
A részben esős péntek és száraz szombat után úgy vágott neki a mezőny a vasárnapi versenynek az Olasz Nagydíjon, hogy, bár sütött a nap, az eső fenyegetése nem maradt el.
A pole pozícióból a tavalyi Monacói Nagydíj után várhatta ismét a piros lámpák kialvását Kimi Räikkönen, aki jól kapta el a rajtot, majd hatalmasat fékezett, de meg tudta tartani az első helyet. Sebastian Vettel próbálta támadni a csapattársát, de közben Lewis Hamilton ellen is védekeznie kellett, akivel össze is értek. A Ferrari megforgott, és visszaesett a 18. helyre. A mezőny végén Brendon Hartley Marcus Ericsonnal ütközött. Az új-zélandi számára azonnal véget ért a verseny, ráadásul az elakadó Toro Rosso miatt a pályára kellett küldeni a biztonsági autót.
Amely végül három kört töltött ott, az újraindításkor pedig Hamilton résen volt, és meg tudta előzni az élen álló Räikkönent. A finn azonban nem hagyta magát, és mindössze néhány kanyar után visszavette az első helyet. Igaz, utána nem tudott nagyon ellépni.
| AUGUSZTUS 31., PÉNTEK | 
| 1. szabadedzés: 1. Pérez 1:34.000 | 
| 2. szabadedzés: 1. Vettel 1:21.105 | 
| SZEPTEMBER 1.,SZOMBAT | 
| 3. szabadedzés: 1. Vettel 1:20.509 | 
| időmérő edzés: 1. Räikkönen 1:19.119 | 
| SZEPTEMBER 2.,VASÁRNAP | 
| verseny: 1. Hamilton 2. Räikkönen 3. Bottas | 
| KÖVETKEZŐ FUTAMOK | 
| Szeptember 16., 14.10:Szingapúri Nagydíj | 
| Szeptember 30., 13.10:Orosz Nagydíj | 
| Október 7., 07.10:Japán Nagydíj | 
Vettelnek a 18. helyről kellett megkezdenie a felzárkózást, és ez jól is ment neki, noha autója nem volt tökéletes állapotban. A 8. körben már a 14. helyen álló Daniel Ricciardót támadta, aki mellett a célegyenesben a DRS segítségével könnyedén el is ment.
A 9. körben Fernando Alonsót ismét utolérte a technika ördöge, a spanyol behajtott a bokszutcába, és feladta a versenyt. Közben a sportfelügyelők vizsgálták Vettel és Hamilton első körös esetét, de versenybalesetnek minősítették, így egyikőjüket sem büntették meg. Vettel a 18. körben már a nyolcadik helyen autózott.
Az élen Hamilton nem hagyta Räikkönennek, hogy ellépjen, a különbség kettejük között kevesebb mint egy másodperc volt, mikor a finn a bokszutcába hajtott friss gumikért a 21. körben. Hamilton azonban nem jött a következő körben, a Mercedes szerelői kétszer is csak ijesztgettek azzal, hogy kivonultak a gumikkal, majd visszaballagtak a garázsba.
A 23. körben elfüstölt Ricciardo autójában az új specifikációjú Renault-motor, az ausztrál ismét kiesett technikai hiba miatt. Csapattársa, Max Verstappen félve kérdezte a csapatrádión, hogy az ő erőforrásával minden rendben van-e, ám pozitív választ kapott.
Hamilton a 27. körben kapta meg a friss lágy gumikat, de az elé vágás nem sikerült, a brit csak Räikkönen mögé jött vissza a pályára. Az élen ekkor Valtteri Bottas állt, aki még nem járt a bokszban, de egész hétvégén nem találta a ritmust, a ferraris honfitársa nemsokára meg is érkezett közvetlenül mögé.
Räikkönen tehát Bottast támadta az első helyért, de közben a mögötte szorosan érkező Hamiltonra is figyelnie kellett. A 38. körben visszaállt a rend az élen: Bottas is letudta a kerékcserét, ám az első helyre kerülő Räikkönenre is ráfért már egy újabb csere, ugyanis a közeli kameraképekből látszott, hogy igencsak elhasználódtak az abroncsai.
Hamilton közel maradt Räikkönenhez, és a 45. körben meg is tudta előzni – átvette a vezetést. Nem sokkal előtte Bottas is megpróbálkozott az előzéssel – a finn a verseny nagy részében Verstappenen próbálta átrágni magát, ám a 43. körben össze is ért autója jobb első kereke a Red Bull bal elsőjével. Az esetet azonnal elkezdték vizsgálni a sportfelügyelők, és végül öt másodperces időbüntetéssel sújtották Verstappent.
Miután Hamilton az élre állt, a győzelmét senki és semmi nem veszélyeztette, a második helyen haladó Räikkönennek ráadásul a vibrációval is gondjai támadtak. Hamilton megnyerte a versenyt a finn előtt, és bár harmadikként Verstappen látta meg a kockás zászlót, büntetése miatt visszaesett az ötödik helyre. A harmadik Bottas, a negyedik pedig Vettel lett, akinek hátránya 17-ről 30-ra nőtt az összetettben Hamiltonnal szemben.
Az első tízben végzett még Romain Grosjean, Esteban Ocon, Sergio Pérez, Carlos Sainz Jr. és Lance Stroll.
A szezon a Szingapúri Nagydíjjal folytatódik két hét múlva.
| 1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16:54.484 | |
| 2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 8.705 mp h. | |
| 3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 14.066 mp h. | |
| 4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 16.151 mp h. | |
| 5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 18.208 mp h. | |
| 6. | Romain Grosjean* | francia | Haas-Ferrari | 56.320 mp h. | |
| 7. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 57.761 mp h. | |
| 8. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 58.678 mp h. | |
| 9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:28.140 p h. | |
| 10. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
| 11. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
| 12. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1 kör h. | |
| 13. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
| 14. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. | |
| 15. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
| 16. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1 kör h. | |
| 17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
| FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
| Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 23 | áramellátás | |
| Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 9 | feladta | |
| Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 0 | karambol | |
| * szabálytalan padlólemez miatt utólag kizárták  | |||||
| PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
| 1. | Lewis Hamilton | 6 | 11 | 13 | 256 | 
| 2. | Sebastian Vettel | 5 | 8 | 13 | 226 | 
| 3. | Kimi Räikkönen | - |  		9 | 11 | 164 | 
| 4. | Valtteri Bottas | - |  		6 | 12 | 159 | 
| 5. | Max Verstappen | 1 | 5 | 10 | 130 | 
| 6. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 8 | 118 | 
| 7. | Nico Hülkenberg | - |  		- |  		8 | 52 | 
| 8. | Kevin Magnussen | - |  		- |  		8 | 42 | 
| 9. | Sergio Pérez | - |  		1 | 7 | 46 | 
| 10. | Esteban Ocon | - |  		- |  		8 | 45 | 
| 11. | Fernando Alonso | - |  		- |  		8 | 44 | 
| 12. | Carlos Sainz Jr. | - |  		- |  		9 | 34 | 
| 13. | Pierre Gasly | - |  		- |  		4 | 28 | 
| 14. | Romain Grosjean | - |  		- |  		4 | 27 | 
| 15. | Charles Leclerc | - |  		- |  		5 | 13 | 
| 16. | Stoffel Vandoorne | - |  		- |  		3 | 8 | 
| 17. | Lance Stroll | - |  		- |  		2 | 6 | 
| 18. | Marcus Ericsson | - |  		- |  		4 | 6 | 
| 19. | Brendon Hartley | - |  		- |  		2 | 2 | 
| 20. | Szergej Szirotkin | - |  		- |  		1 | 1 | 
| 1. | Mercedes | 415 | 
| 2. | Ferrari | 390 | 
| 3. | Red Bull-TAG Heuer | 248 | 
| 4. | Renault | 86 | 
| 5. | Haas-Ferrari |    76 |   
| 6. | McLaren-Renault | 52 | 
| 7. | RPFI-Mercedes | 32 | 
| 8. | Toro Rosso-Honda |    30 | 
| 9. | Alfa Romeo Sauber | 19 | 
| 10. | Williams-Mercedes | 7 | 







