Az újdonság varázsa a HunGarian Baján

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.08.18. 12:12
null
Lónyai Pál megtapasztalta, milyen vízen és szárazon autózni (Fotó: Horváth Anna)
Lónyai Pál új autóval és új navigátorral vágott neki a tereprali világkupa-sorozat magyar futamának, a HunGarian Bajának. A pilótának nemigen maradt más választása, részint azért, mert a versenygépe néhány hete porig égett a spanyol vk-futam céljához közeledve, másrészt pedig azért, mert állandó navigátora, Garamvölgyi Zoltán volt a hétvégi viadal főszervezője.

Így azután jött a BMW helyett egy Ford HRX (a sivatagban is rutinos holland Wevers csapattól bérelte), Garamvölgyi helyett pedig egy rutinos navigátor a raliszakágból, Farnadi Ágnes. És persze sorjáztak az élmények, hiszen a verseny útvonalába hat év után visszakerült a veszprémi lőtér, amitől a versenyzőknek fülig ért a szájuk.

„Újfent a HunGarian Baja a legjobb verseny naptárban, örülök, hogy visszatérhettünk a lőtérre, nagyon tetsztett – mondta Lónyai. – Amikor kijöttünk a kacskaringós, erdős részből, szinte az egész országot beláttuk. S hogy milyen az autó? Vérbeli versenygép. Rettenetesen erős és nagyon éles – utóbbi miatt nagyon pontosan kell irányítani, ellenkező esetben megbüntet. Persze eddig is tudtam, hogy minél jobb egy versenyautó, annál több rajta az állítási lehetőség, amivel foglalkozni kell. Nekünk erre csak a csütörtöki teszten volt lehetőségünk."

A tesztről annyit, hogy Lónyainak neves segítője akadt, a Dakar-győztes Nasszer al-Attijah, aki ismeri is az autót, hiszen néhány hete, a spanyol vk-futamon versenyzett vele. Megosztotta Lónyaival a tapasztalatait, sőt javaslatot is tett arra, hogy milyen irányba menjenek el a futómű-beállításokkal annak érdekében, hogy stabilabb és még gyorsabb legyen az autó.

„A Fordnak van egy olyan tulajdonsága, hogy a rosszindulatú gödrökben feldobálja a hátulját. Ezen próbáltunk változtatni Nasszer tanácsai és a saját tapasztalatink nyomán. Az autó erejéről egyébként elég annyit elárulni, hogy a spanyol vk-futamon Nasszer négy perccel vezetett vele a Minik előtt, amíg gondjai nem támadtak. Szóval maga a Ford képes lett volna a győzelemre is, de nekünk most nem ez volt a célunk, hanem az, hogy tapasztalatokat gyűjtsünk, s hogy Ágival egy kicsit összeszokjunk" – mondta Lónyai Pál, aki a viadal után megállapodást kötött a Wevers-csapattal, hogy megosztják egymással a tapasztalataikat a magyar együttes által építendő új autóval kapcsolatban. Érdekesség egyébként, hogy bár Lónyai bérelte az autót, az LP Racing szerelői is dolgoztak rajta a hétvége folyamán, így ők is sokat fejlődhettek.

„Egy világkupaversenyen a legjobb tízbe bekerülni nagyon jó eredmény – ez nem is kérdés. Még akkor sem, ha mi ezúttal nem néztük az eredményt, szerettük volna megszokni az autót és egy kicsit egymással is összeszokni. Azt hiszem, mindkettő sikerült. Sárban nehezen találtam a ritmust az autóval – teljesen váratlan és ismeretlen reakciókat kaptam vissza –, de szárazon már sokkal jobb volt" – mondta Lónyai, aki a kilencedik helyen ért célba a viadalon.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik