Red Bull: Nem állhatunk le, mert akkor zuhanni kezdünk

Vágólapra másolva!
2011.04.14. 15:48
null
Sebastian Vettel az idén jó kapcsolatot ápol a gépekkel – saját autójával ugyanúgy, mint a kamerákkal <br />(Fotó: Action Images)
Az első két versenyen Sebastian Vettel révén győzelmet arató Red Bull-istálló nem ül a babérjain, Kínában is folytatni akarja pazar idénykezdetét, ezért nagyszabású fejlesztésekkel érkezett meg Sanghajba. A McLaren ennek ellenére nem adja fel, rendületlenül hisz benne, hogy egyszer sikerül megverni a Formula–1 egyre magabiztosabb nagymenőjét.

Sebastian Vettel két futamon aratott két győzelme után 24 pontos előnnyel vezeti a világbajnoki pontversenyt, s Kínában is folytatná kiváló sorozatát. A csapat ennek érdekében nagyszabású fejlesztésekkel érkezett meg Kínába, ahol a múlt héten rakoncátlankodó KERS-hez is ragaszkodik a csapat. Hiába rövidebb itt a célegyenes, mint Sepangban, a rajtnál aranyat érhet.

8. KÍNAI NAGYDÍJ, SANGHAJ
(a vb 3. futama, április 17.)
Beharangozó (magyar idő szerint)
PÉNTEK
1. szabadedzés
4.00–5.30
2. szabadedzés
8.00–9.30
SZOMBAT
3. szabadedzés 5.00–6.00
Időmérő edzés
8.00–9.00
VASÁRNAP
A verseny
9.00

„Most még a többiek előtt vagyunk, de itt minden folyamatosan változik, és ha nem vigyázunk, lejjebb csúszunk a rangsorban – mondta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója. – Nem állhatunk le, mert akkor zuhanni kezdünk, és ezt el kell kerülnünk. A csapat nagyszabású fejlesztésekkel készül a Kínai GP-re, reméljük, sikerül meglógni a riválisaink elől."

Marko elmondta, szerinte a csapat Vettel két győzelme ellenére nem szerencsésebb, mint egy évvel ezelőtt volt (pedig akkor a német az első két versenyen vezető pozícióból esett vissza, Bahreinben motorhiba miatt a negyedik helyre, Ausztráliában a kerék meghibásodása miatt a sóderágyba), csak éppen most nem Vettelt, hanem Webbert éri a balszerencse.

Christian Horner szerint a közönséget és a riválisokat megtévesztheti a Red Bull sepangi időmérőn nyújtott teljesítménye, hiszen a csapat akkor inkább már a versenyre összpontosított.

„A gumik gyorsan koptak, és ahhoz, hogy a versenyen le tudjuk győzni a McLarent, áldozatot kellett hoznunk – mondta Horner. – Ahhoz, hogy tartósabbak legyenek a gumijaink, az időmérőt adtuk fel egy kicsit, de szerencsére így is meglett az első rajtkocka."

Sebastian Vettel: – Két éve nagyon szép eredményt értünk itt el, s bár a tavalyi futam nem sikerült annyira jól, most ismét próbálkozhatunk. Az első két versenyen teljesen másképpen viselkedtek a gumik, és bár inkább a malajziaihoz hasonló gyors kopásra számítunk, az első edzésig nem lehetünk biztosak benne.
Mark Webber: – Az Ausztrál Nagydíjéhoz hasonló időjárási körülmények várnak minket. Az első két futam, ha csak az eredményekre nézünk, nem sikerült valami jól, de Malajziában nagyon jól ment a kocsi a versenyen, ezért úgy érzem, jó formában vagyok. Persze elkerülhetetlen, hogy Sebhez hasonlítsanak, és ő kiválóan is versenyez, de ez nem elég ahhoz, hogy a kedvemet szegje.

A McLaren-istálló a Malajziai Nagydíj időmérő edzésén meglepően jó tempót mutatott, és versenyre kelt a Red Bull pilótáival. Bár Lewis Hamilton végül egy tizeddel kikapott Sebastian Vetteltől, a csapat elégedett volt, a viadalt pedig Jenson Button vasárnapi versenyen elért második helyezése koronázta meg.

A GP SZÁMOKBAN
A pálya hossza: 5451 méter
A verseny: 56 kör, 305.066 km
Leggyorsabb kör: Schumacher (2004) 1:32.238 (átlag: 212.749 km/óra)
Teljes gázzal: 17 mp a hátsó egyenesben, 62% a teljes pályán. Váltások egy körben: 55

Hamilton azonban csak a hetedik, büntetése után nyolcadik lett, méghozzá amiatt, hogy az időmérőn tönkretette egyik készlet lágy gumiját (akkorát fékezett vele, hogy az egyik gumi teljesen szétkopott), és azt a versenyen már nem tudta használni. Ez azt mutatja, hogy az időmérő már nem csak a rajthelyek meghatározása miatt fontos része a versenyhétvégének, hanem a gumikkal vakló spórolás szempontjából is.

Whitmarsh a Guardiannak elmondta, a csapaton belül továbbra is kiváló a hangulat, ezért azt szeretné, ha Hamilton és Button hosszú távon elkötelezné magát a McLaren mellett.

„Hihetetlen jól megértik egymást, szeretnek együtt dolgozni – mondta Whitmarsh. – Nem tudom elképzelni, hogy két csapattárs jobban együtt dolgozzon, mint ahogy Lewis és Jenson teszi. Fantasztikusan megértik egymást, jó lenne még legalább öt évre szerződtetni őket."

Hamilton és Button jelenlegi szerződése is 2012 végéig szól.

Lewis Hamilton: – Túltettem magam a Malajziai Nagydíj megrázkódtatásain, és már úgy fogom fel, hogy egy lecke volt, amelyből tanulnom kellett. Néhány napi edzéstől teljesen felfrissültem, és jó állapotban érkeztem meg Sanghajba. Ami a múlt heti büntetésemet illeti, nem hiszem, hogy túlságosan agresszívan védekeztem, és a felvételek megtekintése után is úgy érzem, egy pillanatig sem forgott veszélyben bárki élete.
Jenson Button: Malajziában éreztük, hogy apró változtatások is jelentős hatással vannak a köridőinkre, ezért létfontosságú, hogy tökéletesen beállítsuk a kocsit, mert csak így tudjuk nyomás alatt tartani a Red Bullt. Minden versenyre teljesen más pályán és időjárási körülmények között kerül sor, ezért a gumik miatt sohasem lehet biztosan tudni, ki hol fog állni. A hűvösebb időben talán még közelebb kerülhetünk a Red Bullhoz, mint eddig.

A Ferrari a héten válságülést tartott Maranellóban, hogy a végére járjon az első két versenyen nyújtott gyenge teljesítménye okainak. A „vörösök" elsősorban az időmérő edzésen gyengélkednek, és a szombaton elveszített pozíciókat vasárnap már nem tudják visszaszerezni. A problémát várhatóan Kínában még nem sikerül orvosolni.

„Egy hét alatt nem lehet csodát tenni, kicsit tovább tart a munka, de hiszünk benne, hogy az alázatos munka meghozza az eredményét – mondta Montezemolo. – Bízom benne, hogy ez az ínséges időszak, amely során legfeljebb a dobogós helyezések megszerzésében reménykedhetünk, mihamarabb véget ér."

Fernando Alonso: – Az előző két nagydíjon megmutattuk, hogy a versenytempónk sokkal jobb,. Mint amit az időmérőn tudunk nyújtani. Jó lenne a győzelemért csatázni, de Vettel Red Bullja egyelőre utolérhetetlen. Sajnálom, hogy nem állhattam fel a dobogóra Malajziában, óriási eredmény lett volna, feldobta volna a csapatot, amely most kicsit maga alá került. Remélem, ez a verseny hasonló lesz a malajziaihoz, azaz a versenyen lesz lehetőségünk előre lépni.
Felipe Massa: – Lesz néhány újításunk, amit kipróbálhatunk a pénteki edzéseken, de a nagy előrelépést a következő, török futamtól reméljük. Voltam itt már második és harmadik is, de tavaly csak a kilencedik helyen értem célba az esőben. A győzelemről most sem álmodhatok, de nem pánikolunk, mert az sehová sem vezet.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik