A kétszer kicsúszó Heidfeld úgy érzi, csúnyán elszúrta

Vágólapra másolva!
2011.04.15. 15:25
null
Folytatásra várva: a Kínai Nagydíjon a csapatok letudták a pénteki edzéseket (Fotó: Reuters)
Címkék
Vettel, Hamilton, Button volt a sorrend a Formula–1-es vb harmadik idei futama, a Kínai Nagydíj második szabadedzésén. A Red Bull-Renault összetettben éllovas német pilótája ráncmentesen nyilatkozhatott a történtekről, ám egyelőre néhány kivételtől eltekintve a riválisai sincsenek össze-, illetve megtörve. Bíznak magukban, valamint abban, hogy nemcsak versenyképesek tudnak maradni, hanem meg is tudják szorongatni a favoritot. Ami speciel Melbourne-ben és Sepangban sem nagyon jött össze, de talán majd most...

Csak azért nem mondhatjuk, hogy Sebastian Vettel a nap hőse volt, mert a címvédő a szezon eddigi részében olyan simán utasította maga mögé az ellenfeleit, hogy lassan osztálykülönbség alakul ki, így ezúttal is „csak” a papírformát igazolta. Edzésen, de főként versenyen – az eddig megrendezett két nagydíjat megnyerte – a német elé kerülni hovatovább a bravúr kategóriájába tartozik. A pénteki nap után a német visszafogottan nyilatkozott, pedig lassan el is szállhatna magától...

VETTEL: EZ CSAK PÉNTEK

„Jó napunk volt a mai, de ez csak péntek, itt még korai a versennyel kapcsolatban bármit mondani – nyilatkozta Vettel. – Megtaláltuk a jó ritmust, és boldog lehettem az autóval. Viszont még mindig sok tennivalónk akad, ezért úgy gondolom, hogy feszes holnap és vasárnap vár ránk, így keresnünk kell azokat a dolgokat, amelyeken még javítani tudunk. Ma viszont nekünk nem voltak nagy kérdéseink.”

WEBBER: MA NAGYON SOKAT TANULTUNK

Mark Webber a tizedik helyen végzett a második tréningen, így az ausztrál nemcsak csapattársától, Vetteltől maradt el jelentősen – másfél másodperccel –, hanem az élmezőnybe kerülő többi riválisától is.

„Nem volt valami fényes a második szabadedzésem. Az új gumik különösen rövid távon jelentettek hátrányt, de hosszabb távon a lágy keverék majd jó választás lesz – értékelte a teljesítményét az ausztrál pilóta. – Majd este megnézzük a KERS-t, ezen a hétvégén már természetesen szeretnénk kihasználni a benne rejlő lehetőségeket. Általánosságban még így is jó pénteket zártunk, ma nagyon sokat tanultunk, az autó pedig egyébként is megbízható.”

A Red Bull KERS-e egyelőre nem az igazi, viszont ezt kiküszöbölendő a csapat nagyszabású fejlesztésekkel érkezett meg Kínába.

SZAVAZÁS

Ki lesz Sebastian Vettel legnagyobb riválisa a 2011-es F1-es idényben?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

BUTTON: NEM VOLT EGY TÖKÉLETES DÉLUTÁN

„A reggelünk kimondottan jól sikerült, az autó jól működött” – mondta Jenson Button, aki a harmadik helyen zárta a második szabadedzést.

A McLaren-Mercedes pilótája – csapattársával együtt – ott liheg a mindkét edzésen első Sebastian Vettel nyakán, sőt a folytatásra azt ígéri: még jobban megközelítik a címvédőt.

„Délután kipróbáltunk néhány változtatást, de ennek következményeként nem igazán sikerült megtalálni az egyensúlyt. Most azt kell kiértékelnünk, hogy ez miért nem jött össze. Az autót a kemény gumival erősebbnek éreztem, mint a lággyal. Tehát ez nem volt egy tökéletes délután, viszont begyűjtöttünk egy csomó információt a változtatásokkal kapcsolatban, ami remélhetőleg majd segíti holnap a munkánkat. Az időjárás nem volt olyan meleg, mint Malajziában, így szerintem a gumik kevésbé lesznek előtérben, mint akkor. Amennyiben megtaláljuk az egyensúlyt, még közelebb kerülünk a Red Bullhoz.”

Az időmérő edzésre szombat reggel magyar idő szerint 8 órakor kerül sor, a verseny vasárnap 9-kor rajtol. Kövesse a Kínai Nagydíj további eseményeit is az NSO-val!

HEIDFELD: CSÚNYÁN ELB**TAM

Nick Heidfeld bosszúsan beszélt pénteki hibáiról, amelyek következtében kétszer is kicsúszott Renault-jával a szabadedzéseken, ráadásul az első bakija következtében összetört a csapat új első légterelője.

Heidfeld a kavicságyon (Fotó: Reuters)
Heidfeld a kavicságyon (Fotó: Reuters)

„Vezetői hibák voltak, nem is emlékszem, volt-e már olyan, hogy egy nap alatt kétszer is kicsúsztam volna, pedig nem ma kezdtem a versenyzést – mondta Heidfeld. – Sajnos előfordul az ilyesmi, mások is kisodródtak a pályáról, de én ráadásul két légterelőt tönkre is tettem. Csúnyán elb**tam.”

Mi több, Heidfeld az első tréningen azt az új légterelőt törte össze, amelyből csapata csak egyet készített a Kínai Nagydíjra.

„A kicsúszás után vissza kellett tenni a régebbi típust, amely nem annyira jó, de talán elég lesz ahhoz, hogy tartsam a korábbi szintet. Pedig nagyon jó volt az a légterelő: öt kört futottam és az ötödik lettem az első szabadedzésen” – kesergett Heidfeld.

SCHUMACHER: NAGYON KÍVÁNCSI VAGYOK, MIRE LESZÜNK KÉPESEK AZ IDŐMÉRŐN

Michael Schumacher szerint alapjaiban változtatja meg a Mercedes-istálló esélyeit a csapat pénteken bevetett új munkamódszere, amely szerint a szabadedzésen nem könnyű, hanem nehezebb autókkal kezdik meg a száguldást. Schumi és Nico Rosberg a második sanghaji tréningen közvetlenül a McLarenek nyomában zárt.

„Kemény, munkás napunk volt, kicsit megváltoztattuk a felkészülési módszerünket, és remélem, ez eredménnyel is jár majd – mondta Schumacher. – Korábban kevés üzemanyaggal kezdtük el a körözést, de nehezen találtuk el a kocsi pontos egyensúlyát. Most nehezebb autóval indultunk, és gyorsan ment a finomhangolás. A hosszabb menetek összehasonlíthatatlanul jobbnak tűnnek, mint az első két versenyen. Persze lehet tovább javítani, de most nagyon kíváncsi vagyok, mire leszünk képesek az időmérőn.”

ROSBERG: ÚJABB KIS LÉPÉST TETTÜNK ELŐRE

Rosberg is a jól eltalált egyensúlyról beszélt, és arról, mennyire élvezi a sanghaji pályát.

„Újabb kis lépést tettünk előre, az első edzésen több biztató jelet is mutatott az autó – mondta a Mercedes fiatalabbik németje. – Az egyensúlyt jól eltaláltuk, nagyon élvezem a vezetést ezen a pályán, de még mindig nem tudjuk pontosan, hogyan is állunk. Ám legalább már van miben reménykedni.”

ALONSO: NEM FOGOK A VERSENYTEMPÓM KÁRÁRA ÁLLÍTANI AZ AUTÓN

Fernando Alonso a pénteki második szabadedzésen autója meghibásodása miatt nem sok időt tölthetett a pályán, de amikor száguldhatott, elégedett volt a Ferrarival, amely gyorsabban üzemi hőfokra hevíti a gumijait, így már az időmérőn versenyképesebb lehet, mint az első két idei futamon.

SZAVAZÁS

Ön szerint ki nyeri meg a Kínai Nagydíjat?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

„Ausztráliában súlyos problémánk volt a két gumitípus felmelegítésével, és a keménnyel Malajziában is meggyűlt a bajunk. Ehhez képest most már rögtön az első körben rendben volt, igaz, kellett hozzá cikáznom az egyenesben – mondta Alonso. – Így nemcsak a versenyt, hanem az időmérőt illetően is sokkal bizakodóbb vagyok. Ám nem fogok a versenytempóm kárára állítani az autón, csak hogy az időmérőn jobb legyek; majd ha javítunk a gépen, úgyis minden téren fejlődni fog a kocsi. A Red Bull és a McLaren most még gyorsabb nálunk, de ha alkalmunk nyílik a győzelem megszerzésére, le fogunk csapni rá.”

HAMILTON A RED BULLRÓL: NEHÉZ LESZ MEGSZORONGATNI

Lewis Hamilton délután megközelítette első két szabadedzésén leggyorsabb Sebastian Vettel legjobb időeredményét, de nem teljesen elégedett a McLaren-istálló újításaival. Az angol pilótának pénteken pontosítania kellett az egy nappal korábban adott, a csapatra vonatkozó nyilatkozatát is.

„Úgy érzem, a Red Bull nagyon gyors ezen a hétvégén, nehéz lesz megszorongatni – mondta Hamilton. – Az első futam előtt rengeteget fejlődtünk az utolsó teszthez képest, de azóta lelassult a folyamat. A péntek délelőtt kipróbált újításaink nem feltétlenül javítanak a kocsin. Bár délután is azokkal száguldottunk, és jó időeredményt értem el, nem elég stabil a kocsi, nem igazán jó élmény vezetni.”

Hamiltonnak számolnia kellett vele, hogy a McLaren iránti hűségének határáról adott csütörtöki nyilatkozatával tele lesz a brit sajtó, és kérdőre is vonták az óvatos figyelmeztetés kapcsán. A pilóta pénteken kimagyarázta magát.

„Sajnos ilyen az élet, mondasz valamit, amiből könnyű olyan következtetést levonni, amire nem pontosan úgy gondoltál – mondta Hamilton. – Kétségtelen a hűségem a McLaren iránt, hatéves korom óta idetartozom, és elkötelezett híve vagyok. Együtt akarok feljutni a csúcsra vele, és így a sportág egyik legsikeresebb pilótájává válni. Az elmúlt pár évben kevés csapat volt képes folyamatosan jó teljesítményre, talán csak én nyertem futamot az elmúlt öt idény mindegyikében, azaz a McLaren az az istálló, amely folyamatosan el tud látni nyerő autóval.”

KÍNAI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:38.739 23 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:39.354 27
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:40.845 21
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:40.940 22
5. Nick Heidfeld német Renault 1:40.987 5
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:41.046 25
7. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:41.189 20
8. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:41.222 20
9. Vitalij Petrov orosz Renault 1:41.231 16
10. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:41.328 21
11. Nico Rosberg német Mercedes 1:41.361 23
12. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:41.434 15
13. Nico Hülkenberg* német Force India-Mercedes 1:41.494 20
14. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:41.579 13
15. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:41.610 18
16. Daniel Ricciardo* ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:41.752 20
17. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:41.939 25
18. Michael Schumacher német Mercedes 1:42.301 23
19. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:43.792 20
20. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:44.089 20
21. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:44.359 18
22. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:44.438 11
23. Luiz Razia* brazil Lotus-Renault 1:44.542 9
24. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:45.019 23
*tesztpilóták, csak az első edzésen vettek részt
KÍNAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:37.688 34 kör
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:37.854 22
3. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:37.935 31
4. Nico Rosberg
német Mercedes 1:37.943 34
5. Michael Schumacher német Mercedes 1:38.105 29
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:38.507 36
7. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:38.735 35
8. Nick Heidfeld német Renault 1:38.805 26
9. Vitalij Petrov orosz Renault 1:38.859 31
10. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:39.327 33
11. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:39.538 33
12. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:39.667 37
13. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:39.771 18
14. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:39.779 17
15. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:39.828 25
16. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:39.925 32
17. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:39.953 30
18. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:40.476 30
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:41.482 32
20. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:42.902 25
21. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:43.850 3
22. Jérome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:44.008 35
23. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:44.747
12
Paul di Resta brit Force India-Mercedes nem indult

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik