F1: Nem sok barátom marad a futam végére – Ricciardo

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.07.29. 19:34
null
Daniel Ricciardo (jobbra) a versenyen nem elégszik meg a hatodik hellyel (Fotó: Veres Viktor)
A harmadik sorból kezdhetik meg a holnapi futamot a Hungaroringen a Red Bull pilótái. Daniel Ricciardo továbbra is nagyon magabiztos, de az ausztrálon kívül másoknak is van okuk a bizakodásra, míg többen szeretnék elfelejteni a kvalifikációt, és a holnapi futamon javítanának. Íme, a versenyzők szombati értékelése!

A Red Bull jelentős fejlesztésekkel érkezett a Magyar Nagydíjra, és ausztrál versenyzője, Daniel Ricciardo feltűnően magabiztosan nyilatkozott egész hétvégén. Bár a holnapi viadalt csak a hatodik helyről kezdheti meg a 2014-es Magyar GP győztese, biztos benne, hogy sikerül előrébb verekednie magát.

„Megtaláljuk a módját annak, hogy gyorsak legyünk holnap – szögezte le Ricciardo. – Szórakoztató lesz a verseny. Kétlem, hogy túl sok barátom maradna a futam végére, mire előreverekszem magam, de csak túlélem valahogy. Nem erős rajtra van elsősorban szükségem ahhoz, hogy előrébb kerüljek, az elmúlt években mutattam már be élvezetes előzéseket ezen a pályán."

32. MAGYAR NAGYDÍJ
JÚLIUS 28., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:18.486
2. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:18.455
JÚLIUS 29., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:17.017
pole: Vettel 1:16.276, 2. Räikkönen 1:16.444
JÚLIUS 30., VASÁRNAP
14.00: a verseny (70 kör, 306.630 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Augusztus 27., 14.00: Belga Nagydíj
Szeptember 3., 14.00: Olasz Nagydíj
Szeptember 17., 14.00: Szingapúri Nagydíj

Csapattársa, Max Verstappen Ricciardo elől, az ötödik helyről kezdheti meg a hetvenkörös futamot, de ő az ausztrállal ellentétben visszafogottabban vélekedett a Red Bull holnapi esélyeiről.

„Ez az eddigi egyik legnehezebb F1-es hétvégém. Végig sokat szenvedtem az autóval, nem volt jó az egyensúlya, de amikor igazán számított, az időmérőn már jónak éreztem a kocsit. A Q1 és a Q2 elég jó volt, ám a Q3 mindig nehezebb számunkra amiatt, hogy a Ferrari és a Mercedes négy-öt tizeddel is tovább tud gyorsulni, nekünk viszont nincs ilyen extra fokozat a motorunkban. Sikerült előrelépnünk, és jó irányba tartunk, szóval magabiztos vagyok" – mondta a holland pilóta.

A FERRARI ÉS A MERCEDES PILÓTÁINAK NYILATKOZATAIT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL

A többi pilóta nyilatkozata:

Fernando Alonso (McLaren-Honda, 7.)

„Már az ideutazásunk előtt tudtuk, hogy a Hungaroring olyan pálya, ahol versenyképesek lehetünk, és akár a hetedik-nyolcadik helyért is harcolhatunk. Eddig ez be is igazolódott. Egyelőre jól alakul a hétvégénk, csak az a baj, hogy szombaton nem osztanak pontokat."

Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda, 8.)

„Mindent kihoztunk ma az autóból, amit csak lehetett. Egész hétvégén erősek voltunk, szóval jó, hogy mindketten ott lehettünk a Q3-ban, ahol elő is tudtuk hozni a sebességünket. Nagyon jónak éreztem az autómat, kifejezetten a kanyarokban. A versenyt viszont holnap rendezik, és remélem, hogy mindkét autónk pontszerző helyen végez majd. A sebességünket nézve az első tízben a helyünk."

Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso-Renault, 9.)

„Nagyon boldogok lehetünk a mai eredménnyel. Az időmérőig borzasztó nehezen alakult a hétvégénk, különösen a harmadik edzés. A kvalifikáción viszont jó ritmusba tudtam kerülni, és sikerült egy nagyon jó kört összeraknom, amivel bejutottam a Q3-ba. Erre nem is számítottam reggel. Remélhetőleg holnap is jó munkát tudunk végezni és harcolhatunk a pontokért."

Jolyon Palmer (Renault, 10.)

„Megfelelően működött ma az autónk. Csalódott vagyok, amiért nem jutottam be a Q3-ba, de így is a tizedik helyről rajtolhatok holnap, ami jó pozíció ahhoz, hogy pontot tudjak szerezni. A tegnapi első edzésen és a Q1-ben is a legjobb tíz között voltam, ami rávilágít arra, hogy sok rejlik még az autónkban. Van még néhány szett friss abroncsom, már csak el kell kapnom a jó ritmust holnap."

Esteban Ocon (Force India-Mercedes, 11.)

„Azt reméltük, hogy ennél előrébb végzünk ma, de nem ezen a pályán vagyunk a legerősebbek, és a sebességünk sem volt meg ahhoz, hogy bekerüljünk a Q3-ba. A versenytempónk viszont jobb, és egy hellyel előrébb indulok Hülkenberg büntetésének köszönhetően, szóval hiszem, hogy lehetséges az erős pontszerzés holnap."

Nico Hülkenberg (Renault, 12. – öt rajthelyes büntetés miatt)

„Nagyon elégedett vagyok az autó mai teljesítményével, de valójában egész hétvégén nagyon jól ment. Megtaláltuk a megfelelő egyensúlyt, és örömmel tölt el, hogy ezt ki is tudtuk használni a kvalifikáción. A büntetés persze nem teszi túl optimálissá a helyzetemet, de az ilyen néha előfordul, és nem volt más lehetőségünk, ki kellett cserélni a váltót. Tegnap a versenyszimulációink elég biztatóak voltak, szóval jó esélyeink lesznek a versenyen."

Sergio Pérez (Force India-Mercedes, 13.)

„Ez volt a legnehezebb kvalifikációm idén. Nem éreztem magam jól az autóm eleje miatt, ezért sokat változtattunk rajta tegnap, sőt még a harmadik edzés és az időmérő között is, de így sem bírtuk megoldani a problémát. A Q2-ben nem tudtam összerakni egy jó kört sem. Csak a 14. helyről indulhatok, ami nem ideális egy olyan pályán, ahol az előzés ennyire nehéz. A stratégiai lehetőségek igencsak limitáltak, ám ha sikerül jól rajtolnunk, harcban lehetünk a pontszerző helyekért."

Romain Grosjean (Haas-Ferrari, 14.)

„Ennél többet ma nem tehettünk. A teljes pénteki napunk odalett az egyik autóval, de mondhatjuk, hogy az én péntekemnek sem volt értelme, egyszerűen túl sok problémánk akadt. Azt gondoltuk, hogy olyan teljesítményre lehetünk képesek, mint Ausztriában, itt azonban minden a gumikon múlik, mi pedig nem tudjuk azokat megfelelően működésre bírni. Mi lehet ennek a kulcsa? Nem tudom, de valami olyan, ami nálunk nem működik."

Kevin Magnussen (Haas-Ferrari, 15.)

Kevin Magnussen nem átvitt értelemben repült a Haas-Ferrarival (Fotó: Veres Viktor)
Kevin Magnussen nem átvitt értelemben repült a Haas-Ferrarival (Fotó: Veres Viktor)

„Valamiért egész hétvégén nem vagyunk túl versenyképesek. Tudtuk, hogy nem leszünk a legjobbak a lassú kanyarok miatt, de legalább a pálya rövid és nincsenek rajta hosszú egyenesek, ami elméletben előnyös számunkra. A sebességünk viszont nincs meg, amit csak tetéz, hogy tegnap alig vezethettem. Csupán négy kört tettem meg, majd ma délelőtt még néhányat, ám ez nem nevezhető optimális felkészülésnek az időmérőre. Csak egy századdal maradtam alul Romainnel szemben, és ugyanazt az időt autóztam, mint Pérez, szóval meglehetett volna a Q2. Amiatt, hogy alig vezettem az időmérő előtt, elégedett vagyok az eredménnyel."

Danyiil Kvjat (Toro Rosso-Renault, 16. – háromhelyes rajtbüntetése miatt)

„Sajnos megbüntettek, így csak a 16. helyről indulhatok holnap. Nem volt tökéletes a kommunikáció a csapattal, és nem tudtam, hogy jön valaki mögöttem, ezért kaptuk a büntetést. Ez szégyen, mert amúgy jó napunk volt. Összességében elégedett voltam a teljesítményünkkel, még úgy is, hogy az egyensúlyunk változott az időmérőn. Néhány tizeddel elmaradtam attól, hogy bekerüljek a Q3-ba, de nagyjából ott végeztünk, ahol korábban gondoltuk. Eseménydús versenyben reménykedem, ellenkező esetben nehéz lesz előzni."

Lance Stroll (Williams-Mercedes, 17.)

„A rajtpozíciómat nézve nem ez volt a legjobb időmérőm, de tisztában voltunk vele, hogy nehéz lesz itt számunkra. Nagyjából egy tizedre voltunk attól, hogy bekerüljünk a Q2-be, de történt néhány olyan dolog a gyors körömön, ami belekerült ebbe a tizedbe, bár utólag mindig okosabb az ember. Egész hétvégén nehezen mennek a dolgaink, nem vagyunk olyan gyorsak, amennyire szeretnénk."

Pascal Wehrlein (Sauber-Ferrari, 18.)

„Elégedett vagyok a mai eredményemmel, mert megfelelő formában tudtam visszaülni az autóba a tegnapi balesetem után. A szerelőim nagyszerűen munkát végeztek az éjszaka folyamán, amikor megjavították az autómat, ezért nagyon hálás vagyok."

Paul di Resta (Williams-Mercedes, 19.)

„Nem fogok hazudni: amikor hirtelen be kellett ugranom, féltem és ideges voltam. Az időmérővel kezdeni a lehető legkeményebb. Olyan, mintha le kellene ugranod egy szikláról, és látnád, hogy kell majd a túlélésért harcolnod. Három és fél éve nem vezettem F1-es gépet, leszámítva azt a tíz kört, amit egyszer egy 2014-es autóval tehettem meg. A csapat viszont a lehető legjobb módon felkészített, tegnap egészen késő estig itt voltam velük a bokszban. Folyamatosan javítottam a teljesítményemen, körönként fél másodpercet gyorsultam, szóval sok minden lehetséges lesz holnap. Egy hónappal ezelőtt megnyertem az egyik DTM-es versenyt itt, ez talán előnyt jelent majd."

Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari, 20.)

„Először is szeretném megköszönni a szerelőimnek, hogy kicserélték az erőforrást a kvalifikáció előtt. Nagyszerű munkát végeztek, így időben a pályára tudtam hajtani. Az időmérőn viszont kissé balszerencsés voltam: a Q1-ben az utolsó körömben lengették a sárga zászlót, így csalódást keltő lett a vége, eredményesebbek lehettünk volna ma."

MAGYAR NAGYDÍJ, A MÓDOSÍTOTT RAJTSORREND
1. Sebastian Vettel német Ferrari 1:16.276 átlag: 206.770 km/ó
2. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:16.444 0.168 mp h.
3. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:16.530 0.254
4. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:16.693 0.417
5. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:16.797 0.521
6. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:16.818 0.542
7. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:17.549 1.273
8. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Honda 1:17.894 1.618
9. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:18.311 2.035
10. Jolyon Palmer brit Renault 1:18.415
11. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:18.495
12.
Nico Hülkenberg*
német
Renault
1:17.468
13. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:18.639
14. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:18.771
15. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:19.095
16.
Danyiil Kvjat**
orosz
Toro Rosso-Renault
1.18.538
17. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:19.102
18. Pascal Wehrlein német Sauber-Ferrari 1:19.839
19. Paul Di Resta brit Williams-Mercedes 1:19.868
20. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:19.972
*öt rajthelyes büntetés váltócsere miatt
**három rajthelyes büntetés Stroll feltartásáért
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik