utanpotlassport.hu 2017.05.14 17:59 Frissítve: 2017.09.14 11:45

Túraautó-vb: bevállalósan ment a 19 éves Nagy Dani a Hungaroringen

A technikai feltételek miatt jó eredményben ugyan csak esős futam esetén reménykedhetett, Nagy Dániel, a Zengő Motorsport 19 éves pilótája. Nyomta is, ahogy a csövön kifért, és igyekezett bevállalósan versenyezni élete első hazai versenyén, a túraautó-világbajnokság hungaroringi futamán. Ez sikerült is.

Majer Dániel Túl van élete első hazai versenyén a túraautó-világbajnokságon Nagy Dániel, a Zengő Motorsport 19 éves pilótája, aki 13. helyezéssel örvendeztette meg rajongóit a Hungagoringen. A második futamot technikai probléma miatt ugyan nem tudta befejezni, de a rajongók szeretete és hihetetlen támogatása miatt így is szép emléke marad a hazai debütálásról.

IMG_6355 (1)A szombati, első szabadedzéssel induló hétvége nem kezdődött valami fényesen Daninak, Honda Civicje szenzorproblémákkal küzdött, és megállt a pályán, így traileren tudott csak visszatérni a boxba. A második gyakorláson már működött a technika, de ami talán még annál is jobb hír volt a Zengő Motorsport magyarjának, hogy az eső is eleredt. Amellett, hogy a vizes Hungaroringről a magyar pilótáknak jóval több a tapasztalata, mint külföldi kollégáiknak, az égi áldás azért is jött jól – különösen Daninak – mert a vizes körülmények között esélye nyílt eltüntetni két évvel régebbi fejlesztésű autójának a technikai hátrányosságait. És persze a büntetősúlyokról se feledkezzünk meg, hiszen a magyar futamra a Hondák kapták a legtöbbet, egész pontosan nyolcvan kilót, a vizes aszfalton pedig a pluszsúly sem jelent akkora hátrányt.

Az időmérő-monitorok követése nélkül, a pálya mellett állva is látszott: a 99-es rajtszámú Honda egészen más íveket autózik a legtöbb vetélytársánál, szinte vízen jár. Dani végül a kilencedik helyre jött be, ráadásul elmondása szerint nem is nyomta annyira. Az eső ezután elállt, az időmérőre pedig felszáradt a pálya, a Zengő magyarja így az utolsó, 16. pozíciót szerezte meg.

Szombaton sem voltak kevesen, a vasárnapi futamra azonban dugig teltek a célegyenes végi tribünök, de a boxokkal szembeni fő lelátón sem akadt túl sok hely. Esőfelhőknek ugyanakkor nyoma sem volt, így Daniék maximum abban bízhattak, hogy a több tízezer fanatikus drukker dudálása néhány extra lóerő leadására készteti a Honda motort.

Az esős Hungaroringen

Az esős Hungaroringen

Egy pillanatig úgy tűnt, talán így is lesz, az első futamot jól kapta el a 2015-ös fejlesztésű Civic, Dani rögtön javított is egy helyet, nem sokkal később pedig még egyet. Az első kör végére már minden magyar szempár rá szegeződhetett, az első számú hazai versenyző, a gyári Hondát hajtó Michelisz Norbert ugyanis feladni kényszerült a küzdelmet. Dani nem is okozott csalódást, rohamléptekben közeledett csapattársára, az idei fejlesztésű Hondában a 11. helyen autózó Aurélien Panisra. A hetedik körben aztán megpróbált beszúrni mellé a 13-as kanyarban, Panis azonban rácsukta az ajtót. Ennek következtében a lesipuskás Michigam visszaelőzte Danit, aki mellett nem sokkal később Gleason is elment. Az utolsó körben ugyan javított egy helyet Filippi elfüstölő motorjának köszönhetően, de a 13. pozíciónál a futam eleje így is többel kecsegtetett.

A háromnegyed órával az első leintése után rajtoló második futam jóval eseménytelenebbül telt a 99-es rajtszámú zengős Hondának, és mintha Dani tempója is valamivel lassabb lett volna. A kamerák értelemszerűen az élboly csatározásaival törődtek, de a 10. körben így is feltűnő volt az almazöld-fekete Honda nyolc másodperccel lassabb középső szektora az időket jelző képernyőn. Nem is kellett sokat várni, nemsokára feltűnt a boxutca bejáratában a poroszkáló gép. Ennyi volt, pechesen ért véget Nagy Dani első hazai WTCC-futama. Ugyan egy körre még kiküldte őt a csapat, a probléma nem szűnt meg, így a nézők felé integető Zengő Zoltán csapatfőnök mellett – autóját hátrahagyva – Dani eltűnt a garázsban.

Ha bosszús is volt, a verseny leintése után fél órával aztán már látszólag jobb kedvre derült, köszönhetően az istálló motorhome-ja mögött rá váró tömegnek, amelyből majd’ két méteres magasságával messziről is jól kitűnt a még mindig veresenyoverallban fényképezkedő pilóta. Szinte szétszedték a rajongók, de Dani hősiesen állta a rohamokat, nem győzve hálálkodni a hihetetlen támogatásért. Közben néha el-eltűnt egy-egy interjú, vagy kötelező fotózás erejéig, a csapatkamionok közötti elkerített részen, asztaloknál üldögélő családja nyomott pár pogácsát a kezébe.

A forgatagban honlapunk is elcsípte a 19 éves pilótát, aki így értékelte első hazai versenyét:

A futam még tart, de a 99-es rajtszámú zengős Honda már magányosan áll a garázs előtt

A futam még tart, de a 99-es rajtszámú zengős Honda már magányosan áll a garázs előtt

„Elképesztő élmény volt az első hazai versenyem a túraautó-világbajnokságon. Óriási élmény volt ennyi szurkoló előtt harcolni a pályán, emiatt a szokottnál igyekeztem picit agresszívebben, bevállalósabban versenyezni. Azzal ugyanakkor tisztában voltam, hogy az időmérő tükrében a futamokon sok jóra nem számíthatok, de nyomtam, ahogy a csövön kifért. Nagyon jól eltaláltuk az autó beállításait, az első futamon szuperül sikerült a rajt is, az pedig, ahogy Michigami mellé berepültem a tizenhármas kanyarban, eddigi WTCC-s pályafutásom egyik legszebb előzése volt. Jól jött a pályaismeret, picit lecsúszott az ideális ívről, én pedig bevetődtem mellé. Ezután úgy tűnt, hogy tudom tartani az előttem haladók tempóját, borsózott is tőle rendesen a hátam, hiszen a plusz nyolcvan kiló és a régebbi technika ellenére futottam ilyen jó köröket. Nemsokára utolértem a csapattársamat, Aurélient. Bíztam benne, hogy látja, gyorsabb vagyok, nyitva hagyta a kaput a tizenhármas kanyarban, így mellé is megpróbáltam bevetődni, de az utolsó pillanatban becsukta. Agresszív manőver volt a részemről, hogy tőle szándékos volt-e, azt nem tudom, azóta nem beszéltünk róla, így erről többet egyelőre én sem szeretnék mondani. Mindenesetre alig tudtam menteni a helyzetet, és elkerülni az ütközést, ami nyilván tragédia lett volna a csapatnak. A gumikat viszont elfékeztem, ezért ment el mellettem Michigami, majd Gleason is. A csapat azt kérte, hogy nyomjuk, ahogy tudjuk, de azzal ők is tisztában voltak, hogy sok esélyünk nem lesz a jó eredményre a nyolcvan kilós pluszsúly miatt.”

A második futam nehézségeiről azt mondta: „Motorikus problémáink voltak az egész hétvégén. Mi a motorhoz nem nyúlhatunk, mindössze az autót tudjuk beállítani. A hiba okát egyelőre nem tudtuk kideríteni, egyszer csak elment az erő, jöttek a hibaüzenetek, de hát ez ilyen. Meg azért ez régi motor is volt.”

Dani két hét múlva a világ egyik, ha nem a legnehezebb versenypályáján folytatja

Dani két hét múlva a világ egyik, ha nem a legnehezebb versenypályáján folytatja

A következő versenyre május 27-én Németországban, a híres Nordschleifén kerül sor.

Az egykoron Forma–1-es versenyeknek is otthont adó, veszélyessége miatt a száguldó cirkusszal 1976-ban szakító „zöld pokolban” hatalmas feladat vár Danira, a 25 km (!) hosszú versenypályát hibátlanul teljesíteni ugyanis szinte lehetetlen.

„Tavaly úgy volt, hogy ott debütálok. A pályát már tudom fejből, rendes autóval azonban még soha nem mentem rajta. Nagy kihívás lesz, a sok egyenes miatt túl nagy reményeink nem lehetnek a régebbi technikával, de óriási lesz ott menni. Minden versenyző nagy célja, hogy egyszer ott versenyezzen, főleg ilyen autókkal. Már nagyon várom.”

További korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.

Utánpótlássport - 62 sportág egy helyen az utanpotlassport.hu-n
További hírekért kattintson ide!

Utánpótlássport

A Nemzeti Sport digitális formában - az e-újságért kattintson ide!

2017.10.04 15:21:07

Utánpótlássport utanpotlassport.hu

Kedvezően fogadta a szakma a szövetség által meghirdetett utánpótlás-reformokat. A Postás SE női tornaszakosztályában utánpótlásedzőként tevékenykedő Bozi András szerint jó irányba mutatnak az újítások. A koncepció kidolgozását irányító Jordanov Zoltánnal rendszeres kapcsolatban állnak, így a megvalósításban nem számítanak nagyobb nehézségekre. Az egyesület a napokban kisbuszt kapott a MTSZ-től, amely csökkenti a fiatalok utaztatásával járó költségeket.

2017.10.02 14:29:03

Utánpótlássport utanpotlassport.hu

A labdarúgó NB I 11. fordulójában 620 perc jutott hét, fiatalszabályba tartozó játékosnak, összességében nem tapasztaltunk semmi meglepőt: a Diósgyőrt leszámítva azok a klubok, amelyek eddig is lehetőséget biztosítottak az U20-as futballistáknak, ezúttal sem okoztak csalódást. Közülük kiemelkedik a Haladás, amely három fiatalt is a kezdőbe nevezett. Ezúttal csak öt csapatban jutott szóhoz 1997 után született játékos, ez pedig újabb negatív rekordot jelent. Örömteli viszont, hogy az Újpest 20 éves hátvédje, Pávkovics Bence megszerezte első élvonalbeli gólját.

2017.09.29 17:48:02

Utánpótlássport utanpotlassport.hu

Bár 2-0-ra is vezetett, végül döntetlent ért el a Budapest Honvéd-MFA U19-es együttese az FK Szutjeszka otthonában, az UEFA Ifjúsági Liga első fordulójában. Simon Miklós elégedett volt csapata játékával, és szerinte minden esély megvan arra, hogy kiharcolják a továbbjutást a Bozsik Stadionban.

2017.09.05 23:53:02

Utánpótlássport utanpotlassport.hu

Drámai módon szenvedett vereséget Vátzi Bálint a kötöttfogás 100 kg-os döntőjében az athéni kadet-világbajnokságon, de Takács István szerdán pótolhatja az elveszett aranyat, miután a 76 kg-ban a fináléba jutott. A világbajnok Szőke Alex harcban van a 85 kg bronzérméért. A fogásnem első öt világbajnoki címe három földrész öt országába jutott.

2017.09.01 22:47:02

Utánpótlássport utanpotlassport.hu

Két bronzérmet szerzett a Portugáliában zajló U19-es öttusa Európa-bajnokságon a magyar fiúválogatott. Burcsik Barnabás és a csapat egyaránt a dobogó harmadik fokára léphetett a hullámvölgyekkel tarkított nap végén. A vívás megint kifogott a magyarokon, de a futás és a lövészet végül éremhez segítette őket.