Hamilton: Tudtam, hogy Rosberg összeroppan a nyomás alatt

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.09.07. 19:00
null
A verseny után: Hamilton a csapattal ünnepelt, s Rosberg eleget tett a szerződésében foglaltaknak (Fotók: Action Images)
Lewis Hamilton úgy érezte, nyomást kell helyeznie Nico Rosbergre az Olasz Nagydíjon, s be is jött a taktikája, mert Rosberg válaszolni próbált az angol gyors köreire, megcsúszott, és kicsúszott kezéből a győzelem. A Williamsnél örülnek a csapat és Valtteri Bottas előrelépésének a világbajnoki pontversenyben, míg Fernando Alonso úgy érzi, ebben a szezonban nem nyer futamot a Ferrari. Daniel Ricciardo azt várja, a Red Bull mögé áll, és Sebastian Vettel is őt segíti a hátralévő futamokon.

 

Lewis Hamilton nagy megkönnyebbülésről beszélt az Olasz Nagydíj időmérő edzése után, és a verseny után is ez volt a kulcsszó, hiszen a rajtját elrontotta, miután a Mercedesében nem kapcsolt be a rajtprogram, mégis visszajött az élre, és le tudta győzni Nico Rosberget, 29-ről 22 pontosra csökkentve hátrányát a vb-pontversenyben.

„Még sohasem történt olyan, hogy hiába nyomtam meg a rajtprogramot elindító gombot, de most a felvezető kör elején és a rajtnál is kikapcsolva maradt, ami nagyon furcsa volt. Nem tudtam, mire számítsak a rajtnál, hiszen eszünkbe sem jutott, hogy erre külön felkészüljünk, de szerencsére nem sok helyezést veszítettem – mondta Hamilton. – A kerékcsere után azt tanácsolta a mérnököm, hogy maradjak le, de nem azért nem hallgattam rá, mert rosszban vagyunk. Jó barátom, de az autóban én ülök, az ő feladta, hogy tanácsot adjon, amiről eldöntöm, hogy megfogadom-e. Nico korábban már megingott nyomás alatt, ezt tudva igyekeztem felzárkózni rá, és be is jött."

Hamilton elmondta, úgy érezte, csak friss gumikon van esélye a pályán támadni, ezért sem akart a hajráig várni. Egyesek a Belgiumban történtek miatt úgy gondolták, Nico Rosberg büntetései közé tartozott, hogy hagynia kell nyerni Hamiltont, de a német ezt tagadta.

„Lewis lendületben volt, két előzés után vérszemet kapott, gyorsan felzárkózott rám, igyekeztem DRS-távolságon kívül tartani, de ekkora sebességnél előfordul, hogy hibázik az ember. Most is ez történt, csalódott vagyok, de annak örülök, hogy végre ismét kettős győzelmet arattunk – mondta Rosberg, akit ismét kifütyültek a dobogón. – Nem örülök neki, de remélem, idővel elmúlik a szurkolók haragja. Már bocsánatot kértem Spáért, nem tehetek mást, az idő begyógyítja a sebeket."

Felipe Massa Ferrari-pilótaként csak egyszer, 2010-ben állhatott dobogón Monzában, de a Williamsszel első idényében visszatért az évad leghangulatosabb pódiumára, ahol szinte könnyes szemmel beszélt.

„Sajnos a Mercedesszel nem tudtunk csatába szállni, de könnyedén vertük a többieket, így nem forgott veszélyben a dobogós helyezés – mondta a tavalyi Spanyol Nagydíj óta először dobogóra álló Massa. – Örülök, hogy sikerült a Ferrari elé kerülnünk a csapat-világbajnokságban, hihetetlen, mekkora fordulat történt a Williamsnél egy év alatt."

A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA
1. Mercedes 454
2. Red Bull-Renault 272
3. Williams-Mercedes 177
4. Ferrari 162
5. McLaren-Mercedes 110
6. Force India-Mercedes 109
7. Toro Rosso-Renault 19
8. Lotus-Renault 8
9. Marussia-Ferrari 2

Az idén elképesztő balszerencse-sorozaton túlvergődő brazil leszögezte, eszébe sem jutott arra gondolni, hogy ez a dobogós helyezés üzenet a Ferrarinak, elismerte, hogy ezúttal a két autó közötti különbségből fakadóan volt esélye pódiumra állni. Csapattársa, Valtteri Bottas rossz rajtja után negyedik lett, de ezzel is átvette a vb-pontverseny negyedik helyét a versenyt feladó Fernando Alonsótól.

„Nagyon kipörögtek a kerekeim, csak akkor lett megfelelő a gyorsulásom, amikor már ötödik fokozatban voltam. Valószínűleg a szintén beragadó Hamilton miatt is rosszul indultam, de utána nagyon élveztem a versenyt, kár, hogy nem próbálhattam ki magam a Mercedesek ellen. Szép pontokat szereztem, de a csapat még nincs a csúcson, a következő évünk még jobb lesz" – ígérte meg a finn.

A Ferrarinál azt remélték, nem Massa tavalyi Spanyol Nagydíj óta tartó sorozata szakad meg, hanem a csapaté, a Scuderia ugyanis akkor nyert utoljára Fernando Alonsóval. A spanyol azonban ezúttal műszaki hiba miatt kiesett.

„Elromlott az autó, négy éve történt ilyen legutóbb, benne van, hogy előfordul ez. A szurkolóink sokkal többet érdemelnének. El kell fogadnunk, hogy ebben a szezonban nem nyer futamot a Ferrari, de nem változtat a terveimen, a Ferrarinál látom a jövőmet, hiszek Marco Mattiacci projektjében" – mondta a kétszeres világbajnok spanyol, aki szerint az 5. hely elérhető lett volna.

Alonso szerint a Ferrari ebben a szezonban nem nyer versenyt – valószínűleg a vb-dobogó sem lesz meg
Alonso szerint a Ferrari ebben a szezonban nem nyer versenyt – valószínűleg a vb-dobogó sem lesz meg

A Bottashoz hasonlóan nagyot küzdő, az utolsó körökben vagy fél tucat szép előzést bemutató Daniel Ricciardo tartja magát a vb 3. helyén.

„Nem így terveztem a rajtot, de nyugodt maradtam, és sikerült visszahoznom az autót oda, ahová való. A késői kerékcserém miatt sokkal frissebbek voltak a gumijaim, mint a többieknek, a sok előzés közben a hajrában nem tűnt el a mosoly az arcomról – mondta Ricciardo, aki 362.1 kilométer per órás végsebességével a leggyorsabb volt a versenyen. – Nagyon magabiztos voltam, bíztam a fékekben, ezen a pályán pedig minden a bizalom. Elmondták, hogy elöl a két Mercedes csatája elég unalmas, ezért nekem kellett gondoskodnom a szórakoztatásról. Hatvan ponttal előzöm meg Sebastiant, s bár nem szeretem, ha a csapat utasításai döntenek, a következő pályákon kezdhetünk valamit, és örülnék, ha az istálló belátná, van esélyünk a Mercedes ellen, és meghozná a szükséges döntéseket."

Ricciardo abban bízik, a Red Bull Vettelt is mögé állítja az idény hátralévő részére
Ricciardo abban bízik, a Red Bull Vettelt is mögé állítja az idény hátralévő részére

A 8. helyért, amelyből Kevin Magnussen büntetése miatt 7. lett, nagy csatát vívott Sergio Pérez és Jenson Button, két tavalyi csapattárs. Az angol hiába próbálkozott többször is a mexikói ellen, s került elé átmenetileg, végül Pérez jött ki győztesen a csatából.

„Nagyon szép párharc volt, s bár nem szeretem, ha nekem kell védekeznem, a végén sikerült elöl maradnom, és pontokat szereznem. Az üzemanyagom mennyiségére is gondolnom kellett, ezért olykor el tudott menni mellettem Jenson, ám a pálya másik pontján vissza tudtam támadni. Nagyon örülök, hogy a Force Indiánál versenyezhetek" – fogalmazott Pérez.

Jenson Buttont meglepte, milyen tiszta csatát vívott a mexikóival, akire tavaly sokat panaszkodott rámenőssége miatt.

„Nagyon profi volt Sergio, hihetetlen, hogy minden manőveremre volt válasza, tavaly nem gondoltam, hogy ilyen csatát vívhatunk egymással. Élveztem, de sajnos úgy érzem, a fékeink nem olyan hatékonyak, mint más autókon" – így Button.

A verseny után Christijan Albers lemondott a Caterham csapatvezetői tisztségéről, s Manfredi Ravetto lett az utódja. Arról is pletykálnak, hogy a Saubert felvásárolja egy kanadai milliárdos, így néhány évre biztosítva lesz a svájci kiscsapat léte.

Adam Parr, a Williams korábbi csapatfőnöke viszont érdekes üzenetet írt a Twitterre: „Ez az utolsó év az F1-ben ebben a formában. Jövőre már csak nyolc csapat lesz, többségük három autót indít."

Ezen Monzában szinte mindenki nevetett...

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Sebastian Vettel (6.): – Nagyon bosszantó ez az eredmény. Imádom a versenyzést, de elkeserít, hogy a negyedik, ötödik vagy a hatodik helyért kell csatáznom. Az előttünk lévő autók sokkal gyorsabbak, semmit sem tehetünk ellenük. Ennél több pontot nem szerezhetett ma a csapat.
Kimi Räikkönen (9.): – A sok hosszú egyenes miatt nem számítottunk sokkal jobb eredményre, nagyjából ez a realitás most a Ferrari számára. A végén utolértem néhány autót, de a magas végsebességük miatt nem volt esélyem megelőzni őket. A többi pályán jobbak leszünk.
Kevin Magnussen (10.): – Hatalmas nyomás volt rajtam a rajt után az egész verseny alatt, de nagyon jó volt az autó a korábbi versenyekhez képest. Csodás rajtom volt, nagy csalódás, hogy csak egy pontot kaptam érte. Mindegy, mit gondolok a büntetésről, semmin sem változtat.
Danyiil Kvjat (11.): – Azt hiszem, a végén elromlott a féktárcsa, ami hihetetlen balszerencse, hiszen odaértem a pontszerző helyekért küzdők mögé, és támadhattam volna. Sajnálom, hogy így lettem tizenegyedik.
Nico Hülkenberg (12.): – A kemény keverékű gumikon rajtoltam, jól indultam, de utána esélyem sem volt felvennem csatát a lágyabb gumikon száguldókkal. Utána magányos versenyem volt, alig használtam DRS-t.
Jean-Éric Vergne (13.): – Az egész hétvégén lassabb volt az autó, mint vártam, a verseny sem sikerült jól, nagy kár érte.
Pastor Maldonado (14.): – Jól rajtoltam, a két Sauber elé kerültem, de a Toro Rossókat nem tudtam támadni, túl nagy volt a végsebességük. A mögöttem haladók nem tudtak támadni, én sem kerülhettem előrébb, korán eldőlt a versenyem.
Adrian Sutil (15.): – Egy boxkiállás volt a versenyen, nem volt stratégiai lehetőség az előrébb jutásra, az autó pedig túl lassú ahhoz, hogy a pályán legyőzzük a pontokért küzdőket.
Romain Grosjean (16.): – Semmi sem úgy működik, ahogy kellene, nagyon megterhelő ez az idény, a következő csak jobb lehet.
Kobajasi Kamui (17.): – Elégedett vagyok, mindkét Marussiát legyőztem. A monzai pálya nagyon egyedi, ez az eredmény nem feltétlenül jelent sokat a többi versenyre nézve, de bízunk benne, hogy jól zárjuk a szezont.
Jules Bianchi (18.): – Nehéz verseny volt. Mindent megtettem, amit a csapat kért, de nem volt több ebben a futamban.
Marcus Ericsson (19.): – A boxból rajtolva nem volt esélyem, hogy előrébb végezzek, de nem követtem el hibát, kiegyensúlyozott köröket futottam.
Esteban Gutiérrez (20.): – Nehéz verseny volt, a kemény gumik nem voltak elég gyorsak. A Grosjeannal történt ütközéskor már minden veszve volt.
Max Chilton (kiesett): – Hibáztam, későn fékeztem, becsúsztam a kanyarba, a fekvőrendőr megdobta a kocsit, és a kavicságyba és a falba szálltam. Kár, mert tudtunk csatázni a Lotusszal.

A VERSENY KÖRRŐL KÖRRE TUDÓSÍTÁSÁT IDE KATTINTVA ÉRI EL.

OLASZ NAGYDÍJ (53 KÖR, 306.720 KM), A VÉGEREDMÉNY
1.
Lewis Hamilton
brit
Mercedes
1:19:10.236
2. Nico Rosberg német Mercedes 3.175 mp h.
3. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 25.026 mp h.
4. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 40.786 mp h.
5. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 50.309 mp h.
6. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 59.965 mp h.
7. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:02.518 p h.
8. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:03.063 p h.
9. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:03.535 p h.
10. Kevin Magnussen* dán McLaren-Mercedes 1:06.171 p h.
11. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:11.184 p h.
12. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:12.606 p h.
13. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:13.093 p h.
14. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1 kör h.
15. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari
1 kör h.
16. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1 kör h.
17. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1 kör h.
18. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1 kör h.
19. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 2 kör h.
20.
Esteban Gutiérrez **
mexikói
Sauber-Ferrari
2 kör h.
*5 másodperces büntetés Bottas kiszorításáért. **20 másodperces büntetés Grosjeasn meglökéséért
FELADTÁKmegtett körök
Fernando Alonso
spanyol
Ferrari
28
Max Chilton brit Marussia-Ferrari 5
Leggyorsabb kör: Hamilton (29. kör) 1:28.004
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 4 11 12 238
2. Lewis Hamilton 6 10 10 216
3. Daniel Ricciardo 3 6 11 166
4. Valtteri Bottas 4 12 122
5. Fernando Alonso 2 12 121
6. Sebastian Vettel 2 10 106
7. Jenson Button 1 9 72
8. Nico Hülkenberg 11 70
9. Felipe Massa 1 6 55
10. Kimi Räikkönen 9 41
11. Sergio Pérez 1 8 39
12. Kevin Magnussen 1 8 38
13. Jean-Éric Vergne 4 11
14. Romain Grosjean 2 8
15. Danyiil Kvjat 5 8
16. Jules Bianchi 1 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik