nemzetisport.hu 2016.03.18 11:14 Frissítve: 2016.03.18 11:14

F1: hat tanulság a 2016-os idény első edzésnapjáról

Az F1-es idény első edzésnapján mindkét szabadedzést Lewis Hamilton zárta az élen, míg Nico Rosberg a második tréningen a falnak ütközött Mercedesével. Az esős edzéseken az időeredmények alapján továbbra sem tudjuk pontosan, ki mire esélyes valójában, de néhány részlet kiderült. Például, hogy a Red Bull örülni fog az esős versenynapoknak.

Nico Rosberg rémesen kezdett Melbourne-ben – kérdés, milyen gyorsan zökken vissza múlt év végi formájába (Fotók: Action Images)

 

MÁRIS ODAVESZETT ROSBERG MÚLT ÉV VÉGI LENDÜLETE

A 2015-ös idény utolsó három versenyét megnyerő Nico Rosberg azt mondta, ezt a lendületet szeretné megtartani az idei évad elejére. Az első edzésnapon viszont azt láttuk, hogy Lewis Hamilton mindkét szabadedzést több mint négytizedes előnnyel zárta az élen, míg Rosberg az első 90 percben két másodpercet kapott csapattársától, a másodikban pedig a falnak ütközött. Nyilván mindez elméletileg nem befolyásolhatja a hétvége további alakulását, de a Mercedes-pilóták lélektani csatájának első csörtéje mindenképpen Hamiltoné. Érdekes lehet a két pilóta szerepe a csapat pénteki értekezletén.

Most az számít, Rosberg milyen gyorsan dolgozza fel a történteket (elismerte, hogy vezetői hiba történt), le tudja-e rázni magáról. Hiszen tulajdonképpen semmi sem történt, ilyen körülmények között bárki hibázhat. A németnek szombaton fejben is tiszta lappal kell indulnia.

Hamilton viszont bebizonyította, hogy cseppet sem zökkentette ki a téli szünet sok bulizása, inkább így tartotta frissen magát. 

HA ESIK, A RED BULL KÉPBE KERÜL

A Red Bull és a Toro Rosso már tavaly is mutatta jeleit annak, hogy esőben akár a Mercedesszel is képes felvenni a versenyt. A 2016-os idény első edzésnapján az esős tréningeken újfent biztató formát mutatott a két istálló (már amennyire a Toro Rossót láthattuk, az első edzésen ugyanis Carlos Sainz Jr., a másodikon Max Verstappen ragadt a depóban), s bár a melbourne-i hétvége hátralévő részére szárazabb időt jósolnak, ez a forma reményt ad Daniel Ricciardónak és társainak.

„Ha bármennyire is bezavar az időjárás egy versenyen, kedvezhet nekünk. Kár, hogy nem mentünk több kört, de nem vagyok csalódott. Ha nem vagy a legjobb szárazon, minden változásnak örülsz, mert kevesebb a vesztenivalód. Ezek a körülmények az új időmérős rendszerrel kedvezhetnek nekünk, talán két sorral előrébb jutunk, mint egy száraz hétvégén” – mondta Ricciardo.

S ha nem is az Ausztrál Nagydíjon, a jövőre tekintve reményt ad a csapatnak a vizes pályás formája, mert bárhol is eredjen el az eső, a Red Bull és a Toro Rosso futamgyőzelmi esélyeket is dédelgethet.

A Red Bull és Daniel Ricciardo minden esőcseppnek örülni fog 2016-ban
AUSZTRÁL NAGYDÍJ
MÁRCIUS 18., PÉNTEK
1. szabadedzés: Az időjárás és Hamilton volt az úr az év első edzésén
2. szabadedzés: Rosberg a falban, Hamilton az élen az év első edzésnapján
MÁRCIUS 19., SZOMBAT
4.00–5.00: 3. szabadedzés
7.00–8.00: időmérő edzés
MÁRCIUS 20., VASÁRNAP
6.00: a verseny (58 kör, 307.547 km) rajtja
TOVÁBBI CIKKEINK
Képek: kié a legmenőbb sisak az F1-es mezőnyben? 
A Ferrari keveset, a Renault még rengeteget fejleszthet 
13 nemzet 21 országban – mi az? Az idény számokban 
Hamiltont rendszeresen dorgálják a szponzorok miatt 
Indul a móka és kacagás – csakhogy nem mindenkinek lesz az 

AZ EREDMÉNYLISTA LÁTTÁN SEM LETTÜNK SOKKAL OKOSABBAK

Hamilton az első, ami nem meglepetés. Arra is számítani lehetett, hogy a Mercedes mögött a Ferrarin kívül a Red Bull, a Force India és a Toro Rosso pilótái lesznek. Ám az esős idő miatt egyik edzésen sem kaptunk olyan végeredményt, amelyet az elejétől a végéig végigfutva azt mondanánk, beszédes a szombati időmérő alakulása szempontjából.

Fernando Alonso hatodik és hetedik helyezése jól néz ki a McLaren-Hondával, de a második tréningen heten mért kört sem mentek, és Rosberg is azelőtt összetörte a Mercedest, hogy számításba vehető kört futott volna. A német pilóta mellett a Ferraritól és a Williamstől is többet várunk.

„Néha ilyen egy edzésnap. Mindenkinek van sejtése arról, hogy áll, majd szombaton többet megtudunk” – mondta Sebastian Vettel.

A CSAPATOK TÖBBSÉGE ALKATRÉSZEK HIÁNYA MIATT MENT KEVESET

A barcelonai nyolc tesztnapon végig sütött a nap, a csapatok pénteken pótolhatták volna a vizes pályás tesztelést, de sokan alig köröztek. 

A Williams, a Sauber és a Renault is elárulta, hogy felkészülési idő hiánya miatt kevés pótalkatrészt szállított Melbourne-be, és nem merte a vizes pályára küldeni pilótáit.

„Nem dőzsölünk az alkatrészekben, ez az oka, hogy nem mentünk ki a pályára. Több csapat döntött így, szerintem nekik is hasonló problémáik vannak” – mondta Felipe Massa, akinek szavait a sauberes Marcus Ericsson és a renault-s Kevin Magnussen is megerősítette.

Sőt, még a világbajnok Mercedesnél is  problémát okoz, hogy Nico Rosberg összetörte a csapat új orrkúpjainak egyikét.

NEM VESZNEK EL A SZELLEMES RÁDIÓÜZENETEK

A rádiós korlátozások szigorításának hallatán tarthattunk tőle, hogy a versenyek alatt közvetítésbe kerülő üzenetek nagy része is elveszik, de az első edzésnapon is voltak jelei annak, hogy ez nem így lesz. Bár az első 90 percben csak egy Esteban Gutiérrez-üzenetet adtak adásba, a másodikban már többet hallottunk. Mivel a versenyzők akármit mondhatnak, a szellemesebb pilóták a továbbiakban is szórakoztatni fognak – mire például eltalálják, mit akar hallani a mérnökük.

„Kopnak a gumik. Szerintem bejövök a bokszba, ha ez titeket boldoggá tesz” – mondta Ricciardo a rádión, a mérnöke megerősítette, hogy jöjjön.

„A pilóták továbbra is szidhatják egymást a rádión, a közönség úgyis azt szereti a legjobban” – mondta Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója, aki jelezte, a súlyos rádiós szabálysértés időbüntetést von maga után.

A CSAPATOK IS EGYRE SZÓRAKOZTATÓBBAK

Ha már a pályán történtek nem kötötték le a közönséget, a közösségi oldalakon jót szórakozhattak a csapatok követői. A Renault a Twitteren megköszönte a sok, sárga festésért kapott dicséretet, mire a Mercedes „kóstolgatni” kezdte különböző kultikus sárgaságokkal, mint a Yellow Pages, a Big Yellow Self Storage raktárépület. A Renault jelezte, kezdi unni a történetet, mire a német csapat bevitte a kegyelemdöfést:

 

AUSZTRÁL NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS 
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:38.841 átlag: 193.146 km/ó 7 kör
2. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:39.308 0.467 mp h. 8
3. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:39.486 0.645 7
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:39.535 0.694 9
5. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:39.694 0.853 16
6. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:39.895 1.054 16
7. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:40.008 1.167 13
8. Sebastian Vettel német Ferrari 1:40.761 1.920 7
9. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:41.256 2.415 8
10. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-TAG Heuer 1:42.411 3.570 10
11. Esteban Gutiérrez mexikói Haas-Ferrari 1:42.891 4.050 10
12. Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes 1:43.401 4.560 25
13. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:43.731 4.890 8
14. Rio Haryanto indonéziai Manor-Mercedes 1:44.304 5.463 22
15. Nico Rosberg német Mercedes 1:47.356 8.515 4
-. Kevin Magnussen dán Renault idő nélkül   2
-. Jolyon Palmer brit Renault idő nélkül   5
-. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes idő nélkül   2
-. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes idő nélkül   2
Ericsson, Nasr és Verstappen nem hagyta el a bokszutcát
1. SZABADEDZÉS 
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:29.725 átlag: 212.770 km/ó 14 kör
2. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-TAG Heuer 1:30.146 0.421 mp h. 14
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:30.875 1.150 13
4. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:31.325 1.600 8
5. Max Verstappen holland Toro Rosso-Ferrari 1:31.720 1.995 14
6. Nico Rosberg német Mercedes 1:31.814 2.089 11
7. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:33.060 3.335 11
8. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:33.129 3.404 16
9. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:33.370 3.645 6
10. Kevin Magnussen dán Renault 1:34.060 4.335 13
11. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:34.550 4.825 6
12. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:34.679 4.954 6
13. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:34.796 5.071 7
14. Jolyon Palmer brit Renault 1:35.477 5.752 12
15. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:37.956 8.231 6
16. Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes 1:40.401 10.676 6
17. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:40.754 11.029 10
18. Esteban Gutiérrez mexikói Haas-Ferrari 1:41.780 12.055 8
19. Rio Haryanto indonéziai Manor-Mercedes 1:43.372 13.647 7
20. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:43.443 13.718 6
21. Sebastian Vettel német Ferrari idő nélkül   8
22. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Ferrari idő nélkül   3

 

A Nemzeti Sport digitális formában - az e-újságért kattintson ide!

2016.12.02 16:40:36

F1 nemzetisport.hu

Lauda: Karácsonyig döntést hozunk • Wolff: Bátor döntés, egyből elfogadtam, ahogy bejelentette.

2016.11.28 09:29:37

F1 nemzetisport.hu

Előkerült egy indokolatlan bicikli, Räikkönenen röhögtek a búcsúzó legendák. F1-legek.

2016.11.28 08:28:21

F1 nemzetisport.hu

Nagyon látványosra sikerült videó a Formula–1 kormánykerék evolúciójáról.

2016.11.27 13:11:12

F1 nemzetisport.hu

Az angol feltartotta csapattársát, de Vettel és Verstappen nem tudta megelőzni.

2016.11.26 13:27:14

F1 nemzetisport.hu

A német az első sorból indul, a taktikázó Red Bull jelentheti az angol nagy reményét.