Nemzetisport.hu 2010.10.22 12:03 Frissítve: 2014.08.10 01:04

Az a baj, hogy rossz irányba halad a pálya - Horner

Amint várni lehetett, a versenyzők többségét aggasztja a Dél-koreai Nagydíjnak otthont adó jongnami pálya boxutcájának bejárata, egyedül Michael Schumacher nem tartja veszélyesnek az utolsó kanyar kialakítását. Az esélyekről mindenki nagy vonalakban beszél.

Fernando Alonso szerint megfogható a Red Bull Dél-Koreában (Fotó: Action Images)

„A Ferrari és a McLaren nagyon veszélyes, nem lesz annyira könnyű dolgunk, mint két hete Szuzukában. Kár, hogy nem az ellenkező irányba halad a pálya, akkor sokkal több esélyünk lenne.”

Christian Horner így összegezte az esélyeket az 1. Dél-koreai Nagydíj pénteki edzésnapja után. A Red Bull csapatfőnöke félig-meddig tréfából tette a javaslatot a menetirány megváltoztatására, de nem véletlenül jött elő az ötletével. A rajtfelálláshoz képest ugyanis alaposan felborulhat a sorrend az első körben, hiszen az első, a harmadik és a negyedik kanyar előtt is jó esély van az előzésre, és hiába nyerné meg a pénteki leggyorsabb Mark Webber vagy a két hete Japánban a pole-ból nyerő Sebastian Vettel az időmérőt, a rajt nem lesz sima ügy.

Ön szerint ki nyeri a Dél-koreai Nagydíjat?
Összes szavazat:6596
Szavazás kezdete: 2010. 10. 21
A szavazást lezárták.
Fernando Alonso - 41%
Sebastian Vettel - 21%
Lewis Hamilton - 13%
Mark Webber - 12%
Más - 5%
Jenson Button - 4%
 

Sőt Fernando Alonso szerint már az időmérő sem ígér biztos Red Bull-sikert. „Nem lesz akkora a Red Bull fölénye, mint Szuzukában, de azért még az ellenfelünk a favorit. A pálya négyes-ötös-hatos kanyarkombinációja tetszik a legjobban, míg a hármas és a négyes alkalmas az előzésre. Az utolsó előtti ívnél viszont nagyon megdobja a pálya a kocsit, és leér a hátulja az aszfaltra” – fogalmazott Alonso, utalva a 16-os kanyarra, amelynél a kerékvető kő és az aszfalt szintkülönbsége miatt minden autó alja lecsapódik.

Webber egyelőre nem aggódik, az első nap legjobb időeredményét elérő vb-éllovas az esélyek latolgatása helyett inkább az új helyszínről áradozott.

„Nagyon élvezetes a pálya, néhány részét nem volt könnyű megtanulni, már csak azért sem, mert folyamatosan változott, egyre jobban lehetett nyomni a gázt – mondta Webber, majd kitért néhány hiányosságra is. – Kiváló munkát végeztek a tervezők és az építők, egyedül a boxutca be- és kijárata lett túlságosan bonyolult, de talán ez a kritika is erőltetett, igazából egy szót sem szólhatunk.”

Vettel sokkal jobban aggódik, már nem az ellenfelek, hanem a pálya kialakítása miatt.

„Nem biztonságos a boxutca bejárata, nem belátható a kanyar, így ha valaki a boxba hajtva lefékez, balesetveszélyt okoz. A legrosszabb viszont az, amikor valakit szorosan követsz. Ha az előtted haladó fékez, biztos az ütközés. A boxutca kijárata sem valami jó, nagyon csúszik ott az aszfalt, szerintem látni fogunk hibákat a versenyen” – nyilatkozta a napot a hetedik helyen záró Vettel.

A Red Bull német pilótájának kemény keverékű gumija a délutáni edzés elején defektes lett, ezért a tervezettnél korábban a lágyra kellett váltania. Emiatt nem akkor ment friss lágy abroncsokon, amikor a pálya a legjobb állapotába került, ráadásul a leggyorsabb körében elé keveredett Jarno Trulli, aki miatt lassítania kellett.

Ami a boxutca bejáratát illeti, Nico Rosberg, a Mercedes pilótája javasolt megoldást a baleset elkerülésére.

„Szerintem ha a boxba tartó pilóta jelezné szándékát, és az ott álló pályabíró dupla sárga zászlót lengetne, a mögötte haladó felkészülhetne a fékezésre. Csak így előzhetőek meg a balesetek abban a kanyarban, több városi pályán láttunk hasonló megoldást. Ám itt egyelőre még nem léptek” – mondta Rosberg.

Csapattársa, Michael Schumacher szerint ellenfelei felfújják a történteket, a hétszeres világbajnok úgy vélekedik, semmi gond nsncs a boxutca be- és kijáratával.

„Nem tudom, mire ez a nagy felhajtás, sok pályán hasonló a boxutca bejáratának megoldása. Szerintem közel sem olyan veszélyes a helyzet, mint azt néhányan állítják – mondta Schumacher, majd elmondta, azonnal beleszeretett a pályába. – Nagyon érdekes nap volt, a pályán ötpercenként fél másodpercet javult a köridőnk, nem tudom, hogyan állunk. Viszont úgy érzem, mindenképpen jók lehetünk a pontszerzésre.”

A McLaren a Japánban már kipróbált új hátsó légterelő tesztelését tartotta elsődlegesnek (a munkát néhány percre félbe kellett szakítani Jenson Button túlmelegedett, füstölgő autója miatt), és a kedvező eredmények után az istálló vezetősége úgy döntött, ezúttal már a versenyen is beveti a vezetőszárnyat. Lewis Hamilton azonban úgy érzi, ezen a pályán nem az autók közötti különbség dönt, hanem a legbátrabb pilótáé lesz a győzelem.

Esőre szombaton sem kell számítani Jongnamban, legfeljebb vasárnap délelőtt lehet kisebb zápor, amely miatt vizes pályán kezdődhet el a magyar idő szerint reggel nyolckor rajtoló futam.

2020.02.26 18:46:31

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

A címvédő istállónál közel sem a tervek szerint alakult a téli tesztidény utolsó előtti napja.

2020.02.25 19:32:16

F1 H. L.

Az utolsó pillanatokban Verstappen és Kvjat alatt egyszerre állt le az autó a harmadik szektorban.

2020.02.20 18:47:46

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

Vettel alatt délelőtt leállt az autó, amelyben utána motor cseréltek, de így sem működött tökéletesen.

2020.02.19 22:44:30

F1 H. L.

A finn az utolsó órában állt az élre, majd nem sokkal később az első piros zászlós szakaszt is előidézte a 2. tesztnapon.

2020.02.17 17:16:27

F1 ZSOLDOS BARNA

Hogyan lehet felpezsdíteni a sportágat, miután a másfél órás monoton körözgetés már a kemény vonalas rajongókat sem érdekelte?