Bemelegítés után jöhet a sivatag!

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2014.05.19. 19:16
null
Nasszer al-Attijah jól kezdett a Fáraó-ralin
A tengerparton melegített (persze, nem napozással vagy fürdőzéssel) az egyiptomi világkupa-viadal, a Fáraó-rali mezőnye. A Dakar-győztes Nasszer al-Attijah volt a leggyorsabb, a neheze azonban csak most jön.

„Az élet, amilyennek lennie kéne" – ez El Gouna jelmondata, s valóban, ez itt egy kis gyöngyszem, a Vörös tengerrel, lagúnákkal, kényelemmel. Más kérdés, hogy a kis üdülőváros megszokott programja teljesen felborult, amikor megérkeztek a Fáraó-rali résztvevői.

A turistákat rögtön nem érdekelték többé a hatalmas yachtok (na jó, azért azokra is vetettek néhány pillantást), mert a gyári Mini versenygép (pláne a Dakar-győztes Nasszer al-Attijahhal a volánjánál) sokkal, de sokkal érdekesebb. És a hangja... Eszméletlen!

Nyilván akadt, akinek ezután is a napozás, a szörfözés, a fürdőzés volt a legfontosabb, de tagadhatatlan, az egyiptomi világkupa-viadal mezőnye színt hozott a helyiek életébe. A taxis reggel nem akarta elfogadni a pénzt, csak mert készíthetett egy közös fotót néhány egyenpólós újságíróval...

És akkor a versenyzők még itt sem voltak.

Lényeg a lényeg: lezajlottak az előkészületek: egy év kihagyás után a tereprali világkupa mezőnye visszatért Egyiptomba – és majdnem teljesen új útvonalon teljesíti a versenytávot.

A vasárnap és a hétfő az adminisztráció jegyében zajlott: az autós párosok és a motorosok előbb elvégezték a papírmunkát, majd technikai gépátvételre jelentkeztek – hogy aztán hétfő este nekivágjanak a négy kilométeres szuperspeciálisnak. Ami egy hatnapos verseny esetében elhanyagolható – látványnak viszont nem volt utolsó.

A város szélén jelölték ki a pályát, száz méterre a helyi kite-szörf iskolától, úgyhogy amíg a rajtra vártak, a versenyzők megnézték a parton száguldó és időnként másodpercekig húsz méter magasan repülő „tanulókat". Élvezték a látványt, hiszen a terepralihoz hasonlóan ez a sport is a technikáról és az adrenalinról szól.

Aztán, ahogy közeledett a rajt ideje, már inkább csak saját magukra koncentráltak. Ha nem is tényező a prológ, azért nem kéne bealudni... Főleg, hogy az első öt választhatott rajthelyet (ami azért fontos, mert aki megnyitja a pályát a többiek előtt, némi hátrányba kerül, hiszen keresgélnie kell), és mert teletűzdelték ugratókkal, hogy izgalmassá tegyék. Az is volt. Vlagyimir Vasziljev például úgy ment végig elsőként a mély homokos pályán, hogy a nézők sikongattak (nyilván, hiszen gyakran használta a kéziféket) a Dakar-győztes Nasszer al-Attijahról már nem is beszélve. Végül a katarié lett a győztes idő.

A verseny előtt sem volt kérdés, hogy a gyári Minik lesznek a legesélyesebbek a végső sikerre, s ezt a „bemelegítésen" is nyomatékosították, bár aYazeed al-Rajhi a Toyotával azért szorosan ott volt al-Attijah nyomában. A motorosoknál a quados Rafal Sonik, aki úgy ment, mintha ezer ördög üldözné, nyert is az abszolútban.

Persze, az igazi kihívás most következik, kedden már a sivatag lesz az ellenfél.

FÁRAÓ-RALI, A VILÁGKUPA 5. FUTAMA
1. nap. Szuperspeciális. Autósok:
1. Nasszer al-Attijah, Mathieu Baumel (katari, francia, Mini All4) 1:54.1, 2. Al-Rajhi, Gottschalk (szaúd-arábiai, német, Toyota Hilux) 1:56.7, 3. Dabrowski, Czachor (lengyel, Toyota Hilux) 2:00.7. Motorosok: 1. Rafal Sonik (lengyel, Yamaha) 2:16.4, 2. Cardona (venezuelai, Yamaha) 2:16.5, 3. Salvatierra (bolíviai, KTM) 2:23.0

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik