F1: Az autó nem sokat változott Ausztrália óta – Leclerc

Vágólapra másolva!
2020.06.30. 10:54
null
Leclerc tavaly a második helyen végzett Ausztriában (Fotó: AFP)
A Ferrari monacói versenyzője, Charles Leclerc már alig várja, hogy újra versenyezhessen, és bízik benne, hogy sikerül kihasználniuk a lehetőségeiket. Ugyanakkor azt is elismerte, hogy riválisaikkal ellentétben nem készülnek komoly fejlesztésekkel a hétvégi idénynyitó Osztrák Nagydíjra.

A koronavírus-járvány miatti hosszú kényszerpihenő után a hét végén kezdetét veszi a 2020-as idény Ausztriában, ahol két versenyt is lebonyolítanak. A csapatok nagy része már részt vett privát teszten vagy filmforgatási napon, azonban 2020-as autók éles körülmények között még nem csaptak össze, így továbbra is sok a találgatás a pontos erősorrenddel kapcsolatban. A szakértők többsége azonban abban egyetért, hogy a tavaly sorozatban a hatodik konstruktőri címét szerző Mercedes, illetve 2019-ben javuló formát mutató Red Bull lehet a fő esélyes, míg a téli teszteken kicsit sem meggyőző Ferrari lemaradásban lehet.

33. OSZTRÁK NAGYDÍJ
JÚLIUS 3., PÉNTEK
1. szabadedzés: 11.00–12.30
2. szabadedzés: 15.00–16.30
JÚLIUS 4., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
JÚLIUS 5., VASÁRNAP
A verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja: 15.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 12., 15.10Stájer Nagydíj
Július 19., 15.10Magyar Nagydíj
Augusztus 2., 16.10
Brit Nagydíj

A maranellóiak nem is nyilatkoztak magabiztosan, a csapatfőnök, Mattia Binotto egyenesen kijelentette, hogy nem ők lesznek a leggyorsabbak Spielbergben. Az olaszok helyzetét tovább nehezítheti, hogy úgy tűnik, egyáltalán nem készültek komoly fejlesztésekkel az első versenyre, míg többek között a Mercedes, a Red Bull, a Renault és az F1-es csapatát eladásra kínáló Williams is komoly csomagot visz Ausztriába.

Reméljük, hogy jobban teljesíthetünk, még ha nehéz is lesz. Két lábbal járunk a földön, nem szabad elfelejteni, hogy nem volt könnyű telünk – nyilatkozta a Sky Italiának, s azt is elárulta, hogy a Ferrari a riválisaival ellentétben nem készül nagy fejlesztési csomaggal az idénykezdetre. – Nem hiszem, hogy az autó nagyon eltérne attól, mint amivel eredetileg pályára gurultunk volna Melbourne-ben, hiszen nem nagyon lehetett dolgozni a lezárás alatt. Nem lesz túl sok változás. A célunk, hogy kihasználjuk a lehetőségeinket, meglátjuk, hogyan alakul" – tette hozzá, majd a sűrű programról is szót ejtett. A mezőny ugyanis jelen állás szerint tíz hét alatt nyolc versenyt fog teljesíteni, s a későbbiekben is hasonlóan feszített lehet a tempó.

Örülök ennek a sűrű menetrendnek, ugyanakkor fárasztó lesz, és azt sem tudjuk, hogy egyáltalán haza tudunk-e menni a versenyek között. Azonban annyira hiányzott már a versenyzés, hogy ezek eltörpülnek mellette. Egy átlagos idényben nem tetszene annyira, főleg, hogy egyelőre fogalmunk sincs arról, maximálisan hány pontot lehet megszerezni idén. Viszont ebben a helyzetben szükséges volt megoldást találni a bajnokság elindítására, és úgy hiszem, ez a legjobb, amit tehetünk" – emelte ki, hogy továbbra sem ismert pontosan hány futamot bonyolíthatnak le 2020-ban, ami komoly bizonytalansági faktort jelent.

Az idénynyitó Osztrák Nagydíj programja pénteken 11 órakor kezdődik az első szabadedzéssel, a verseny vasárnap 15.10-kor rajtol, az nso.hu mindhárom szabadedzésről, a szombati időmérőről és a futamról is folyamatosan frissülő, szöveges közvetítéssel jelentkezik.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik