A Red Bull és a Mercedes nagy csatára készül

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.10.11. 11:21
null
Sebastian Vettel felkészült a Mercedes pilótái elleni csatára, amely nem ígérkezik könnyűnek (Fotók: Reuters)
Sebastian Vettel elégedett az autójával a Japán Nagydíj első edzésnapja után, de tart a Mercedes időmérős teljesítményétől. Lewis Hamilton is abban bízik, hogy egy körön felveszi a versenyt a némettel, és akkor jó rajt után akár bravúrt is elérhet a versenyen. Kimi Räikkönen ugyancsak bizakodik, annak ellenére, hogy a tréninget a kavicságyban fejezte be.

Sebastian Vettel a Japán Nagydíj második szabadedzésén kedvét szegte riválisainak, a keményről a közepesen kemény abroncsokra váltva a leggyorsabbá vált a mezőnyben. S mivel az időmérő rajthelyekről döntő szakaszában és a verseny rajtja után is ezeket a gumikat használják majd, minden amellett szól, hogy Vettel nyeri meg a szuzukai versenyt. Ő persze próbálja lehúzni saját teljesítményét, semmit sem kiabál el.

„Nem tudom, hogy néz ki mindez kívülről, de elég jó a kocsi egyensúlya. Persze mindig van min javítani, a Mercedes ugyanis nagyon erős lesz az időmérőn – mondta Vettel. – A gumik kímélése kulcsfontosságú, no, nem az időmérőn, hanem a futamon. Sokan szenvedtek a gumikkal, ha másik autó mögött haladtak, fontos lesz a jó stratégia."

29. JAPÁN NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: A szokásos rutin: Hamilton nyitott az élen
2. szabadedzés: Vettel máris lehűtötte a kedélyeket a Mercedesnél
SZOMBAT
4.00–5.00: 3. szabadedzés
7.00–8.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
8.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

Az első edzést élen záró Lewis Hamilton szerint a Mercedesnek nem sok esélye van arra, hogy versenybe szálljon Vettellel.

„Most fejeztük be a hosszú menetünket, nem tudom, hogy állok a többiekhez képest, de a hátsó kerekeim eléggé elkoptak, és nem volt jó érzés, amikor az egyik Red Bull elsuhant mellettem – mondta Hamilton. – Nem rossz az autó, de szeretnék még derűlátóbb lenni. A gumik kímélése terén van még dolgunk, ám az időmérőn lehet esélyünk, és akkor a verseny bárhogy alakulhat."

Mark Webber szerint a szuzukai viadal nem tér el az előzőektől azon a téren, hogy az élen haladónak hatalmas előnye lesz az abroncsok kímélése terén.

„Az idén normálisnak nevezhető szabályok szerint játszunk. Ha valakihez túl közel kerülsz, tönkreteszed a gumikat. Az abroncsokat csak akkor lehet formában tartani, ha a saját tempódban autózol és tiszta előtted az út. Aki üldöz valakit vagy csatázik, villámgyorsan kikészíti a gumijait. A Lotus és a Mercedes erős egy körön, de mi sem vagyunk rosszak" – mondta Webber, aki a második szabadedzésen vadul integetett Paul di Restának, mert az feltartotta őt. Az edzés után elmondta, a skót visszaeső ezen a téren.

„Kijön a boxból, szép lassan rááll az ideális ívre, majd fél kör után elenged. Nem egyszeri eset, Sebastiannal kétszer is megcsinálta, nekem egy is elég volt. Nem tudom, miért nem szól neki a mérnöke a rádión, hogy valaki mögötte jön a pályán. Könnyen meg lehet ezt oldani" – mondta Webber.

Kimi Räikkönen bizakodik a szombati folytatás előtt
Kimi Räikkönen bizakodik a szombati folytatás előtt

Kimi Räikkönen a Dél-koreai Nagydíj után a Japán GP szabadedzésén is a pálya szélén hagyta a Lotust (ezúttal legalább nem törte össze az autót), s nem tudott többet mondani annál, amit egy hete, azaz hogy néha előfordulnak a vezetői hibák.

„A szél hirtelen irányt váltott, megváltozott az autó tapadása, és megcsúsztam. Ki kellett hagynunk az edzés végét, de nem baj, az autó nem tört össze, a pályát pedig jól ismerem" – mondta a finn, aki a Turun Sanomatnak arról beszélt, hogy Mark Slade, a versenymérnöke, aki nemcsak a Lotusnál, hanem korábban a McLarennél is vele dolgozott, a korábbi tervekkel ellentétben nem szerződik át Maranellóba, így új szakemberrel kell dolgoznia.

„Nagyon élvezem a Markkal közös munkát, de szerintem a Ferrarinál is élvezni fogom a melót a mérnökömmel. Nagyon fontos volt, hogy Mark ott legyen a Lotusnál, amikor visszatérek az F1-be, nagyon megkönnyítette a dolgomat. Két nagyon jó idényünk volt együtt, meglátjuk, mi lesz jövőre" – mondta a finn, aki 2007-ben Chris Dyerrel nyerte meg a világbajnoki címet a Ferrarinál, de az ausztrál szakember 2011 elején bűnbakká vált Alonso 2010-ben elbukott világbajnoki hadjáratáért, és távoznia kellett (most a BMW DTM-programjának vezető versenymérnöke).

Fernando Alonso megcsúszása is szerepet játszott abban, hogy csak 10. lett a második szabadedzésen
Fernando Alonso megcsúszása is szerepet játszott abban, hogy csak 10. lett a második szabadedzésen
Elhunyt María de Villota
Elhunyt María de Villota

Fernando Alonso a szabadedzések után kiemelte, hogy a Ferrari nemigen javul, és „már ahhoz is nagy erőfeszítésekre lesz szükségünk, hogy ne kerüljünk Ricciardo Toro Rossója mögé".

A spanyol pilóta emellett a péntek reggel Sevillában elhunyt María de Villotáról beszélt, honfitársa halálhírét a menedzsere rögtön azt követően közölte vele, hogy kiszállt az autóból.

Az edzés után valamennyi csapat vezetősége, valamint a pilóták nagy része is biztosította együttérzéséről a 33 évesen elhunyt versenyzőnő családját.

JAPÁN NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:33.852 átlag: 222.746 km/ó 35 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:34.020 0.168 mp h. 35
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:34.114 0.262 36
4. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:34.202 0.350 17
5. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:34.411 0.559 30
6. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:34.442 0.590 36
7. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:34.473 0.621 30
8. Felipe Massa brazil Ferrari 1:34.698 0.846 35
9. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:34.912 1.060 34
10. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:35.087 1.235 32
11. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:35.089 1.237 36
12. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:35.109 1.257 34
13. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:35.182 1.330 34
14. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:35.275 1.423 35
15. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:35.341 1.489 25
16. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:35.709 1.857 8
17. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:36.136 2.284 41
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:36.722 2.870 6
19. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:37.630 3.778 31
20. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:37.905 4.053 36
21. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:38.121 4.269 33
1. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:34.157 átlag: 222.024 km/ó 19 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:34.487 0.330 mp h. 19
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:34.768 0.611 24
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:34.787 0.630 20
5. Felipe Massa brazil Ferrari 1:35.126 0.969 14
6. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:35.154 0.997 16
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:35.179 1.022 15
8. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:35.364 1.207 17
9. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:35.450 1.293 27
10. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:35.635 1.478 19
11. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:35.868 1.711 22
12. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:35.900 1.743 18
13. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:36.066 1.909 20
14. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:36.165 2.008 19
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:36.178 2.021 12
16. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:36.340 2.183 23
17. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:36.399 2.242 18
18. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:36.760 2.603 22
19. Heikki Kovalainen* finn Caterham-Renault 1:37.595 3.438 22
20. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:37.629 3.472 8
21. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:38.025 3.868 15
22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:38.763 4.606 18
*tartalékpilóta, csak ezen az edzésen vett részt

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik