F1: „Tavaly a tizennegyedik helyről nyertem” – Verstappen célja a győzelem

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2023.07.28. 20:48
null
Verstappen (balra) győzne, míg Pérez (jobbra) a rajtnál hagyná faképnél Leclerc-t (középen) (Fotó: AFP)
Max Verstappen nagy fölénnyel zárt az élen a Formula–1-es Belga Nagydíj időmérőjén, és noha a rajtbüntetése miatt csak a hatodik rajkockából indulhat, a győzelmet tűzte ki célul maga előtt. A pole pozíciót megöröklő Charles Leclerc örül, hogy sikerült javulnia változó körülmények között, de tudja, hogy normális esetben nem lesz esélye a Red Bull ellen. A mellőle induló Sergio Pérezt bosszantja, hogy nem tudta elkapni a ferrarist, így a rajtnál mindenképpen átugraná, míg a Mercedes két eltérő beállítással küldte harcba versenyzőit.

 

Noha az időmérő előtt elállt az eső Spa-Francorchamps-ban, az első és a második szakasznak még köztes esőgumin vágott neki a mezőny. A váltópontot a Q2 közepe hozta, és a végére már működött is a lágy gumi. Max Verstappen végül az utolsó helyen ment tovább, ami némi frusztrációt is okozott csapaton belül, a holland ugyanis nem értett egyet a Red Bull-lal. Az utolsó szakaszra azonban ennek nem volt semmi kihatása, hiszen a holland nagy fölénnyel zárt az első helyen.

68. BELGA NAGYDÍJ
JÚLIUS 28., PÉNTEK
Szabadedzés: 1. Sainz 2:03.207
Időmérő: 1. Verstappen 1:46.168
JÚLIUS 29., SZOMBAT
Sprintidőmérő: 12.00–12.44
Sprint: 16.30–17.30
JÚLIUS 30., VASÁRNAP
A verseny (44 kör, 308.052 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Augusztus 27., 15.00
Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 3., 15.00Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 17., 14.00Szingapúri Nagydíj, Szingapúr

A vb-éllovas több mint nyolc tizeddel bizonyult gyorsabbnak Charles Lerlerc-nél, ám a váltócseréért kapott rajtbüntetése miatt a hatodik pozícióból lesz kénytelen nekivágni a vasárnapi versenynek.

„Nagyon szoros volt a második szakasz, nagyon nehezek voltak a körülmények, és a pálya gyorsan száradt. Az utolsó Q2-es körömben nem éreztem magabiztosnak magam, hogy jobban odalépjek, így szerencsés voltam, hogy végül a tizedik lettem. A harmadik szakaszban két szett gumi is rendelkezésemre állt, így valamivel jobban nyomhattam, és több rizikót vállalhattam. Tudom, hogy a rajtbüntetés miatt visszaesek, de most ez volt a maximum, amit elérhettem."

„A végén a kettes szektor még nedves volt, és csak egyetlen száraz ív volt, ami miatt néhány kanyarban alternatív íven kellett menni. Minden arról szólt, mennyire érzed magad magabiztosan, és mennyit kockáztatsz, hogy jobb köridőt érj el. Nyolctizedes előny? Tudom, hogy a miénk a leggyorsabb autó, de ha végig száraz lett volna, nem hiszem, hogy ilyen nagy lett volna a fölényem. A hatodik helyről rajtolok, tavaly a tizennegyedikről nyertem, szóval a célom a győzelem vasárnap" – jelentette ki.

Hiába a változó körülmények és a felszáradó pálya, Leclerc ezúttal nem veszett el, az első szakaszban az élen, a másodikban a harmadik helyen zárt, míg a harmadikban ő vezetett az első köröket követően, és bár alulmaradt Vestappennel szemben, a holland hátrasorolásának köszönhetően ő örökölte meg a pole pozíciót.

„Nem zártunk rossz időmérőt, ilyen körülmények között mindig nehéz jó eredményt elérni. Ausztriában és Spanyolországban nem éreztem kényelmesen magam az autóban vizes pályán, de ez ma nem így történt, ami mindenképpen biztató. Változó pályaviszonyok mellett túlságosan agresszívan vezettem, és hibákat követtem el. Változtattam a hozzáállásomon, és úgy tűnik, ez most kifizetődött" – kezdte az értékelést a pályafutása 20. pole pozícióját szerző ferraris.

„Kicsit korán mentünk ki az utolsó gyors körömre, de nem volt sanszunk a pole pozícióra, Max túl gyors volt. Talán valamivel közelebb kerülhettünk volna hozzá, de nagyszerű rajthelyet szereztünk meg vasárnapra" – tette hozzá, majd kitért a Kevin Magnussennel történt incidensre is. A dán a második szakasz végén találta el a falat, aztán feltartotta a monacóit, az eset miatt a sportfelügyelőknél is jelenése volt, majd három rajthelyes büntetést kapott.

„Kevin eltalálta a falat, majd előttem folytatta, s mivel a korábbi köröm nem sikerült túl jól, elég nagy nyomás volt rajtam. Összességében elégedett vagyok, de még így is sok munka vár ránk, hogy utolérjük a Red Bullt."

Leclerc ez után a vasárnapi esélyekre is kitért: „Nem vagyok túl magabiztos, hiszen ott van mögöttünk a két Red Bull, és határozottan gyorsabbak nálunk. Azonban ha valami okból kifolyólag lehetőségünk nyílik, akkor ki fogjuk használni."

Pérez Miami óta először zárt a top 5-ben az időmérőn, és vasárnap Leclerc mellől az első sorból vághat neki a 44 körös futamnak. A mexikói azonban így sem volt elégedett, és bosszantotta, hogy nem tudta legyőzni a ferrarist, akitől mindössze 57 ezreddel maradt el.

