Hamilton: Nem én akartam kimenni a pályára

Lewis Hamilton szerint a legokosabb, ha csak nevet egyet a csapat azon, hogy ő a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén szakadó esőben intermediate gumikon ment ki a pályára, ésa falnak csúszott. A nehezen érthető vakmerőség ellenére mindkét edzést az élen zárta.
„Nem én akartam kimenni a pályára, és már senki sem gondolja úgy a csapatnál, hogy jó ötlet volt. Nem mentem túl gyorsan, a hajtű felé közeledtem, és olyan volt, mintha jégre futottam volna – mondta Hamilton. – Szó szerint olyan volt, mintha jégpáncélon mennék, és egy pont után csak utas voltam a kocsiban. Nem így képzeltük el az edzés végét, de mit tehetünk? A legjobb, ha nevetünk rajta egyet, és a srácok keményen dolgoznak, hogy holnapra megjavítsák a kocsit.”
| PÉNTEK |
| 1. szabadedzés: Nagy az űr Hamilton és Rosberg mögött Kanadában |
| 2. szabadedzés: Újabb orbitális Mercedes-hiba, Hamilton a falban |
| SZOMBAT |
| 16.00–17.00: 3. szabadedzés |
| 19.00–20.00: időmérő edzés |
| VASÁRNAP |
| 20.00: a verseny rajtja |
| Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO mindegyik edzésről élő, szöveges tudósítással számol be. |
| Alonso keresi a legtöbbet, de hol jár Hamilton? |
| A Ferrari beveti új motorját, 30 lóerőt nyer vele |
| Verstappen és Massa szájkaratéjával indult a hétvége |
| Button és az „első körös flepnis" beszólt Verstappennek |
| Alonso kiakadt a mai autókra, frusztrálja a vezetésük |
A csapat azzal magyarázta a pilóták pályára küldését – Hamilton mellett Nico Rosberg is a pályára hajtott, ő vissza tudta vinni a boxba az autóját –, hogy valamit ellenőrizni akartak a rajtprogramon a kuplungon. Paddy Lowe technikai igazgató elmondta, nem a gumifalnak csapódó orr miatt aggódnak, hanem az autó hátulja miatt, a Mercedest mentő darus kocsi kezelője ugyanis olyan durván emelte fel az autót, hogy a hátulját a daruhoz csapta. „Megnéztük, szerencsére semmi súlyos” – így Lowe.
Hamiltonnak száraz pályán is voltak problémás pillanatai, az első edzésen megpördült a hajtűkanyarban, a másodikban pedig megdobta a kerékvető a célegyenes előtti sikánban, csak a szerencsének köszönhette, hogy nem ütközött a falnak.
„A hajtűkanyarban az elektronikus vezérlő hirtelen leblokkolta a hátsó kerekeket, és nem tudtam korrigálni. Ezt a boxban kijavították, nem az én hibám volt – mondta Hamilton. – A célegyenes előtt túl későn fékeztem, ezért futottam a szegélykőre. Mindezek ellenére elégedett vagyok az autóval, jobb, mint tavaly volt. Nem tudom, mi lehet az oka, talán sikerült úgy beállítani a fékeket, hogy jobban fekszik a stílusomnak.”
Hamilton elárulta, aggódik a Ferrarik miatt, a második edzésen ugyanis Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen ő és Rosberg közé furakodott az eredménylistán. Ám abban az angol és csapattársa is egyetértett, hogy szombaton az időmérőn derül ki, milyen erős is lett a Ferrari az új, az eddiginél 30 lóerővel erősebb motorral.
„Az új eszközeink úgy működtek, ahogy vártuk, és ez a legfontosabb. Nem volt ideális a felkészülésünk a versenyre, de nem is a jó köridőkre törekedtünk, hanem arra, hogy érezzük a kocsit – mondta Vettel. – Rengeteg múlik azon, hogy milyen módosításokat végzünk az autón szombatra, mert még nem lehetünk elégedettek. A Mercedes gyors, efelől nincs kétségünk.”
Vettel elmondta, nem szándékoztak kimenni az esőben, s Hamilton balesete után egyértelmű volt, hogy nem éri meg kockáztatni, ha sajnálta is a lelátókon ázó nézőket.
A Lotus mellett a Red Bull is erősnek tűnt, a tavaly Kanadában karrierje első győzelmét arató Daniel Ricciardo elmondta, a Monacóban elért 4. és 5. helyezés után a csapat ugyanott tart, ahol tavaly járt a montreali futam idején. Az egyetlen, ami miatt aggódnia kell a Red Bullnak, az esetleges büntetés az ötödik motor használata miatt. Christian Horner csapatfőnök is ebben bízik.
„Tudjuk, hogy előbb-utóbb ötödik motorra lesz szükségünk, és most az a célunk, hogy ezen és a következő versenyen még ne legyen rá szükség. Elég rosszul nézne ki, ha a hazai versenyünkön, Ausztriában mindkét autónk az utolsó sorból indulna – szólt Christian Horner, aki szerint nincs messze a csapat a Ferraritól. – Már csak fél másodpercet kell találnunk ahhoz, hogy odakerüljünk a rajtrács elejének közelébe. Pilótáink fiatalok, nagyon sokat számít az önbizalmuk, Danyiil Kvjatnak jót tett a monacói negyedik helyezése.”

A Honda is motorja negyedik példányát használja erőforrása több eleméből, hasonlóan közel áll a büntetéshez, mint a Renault csapatai. A japánok a hőenergia-átalakítót fejlesztették a Kanadai Nagydíj előtt, és a pénteken tapasztaltak új reményt adnak a McLarennek.
„Nagyon nehéz a pálya számunkra, mégis minden jól működött, úgy történt, ahogy megálmodtuk, és ha így folytatjuk, elérjük a célunkat, és az idény végére beérjük az élcsapatokat – mondta Arai Jaszuhisza, a Honda sportigazgatója. – Még van hét fejlesztési zsetonunk, de nem döntöttük el, milyen alkatrészekre használjuk el őket.”
| 1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.988 | átlag: 206.606 km/ó | 22 kör |
| 2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:16.304 | 0.316 mp h. | 19 |
| 3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:16.310 | 0.322 | 20 |
| 4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:16.440 | 0.452 | 22 |
| 5. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:16.600 | 0.612 | 15 |
| 6. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:16.849 | 0.861 | 18 |
| 7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:16.864 | 0.876 | 15 |
| 8. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:17.041 | 1.053 | 19 |
| 9. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:17.092 | 1.104 | 10 |
| 10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:17.111 | 1.123 | 16 |
| 11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:17.120 | 1.132 | 15 |
| 12. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:17.261 | 1.273 | 17 |
| 13. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:17.318 | 1.330 | 23 |
| 14. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:17.367 | 1.379 | 20 |
| 15. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:17.627 | 1.639 | 21 |
| 16. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:17.657 | 1.669 | 23 |
| 17. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:17.751 | 1.763 | 21 |
| 18. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:18.135 | 2.147 | 20 |
| 19. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:19.531 | 3.543 | 15 |
| 20. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:19.734 | 3.746 | 13 |
| 1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.212 | átlag: 205.999 km/ó | 34 kör |
| 2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:16.627 | 0.415 mp h. | 38 |
| 3. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:17.721 | 1.509 | 35 |
| 4. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:17.871 | 1.659 | 34 |
| 5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:17.905 | 1.693 | 25 |
| 6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:17.985 | 1.773 | 28 |
| 7. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:18.021 | 1.809 | 30 |
| 8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:18.026 | 1.814 | 41 |
| 9. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:18.128 | 1.916 | 34 |
| 10. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:18.257 | 2.045 | 24 |
| 11. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:18.325 | 2.113 | 40 |
| 12. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:18.439 | 2.227 | 26 |
| 13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:18.503 | 2.291 | 28 |
| 14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:18.775 | 2.563 | 24 |
| 15. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:18.786 | 2.574 | 25 |
| 16. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:18.948 | 2.736 | 30 |
| 17. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:19.065 | 2.853 | 23 |
| 18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:19.165 | 2.953 | 32 |
| 19. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:20.616 | 4.404 | 33 |
| 20. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:20.624 | 4.412 | 27 |








