HIRDETÉS
HIRDETÉS
nemzetisport.hu 2018.12.05 18:31 Frissítve: 2018.12.05 18:31

Az Atlético, Barca, Real trió a reklámok tekintetében is más kategória

Habár nemrég még a Sevilla vezette a spanyol bajnokságot, aki az elmúlt években figyelte a La Liga történéseit, tudhatja, hogy a Real Madrid, Barcelona, Atlético Madrid hármas uralja a pontvadászatot. Az elmúlt hat szezonban mindig ők végeztek a dobogón, legutóbb a 2011–2012-es idényben a Valencia tudott odaférkőzni a legjobb 3 közé – bajnokságot is a „denevéresek” nyertek meg legutóbb a fent említett trió tagjain kívül, még a 2003–2004-es szezonban. Nem meglepő tehát, hogy a két madridi meg a katalán csapat a spanyol bajnoki meccseken látható reklámok tekintetében is más kategóriát képvisel, mint a többiek, ráadásul érdekes technológiát alkalmaznak ehhez – erről kérdeztük a La Liga magyarországi képviselőjét, Diego Sánchezt.

HIRDETÉS
Az Atlético Madrid és a Barcelona meccsein is használják a különleges technológiát (Fotó: AFP)

 

Aki az elmúlt években éles szemmel követte a La Liga-találkozókat, észrevehette, hogy kameraállások szerint különböző hirdetéseket láthat a pálya szélén elhelyezett reklámtáblákon, ráadásul a stadionban a találkozót élőben követők számára szintén más reklámokat vetítenek. (Már más bajnokságokban és más sporteseményeken is bevetették ezt a módszert.) Ennek a hátteréről kérdeztük Diego Sánchezt.

– Az átlagember nem sokat tud az olyan sporteseményeken használatos reklámozási technológiákról, mint amilyeneket a La Liga is használ. Megosztana velünk néhány részletet?
– A DBR (Digital Billboard Replacement, magyarul nagyjából digitális reklámtábla-helyettesítőnek felel meg – a szerző) egy olyan számítógépes technológia, amely a futballpályáktól távol eső helyeken való hirdetésekben segít nekünk. Virtuálisan kicseréli a hirdetőtáblákon látható képet, és lehetővé teszi, hogy a mérkőzéseket követő nézők földrajzi elhelyezkedése szerint különböző csoportokat alakítsunk ki.

– Mikor kezdték használni ezt a módszert? Volt egy próbaidőszak, amikor esetleg a kisebb közönség által figyelt találkozókon teszteltek, és monitorozták az esetleges hibákat, vagy egyből bevetették az eszközt a nézők számára legérdekesebb meccseken is?
– A La Ligában 2015-ben vezettük be a Project11 segítségével. Eredetileg a Real Madrid és a Barcelona idegenben játszott mérkőzésein használtuk, a jelenleg is zajló szezonban már az Atlético Madrid idegenbeli mérkőzésein is bevetjük.

– Miért érezték úgy, hogy megéri szakítani a korábban kialakított szokásrendszerrel, és új metódus szerint menni tovább?
– Számunkra az egyik stratégiai kulcs az, hogy a mérkőzések audiovizuális megjelenítésében a legfejlettebb módszereket használjuk. A DBR olyan technikai pluszt ad, amely a szponzoraink és a mérkőzéseinket világszerte követő nézők részére is hozzáadott értéket jelenthet. Ez lehetőséget ad arra, hogy a kis, helyi cégek is hirdethessenek anélkül, hogy olyan helyeken is megjelennének, ahol nem végeznek üzleti tevékenységet.

A JELENSÉGET KIVÁLÓAN SZEMLÉLTETI AZ ALÁBBI VIDEÓ



– Milyen jelekből, visszajelzésekből érezték, hogy az innováció jó döntés volt?
– A DBR hatásait leginkább élvező főbb támogatóink által kapott visszajelzések nagyon pozitívak, érdekes számukra ez a módszer. Külön kell kezelnünk azokat az üzeneteket, amelyek a DBR-től érkeznek vissza hozzánk.

– Milyen adatok alapján döntik el, hogy mit láthassanak a stadionban, és mit a televízióban, egyik vagy másik kameraállásból? Hogyan hozzák meg ezeket a döntéseket?
– Ezek az összes szponzor, a La Liga és a képi megjelenítésért felelős szakemberek közös döntése alapján dőlnek el. A különböző kameraállások esetében egyszerűen a technológia és a felhasználás sajátosságai döntenek. Mivel szoftverről van szó, szükséges, hogy bizonyos kameraképeken is alkalmazzuk.

– Milyen különbségek vannak a közvetítésekben látható reklámok tekintetében Spanyolország és Magyarország, vagy a világ más részei között?
– Jelenleg kilenc különböző régióval dolgozunk. Magyarország Spanyolországgal együtt az európai térségbe tartozik bele, ebből következik, hogy a magyar nézők ugyanazokat a reklámokat látják, mint a spanyolok. A DBR-rel megadjuk a lehetőséget a vállalatoknak, hogy személyre szabhassák az üzenetüket egy-egy területre, vagy eldönthessék, hogy az adott régióban szeretnének-e hirdetni vagy sem.

– Előfordul, hogy a csapatoknak külön kéréseik vannak a hirdetések tekintetében, vagy önök hoznak meg minden döntést?
– A La Liga összesen negyvenkét első, másod- és harmadosztályú csapatot képvisel, és velük együtt azon dolgozunk, hogy mindenki számára a lehető legnagyobb értéket hozzuk létre.

– Milyen lehetőségeket hozhat ez a módszer a La Ligának?
– A nézők szempontjából sokkal jobban személyre szabott élményt adhatunk nekik a számukra érdekes vállalatokról. A támogatóink előtt pedig megnyitjuk az utat, hogy a stratégiai érdekeik szempontjából minél optimálisabb célközönséget érhessenek el.

A városi rangadón sem mindegy, milyen reklám látható a háttérben (Fotó: AFP)
A BAJNOKSÁG ÁLLÁSA
  1. FC Barcelona 14 8 4 2 37–19 +18  28
  2. Sevilla 14 8 3 3 27–15 +12  27
  3. Atlético Madrid 14 6 7 1 18–10 +8  25
  4. Alavés 14 7 3 4 18–14 +4  24
  5. Real Madrid 14 7 2 5 22–19 +3  23
  6. Levante 14 6 3 5 23–21 +2  21
  7. Girona 14 5 6 3 17–16 +1  21
  7. Espanyol 14 6 3 5 17–16 +1  21
  9. Getafe 14 5 5 4 15–11 +4  20
10. Real Sociedad 14 5 4 5 17–16 +1  19
11. Betis 14 5 4 5 14–17 –3  19
12. Eibar 14 5 3 6 15–19 –4  18
13. Celta Vigo 14 4 5 5 25–23 +2  17
14. Valencia 14 3 8 3 11–11 0 17
15. Valladolid 14 4 5 5 11–14 –3  17
16. Leganés 14 4 4 6 14–18 –4  16
17. Villarreal 14 3 5 6 13–16 –3  14
18. Athletic Bilbao 14 1 8 5 14–23 –9  11
19. Rayo Vallecano 14 2 4 8 15–28 –13  10
20. Huesca 14 1 4 9 12–29 –17  7

 

HIRDETÉS
HIRDETÉS
2018.12.09 10:31:49

Spanyol labdarúgás nemzetisport.hu

Gareth Bale gólja döntött a Real javára a sereghajtó ellen, no és az, hogy ziccerek sorát puskázta el a Huesca...

2018.12.08 20:31:26

Spanyol labdarúgás nemzetisport.hu

A látványosan játszó gránátvörös-kékeknél Lionel Messi személyes rekordot állított fel.

2018.12.06 01:06:37

Spanyol labdarúgás BERTA MIHÁLY

ALAPVONAL. És ha Iniesta kiállása akár csak egy „sorstársának” erőt ad ahhoz, hogy a felismert, de az ilyen-olyan okokból a szőnyeg alá söpört problémáival – nem, nem a nyilvánossághoz – szakemberhez fordul, már megérte szokatlanul őszintének lennie.

2018.12.01 11:02:50

Spanyol labdarúgás nemzetisport.hu

A La Liga három élcsapatánál különleges reklámtechnológiát alkalmaznak, erről kérdeztük a liga magyarországi képviselőjét.

2018.11.28 23:43:43

Spanyol labdarúgás SMAHULYA ÁDÁM

ALAPVONAL. Következő állomáshelyén talán végre mellészegődik a szerencse. Világbajnok válogatott szövetségi kapitánya és Real Madrid-edző viszont valószínűleg már sohasem lesz.

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS