H. L. 2019.09.01 14:32 Frissítve: 2019.09.03 13:20

Hamilton nyomás alá helyezte, de Leclerc nem roppant össze, először nyert

Hatalmas csatában megszerezte első Formula–1-es futamgyőzelmét Charles Leclerc, a Ferrari pilótája kevesebb mint egy másodperccel előzte meg Lewis Hamiltont. A harmadik helyen a címvédő brit mercedeses csapattársa, Valtteri Bottas zárt. A monacói a 108. pilóta, aki F1-es futamot tudott nyerni, Hamilton előnye az összetettben 65 pontra nőtt.

Leclerc pályafutása első győzelmét aratta a Formula–1-ben (Fotó: AFP)

 

A Ferrari kettőse a Belga Nagydíj mindhárom szabadedzésén, és az időmérőjének összes szakaszában az élen zárt, a maranellóiak Charles Leclerc révén így 2007 után először foglalhatták el az első rajtkockát Spa-Francorchamps-ban, ahol a rajtot megelőzően egyperces néma csenddel emlékeztek meg a szombati F2-es versenyen tragikus balesetben elhunyt Anthoine Hubert-re.

64. BELGA NAGYDÍJ
AUGUSZTUS 30., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:44.574
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:44.123
AUGUSZTUS 31., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:44.206
Időmérő: 1. Leclerc 1:42.519
SZEPTEMBER 1., VASÁRNAP
Futam: 1. Leclerc, 2. Hamilton, 3. Bottas
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 8., 15.10
70. Olasz Nagydíj
Szeptember 22., 14.10
12. Szingapúri Nagydíj
Szeptember 29., 13.10
6. Orosz Nagydíj

A Mercedesét a harmadik helyre leparkoló, és kvalifikációt követően egy érdekes stratégiában bizakodó Lewis Hamilton a többiehez hasonlóan közösségi oldalán emlékezett meg a pilótáról, míg az ötödik pozícióból induló és a dobogót becélzó Max Verstappen a futam előtt kérte meg a narancssárgába borult szektort, hogy ne ünnepeljenek, ezzel tisztelegve az elment fiatal francia reménységre.

Az élmezőnyt tekintve tehát az volt a legnagyobb kérdés, a jócskán lehűlő időjárás milyen hatással lesz a pénteken látott versenytempóra, illetve hogy a Ferrarinak végre sikerül-e győzelemre váltania a kvalifikációs elsőségét – idén háromszor már elbuktak a maranellóiak.

Hátrébb eközben a sok büntetés miatt eléggé átalakult a rajtrács: Antonio Giovinazzi, Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz Jr., Lance Stroll, Alexander Albon és Danyiil Kvjat is hátrasorolásos büntetést kapott, míg Robert Kubica a bokszutcából vághatott neki a 44 körös futamnak.

Leclerc jól rugaszkodott el, és tartotta meg a vezető pozícióját, csapattársa rajtja azonban nem sikerült annyira jól, Vettelnek Hamiltonnal kellett csatáznia a második helyért, ám végül nem változott az első négyes sorrendje. Az ötödikként induló Verstappen kerekei azonban kipörögtek a startnál, a holland sok pozíciót vesztett, összeütközött Kimi Räikkönen Alfa Romeójával, majd a sérült Red Bullt a gumifal állította meg. 

Az eset miatt pályára hajtott a biztonsági autó, Räikkönen kétszer is megjárta a bokszutcát, mint ahogyan Carlos Sainz Jr. is kénytelen volt kiállni. A McLaren pedig nem is működött jól, a spanyol lassan haladt a pályán, és amikor épp véget ért volna a korlátozás, leparkolta az autóját, amiért a biztonsági autónak további egy körig kint kellett maradnia. 

Az újraindítást követően aztán nagy csatában volt egymással a gumiját elfékező Vettel, Hamilton és Bottas, ám pozíciócsere nem történt közöttük, és körökre be is állt a távolság. A 10. kör környékén azonban a címvédő rádión jelentette, Vettel szenved előtte, és a mercedeses meg is érkezett DRS-távolságon belülre. Előzés azonban ezúttal sem történt, a német a 16. körig húzta el az első etapját, és állt ki kereket cserélni elsőként az élmezőnyből. 

Vettel közepesen jött vissza a negyedik helyre, az első hármas azonban kivárt:  Leclerc a 22. körben állt ki, és jött vissza csapattársa mögött a pályára, a monacóit egy-egy körrel később Hamilton és Bottas is követte. A kiállásokat követően tehát a német vezette a versenyt Leclerc, illetve a Mercedes párosa előtt. 

A közepesekre váltás után a Mercedes óriási tempót diktált, miközben Leclerc Vettelt támadta az élen, a Ferrari így a 27. körben úgy határozott, csapatutasítást alkalmaz, miután korábban a németet stratégiailag a monacói elé hozta. Vettel tehát elengedte márkatársát, így Leclerc visszaállt az élre, Hamilton pedig továbbra is nagy léptekben közeledett az korábban kiálló SF90-esre. 

Vettel a rádión is megkérdezte, jönnek-e újabb kerékcserére, ám azt a választ kapta, a verseny végéig a Mercedesszel fog csatázni. A címvédő  a 29. körre tejesen fel is ért a németre, így Leclerc némileg el tudott húzni az élen. Vettel aztán a 31–32. körben többször is hibázott, Hamilton pedig kapva kapott a lehetőségen, és megelőzte az egyenes végén a szenvedő ferrarist. 

Tizenkét körrel a vége előtt tehát Hamilton haladt a második pozícióban, hátránya akkor bő 6 másodperc volt Leclerc mögött, miközben Bottas is megérkezett Vettelre, ám mielőtt a finn előzéssel próbálkozott volna, a Ferrari újabb kerékcserére is hívta, és adott a versenyzőnek használt lágy abroncsokat.

Hátrébb eközben Alexander Albon csatázott nagyot Ricciardóval, és a thaiföldi nem megszokott helyen előzte meg kívülről az ausztrált, amiért nagy tapsot kapott a Red Bull szerelőitől.  A mezőny végéről rajtoló és a „vörös bikákkal" az első versenyét futó Albon így feljött a 8. pozícióba, majd nem sokkal később újabb helyet javított, miután Danyiil Kvjatot is lehagyta.

Az élen eközben újra csökkenni kezdett Leclerc előnye, a 40. körben a brit 4 másodpercre megközelítette a Ferrarit, majd körönként körülbelül egy-egy másodpercet faragott a hátrányából, az utolsó kört így Hamilton 1.5 másodperces lemaradással kezdte meg.

Giovinazzi viszont falba állt, igaz, nem jött újabb biztonsági autó, így folytatódhatott a csata az élen. Leclerc végül 981 ezreddel szelte át Hamilton előtt a célvonalat, és aratta pályafutása első győzelmét, ami egyben a Ferrari idénybeli első diadala is. A második helyen befutó brit viszont így is elégedett lehet, hiszen 65 pontra növelte az előnyét az egyéni vb-összetettben a harmadik helyen záró csapattársa, Bottas előtt. 

A negyedik Vettel lett, aki megszerezte a leggyorsabb körért járó egy pontot is. Az ötödik helyen haladó Norris versenye viszont drámai véget ért, McLarenje nem sokkal a vége előtt romlott el. Albon eközben nagy előzést mutatott be Pérez ellen, és kaparintotta meg az ötödik pozíciót!

A pontszerzők sorát Kvjat, Hülkenberg, Gasly és Stroll egészítette ki.

Folytatás jövő héten az Olasz Nagydíjjal.

 BELGA NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1.Charles Leclerc
monacói
Ferrari
1:23:45.710
 
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 0.981 mp h.  
3. Valtteri Bottas finn Mercedes 12.585 mp h.  
4. Sebastian Vettel német Ferrari 26.422 mp h.  
5. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1:21.325 p h.  
6. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:24.448 p h.  
7. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:29.657 p h.  
8. Nico Hülkenberg német Renault 1:46.639 p h.  
9. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:49.168 p h.  
10. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:49.838 p h.  
11. Lando Norris brit McLaren-Renault 1 kör h. leállás
12. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1 kör h.  
13. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1 kör h.  
14. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1 kör h.  
15. George Russell brit Williams-Mercedes 1 kör h.  
16. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.  
17. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1 kör h.  
18. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 2 kör h. kicsúszás
  FELADTÁK     megtett körök kiesés oka
  Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1 áramellátás
  Max Verstappen holland Red Bull-Honda 0 karambol
 A VB-PONTVERSENY ÁLLÁSA
  PILÓTA GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS L. K. P.* PONT
1. Lewis Hamilton 8 11 12 2 268
2. Valtteri Bottas 2 10
12 2 203
3. Max Verstappen 2 5 12 3 181  
4. Sebastian Vettel -
6 12 2 169
5. Charles Leclerc 1
6
11 2 157 
6. Pierre Gasly -
-
10
2 65 
7. Carlos Sainz Jr. -
-
8 -
58  
8.
Danyiil Kvjat
-
1
7
-
33
9. Kimi Räikkönen -
-
8 -
31  
 10.Alexander Albon
 - -
6
-
26
11. Lando Norris -
-
5 -
24  
12. Daniel Ricciardo -
-
4 -
22  
13.
Sergio Pérez
-
-
4
21
14.Nico Hülkenberg
-
-
5
 21
15. Lance Stroll -
-
5 -
19 
16. Kevin Magnussen -
-
3 -
18  
17. Romain Grosjean -
-
3 -
8  
18. Antonio Giovinazzi -
-
1 -
1  
19. Robert Kubica -
-
1 -
1  
 *: A futam leggyorsabb köréért járó pluszpont
  
A KONSTRUKTŐRÖK ÁLLÁSA 
1. Mercedes 471 
2. Ferrari 326 
3. Red Bull-Honda 254
4. McLaren-Renault 82
5. Toro Rosso-Honda 51
6. Renault 43
7. Racing Point-Mercedes 40
 8.Alfa Romeo-Ferrari
 32
9. Haas-Ferrari 26
10. Williams-Mercedes 1
Még több
2019.09.21 13:31:30

F1 H. L.

A zsinórban 3. elsőségét jegyző pilóta 191 ezredet adott a britnek, míg a harmadik Vettel lett.

2019.09.21 11:20:26

F1 H. L.

A monacói 207 ezredet adott a második Hamiltonnak, a harmadik Vettel hátránya több mint 6 tized.

2019.09.20 14:12:28

F1 I. SZ.

A világbajnok csapat a második szingapúri tréningen közvetlen riválisait is megelőzte.

2019.09.20 10:15:28

F1 I. SZ.

Mozgalmas szabadedzéssel vette kezdetét a Szingapúri Nagydíj – folytatás 14.30-kor.

2019.09.13 21:36:18

F1 ZSOLDOS BARNA

Exkluzív monzai interjú a Formula–1 1979-es világbajnokával, Jody Scheckterrel.