„Nagyon nehéz volt, a köztes esőgumin kezdtünk, és azt hittük, sokkal hamarabb fel fog száradni a pálya, de sok időbe telt, és még a Q3-ban is elég rizikós volt a helyzet a nyolcas és a kilences kanyarnál. Végül is jó eredményt értünk el, de azért kár, hogy nem tudtam elkapni Charles-t. Mindenesetre ilyen körülmények között jó, hogy elértük ezt a helyezést. Emellett sok információt is gyűjtöttünk változó pályaviszonyok között, ami fontos, mert Spa-Francorchamps-ban igencsak változékony az időjárás" – utalt arra a mexikói, hogy szombatra és vasárnap is jósolnak esőt a térségben.

Az egyéni összetettben 110 pontos hátránnyal második helyet elfoglaló Pérez azt is elárulta, mi a célja vasárnap: „Megpróbálom magam mögé utasítani Leclerc-t a rajtnál."

Úgy tűnt, úgy esik vissza a Mercedes az erősorrendben, ahogyan száradt a pálya, ám Lewis Hamilton a végén egy jó körrel megszerezte a harmadik rajtkockát. A Magyarországon még pole pozíciót szerző brit elégedett is volt az eredménnyel, és bízik benne, hogy a folytatásban sem esnek hátra.

„Hihetetlen érzés ezen a pályán vezetni. Nagyon hektikus volt a kvalifikáció, hiszen folyamatosan száradt fel a pálya. Nagyon csúszott az elején, és rosszak voltak a látási viszonyok. Végig a maximumra törekedtem, tudtad, hogy minden köröd gyorsabb lesz, mint az előző. Pontosan ezért várakoztunk minden alkalommal a bokszutca végén. A csapat fantasztikus munkát végzett, én csak leszegett fejjel próbáltam a legjobbat elérni. A végén így is sokkal elmaradtunk Maxtól, elég lenyűgöző a különbség, de nagyon elégedett vagyok az eredménnyel" – emelte ki, majd arra is felelt, szerinte szombaton előrébb kerülhetnek-e.

„Fogalmam sincs, majd kiderül. Nem éreztem rossznak a mait. Összességében erősek voltunk. A második szektoron megy el, ott egy másodpercet veszítünk, szóval meg kell vizsgálnom, és ki kell találnom, hogy ennek mi lehet a hátterében, és hogy a mostani csomagunkkal közelebb kerülhetnünk-e. Határozottan dolgoznunk kell azon, hogy javuljunk, de mindent bele fogok adni, és remélhetőleg a sprintidőmérő legalább ilyen jól sikerül" – tekintett előre.

Míg Hamilton vasárnap a harmadik, csapattársa, George Russell a nyolcadik helyről rajtolhat – a két versenyzőt több mint hét tized választotta el egymástól a Q3-ban, aminek hátterében részben az állt, hogy a Mercedes két eltérő beállítással vágott neki az időmérőnek. Hamilton alacsonyabb, Russell magasabb leszorítóerős csomaggal ment, ami száraz körülmények között előbbinek, esőben utóbbinak a kezére játszhat.

A fiatalabb brit ennek ellenére nem igazán volt elégedett, és noha tisztában volt az eltérő beállításokból következő különbségeknek, így sem értette, miért volt ilyen nagy a hátránya: „Egyszerűen nem volt meg a tempónk. Őszintén szenvedtem minden szakaszban, és nem igazán tudom, miért. Általában imádom ezeket a változó pályaviszonyokat, de sehol sem voltunk. Meg kell vizsgálnunk, és meg kell értenünk, mi lehet ennek az oka. Tudjuk, hogy a kvalifikáció itt nem olyan fontos, de határozottan örültem volna, ha előrébb végzek."

BELGA NAGYDÍJ, RAJTSORREND
1. Charles Leclerc monacói

Ferrari

2. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda
3. Lewis Hamilton brit Mercedes
4. Carlos Sainz spanyol Ferrari
5. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes
6.
Max Verstappen* holland
Red Bull-Honda
7. Lando Norris brit McLaren-Mercedes
8. George Russell brit Mercedes
9. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes
10. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes
11. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda
12. Pierre Gasly francia Alpine-Renault
13. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari
14. Esteban Ocon francia Alpine-Renault
15. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes
16.Kevin Magnussen**dán
Haas-Ferrari
17. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari
18. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes
19. Daniel Ricciardo ausztrál AlphaTauri-Honda
20. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari

*: váltócsere miatt 5 rajthelyes büntetést kapott

**: 3 rajthelyes büntetés feltartás miatt

AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Leclerc 1:58.300 1. Piastri 1:51.534
2. Verstappen 1:58.515 2. Sainz 1:51.711
3. Hamilton 1:58.563 3. Leclerc 1:52.017
4. Sainz 1:58.688 4. Stroll 1:52.193
5. Alonso 1:58.834 5. Norris 1:52.252
6. Piastri 1:58.872 6. Hamilton 1:52.345
7. Pérez 1:58.899 7. Pérez 1:52.353
8. Russell 1:59.035 8. Russell 1:52.605
9. Cunoda 1:59.044 9. Alonso 1:52.751
10. Bottas 1:59.484 10. Verstappen 1:52.784
11. Gasly 1:59.511 11. Cunoda 1:53.148
12. Ocon 1:59.634 12. Gasly 1:53.671
13. Stroll 1:59.663 13. Magnussen 1:54.160
14. Norris 1:59.981 14. Bottas 1:54.694
15. Magnussen 2:00.020 15. Ocon 1:56.372
16. Albon 2:00.314
17. Csou 2:00.832
18. Sargeant 2:01.535
19. Ricciardo 2:02.159
20. Hülkenberg 2:03.166
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik