H. L. 2020.06.30 20:29 Frissítve: 2020.06.30 21:10

F1: a Ferrari teljesen átalakított autóval érkezik a Hungaroringre

A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto megerősítette, hogy a gárda nem készül fejlesztésekkel az idénynyitó Osztrák Nagydíjra, a harmadik futamra azonban teljesen átszabja az SF1000-est.

Rossz irány volt a Ferrari eredeti koncepciója (Fotó: AFP)

 

A Ferrari nem teljesített túl meggyőző tesztidényt, s a csapatfőnök, Mattia Binotto többször is leszögezte, csapata nem fogta vissza magát, s egyáltalán nem számít arra, hogy az SF1000-es lesz a leggyorsabb autó a koronavírus-járvány miatt az utolsó pillanatokban lefújt Ausztrál Nagydíjon. A svájci már akkor jelezte, a kényszerszünetben több ponton is módosítják az autót, a beharangozott fejlesztési csomag azonban nem készült el a július 3–5-re csúszó idénykezdetre.

33. OSZTRÁK NAGYDÍJ
JÚLIUS 3., PÉNTEK
1. szabadedzés: 11.00–12.30
2. szabadedzés: 15.00–16.30
JÚLIUS 4., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
JÚLIUS 5., VASÁRNAP
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 12., 15.10Stájer Nagydíj
Július 19., 15.10Magyar Nagydíj
Augusztus 2., 16.10
Brit Nagydíj

Binotto el is mondta, hogy nem favoritként érkeznek Ausztriába, és Charles Lerclerc is inkább a lehetőségek kihasználásáról beszélt, amikor elárulta, a Ferrari nem sokat változott Ausztrália óta. Az olaszok tehát azzal az autóval gurulnak pályára Spielbergben, mint amellyel Melbourne-ben tették volna, ellentétben riválisaikkal, akik nagy aerodinamikai csomaggal készülnek, sőt több fejlesztési lépcsőt is megugrottak a kényszerszünetben.

„Ugyanazt a konfigurációt visszük pályára, mint amellyel Barcelonában teszteltünk. Persze ez nem jelenti azt, hogy tétlenkedtünk az elmúlt öt és fél hétben, vagyis abban az időben, amikor dolgozhattunk az autón a koronavírus-járvány miatti gyárleállás után. Az igazság az, hogy a teszteredmények arra sarkalltak minket, hogy jelentős irányváltást tegyünk a fejlesztések, főleg az aerodinamika terén" – jelentette ki Binotto, és elmondta, hogyan zajlott a folyamat a színfalak mögött.

„Először is meg kellett értenünk, miért nem a várt eredményeket kaptuk a pályán, és hogyan kell ennek megfelelően újrakalibrálnunk a programunkat. Eredménytelen lett volna az eredeti irányvonalat követni, tudva, hogy nem érhetjük el a céljainkat. Ezért úgy határoztunk, hogy új programot kezdünk az egész autót illetően, tudva, hogy nem fogunk elkészülni az első versenyekre. Most az a célunk, hogy ezeket a fejlesztéseket július 19-én vetjük be, az idény harmadik futamán a Hungaroringen" – magyarázta, majd azt is elmondta, ennek ellenére nem írja le teljesen a jelenlegi csomagot.

„Az elmúlt időszakban a versenyzők és a szimulációk segítségével azon dolgoztunk, hogy megértsük az autó viselkedését, és úgy hiszem, ennek a Red Bull Ringen is meglátszik majd az eredménye. Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal, hogy nem mi leszünk a leggyorsabbak Ausztriában, de tudtuk ezt Ausztrália előtt is. Az osztrák pálya vonalvezetése persze eltér a barcelonaiétól, és az idő is sokkal melegebb lesz, mint volt februárban. Spielbergben meg kell próbálnunk kihasználni minden lehetőséget, és aztán a Hungaroringen az új fejlesztésekkel majd látjuk, valójában hol állunk az erősorrendben a többiekhez képest. Persze azt sem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy a riválisok is hoznak majd frissítéseket" – tette hozzá.

2020.07.12 12:45:58

F1 H. Á., B. B.

Az első Stájer Nagydíj első és utolsó körei voltak igazán izgalmasak. A Mercedes kettős győzelmet aratott.

2020.07.11 13:39:01

F1 H. L.

A 46 perces késéssel elinduló kvalifikáción a holland így is 2. lett Sainz előtt • Leclerc a Q2-ben búcsúzott.

2020.07.11 10:51:05

F1 H. L.

Spielbergben a várakozásoknak megfelelően leszakadt az ég, és a kezdés eltolása után törölték a tréninget.

2020.07.10 14:33:32

F1 I. SZ.

Ha nem tudják megtartani az időmérőt, a holland elsősége pole pozíciót ér.

2020.07.10 10:08:09

F1 I. SZ.

Újra a Red Bull Ringen száguld a mezőny – megkezdődött a Stájer Nagydíj!