A Mercedes is elismerte, megmentésre szorul az F1

Vágólapra másolva!
2015.06.19. 17:37
null
A Mercedes vezetőségéhez tartozó Niki Lauda szerint is mentőakcióra van szüksége az F1-ben (Fotó: AFP)
Ausztriában már a Mercedes is felszólalt a Formula–1 egyre nehezebb és tarthatatlanabb állapota miatt, pedig eddig – már csak a dominanciája miatt is – védte a sportág jelenlegi helyzetét. Niki Lauda szerint még nem késő véget vetni a túlszabályozottságnak. Ami az Osztrák Nagydíjat illeti, Nico Rosberg tart a Ferraritól, Sebastian Vettel szerint elkapható a Mercedes.

Miközben a pilóták a pályán a győzelemért csatáznak, a csapatvezetők és a paddockban tartózkodók a sportág általános állapotáról beszélgetnek. A többség szerint a jelenlegi szabályrendszer nem megfelelő, túlságosan kiszámítható az F1, s erre utal az is, hogy egyre kevesebb a néző a tévé előtt és jó néhány helyszínen.

A Mercedes eddig védte az F1 jelenlegi állapotát, hiszen a csúcson van, verhetetlen autói vannak, amin egy nagyszabású szabálymódosítás könnyen változtathat. Ám Niki Lauda, a csapat egyik elöljárója pénteken igazat adott azoknak, akik cselekvést sürgetnek.

„Fel kell fognunk, hogy az élet nem fog megállni a Formula–1 nélkül. Ahhoz, hogy fenntartsuk a sorozatot, meg kell értenünk, mit akar a közönség – mondta Lauda, aki szerint több fronton is szükség van változtatásra. – A pilóták manapság túlságosan jó fiúk, egyiküknek sincs furcsa szokása, túlságosan ügyelnek arra, hogy mindent rendben csináljanak. A közönség igazi embereket akar, akik hibáznak, és olyanokat mondanak, amit nem kellene.”

Bár vannak, akik úgy vélik, az F1 legfőbb problémája a nyílt önostorozás, Lauda szerint a túlszabályozottság tényleg romboló jelenség.

„Nem sok időnk maradt, reméljük, gyorsan tudunk változtatni, mert még nem késő meggyőzni az embereket, hogy érdemes kijönni a versenyekre vagy leülni a tévé elé – mondta Lauda. – Az F1 túl van szabályozva, mindenki beleüti az orrát a szabályalkotásba. Ez a túlszabályozottság senkinek sem jó, mint ahogy az sem, hogy a pilóták nem hozhatják ki a legtöbbet magukból. Az ésszerűség határain belül lazítani kellene a gyeplőn.”

A 28. OSZTRÁK NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
1. szabadedzés: Alonso és Vettel autója is elromlott Ausztriában
2. szabadedzés: Vettel volt a leggyorsabb, de megint tönkrement a Ferrarija
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO mindegyik edzésről élő, szöveges tudósítással számol be.
Räikkönen: Ez mind baromság, barom, aki ilyeneket ír
Mindkét Red Bull-pilóta rajtbüntetést kap Ausztriában
„Nem körözgetünk még két évig esélytelen motorokkal"

S térjünk rá a versenyhétvége várakozásaira. Az első szabadedzést az élen záró Nico Rosberg úgy véli, a Ferrari ezen a pályán valós veszélyforrás, már csak azért is, mert a Williams a tavalyi időmérőn bebizonyította, hogy a Mercedes ezen a pályán sebezhető.

„A Ferrari miatt az idén folyamatosan aggódnunk kell, de mivel ez nagyon gyors pálya, amelyen hamar végigérünk, értelemszerűen szorosabbá vált a mezőny, jelentősebb következménye van egy-egy hibának – mondta Rosberg. – A Ferrari nagyon gyors volt pénteken, ha meg akarjuk verni, mindent tökéletesen kell csinálnunk.”

A délután hibát hibára halmozó Lewis Hamilton elismerte, nem volt jó napja, de úgy érzi, az autója jó, csupán a várt tapadás nincs meg a csúszós aszfalton. Az élmezőny pilótái közül Sebastian Vettel körözött a legkevesebbet, de amíg a pályán volt, meggyőző teljesítményt nyújtott. Délelőtt az erőátvitel főtengelye hibásodott meg, délután a váltó szenzorai jeleztek veszélyt, ezért volt csonka edzése a négyszeres világbajnoknak.

„Nem ugyanaz a probléma jelentkezett a két edzésen. Délután a szenzorok problémát jeleztek a váltón, ezért inkább lassítottam és a bokszba hajtottam. Nem tudjuk, mi a hiba, meg kell vizsgálnunk – mondta Vettel, aki szerint drága időt pazarolt el a műszaki hibák miatt. – Ez rövid pálya, amelynek egyedi a ritmusa, minél több kört megyünk, annál jobban ráérzünk. Ez van, bízom benne, hogy meg tudjuk szorongatni a Mercedest az időmérőn.”

Ami a motorcsere miatti rajtbüntetéseket illeti, az FIA már bejelentette, hogy Fernando Alonso 20, Daniel Ricciardo pedig 10 rajthelyes büntetést kap a vasárnapi versenyen (ha nem mindegyiket használják ki, a versenyre időbüntetést visznek magukkal – ez Alonso esetében biztosra vehető).

A Red Bull és a McLaren Danyiil Kvjat, illetve Jenson Button autójára is motorcserét ígért, de ez pénteken még egyik autón sem történt meg, várhatóan szombaton építik be az új hajtóműegységeket. Ez esetben ők is rajtbüntetést kapnak.

OSZTRÁK NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Ferrari 1:09.600 átlag: 223.758 km/ó 28 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:09.611 0.011 mp h. 50
3. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:09.860 0.260 41
4. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:09.914 0.314 44
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:10.137 0.537 49
6. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:10.160 0.560 49
7. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:10.267 0.667 38
8. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:10.356 0.756 48
9. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:10.495 0.895 39
10. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:10.585 0.985 46
11. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:10.631 1.031 50
12. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:10.686 1.086 48
13. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:10.744 1.144 40
14. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:10.746 1.146 34
15. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:11.011 1.411 42
16. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:11.517 1.917 17
17. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:11.676 2.076 38
18. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:11.919 2.319 17
19. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:12.522 2.922 34
20. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1:13.094 3.494 34
1. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:10.401 átlag: 221.212 km/ó 36 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:10.709 0.308 mp h. 28
3. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:11.028 0.627 22
4. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:11.452 1.051 26
5. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:11.633 1.232 28
6. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:11.642 1.241 31
7. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:11.724 1.323 29
8. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:11.825 1.424 38
9. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:11.890 1.489 29
10. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:11.905 1.504 37
11. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:11.948 1.547 32
12. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:12.004 1.603 34
13. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:12.031 1.630 36
14. Jolyon Palmer brit Lotus-Mercedes 1:12.050 1.649 27
15. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:12.159 1.758 30
16. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:12.920 2.519 30
17. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:13.272 2.871 10
18. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:13.937 3.536 29
19. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1:15.459 5.058 11
20. Sebastian Vettel német Ferrari 1:15.684 5.283 4

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik