Sebastien Loeb először nyerhet hazájában

Vágólapra másolva!
2005.10.19. 17:15
Címkék
A már világbajnok Sebastien Loeb a legnagyobb esélyese a rali-világbajnokság következő futamának, a hétvégi Korzika-ralinak. Érdekesség, hogy a 31 éves Loeb a Franciaországhoz tartozó szigeten az év második aszfaltos futamát rendezik meg eddig még soha nem tudott győzni. Markko Märtint Nicolas Bernardi helyettesíti a Peugeot csapatánál, amely matematikailag még pályázhat a konstruktőri világbajnoki címre. Az előrejelzések szerint esős idő várható a francia hegyekben, így a versenyzőknek most is komoly feladat lesz majd a gumiválasztás.
Petter Solbergnek az utóbbi időben nem sok sikerélménye volt, most ő is javítani szeretne
Petter Solbergnek az utóbbi időben nem sok sikerélménye volt, most ő is javítani szeretne
Petter Solbergnek az utóbbi időben nem sok sikerélménye volt, most ő is javítani szeretne
Petter Solbergnek az utóbbi időben nem sok sikerélménye volt, most ő is javítani szeretne

MÚLTIDÉZŐ

Az elmúlt öt Korzika-rali győztese:
2004 Markko Märtin
2003 Petter Solberg
2002 Gilles Panizzi
2001 Jésus Puras
2000 Gilles Panizzi
Ebben az évadban eddig 13 futamon vagyunk túl a rali vb-sorozatban, ezek közül összesen egy volt kifejezetten aszfaltos verseny. Az idén hátralévő három viadalból azonban kettő is ilyen: a franciaországi és a spanyol viadal.

A Japán-ralin eldőlt, hogy Sébastien Loeb egyéniben megvédte világbajnoki címét, azonban a gyártók küzdelme egyelőre nyitott. Ennek ellenére úgy néz ki, hogy összetettben is a Citroën tud majd diadalmaskodni. Mindezt a legfőbb vetélytárs Peugeot csapatfőnöke, Jean-Pierre Nicolas állította.

A sportvezető véleményének hátterében az észt Markko Märtin kiválása áll. A Brit-ralin történt szerencsétlenségek miatt Märtin ebben az évben már nem indul futamon. Japánban Carlsson helyettesítette őt, Korzikán és Spanyolországban pedig a francia Nicolas Bernardi ül majd a másodikszámú 307 WRC-ben.

A szakértők szerint a Korzika-rali alatt erős esőzések várhatóak, ami nagyban befolyásolhatja a történéseket. Vizes aszfalton ugyanis nagyon fontos a gumiválasztás. Az eddig látottak alapján esős időben könnyebb dolga volt azoknak, akik Pirelli abroncsait használják.

A tavalyi futamot a már említett Markko Märtin nyerte, aki ezúttal nem lehet ott Korzikán. Nyilatkozata szerint azonban jövőre visszatér majd menedzsere szerint ráadásul épp a Ford színeiben.

Bár furcsán hangzik, de a kétszeres világbajnok Sébastien Loeb még egyszer sem tudott diadalmaskodni hazájában. Legjobb eredményét tavaly érte el, amikor második lett. Azonban Loeb úgy véli, hogy miután megnyerte az idei vb-t, nyugodtan autózhat majd. Németországban, a legutóbbi aszfaltos futamon a két Citroën mindent vitt, így Loeb nagy valószínűséggel ezen a versenyen is jó eséllyel pályázik a győzelemre.

Csapattársa, a belga Francois Duval dobogós helyet szeretne elérni a hétvégén. Hozzá hasonlóan Petter Solberg (Subaru) is elégedett lenne az első három hely valamelyikével. Főleg azok után, hogy az utóbbi hónapokban semmi sem sikerült a norvégnak.

Korzikán három autót indít a Subaru, így Solberg mellett Atkinson és a hazai Sarrazin is ott lehet majd Korzikán. A Subaruhoz hasonlóan a másik japán együttes, a Mitsubishi is három autóval áll majd rajthoz. A három Lancert Galli, Rovanperä és Panizzi vezethetik majd. Érdekesség, hogy Gilles Panizzi ezen a ralin már kétszer is diadalmaskodott – 2000-ben és 2002-ben –, még Peugeot-színekben.

Az előzetes információk szerint a versenyen indult volna az 1994-es világbajnok Didier Auriol is, aki a Bozian Racing színeiben egy privát 307 WRC-t vezetett volna. Mindez már csak feltételes mód, ugyanis nem ismert okok miatt Auriol úgy döntött, hogy végül nem áll rajthoz.

A 49. Korzika-rali idén tizenkét szakasszal várja a résztvevőket, melyek versenytávja 361,81 kilométer. Az első versenyszakaszra pénteken, közép-európai idő szerint 08.30-kor kerül sor.
A világbajnokság állása – egyéni:
1. Sébastien Loeb francia Citroën Xsara WRC 107 pont
már világbajnok
2. Marcus Grönholm finn Peugeot 307 WRC 71 pont
3. Petter Solberg norvég Subaru Impreza WRC 65 pont
4. Markko Märtin észt Peugeot 307 WRC 53 pont
5. Toni Gardemeister finn Ford Focus WRC 50 pont
6. Harri Rovanperä finn Mitsubishi Lancer WRC 31 pont
7. Francois Duval belga Citroën Xsara WRC 29 pont
8. Roman Kresta cseh Ford Focus WRC 18 pont
A világbajnokság állása – gyártók:
1. Citroën 150 pont
2. Peugeot 128 pont
3. Ford 82 pont
4. Subaru 79 pont
5. Mitsubishi 58 pont
6. Skoda 12 pont
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik