Bevált a taktika Lónyaiéknak

Vágólapra másolva!
2013.09.03. 15:09
null
Lónyai Pál és Garamvölgyi Zoltán legjobb magyarként a hetedik helyen ért célba
Kemény, autógyilkos pályák, nagy távolságok (rögtön az első igazi napon két 170 kilométeres szelektív szakasz), és hatalmas küzdelem – ez jellemezte a lengyel tereprali világkupaversenyt, a Baja Polandot.

Az LP Racing csapata egyre magabiztosabban veszi a külföldi akadályokat is: Lónyai Pál és Garamvölgyi Zoltán legjobb magyarként a hetedik helyen ért célba. Remek eredmény! – mondhatnánk, ha Lónyai szeme nem szórt volna szikrákat a célba érkezés után.

Történt ugyanis, hogy a BMW-párosnak az abszolút hatodik hely megszerzésére is volt esélye, végül azonban hét másodperccel alulmaradt Piotr Beaupréval szemben. Ezzel nem is lenne semmi probléma (hiszen azt jelzi, végig kiélezett volt a küzdelem), ha a lengyel szombaton az ötvenes zónában nem húz el mellettük 80 km/órás sebességgel, s nem ússza meg ezt büntetés nélkül. De elhúzott, és megúszta…

Csoda, hogy Lónyai majd' felrobbant dühében?! „Dühös vagyok, mert a GPS adatai alapján tudták a rendezők, hogy a lengyelek túllépték a sebességet, mégsem tettek semmit. Amire viszont büszkék lehetünk, hogy egy gyári X3-as ellen négy perc hátrányból feljöttünk hét másodpercre – mondta Lónyai, aki utólag a taktikájáról is beszélt. – Biztos voltam benne, hogy a szombati hosszú szakaszok megritkítják a mezőnyt, úgyhogy taktikai okokból egy kicsit visszafogottabban kezdtünk, vasárnap pedig már tiszta erőből támadtunk. A csapat remek munkát végzett – abban a pozícióban autóztunk, ahol a helyünk van, úgy használjuk az autót, ahogy kell, és a venezuelaiak is jól mentek. Ezen felül szeretnék gratulálni a többi magyar autósnak, valamint a quados Somfai Mátyásnak is.”

No igen, a venezuelai José Ferraz, Jorge Bonini kettős a magyar vk-futamon csatlakozott a csapathoz (kibérelte az LP Racing Nissan Pickupját), s pályafutása első versenyén szerencsésen célba is ért, sőt a saját kategóriájában jó csatákat vívott. Ferrazék dolgát ezúttal néhány defekt nehezítette, s mivel az egyik alkalommal nem jól tették vissza a kereket, megmozdult, és eltörte a tőcsavarokat, úgyhogy a páros bent maradt a pályán, s a verseny feladására kényszerült.

„Most balszerencséjük volt, de megkedvelték a csapatot, úgyhogy a portugál vk-futamon folytatódik az együttműködés” – mondta Lónyai, aki hozzátette, ahhoz képest, hogy sokáig valamiféle titkos mágiának érezte a homokon autózást, most ráébredt, hogy alighanem ez is tanulható, hiszen semmi, de semmi gondja sem volt a homokos lengyel szakaszokon.

BAJA POLAND, VK-FUTAM
Abszolút végeredmény:
1. Alekszandr Zseludov, Andrej Rudnyickij (orosz, Toyota Hilux) 6:13:51, 2. Dabrowski, Czachor (lengyel, Toyota Hilux) 7:24 p h., 3. Zapletal, Marton (cseh, Hummer Evo) 7:37 p h., ...7. Lónyai Pál, Garamvölgyi Zoltán (magyar, BMW X5) 29:47 p h., ...10. Fekete Antal, Tóth György (magyar, Toyota Hilux) 48:02 p h., ...16. Sebestyén Sándor, Csató Attila (magyar, Toyota Land Cruiser) 2:48:35 ó h.

(X)

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik