F1: „Ez egy veszélyes terület, hiszen a versenyzői hibát bünteted”

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2019.06.13. 15:39
null
Wruz szerint nem jó irányba halad a sportág (Fotó: AFP)
A Formula–1-es pilóták érdekvédelmi szervezetét (GPDA) vezető Alexander Wurz úgy gondolja, nem az FIA hibáztatható Sebastian Vettel büntetéséért, sokkal inkább a folyamatosan panaszkodó versenyzők és csapatok. 

 

Sebastian Vettelt5 másodperces időbüntetéssel sújtották a sportfelügyelők a Kanadai Nagydíj versenyén, ami azt jelentette, a német hiába haladt át elsőként a célvonalon, a dobogó felső fokára Lewis Hamilton állhatott fel. Több korábbi versenyző, csapatfőnök és aktív pilóták is bírálták az ítéletet, amely ellen bár aFerrarijelezte a fellebbezési szándékát,az autosport.com információi szerint mégsem él a lehetőséggel.

50. KANADAI NAGYDÍJ
JÚNIUS 7., PÉNTEK
1. szabadedzés:1. Hamilton 1:12.767
2. szabadedzés:1. Leclerc 1:12.177
JÚNIUS 8., SZOMBAT
3. szabadedzés:1. Vettel 1:10.843
Időmérő:1. Vettel 1:10.240
JÚNIUS 9., VASÁRNAP
Futam:1. Hamilton,2. Vettel, 3. Leclerc
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 23., 15.1060. Francia Nagydíj
Június 30., 15.1032. Osztrák Nagydíj
Július 14., 15.1070. Brit Nagydíj

Az üggyel kapcsolatban megszólalt az F1-es pilóták érdekvédelmi szervezetét vezetőAlexander Wurzis, aki egyáltalán nem az FIA-t hibáztatja a kialakult helyzetért.

„Mindenre szabály akartunk, ez lett a vége– kezdte az osztrák a BBC-nek. –Mindenki, aki a szervezetben úgy véli, hogy ez a büntetés nem volt jogos, hibás, mert az elmúlt évek során a különböző eseteknél a versenyzők és a csapatmenedzserek is azt kérték az FIA-tól, hogy tisztázzák, mi megengedett, és mi nem, méghozzámilliméter pontossággal"– magyarázta.

„Én is részt veszek a versenyzői megbeszéléseken és az elmúlt években zajló folyamat vezetett idáig.Igen, a döntéshozatalnak a szabályokon kell alapulnia, azonban nem az ennyire elaprózott és részletes szabályokon.Ilyen szempontból tehát nehezen lehet hibáztatni az FIA-t és a sportfelügyelőket."

A sportágunk a tökéletességről, az előnyszerzésről, illetve a büntetésről és a nem büntetésről szól. Ez vitt minket ebbe a helyzetbe.Ezért nem tudunk úgy megvizsgálni lassan egy esetet, hogy ne vessük azt össze korábbi 6-10 hasonlóval. Pedig a valóságban mindegyik más"– jelentette ki, majd azt is megosztotta, Max Verstappen és Kimi Räikkönen 2018-as szuzukai incidense volt a precedens.

„Ha a határon vagy, hibázhatsz, ha valaki előtted hibázik, akkor arra reagálnod kell. Ha sikerül előznöd, az nagyszerű, ha nem, az egy elszalasztott lehetőség. Erről szól ez a játék. Erről szól a versenyzés. Verstappen eseténél is ezen a véleményen voltam, ő ugyanúgy hibázott, átvágott a füvön és a pálya másik oldalára csúszott át. Räikkönen eközben kívülről próbált előzni, összeért a két autó, Max pedig 5 másodperces időbüntetést kapott– idézte fel a történéseket. –Erre lehet azt mondani, hogy ebben legalább következetesek voltak, hiszen a két eset nagyon hasonló volt, és mindkettő ugyanazzal a az ítélettel zárult. Ezt el kell fogadnunk"– tette hozzá, és arról is beszélt, miért nem jó ez az irány.

„Ez egy elég veszélyes terület, hiszen a versenyzői hibát bünteted. Hányszor történik meg az, hogy egyesek az aszfaltozott bukótéren vágnak át és nem történik semmi?Ha ezeket is elkezded büntetni, akkor az már sokkal inkább PlayStation, ez pedig nem jó irány"– vetette fel, majd egy újabb példát hozott.

„Aztán az is elő szokott fordulni, hogy közel vagy valakihez és túlkormányzott lesz autód és a másiknak el kell vennie a gázt. Nem mész le teljesen a pályáról, csak a kerékvetőig, erre pedig reagálnia kell a hátul haladónak. Az én fogalmaim szerint ez a versenyzés. Előfordul, hogy balszerencsés vagy hátul. Ezért nem lett volna szabad megbüntetni Vettelt" zárta a gondolatait.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik