HIRDETÉS
Nemzetisport.hu 2012.06.22 13:57 Frissítve: 2013.10.23 01:20

A második edzés Vettelé lett Valenciában

A legutóbbi két valenciai Európai Nagydíjat a pole pozícióból indulva megnyerő Sebastian Vettel zárta az élen a 2012-es F1-es szezon nyolcadik versenyének második szabadedzését. A Red Bull világbajnoka mögött Nico Hülkenberg és Kobajasi Kamui végzett. Az időeredmények jelentőségét megkérdőjelezheti, hogy az első tréningen győztes Pastor Maldonado a 13., a vb-éllovas Lewis Hamilton pedig a 14. lett.

A legutóbbi két valenciai futamot uraló Vettel az idén is nyeregben érezheti magát (Fotók: Action Images)

 

A délelőtti edzést élen záró Pastor Maldonado úgy érzi, a Spanyol Nagydíj óta eltelt két futamon mutatott vesszőfutása Valenciában véget fog érni.

„Az autó versenyképes, ez nem is kérdés, csak össze kell jönnie egy jó hétvégének, hogy bebizonyítsuk, képesek vagyunk versenybe szállni az élcsapatokkal – mondta Maldonado. – Az előző két nagydíj rémesen alakult, de ez nem jelenti, hogy egyik pillanatról a másikra rossz lett az autó, csak éppen nehézségeink voltak.. A valenciai pályán kihasználhatjuk a kocsi erényeit, a lassú kanyarokban az egyik legjobbak vagyunk a mezőnyben. Jó esélyünk van arra, hogy ismét az élcsoportba kerüljünk."

 
Hamilton Valenciában megtörheti a győztesek átkát – csapatelőzetes 
Meglesz a nyolcadik győztes a hibrid pályán? – pályabemutató
Maldonado spanyol földön magára talált - 1. szabadedzés

Nem tűntek el a felhők a valenciai kikötő fölül, a levegő az edzés megkezdése előtt 25 fokos volt, de nagyon fújt a szél. Az aszfalt hőmérséklete 34 fokosra emelkedett. Ez még mindig alacsony ahhoz képest, amit szombatra és vasárnapra várnak – tavaly a versenyen 47 fokig melegedett a talaj.

A délelőtti edzést csapata tartalékpilótájának vezetése miatt kihagyó Bruno Senna és Nico Hülkenberg először ült autóba ezen a hétvégén.

Elsőként Grosjean hajtott ki a pályára, a franciát többen követték. Délelőtt mindenki csak a közepesen kemény gumikat használta, délután viszont előkerültek a lágy abroncsok is. Grosjean 1:45.0-val nyitott, majd Pérez 1:42.627-tel állt az élre.

Maldonado, a délelőtt legjobbja 1:41.133-mal jelentkezett be, de Kobajasi 48 ezreddel gyorsabb volt nála – pedig a japán a célegyenesre fordító kanyar előtt hatalmasat fékezett, nem kímélte a gumiját. Vettel öt századdal megelőzte a japánt.

Az autójával az első edzésen sokat szenvedő Button 1:40.744-gyel megelőzte a világbajnokot, de Maldonado nála is jobbat ment, a williamses tíz perc elteltével 1:40.557-tel vezetett. A két Mercedes ekkor még nem jött ki a pályára.

Alonso 25 ezredre megközelítette a Spanyol GP győztesét. A két McLaren pillanatok alatt átvette a hatalmat, előbb Button, majd Hamilton állt az élre, utóbbi 1:40.397-tel. A két Red Bull fél másodperccel elmaradva a 7. és a 8. helyen állt. Massa, aki a délelőtti edzésen is többször hibázott, elfékezte magát az egyik kanyarban, kifutott a bukótérbe, majd utána folytatta.

