és Räikkönen Lotusára felkerültek a szuperlágy gumik.

CIRCUIT GILLES VILLENEUVE

Hosszúság: 4.361 km
Teljes versenytáv: 70 kör (305.270 km)

Rajt (magyar idő szerint): 20.00
Pályacsúcs: 1:13.622 (Rubens Barrichello, Ferrari, 2004)

A tavalyi eredmény:
Győztes: Jenson Button (McLaren; 4:04:39.537)
Pole pozíció: Sebastian Vettel (Red Bull; 1:13.014)
Leggyorsabb kör: Jenson Button (McLaren; 1:16.956)

Vettel másodikra 1:14.743-mal az élre állt lágy abroncsain. A 162. nagydíjrajtjára készülő Räikkönen – aki ezzel maga mögött hagyja Mika Häkkinent, és a legtöbb futamon induló finn F1-es pilóta lesz – nehezen talált tiszta utat a pályán, túl nagy volt a forgalom. A 14. helyen állva kezdte meg gyors körét.

Vettel 1:14.661-re javított, Button feljött a 2. helyre. Räikkönentől csak a 14. pozíció megcsípésére futotta.

A kiesőzónában továbbra is Vergne szenvedett, a francia az utolsó percben is Petrov mögött, a 19. helyen állt. Utolsó mért köre előtt csapattársa, Ricciardo volt a 17. Vergne nemhogy nem javított, Kovalainen is megelőzte, így csak a 20. lett.

A kiesőzónából Kovalainené lett a 18. rajthely, mögötte Petrov, Vergne, De la Rosa, Glock, Pic és Karthikeyan sorakozhat fel a rajtrácson. De la Rosa a Monacói GP után újabb bravúros időmérővel javította a HRT-n belüli hangulatot.

Az élen Vettel zárt a két McLaren előtt, az első 10 négy tizeden belül volt.

2. SZAKASZ

Ricciardo ment ki elsőként a pályára.

A mérnököknek számolniuk kellett, mert a két gumikeverék között a legnagyobb különbség is 8 tizedmásodperc, de a többség esetében ennél jóval kevesebb. Ráadásul a szuperlágy gumik is tartósak, előfordulhat, hogy a Monacói GP-hez hasonlóan egy kerékcserével végig lehet menni a versenyen.

Ricciardo a szuperlágy gumin 1:15.995-tel kezdett, Kobajasi 1:15.454-gyel megelőzte.

A Ferrari pilótái a lágy gumikat választották, a többiek a szuperlágyon haladtak. Rosberg 1:14.568-cal állt az élre, őt Hamilton 1:14.510-zel megelőzte. A szombaton csúcsformát mutató Vettel 1:14.187-tel jelezte, itt ő az úr.

Vettel mögött Webber, Hamilton, Rosberg, Schumacher és Button sorakozott. A 16. helyen álló Alonso visszajött a boxba. Hamilton feljött a 2. helyre. Button szenvedett az autójával, elfékezte magát.

Félidőnél Di Resta, Maldonado, Senna, Kobajasi, Pérez, Ricciardo és Alonso állt kieső helyen. A spanyol a hajrára kijött a szuperlágy gumikon.

Alonso 1:14.314-gyel feljött a 2. helyre. Räikkönen került kiesőhelyre, a finn a boxban várt, 3 perc maradt.

Egy-egy utolsó körre kijött a két Lotus, Grosjeannak is szüksége volt már gyors körre, akárcsak Massának. Viszont mindkét Force India a tízben volt.

Csak az első hat – a Red Bullok, a Mercedesek, Alonso és Hamilton – maradt a boxban a hajrára.

Massa a 10. helyre jött fel, de Hülkenberg visszavágott. A végén Massa nevethetett, no meg Button, aki a 10. helyen jutott tovább, miután Maldonado legjobb első szektor után a célegyenesre fordító kanyarban kis híján a falnak ütközött, és lelassult. Bravúr helyett (bár a helyzet megmentése önmagában egyfajta bravúr volt) a 17. rajtkocka lett az övé, csapattársa, Bruno Senna mellől indulhat.

Előttük Kobajasié let a 11., Räikkönené a 12., Hülkenbergé a 13., Pérezé a 15. rajtkocka. Räikkönen ezek után a versenytempójában bízhat, ami igencsak biztató – Bahreinben a 11. helyről indulva lett 2.

3. SZAKASZ

A kiscsapatok az 1., a Red Bullok a 3. szakaszban játszottak főszerepet

A záró tíz percet Hamilton nyitotta meg. Button lágy gumikon ment ki a pályára. Di Resta mért kör nélkül visszament a boxba, Button 1:18.632-es idővel állt az élre, megelőzve Hamiltont.

Massa 1:14.465-tel az élre állt Grosjean és Rosberg elé, de Vettel óriási körön volt. Hamilton állt az élre átmenetileg, Vettel 1:13.905-tel vezetett.

Alonso feljött a 2. helyre, de 25 századdal kikapott a vb-címvédőtől. Az első roham után Vettel, Alonso, Hamilton, Massa, Webber, Grosjean, Rosberg, Schumacher, Button, Di Resta volt a sorrend.

Buttonon kívül mindenki visszajött még egy körre, de Vettel érinthetetlennek tűnt, tavalyi önmagát idézte. Nagyon élvezte a vezetést, elsőként ment a pályán, 1:13.784-re javított, de Alonso és Hamilton is jó körön volt.

Hamilton 1:14.087-ig jutott az első sorba, Alonso nem tudott javítani. Webber feljött a 4. helyre, Massát megelőzte Rosberg. Schumacher elszámolta magát, nem maradt ideje gyors körre.

A végén Vettelé lett az első rajtkocka Hamilton és Alonso előtt – a szabadedzések nem hazudtak.

KANADAI GP, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE 
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:13.784 átlag: 212.777 km/ó
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:14.087 0.303 mp h.
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:14.151 0.367
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:14.346 0.562
5. Nico Rosberg német Mercedes 1:14.411 0.627
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:14.465 0.681
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:14.645 0.861
8. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:14.705 0.921
9. Michael Schumacher német Mercedes 1:14.812 1.028
10. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:15.182 1.398
11. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:14.688  
12. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:14.734  
13. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:14.748  
14. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:15.078  
15. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:15.156  
16. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:15.170  
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:15.231  
18. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:16.263  
19. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:16.482  
20. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:16.602  
21. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:17.492  
22. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:17.901  
23. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:18.255  
24. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:18.330  
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ EREDMÉNYLISTÁJA 
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Vettel 1:14.661 1. Vettel 1:14.187
2. Button 1:14.799 2. Alonso 1:14.314
3. Hamilton 1:14.891 3. Hamilton 1:14.371
4. Schumacher 1:14.892 4. Webber 1:14.479
5. Alonso 1:14.916 5. Schumacher 1:14.480
6. Webber 1:14.956 6. Rosberg 1:14.568
7. Maldonado 1:14.979 7. Grosjean 1:14.627
8. Senna 1:14.995 8. di Resta 1:14.639
9. Räikkönen 1:14.995 9. Massa 1:14.641
10. di Resta 1:15.019 10. Button 1:14.680
11. Rosberg 1:15.098 11. Kobajasi 1:14.688
12. Kobajasi 1:15.101 12. Räikkönen 1:14.734
13. Hülkenberg 1:15.106 13. Hülkenberg 1:14.748
14. Grosjean 1:15.163 14. Ricciardo 1:15.078
15. Massa 1:15.194 15. Perez 1:15.156
16. Perez 1:15.326 16. Senna 1:15.170
17. Ricciardo 1:15.552 17. Maldonado 1:15.231
18. Kovalainen 1:16.263      
19. Petrov 1:16.482      
20. Vergne 1:16.602      
21. de la Rosa 1:17.492      
22. Glock 1:17.901      
23. Pic 1:18.255      
24. Karthikeyan 1:18.330      
Az első tíz helyezett harmadik szakaszbeli eredménye az első táblázatban látható.

 

2019.03.22 19:19:34

F1 TÓTH ANITA

Wéber Gábor a Magyar Baseball Liga alapítóinak egyike, futballozott a pilótaválogatott tagjaként.

2019.03.16 20:19:06

F1 nemzetisport.hu

A 3. helyen Verstappen végzett • A Ferrari hátránya igencsak nagy lett.

2019.03.16 05:31:06

F1 nemzetisport.hu

A brit pályafutása 84. elsőségét jegyezte • Vettelé a harmadik pozíció • Norris egy remek 8. hellyel mutatkozott be.

2019.03.15 04:06:12

F1 nemzetisport.hu

A harmadik Verstappen hátránya már 8 tized • Vettel az ötödik, Leclerc a kilencedik helyen zárt.

2019.03.01 19:09:40

F1 ZSOLDOS BARNA

A hetvenedik életévét betöltő legenda brutálisan őszinte mindenkivel, és még sohasem kellett megbánnia.