
Egészen a szombati időmérőig a Ferrari tűnt a legerősebbnek Belgiumban, ám a kvalifikáció harmadik szakaszára megérkezett az eső, ez Lewis Hamiltonnak és a Mercedesnek kedvezett. A címvédő brit indulhatott a pole pozícióból a Belga Nagydíjon, bajnoki riválisa, Sebastian Vettel a második helyről vághatott neki a 44 körös versenynek. A második sort nem kis meglepetésre a Force India versenyzői sajátították ki.
Először úgy tűnt, hogy Hamilton számára jól sikerült a rajt, de néhány kanyarral később Vettel meg tudta előzni a Mercedes versenyzőjét. Esteban Ocon Vettelt is támadta, de végül bukott egy pozíciót csapattársával, Sergio Pérezzel szemben.
A mezőny második felében hatalmas baleset történt a rajtot követően. Fernando Alonso Nico Hülkenberggel ütközött, majd autója átrepült Charles Leclerc Sauberje felett. Mindhárman kiestek, míg Kimi Räikkönen Daniel Ricciardóval – aki először hátulról kapott egy nagy ütést – ért össze és defektet kapott, az ausztrál egyébként csatlakozott Räikkönenhez a bokszban. Alonsóék ütközése miatt már az első körben a pályára kellett küldeni a biztonsági autót.
A safety car négy kört töltött a pályán, s az újraindításkor úgy tűnt, hogy Hamilton talán vissza tudja venni az első helyet. Az élen álló Vettel azonban ki tudta védekezni a brit támadásait, ráadásul utána rögtön elkezdte kiépíteni az előnyét Hamiltonnal szemben. Két körrel később már több mint két másodperccel vezetett vb-riválisa előtt.
A 7. körben a holland színekben versenyző, de belga születésű Max Verstappen „kedveskedett” a helyszínre kilátogató rengeteg szurkolójának – megelőzte Ocont, és feljött a negyedik helyre. Három körrel később a másik Force India-pilóta mellett is elment, Pérez megelőzése után már a dobogót érő harmadik helyen haladt.
| AUGUSZTUS 24., PÉNTEK |
| 1. szabadedzés: 1. Vettel 1:44.358 |
| 2. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:43.355 |
| AUGUSZTUS 25.,SZOMBAT |
| 3. szabadedzés: 1. Vettel 1:42.661 |
| időmérő edzés: 1. Hamilton 1:58.179 |
| AUGUSZTUS 26.,VASÁRNAP |
| verseny: 1. Vettel 2. Hamilton 3. Verstappen |
| KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
| Szeptember 2., 15.10:Olasz Nagydíj |
| Szeptember 16., 14.10:Szingapúri Nagydíj |
| Szeptember 30., 13.10:Orosz Nagydíj |
A 9. körben Räikkönen volt kénytelen feladni a versenyt, a vele ütköző Ricciardo autóját egyébként szerelték a biztonsági autós fázis alatt, így csak nagy hátránnyal tudott visszatérni a pályára, és igen hamar a lekörözés áldozatává vált.
A mezőny végéről rajtoló Bottasnak jól ment a felzárkózás, a 18. körben már a három pontot érő 8. helyen haladt.
Az élmezőnyből elsőként Hamilton cserélte le az abroncsait, a brit a 22. körben járt a bokszutcában, egy körrel később Vettel is friss gumikat kapott, mindkettejük autójára lágy abroncsok kerültek fel. Vettelnek sikerült megtartania az első helyet a bokszkiállás után.
A harmadik helyen autózó Verstappen a 27. körben tudta le a bokszkiállást, ekkorra Vettel kezdett ismét elhúzni Hamiltontól. Verstappen csapattársa, Ricciardo a 30. körben adta fel a versenyt.
Bottas nem sokkal később másodszor is megjárta a bokszutcát, s a friss gumikon folytatta a felzárkózást. A 40. körre mindkét Force Indiát maga mögé utasította. Ez azt jelentette, hogy rajtpozíciójához képest 13 helyet javított.
Vettel győzelmét szinte semmi nem veszélyeztette, a német könnyedén megszerezte szezonbéli ötödik diadalát. Hamilton lett a második, előnye az összetettben 17 pontra csökkent. A harmadik helyen Verstappen látta meg a kockás zászlót. A további sorrend az első tízben: Bottas, Pérez, Ocon, Grosjean, Magnussen, Gasly és Ericsson.
A szezon egy hét múlva az Olasz Nagydíjjal folytatódik.
| 1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:23:34.476 | |
| 2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 11.061 mp h. | |
| 3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 31.372 mp h. | |
| 4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:03.605 p h. | |
| 5. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point Force India | 1:11.023 p h. | |
| 6. | Esteban Ocon | francia | Racing Point Force India | 1:19.520 p h. | |
| 7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:25.953 p h. | |
| 8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:27.639 p h. | |
| 9. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:45.892 p h. | |
| 10. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1 kör h. | |
| 11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1 kör h. | |
| 12. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
| 13. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
| 14. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
| 15. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
| FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
| Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 28 | feladta | |
| Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 8 | feladta | |
| Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 0 | karambol | |
| Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 0 | karambol | |
| Nico Hülkenberg | német | Renault | 0 | karambol | |
| PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
| 1. | Lewis Hamilton | 5 | 10 | 12 | 231 |
| 2. | Sebastian Vettel | 5 | 8 | 12 | 214 |
| 3. | Kimi Räikkönen | – | 8 | 10 | 146 |
| 4. | Valtteri Bottas | – | 5 | 11 | 144 |
| 5. | Max Verstappen | 1 | 5 | 9 | 120 |
| 6. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 8 | 118 |
| 7. | Nico Hülkenberg | – | – | 8 | 52 |
| 8. | Kevin Magnussen | – | – | 8 | 49 |
| 9. | Fernando Alonso | – | – | 8 | 44 |
| 10. | Sergio Pérez | – | 1 | 6 | 40 |
| 11. | Esteban Ocon | – | – | 7 | 37 |
| 12. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 8 | 30 |
| 13. | Pierre Gasly | – | – | 4 | 28 |
| 14. | Romain Grosjean | – | – | 4 | 27 |
| 15. | Charles Leclerc | – | – | 5 | 13 |
| 16. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 8 |
| 17. | Marcus Ericsson | – | – | 4 | 6 |
| 18. | Lance Stroll | – | – | 1 | 4 |
| 19. | Brendon Hartley | – | – | 2 | 2 |
| 1. | Mercedes | 375 |
| 2. | Ferrari | 360 |
| 3. | Red Bull-TAG Heuer | 238 |
| 4. | Renault | 82 |
| 5. | Haas-Ferrari | 76 |
| 6. | McLaren-Renault | 52 |
| 7. | Toro Rosso-Honda | 30 |
| 8. | Alfa Romeo Sauber | 19 |
| 9. | Racing Point Force India | 18 |
| 10. | Williams-Mercedes | 4 |