VALENCIA STREET CIRCUIT

A pálya hosszúsága: 5419 méter
Teljes versenytáv: 57 kör (308.883 km)
Pályacsúcs: 1:36.975 (Sebastian Vettel, Red Bull, 2012)
Versenyen futott leggyorsabb kör: 1:38.683 (Timo Glock, Toyota, 2009)

A tavalyi eredmény
Győztes: Sebastian Vettel (Red Bull, 1:39:36.169)
Pole pozíció: Sebastian Vettel (Red Bull, 1:36.975)
Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel (Red Bull, 1:41.852)

A legjobb időeredmények szinte percről percre változtak, Hamilton szempillantás alatt a 4. helyen találta magát, Di Resta, Webber és az 1:40.248-cal élre álló Alonso is megelőzte. Hamilton csúnya elfékezés után kisodródott az egyik kanyarban.

Húsz perc elteltével csak a két Mercedesnek és Glocknak nem volt mért köre, Schumacher és Rosberg viszont már a pályán volt. Kovalainen ismét a Toro Rosso párosa előtt díszelgett.

Schumacher feljött a 6. helyre. Rosberg az első körével a két HRT mögé jött be, de aztán felgyorsított. Jó első szektora ellenére nem tudott javítani, Schumi viszont egy lassú kör után 1:40.169-cel az élre állt.

Az első félóra végéhez közeledve a Caterhamekre került fel elsőként a szuperlágy gumi. Rosberg az első értékelhető körével a 10. helyre zárkózott fel. Vettel Webber mögé, a 4. helyre jött fel, az első kilenc – Schumacher, Alonso, Webber, Vettel, Di Resta, Hamilton, Massa, Button, Maldonado sorrendben – 4 tizeden belül volt.

Schumacher számára gyanús volt a motorjának hangja, s ezt jelentette a rádión a csapatának.

22. EURÓPAI NAGYDÍJ, VALENCIA 
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be.

Petrov feljött a 14. helyre, a lágy gumikon 922 ezreddel volt lassabb Schumachernél. Kovalainen nemigen tudott javítani a lágyabb gumikon, ám Petrov ismét javított.

Rosberg 15 ezreddel megelőzte Schumachert, és az élre állt. Elsőként Button ment le 1:40 alá (1:39.990 a lágy gumikon), de Rosberg fantasztikus részidőkkel kezdte a következő körét, és 1:39.926-tal vágott vissza.

Massa is megkapta a lágy gumikat, de semmi sem változott: ezeken is elfékezte magát, és a bukótérbe sodródott. Pedig a hétvége előtt azt nyilatkozta, hogy sokkal jobban érzi az autóját és biztonságosabban vezet.

Alonso a sárga betűs gumikon 1:39.733-mal az élre állt, Massa a tiszta körében a 6. helyre jött fel. Hamilton is lágy gumikat kapott, a 4. helyre, Alonsótól 414 ezredre jött fel. Massa a rádión azt jelentette, hogy a lágy gumik az első mért körét követően „elszálltak”.

Az edzés felénél De la Rosa a falnak ütközött a 14-es kanyarban, és a gumifal mellett leállt az autója. Nem volt gyors körön a spanyol, és olyan helyen csúszott ki, ahol nem szokás rontani – valószínűleg műszaki hiba történt. A pilóta kimászott a gépéből, amelyet a pályabírók az edzés leállítása nélkül igyekeztek elszállítani a helyszínről. Ezt négy perc alatt meg is oldották, a pályán maradt versenyzők így újra a gázra léphettek.

DE LA ROSA BALESETE VALENCIÁBAN

 

 

 

Rosberg és Schumacher új lágy gumikat kapott. Webber is, miközben az elvékonyodó felhőréteg egyre több napfényt engedett át, és világosabb lett. Schumacher 1:39.601-gyel az élre állt, Rosberg a 3. helyre jött fel Alonso és Button közé. A leggyorsabb középső szektort futó Di Resta az utolsó kanyart elrontotta, fél másodperces hátránnyal a 6. helyre jött fel.

Alonso Barcelonában 2. lett, a másik hazai versenyén eggyel javítana

Räikkönen és Grosjean is javított a lágy gumikon, a francia a 3., a finn a 6. helyre jött fel. Vettel is megkapta a lágy abroncsokat, amelyeken Senna a 2. helyre zárkózott fel.

Vettel gyors köre végén 1:39.334-nél állt meg az óra, a legutóbbi két valenciai futamot a pole-ból megnyerő német az élre ugrott. A 14. helyen álló Massa egy másodpercen belül volt hozzá képest, Hülkenberg és Kobajasi pedig felzárkózott Vettel mögé. Bő félórával a leintés előtt 20 pilóta körözött a pályán.

Hamar kiürült a pálya, Pérez az egyéni legjobbja felé tartva megpördült a 12-es kanyarban, de miután a megfelelő irányba állította az autóját, ment tovább.

Az első lágy gumis menetek után megtankolták az autókat, hogy a futam első, nehéz autós szakaszára készüljenek a lágy abroncsokon. Az első 15 – Vettel, Hülkenberg, Kobajasi, Schumacher, Senna, Di Resta, Alonso, Grosjean, Webber, Rosberg, Räikkönen, Button, Maldonado, Hamilton, Massa – egy másodpercen belül volt. A Caterham jól állt, Petrov mindkét Toro Rossót megelőzte, míg Kovalainen Vergne-t.

Grosjean és Schumacher meleg pillanata: a francia nagy sebességkülönbséggel érte utol a németet, talált egy rést a Mercedes és a fal között, de hogy a német meglepődött, az a hirtelen kormánymozdulatán látszott: elrántotta az autóját. A két versenyző Malajziában és Monacóban is ütközött egymással a rajtnál.

A hosszú menetekben Grosjean sebessége volt a legjobb, de a pontos üzemanyag-mennyiségek ismerete nélkül nehéz lenne kijelenteni, hogy ő a futam favoritja. Főleg úgy, hogy az időmérő eredménye ezúttal nagyon fontos lesz.

A szabadedzés hátralévő részében csak Glock javított, ezzel Pic elé került, de úgy tűnik, a Caterham elszakadt a másik két kiscsapattól és a Toro Rossóval viaskodik, a Marussia pedig a HRT-vel egyedül maradt hátul.

EURÓPAI GP, 2. SZABADEDZÉS 
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:39.334 átlag: 196.391 km/ó 33 kör
2. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:39.465 0.131 mp h. 32
3. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:39.595 0.261 20
4. Michael Schumacher német Mercedes 1:39.601 0.267 27
5. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:39.644 0.310 34
6. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:39.700 0.366 32
7. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:39.733 0.399 34
8. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:39.868 0.534 33
9. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:39.901 0.567 30
10. Nico Rosberg német Mercedes 1:39.926 0.592 32
11. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:39.945 0.611 34
12. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:39.990 0.656 33
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:40.075 0.741 29
14. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:40.147 0.813 25
15. Felipe Massa brazil Ferrari 1:40.244 0.910 35
16. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:40.511 1.177 29
17. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:40.963 1.629 20
18. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:41.121 1.787 32
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:41.197 1.863 38
20. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:41.263 1.929 29
21. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:42.424 3.090 21
22. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:42.958 3.624 30
23. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:44.201 4.867 33
24. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:44.260 4.926 12

 

 

2019.03.16 20:19:06

F1 nemzetisport.hu

A 3. helyen Verstappen végzett • A Ferrari hátránya igencsak nagy lett.

2019.03.16 05:31:06

F1 nemzetisport.hu

A brit pályafutása 84. elsőségét jegyezte • Vettelé a harmadik pozíció • Norris egy remek 8. hellyel mutatkozott be.

2019.03.15 04:06:12

F1 nemzetisport.hu

A harmadik Verstappen hátránya már 8 tized • Vettel az ötödik, Leclerc a kilencedik helyen zárt.

2019.03.01 19:09:40

F1 ZSOLDOS BARNA

A hetvenedik életévét betöltő legenda brutálisan őszinte mindenkivel, és még sohasem kellett megbánnia.

2019.03.01 07:50:54

F1 nemzetisport.hu

Idő előtt véget ért azonban a tesztidény a Ferrari számára, miután Vettel alatt megállt az SF90-es.