Háromból három pole - Indiában Vettel az úr

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.10.26. 10:17
null
Vettel a lágy gumikon megszerezte a pole pozíciót Indiában, ahol eddig csak ő indult az élről (Fotó: Reuters)
Sebastian Vettel szerezte meg az első rajtkockát az Indiai Nagydíjon, megelőzve a két Mercedest. Vettel csapattársa, a szabadedzéseket a 2. helyen záró Mark Webber a közepesen kemény gumikon csak negyedik lett, de stratégiai előnybe kerülhet a futamon, akárcsak a kemény gumis rajtot választó Fernando Alonso. Az edzés vesztese Romain Grosjean, akinek az előző időmérőkön bejött, hogy nem használta az első szakaszban a gyorsabb keverékeket, most azonban hoppon maradt, és csak a 17. rajtkocka az övé.

Sebastian Vettel a 3. Indiai Nagydíjon megszerezte harmadik indiai pole pozícióját, és tökéletes helyzetbe került a vasárnapi futam előtt. A negyedik világbajnoki címéhez az ötödik helyezés is elég lenne, de ennél egyértelműen több van a futamában.

Az egyetlen, ami veszélyben forog Vettel számára, a százszázalékos mérlege az Indiai Nagydíj élen befejezett körei tekintetében, hiszen amíg ő és a rajtrácson mögé kerülő Mercedes-pilóták a lágy gumikon rajtolnak, a negyedik rajtkockát megszerző Mark Webber a közepesen keményeken indul, és sokkal tovább marad kint a pályán a rajt után, így várhatóan az élre fog állni csapattársa boxkiállását követően.

Hogy melyik valójában a jobb stratégia, az majd a versenyen derül ki, de Webberen kívül így gondolkodott Fernando Alonso és a két McLaren-pilóta is, ők is biztosan a közepesen keményen rajtolnak.

Kimi Räikkönen a 6. helyről lágyakon indul, míg csapattársa, Romain Grosjean a 17. rajtkockába szorult, miután ezúttal nem jött be az a nagyon magabiztos húzás, hogy az első szakaszból a keményebb keveréken futott körével is továbbjut majd. Az előző futamokon sikerrel járt, most viszont túl gyorsak voltak a riválisok a lágy gumikon. Még Jules Bianchi Marussiája is négy tizedre megközelítette a Lotust.

 

INDIAI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:24.119 átlag: 219.332 km/ó
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:24.871 0.752 mp h.
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:24.941 0.822
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:25.047 0.928
5. Felipe Massa brazil Ferrari 1:25.201 1.082
6. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:25.248 1.129
7. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:25.334 1.215
8. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:25.826 1.707
9. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:26.153 2.034
10. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:26.487 2.368
11. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:25.519
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:25.711
13. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:25.740
14. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:25.798
15. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:26.134
16. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:26.336
17. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:26.577
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:26.842
19. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:26.970
20. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:27.105
21. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:27.487
22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:28.138

PERCRŐL PERCRE

3. SZAKASZ

Alonso elfékezte magát az utolsó kanyarban.

Hamilton a 3. helyre jött fel, Massa ötödik lett Webber mögött, aztán Räikkönen, Hülkenberg, Alonso, Pérez és Button következett.

3. INDIAI NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: Vettel még mindig megállíthatatlan Indiában (is)
2. szabadedzés: A Red Bull nem tervezi, hogy esélyt adjon riválisainak
Reakciók: Árad a dominancia Vettelből - csak Webber győzheti le?
SZOMBAT
2. szabadedzés: A Red Bull a 40 perces edzésen is verhetetlen volt
VASÁRNAP
10.30: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.
GUMIK. A Pirelli az első két Indiai Nagydíjra a kemény és a lágy gumikat szállította, az extra sima felületű aszfalton nem volt gondjuk a pilótáknak az abroncsok kopásával. Az idén a lágy mellett a közepesen keményet használják a pilóták, talán több kerékcsere lesz, mint a korábbi években.
IDŐJÁRÁS. Kiegyensúlyozott, napos idő lesz az Indiai Nagydíj hétvégéjén, 30 fok várható mindhárom napon.
VETTEL VB-ESÉLYEI. Vettel világbajnok lesz Indiában, ha…
…Alonso nem végez az első két hely valamelyikén.
...Alonso második lesz, Vettel pedig nyolcadik vagy jobb.
...Alonso nyer, Vettel pedig ötödik vagy jobb.

11.30: Rosberg a lágyakon 1:24.8-cal feljött a második helyre.

A végére Webber újra a keményebb gumikon jött ki, akárcsak Alonso. A két McLaren döntött még a kemények mellett.

11.28: Räikkönen a lágy gumikon 1:25.248-at ment, Webber mögé jött be.
11.26:
Rosberg a lágyakon indult el, a McLaren pilótái lágyakon száguldottak.

A többiek nem fejezték be mért körüket, mindenki kivárt inkább.

11.25: Vettel 1:24.119-cel az élre állt. Webber 1:25.215-tel a második a keményeken.

Alonso 1:25.826-tal kezdett, Webber az első körében még lazított. Massa, Hülkenberg és Raikkönen maradt a boxban. Vettel autójában a hatodik és hetedik fokozatban elsötétült a műszerfal.

11.21: Vettel lágyakon eredt utánuk. Neki két készlet friss abroncsa maradt a lágyakból, az egyiket most kezdte meg.
11.20:
Webber és Alonso közepesen kemény gumikon hagyta el a boxutcát.

A Red Bull, a Mercedes, a Ferrari és a McLaren párosa, valamint Räikkönen és Hülkenberg készült az első tíz.

2. SZAKASZ

A 11. helytől lefelé Ricciardo, Di Resta, Sutil, Vergne, Bottas, Gutiérrez sorrend alakult ki.

AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ EREDMÉNYSORA
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Button 1:25.574 1. Vettel 1:24.568
2. Webber 1:25.665 2. Alonso 1:24.885
3. Ricciardo 1:25.673 3. Webber 1:25.097
4. Massa 1:25.793 4. Räikkönen 1:25.191
5. Hamilton 1:25.802 5. Hamilton 1:25.259
6. Räikkönen 1:25.819 6. Rosberg 1:25.304
7. Rosberg 1:25.833 7. Hülkenberg 1:25.339
8. Hülkenberg 1:25.883 8. Pérez 1:25.365
9. Di Resta 1:25.908 9. Massa 1:25.389
10. Alonso 1:25.934 10. Button 1:25.458
11. Vettel 1:25.943 11. Ricciardo 1:25.519
12. Gutiérrez 1:26.057 12. Di Resta 1:25.711
13. Pérez 1:26.107 13. Sutil 1:25.740
14. Vergne 1:26.155 14. Vergne 1:25.798
15. Sutil 1:26.164 15. Bottas 1:26.134
16. Bottas 1:26.178 16. Gutiérrez 1:26.336
17. Grosjean 1:26.577
18. Maldonado 1:26.842
19. Bianchi 1:26.970
20. Van der Garde 1:27.105
21. Pic 1:27.487
22. Chilton 1:28.138

11.13: végül az utóbbi hetekben megszokott trendnek megfelelően Hülkenberg jutott még a harmadik szakaszba, méghozzá a 7. helyen.

A Red Bull, a Mercedes, a Ferrari és a McLaren párosa, valamint Räikkönen biztonságban volt, egy hely még kiadó a tízben.

11.11: Alonso három tizedre megközelítette Vettelt, feljött a 2. helyre.

Räikkönen feljött a 3. helyre.

Webbert elküldték még egy gyors körre, az a kitérő ugyanis félő, hogy büntetést von maga után, hiszen Vettelét leszámítva a nap leggyorsabb szektora lett.

11.09: Vettel 1:24.568-cal megelőzte csapattársát.
11.08:
Webber a pálya melletti bukóteret is bőven kihasználva 1:25.097-tel az élre állt.
11.06:
Button bejött a második helyre a két Mercedes közé.

A két Mercedes és a két Ferrari mögött Di Resta, Vergne és Bottas állt, Webber hat perccel a vége előtt jött ki, Vettel is csatlakozott hozzá – a címvédő értelemszerűen friss lágy abroncsokon.

11.03: Rosberg 1:25.337-tel az élre állt, Hamilton alig maradt el tőle.

Massa feljött a 2. helyre, a két Red Bull a boxban maradt.

11.01: Räikkönen 1:26.279-et ment, Alonso 1:25.546-tal megelőzte.

A két Toro Rosso a többiektől eltérően friss lágy gumikon jött ki.

Vettel 11. helyezése az első szakaszban elriaszthatja a Red Bullt attól, hogy a harmadik szakaszban a keményebb gumikat használja.

10.58: Räikkönen ment ki elsőként a pályára. Alonso ment utána. Mindenki a lágyakat használta.

Alonso autójában elromlott az a síp, amely jelzi a spanyolnak, mikor kell váltani. Nagy sürgés-forgás volt a Ferrari körül.

1. SZAKASZ

Grosjean mérnöke a rádión: „Ezt masszívan elb..tuk, 17. hely." Grosjean: „Ilyen nincs!"

A 17. helytől lefelé Grosjean, Maldonado, Bianchi, Van der Garde, Pic, Chilton sorrend alakult ki. A szakaszt Button nyerte meg 1:25.574-gyel. Vettel a 11. lett.

A francia már versenyek óta kockáztatott ezzel a stratégiával, de eddig mindig tovább tudott jutni a keményebb gumikon – most melléfogott a Lotus.

Bottas javított, Massa csúszott hátra, a ferraris is feljött, és a boxban lévő Grosjean esett ki. Csúnyán eltaktikázta a Lotus.

10.50: Van der Garde megelőzte a két Williamst, Vergne kimenekült a veszélyzónából.

Räikkönen a lágy gumikon 1:25.802-vel az élre ugrott, majd Webber vette át a vezetést 1:25.665-tel.

10.48: Di Resta Vergne elől az első helyre menekült 1:25.908-cal.

Továbbra is Vergne és Maldonado volt kieső helyen. Lassan az összes autóra felkerültek a lágy gumik – Vettelére és Grosjeanéra nem.

10.46: Webber a lágyakon a harmadik helyre jött be.
10.45:
Alonso 1:25.934-gyel az élre állt. Vettel a 9 ezreddel elmaradt tőle a közepes keveréken.

Webber is a lágy gumikon jött ki, ez alátámasztja a közepesen kemény gyors körös elméletet a 3. szakaszra.

Alonso lágy gumikon hagyta el a depót. Vergne és Maldonado volt a veszélyes zónában.

10.43: Gutiérrez már lágy abroncsokon ment, a abszolút legjobb szektoridőkkel 1:26.057-tel az élre állt.

Räikkönen feljött a 2. helyre, Alonso és a két Red Bull 8 perccel a vége előtt még a boxban volt.

10.39: Pérez 1:26.533-mal az élre ugrott. Rosberg szinte azonnal visszavette az első helyet 1:26.252-vel.

A két Williams viszont mögöttük maradt, pedig Bottas a középső szektorban abszolút csúcsot futott.

A Marussiák és a Caterhamek lágy gumikon érkeztek, de ezekkel is a többiek mögött maradtak.

10.36: Rosberg 1:26.622-vel átvette a vezetést. Hamilton az első körével bejött másodiknak.
10.35:
Hülkenberg végül 31 ezreddel elmaradt csapattársától.

Rosberg lassú mért körel kezdett, Hülkenberg viszont gyorson volt.

10.33: 1:27.529-cel kezdett Gutiérrez.

Többen követték a Sauber pilótáját.

10.30: Gutierrez ment ki elsőként a pályára. A mexikói a közepesen kemény gumikat használja.

A FOM-közvetítés rendezője a Dél-Koreában látott technikát alkalmazva közeli képeket mutat a szurkolókról, hogy ne lehessen látni, mennyi üres szék van a lelátókon.

10.27: az aszfalt 39 fokos, a kérdés a szokásos: melyik két pilóta esik ki az első szakaszban a Caterham és a Marussia párosa között?

Senki sem hozott magával büntetést az időmérő edzésre.

10.25: hézagos lelátók, szmog, 30 fok, szélcsend – minden adott az Indiai Nagydíj időmérőjének megkezdéséhez.

A Red Bull egyes szakértők szerint megtehetné,. hogy az időmérő harmadik szakaszában közepesen kemény gumikat használ, ezzel ugyan a pole pozíciót vagy akár az első rajtsort is elbukja, de kedvező helyzetbe kerül a versenyen, hiszen amint a lágy gumisok kiállnak a boxba, faképnél hagyja a mezőnyt, és csak a verseny legvégén, hatalmas előnye birtokában áll ki a lágy abroncsokért. Érdekes elmélet (mondhatni, az ehhez hasonlókkal lehet izgalmasan tartani egy Indiai Nagydíjat), de érdemes-e kockáztatni az esetleges biztonsági autós időszakkal?

DRS-ZÓNA

Indiában két DRS-zóna lesz a hétvégén, az egyik a célegyenesben, a másik a négyes kanyar előtti hosszú egyenesben. Aki egy másodpercen belül lesz az előtte haladóhoz képest a mérőpontokon (DRS detection a grafikán), a zónákban kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken mindegyik körben használható a DRS, de kizárólag ezekben a zónákban.

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik