Webberé a 3. edzés Szuzukában, Vettel műszaki hiba miatt csak 9.

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.10.12. 03:54
null
Mark Webber volt a 3. edzés legjobbja (Fotók: Reuters)
Nem Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a Japán nagydíj harmadik szabadedzésén – persze megvan ennek a prózai oka, a német Red Bulljában az edzés utolsó 20 percében szerelték a KERS-t, amellyel nem végeztek időben, így a vb-éllovas a boxból figyelte, ahogy a többiek a gyorsabbik gumikeveréken száguldanak, és visszataszítják a lista 9. helyére. A hétkor kezdődő időmérőre rendben lesz az autója. Az edzést így Mark Webber zárta az élen a két Mercedes és Romain Grosjean előtt.

Mark Webber zárta az élen a Japán Nagydíj 3. szabadedzését, amelyen kivételesen nem az ő Red Bullja hibásodott meg, hanem Sebastian Vettelé, így a német a tréning hajrájában nem mehetett ki a pályára friss közepesen kemény gumikon, s a kemény keverékkel elért eredményével a 9. helyen zárt.

Aggódnia így sem kell, az autóját biztosan megszerelik az időmérőre, és kihasználhatja autója egyértelmű fölényét. A Mercedesek voltak legközelebb Webberhez, majd Romain Grosjean és a két Ferrari következett.

Ez az edzés sem telt el kicsúszás nélkül, Adrian Sutil a 14-es kanyar kijáratánál csúszott meg, s miután autója orrát a gumifalnak koccintotta, a pálya szélén ragadt.

Időmérő magyar idő szerint 7 órától.

JAPÁN NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:32.053 átlag: 227.099 km/ó 17 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:32.187 0.134 mp h. 18
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:32.355 0.302 18
4. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:32.707 0.654 26
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:32.800 0.747 14
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:32.815 0.762 14
7. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:32.869 0.816 17
8. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:32.946 0.893 25
9. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:33.036 0.983 8
10. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:33.076 1.023 12
11. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:33.158 1.105 15
12. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:33.260 1.207 15
13. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:33.490 1.437 16
14. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:33.638 1.585 17
15. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:33.660 1.607 19
16. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:33.732 1.679 15
17. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:33.955 1.902 18
18. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:34.773 2.720 8
19. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:35.473 3.420 20
20. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:35.518 3.465 18
21. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:35.844 3.791 16
22. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:39.378 7.325 20

 

PERCRŐL PERCRE

Sokan panaszkodtak a nagy forgalomra, de Hamilton talált egy rést magának, és a végén 134 ezredre feljött Webber mögé a 2. helyre. Vettel, aki nem jött ki a végén a lágyabb gumikon, a 9. helyen zárta a tréninget.

4.59: Hamilton első mért köre nem volt értékelhető, Rosberg 302 ezredre megközelítette Webbert, feljött a 2. helyre.

Button alig maradt el a két Ferraritól, jó jel a McLaren számára – vagy rossz a Ferrarinak?

4.55: Webber az első két szektorban rekord részidőt futva 1:32.053-ra javított, 654 ezreddel megelőzte Grosjeant.
4.54:
Alonso a 3. helyre jött előre, 93 ezreddel Grosjean mögé, és elmaradt Webber kemény gumis eredményétől is. Massa közvetlenül csapattársa mögé zárkózott fel, 15 ezredre a spanyoltól.

Elsőként a két Ferrari érkezett. Utánuk Webber indult el, kihasználva, hogy ezúttal nem az ő Red Bullja adta meg magát.

4.50: csak a két Lotus és Bianchi volt a pályán, a többiek a közepesen kemény gumis rövid fináléra készültek.

A Lotus párosa nehéz autóval körözött, talán most pótolta, ami Räikkönen péntek délutáni kicsúszása miatt akkor elmaradt. Grosjean nagyon erőlködött a kocsival, legutóbb az egyes kanyart rontotta el.

Vettel nem jön már vissza a pályára, a KERS meghibásodása súlyosabb, csak az időmérőre javítják meg. A vb-éllovas már farmernadrágban ácsorog a garázsban.

4.45: továbbra is csak a Lotus pilótái voltak túl első közepesen kemény gumis menetükön.

Button aggódva kérdezte, hogy a kemény gumikon a második menetében javult-e bárki is, a mérnöke megnyugtatta, hogy ez senkinek sem sikerült. Erre Vergne azért javult két tizedet, de még mindig csak a 15. helyen állt.

A Red Bullnál Vettel autóját szerelték, az ő neve mellett nyolc megtett kör állt.

4.41: Hülkenberg kipufogója meghibásodott, ezért a padlólemezt is le kellett venni a Sauberről, amelyet talán sikerült megjavítani. Már éppen összeszerelték a kocsiját, amellyel csak hat kört tett meg.

Hamilton a rádión: „Teljesen más a pálya, mint pénteken. Hihetetlenül javult a tapadás.” Nem panaszkodott az angol, igaz, nagy igyekezetében lefutott a pályáról. Valóban sokkal jobb apálya, már több mint egy másodperccel gyorsabbak a pilóták, mint a pénteki edzéseken, pedig alig használt valaki közepesen keménygumikat.

Ha meg is lenne a pole, mihez kezdene vele Lewis Hamilton?
Ha meg is lenne a pole, mihez kezdene vele Lewis Hamilton?

4.36: újra tiszta volt a pálya.

Alonso Button és Ricciardo között a 9. helyen állt, miközben Sutil megpördült a 14-es kanyarban. A német ott maradt a pálya szélén, a japán pályabírók elvitték onnan a Force Indiát.

A finn Dél-Koreában elmondta, azzal, hogy visszatértek a tavalyi szerkezetű gumikra, nem érzi annyira az autó elejét, ami rossz hatással van az időmérős eredményeire, bátortalanabbul vezet, és ez rajthelyekbe kerül neki az időmérőn.

4.28: Grosjean 1:32.707-teél átvette a vezetést – csak 15 ezreddel javította meg Webber kemény gumis körét. Räikkönen elmaradt az ausztráltól.
4.27:
Grosjean és Räikkönen máris a lágyabb gumikon jött ki a pályára.

29. JAPÁN NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: A szokásos rutin: Hamilton nyitott az élen
2. szabadedzés: Vettel máris lehűtötte a kedélyeket a Mercedesnél
A Red Bull és a Mercedes nagy csatára készül
Elhunyt María de Villota, a Marussia korábbi tesztpilótája
SZOMBAT
4.00–5.00: 3. szabadedzés
7.00–8.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
8.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

A McLaren a napokban azt ígérte, nagy nevet fog szerződtetni technikai stábjába. A német Auto Motor und Sport kiderítette, a Red Bull vezető tervezője, Peter Prodromou lesz az érkező, aki először a 2015-ös autó projektjén fog dolgozni Wokingban.

4.25: miközben Button feljött a 6. helyre Räikkönen elé, Massa a 11. helyen kezdett. Alonso is kijött a pályára.

Webber, Vettel, Grosjean, Hamilton, Rosberg, Räikkönen, Ricciardo, Gutiérrez, Button, Pérez, Hülkenberg, Vergne, Di Resta, Maldonado, Bottas, Sutil, Pic, Van der Garde, Chilton, Bianchi volt a sorrend.

4.22: Massa elhagyta a boxutcát, először a próbaköre után. A két Ferrarin kívül mindenkinek volt mért köre.
4.21:
és ha már így tett, feljött a 2. helyre, 314 ezredre Webber mögé.

Vettel az első körével a két Lotus közé, a 3. helyre jött be. Rosberg is megelőzte Räikkönent. A vb-éllovas elfékezte a kerekét, de azért ment még egy mért kört.

4.17: Webber 1:32.722-es körrel nyitott, és az élre állt. Úgy tűnik, a mezőnyből egyedül neki van elég jó autója ahhoz, hogy az időmérőn és a versenyen egyaránt versenybe szálljon Vettellel – ám nagy kérdés, megvan-e a motiváció?

A következő percekben a két Ferrarin kívül mindenki a pályára hajtott.

4.15: Rosberg az első mért körében elmaradt a két Lotustól.
4.13:
A francia a következő mért körében megint elfékezte magát a sikánnál, s át is vágta azt.

Pérez, a két-két Force India és Caterham is ment mért kört, de elmaradtak a Lotusoktól. Grosjean viszont 1:33.232-re javítva visszaelőzte csapattársát.

4.08: a finn 1:33.741-re javított a következő körében.
4.06:
a két Lotus kint maradt, Grosjean a sikánál történt nagy elfékezése után 1:36.187-tel kezdett, Räikkönen 1:40-nel.

A próbakörök után a pilóták visszatértek a boxba. Bianchi autóján a futóművet be kell állatani, a kocsi alja ugyanis itt-ott leért z aszfaltra és szikrázott.

Bianchi követte a sauberest, a francia új kasztnit használ, miután az eredetit pénteken összetörte, és a Marussia úgy döntött, inkább a tartalék autót rakja össze neki. Bianchi és Pic az időmérő után 10 rajthelyes büntetést kap.

4.00: elkezdődött az edzés, Gutiérrez azonnal a pályára hajtott. Süt a nap, az aszfalt 34, a levegő 25 fokos.

DRS-ZÓNA

Japánban csupán egy DRS-zóna lesz a hétvégén, mégpedig a célegyenesben. Aki egy másodpercen belül lesz az előtte haladóhoz képest a mérőponton (DRS detection a grafikán), a zónában kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ebben a zónában.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik